Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-10-13
Nakło nad Notecią: Dzierżawa sezonowego (mobilnego) lodowiska sztucznie mrożonego w sezonie jesienno - zimowym 2015/2016.
Numer ogłoszenia: 270976 - 2015; data zamieszczenia: 13.10.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Nakielska Administracja Domów Mieszkalnych Sp. z o. o. , ul. Bolesława Krzywoustego 7A/1, 89-100 Nakło nad Notecią, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 304 51 71, faks 52 304 51 80.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.nadm.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka z o. o..
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dzierżawa sezonowego (mobilnego) lodowiska sztucznie mrożonego w sezonie jesienno - zimowym 2015/2016..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest dzierżawa sezonowego (mobilnego) lodowiska sztucznie mrożonego w sezonie jesienno - zimowym 2015/2016. W zakres realizacji lodowiska wchodzą: 1.1. dostawa sezonowego (mobilnego) lodowiska sztucznie mrożonego; 1.2. dostawa agregatu chłodniczego; 1.3. dostawa systemu ziębniczego tafli lodowiska; 1.4. dostawa band lodowiska; 1.5. montaż wszystkich podzespołów (własnych Wykonawcy); 1.6. budowa tafli lodu; 1.7. uruchomienie lodowiska; 1.8. szkolenie pracowników Zamawiającego; 1.9. dostawa maszyny do pielęgnacji lodu (rolbę); 1.10. dostawa frezarki do lodu (edger); 1.11. dostawa suszarki i ostrzałki do łyżew; 1.12. dostawa chodników gumowych dla łyżwiarzy; 1.13. dostawa 50 par łyżew (nie starszych niż trzy sezony); 1.14. serwisowanie; 1.15. demontaż sezonowego (mobilnego) lodowiska sztucznie mrożonego. 2. Informacje ogólne: 2.1. sezonowe (mobilne) lodowisko sztucznie mrożone musi mieć wymiary 20mx40m; 2.2. sezonowe (mobilne) lodowisko sztucznie mrożone zostanie zlokalizowane na terenie zewnętrznym Krytej Pływalni NAQUARIUS w Nakle nad Notecią przy os. Kazimierza Wielkiego 21. 3. Minimalne wymagania technologiczne: 3.1. Systemy orurowania powinny być zbudowane z segmentów rur polietylenowych ułożonych na wypoziomowanym podłożu i warstwie izolacji parochronnej z folii oraz izolacji termicznej, wykonanej z płyt styropianowych o grubości nie mniejszej niż 5 cm. W rurach powinien krążyć czynnik mrożący wodę na taflę lodową - glikol. Wężownica ziębnicza lodowiska powinna być z rur polietylenowych o średnicy nie mniejszej niż 16 mm w rozstawie osiowym co nie mniej niż 60 mm w kształcę U - rurki mocowanych za pomocą listew o rozstawie nie mniejszym niż 0,5 m. 3.2. Agregat chłodniczy powinien być kompaktowy, chłodzony powietrzem w obudowie o wydajności dostosowanej do powierzchni lodowiska, nie mniejszej niż 185kW (przy warunkach: temperatura otoczenia +10°C, ciecz schładzana glikolem etylenowym 35%, temperatura -8°C/-11°C, współczynnik zanieczyszczenia parownika 0,000086 (m2*K)/W. Dla podanych warunków pracy i pełnej mocy chłodniczej wymagane jest, aby współczynnik efektywności energetycznej EER urządzenia był na poziomie min. =>3,0; sezonowy współczynnik efektywności energetycznej ISEER sprężarek min. >4,20 dla następujących temperatur otoczenia: (+10°C - 100%) obciążenia chłodniczego; (+5°C - 75%) obciążenia chłodniczego; (0°C - 50%) obciążenia chłodniczego; (-5°C - 25%) obciążenia chłodniczego. Agregat powinien posiadać dwa obiegi chłodnicze z dwoma sprężarkami tłokowymi półhermetycznymi. Każdy obwód czynnika chłodniczego powinien być wyposażony w przetwornik wysokiego ciśnienia, presostat HP/LP zabezpieczający każdą sprężarkę po stronie wysokiego ciśnienia (jeden na obwód czynnika chłodniczego), filtr odwadniacz (jeden na obwód czynnika chłodniczego), termostatyczny zawór rozprężny (jeden na obwód czynnika chłodniczego), zawór elektromagnetyczny (jeden na obwód czynnika chłodniczego), pełen roboczy wsad czynnika ekologicznego (R-410A). Parownik płaszczowo rurowy całkowicie izolowany dwuobwodowy. Skraplacz chłodzony powietrzem, wykonany z rurek miedzianych z aluminiowym obrzeżem - jeden na obwód chłodniczy. Przepływ powietrza przez skraplacz powinien być niezależny na każdym obiegu chłodniczym (oddzielenie przepływu powietrza przez skraplacze). Agregat powinien pracować w temperaturze otoczenia do +15°C oraz być wyposażony we wskaźniki ciśnienia czynnika chłodniczego. Wbudowany moduł pompowy powinien zawierać: odcięcie wejścia i wyjścia, filtr, naczynie wzbiorcze min. 25dm3, zawór bezpieczeństwa 3 bar, manometry przed i za parownikiem, zawór regulacji przepływu cieczy przez parownik, czujnik przepływu. Kompletna szafa zasilająco - sterującą powinna dodatkowo zawierać: na elewacji szafy - lampkę sygnalizacji zasilania oraz lampkę sygnalizacji alarmu ogólnego, rozłącznik główny, czujnik zaniku i kolejności faz oraz jego zabezpieczenie nadmiarowo - prądowe, zabezpieczenie sterowania każdej sprężarki oraz grzałki oleju, termostat zabezpieczający start sprężarek przed zbyt niską temperaturą oleju, wentylatory skraplacza sterowane płynnie. Podczas pracy urządzenia wymagane jest, aby mieć dostęp do zaworu regulacji przepływu i manometrów w taki sposób, aby nie była zakłócona niczym praca urządzenia, np. zasysanie powietrza przez wentylator a nie przez skraplacz. Urządzenie powinno posiadać oznakowanie CE oraz być zgodne ze wszystkimi wymaganiami i normami dotyczącymi tego typu urządzeń. Dokumentację techniczno - rozruchową należy dostarczyć wraz z urządzeniem w języku polskim. Wymaga się, aby moc akustyczna była nie większa niż 92 dB(A); max. spadek ciśnienia po stronie glikolu na parowniku <65kPa; dostępne ciśnienie cieczy na wyjściu chillera >205kPa; wymagane podłączenie hydrauliczne było DN 125; wymiary urządzenia nie przekraczały: długość 3900 mm, szerokość 2250 mm, wysokość 2200 mm. Agregat powinien posiadać dedykowane oprogramowanie sterujące w taki sposób, aby służyło ono do ciągłego nadzoru nad parametrami pracy urządzenia: temperaturę glikolu, harmonogram włączania/wyłączania, zabezpieczenie przed zamarzaniem parownika. Sterowanie zdalne powinno modyfikować wartości zadanych temperatur glikolu, monitorować zadane temperatury glikolu, monitorować działanie agregatu, wentylatorów, pomp, alarmów sprężarek, uruchamianie lub zatrzymanie urządzenia, sterownik powinien umożliwić określenie temperatury na wyjściu glikolu oraz zarządzać pracą pompy. 3.3. Bandy powinny spełniać wszystkie wymogi bezpieczeństwa. Powinny być wykonane z profili stalowych, wyłożone płytą (np. PE HD 1200 mm x 2400 mm o grubości ok. 8 mm koloru białego z dodatkiem stabilizatora UV). Listwa okopowa powinna być wykonana z polietylenu PE HD 200 mm x 2400 mm o grubości ok. 10 mm koloru żółtego. Listwa poręczowa w kształcie U koloru niebieskiego. Bandy powinny posiadać bramę wjazdową dla rolby (o szerokości 2,5-3,0m) oraz dwie furtki dla łyżwiarzy (o szerokości 0,90-1,00 m). Wysokość bandy powinna mieścić się w granicach 1,1-1,2 m. Zaleca się, aby bandy były przytwierdzone do podłoża poprzez przymarzanie tafli, co nie spowoduje uszkodzeń nawierzchni, na której lodowisko zostanie umiejscowione. W związku z planowanym wykorzystaniem lodowiska do amatorskich meczy hokejowych, na obydwu łukach i jednej prostej musi znajdować się siatka ochronna dla publiczności. 3.4. Maszyna do pielęgnacji lodu (rolba) powinna być dostosowana do utrzymania lodowiska o powierzchni 800m2 (wymiary 20m/40m), o parametrach nie gorszych niż podane poniżej: silnik spalinowy, chłodzący cieczą, o mocy 16,1kW (21,6KM), 3200 obr/min; instalacja elektryczna 12V; prędkość do przodu i tyłu 0-13 km/h; napęd na 4 koła hydrostatyczny; opony kolcowane; przekładnia biegów jednostopniowa w przód, bieg jałowy i bieg wstecz; zbiornik na śnieg podnoszony i przechylany hydraulicznie; pojemność zbiornika na śnieg 2m3; pojemność zbiornika wody 510l; zbiornik na wodę wykonany ze stali nierdzewnej; szerokość robocza do 1800 mm; promień skrętu ze strugiem max 3,5m; wysokość do 1900mm; szerokość robocza do 1800 mm; długość robocza do 3300 mm; waga netto z agregatem do 1900 kg; głębokość pracy 0,01mm-3mm. Maszyna do konserwacji lodu (rolba) powinna być wyposażona m. in. w: przednią oś centralnie wahliwą, ułatwiającą poruszanie się poza lodowiskiem; boczną szczotkę wysuwaną i sterowaną hydraulicznie; nadmuch ciepłego powietrza na stanowisku operatora; oświetlenie, lusterka, hamulec ręczny, sygnalizację dźwiękową. 3.5. Frezarka do lodu (edger) z silnikiem spalinowym wyposażona w lampę LED o mocy nie mniejszej niż 9 W (w celu punktowego doświetlenia miejsca frezowania). Specyfikacja techniczna powinna przedstawiać następujące (lub inne, nie gorsze) parametry: silnik spalinowy wyposażony w żeliwną tuleję cylindryczną, ciężkie koło zamachowe, wzmocniony wał cylindryczny z wpustem o średnicy ok. 25 mm, o mocy ok. 5,1kW, o pojemności silnika ok. 190 cm3, moment obrotowy silnika 11,6 Nm przy obrotach 2600 obr/min, rozruch elektryczny, alternator; uruchamianie silnika za pomocą rozrusznika; głębokość skrawania regulowana bezstopniowo; hamulec bezpieczeństwa; niezależny układ transportowy; akumulator żelowy 10Ah; układ frezujący z wymiennymi płytkami ze spieków metali; szerokość układu frezującego 448 mm; regulacja pozycji pracy układu frezującego; wymiary: długość 800 cm, szerokość 460 cm, wysokość 1000cm; waga: ok. 50 kg; pojemność zbiornika paliwa ok. 1,1, l. 3.6. Chodniki gumowe dla łyżwiarzy o grubości 6 mm i szerokości 1,0-1,2m. Długość chodnika wynosi minimum 300m2. 4. W zakresie montażu sezonowego (mobilnego) lodowiska sztucznie mrożonego w sezonie jesienno - zimowym 2015/2016, Wykonawca zobowiązuje się do: 4.1. wykonania przedmiotu umowy z materiałów i urządzeń własnych, przy użyciu własnych narzędzi, urządzeń i sprzętu - wolnych od wad fizycznych i prawnych, odpowiadających co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, posiadających aktualne atesty i certyfikaty pozwalające na ich stosowanie. Materiały użyte do wykonania zamówienia muszą być dopuszczone do obrotu w krajach UE, zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t. j. Dz. U. 2014 poz. 883 ze zm.) wraz z aktami wykonawczymi i do powszechnego stosowania w budownictwie. 4.2. montażu poprzez wykonanie fundamentów z materiałów własnych Wykonawcy na jego koszt, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz trwałe przytwierdzenie w sposób uniemożliwiający mechaniczne oderwanie od podłoża, gwarantujące nienaruszalność. Zamawiający wymaga, aby podłoże pod sezonowe (mobilne) lodowisko sztucznie mrożone było wykonywane bez użycia ciężkiego sprzętu budowlanego. Zamawiający żąda, aby dostarczone sezonowe (mobilne) lodowisko sztucznie mrożone w chwili składania ofert znajdowało się w seryjnej produkcji (rok produkcji - 2013-2015). 4.3. zapewnienia specjalistycznego kierownictwa i montażu dla dostarczonych przez siebie maszyn i urządzeń, oraz pełnienia funkcji koordynacyjnych w stosunku do prac realizowanych przez Podwykonawców. 4.4. prowadzenia montażu urządzeń zgodnie z przepisami BHP i p.poż. oraz ograniczenia uciążliwości prowadzenia prac montażowych. 4.5. zapewnienia w miejscu montażu sezonowego (mobilnego) lodowiska sztucznie mrożonego, w granicach przekazanych przez Zamawiającego, utrzymania czystości i należytego stanu porządkowego, usuwania zanieczyszczeń z miejsca montażu związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia na własny koszt. 4.6. ponoszenia pełnej odpowiedzialności za szkody powstałe i wynikającego z jego własnych działań i zaniechań, jak również z działań i zaniechań jego pracowników oraz osób trzecich, którym realizację przedmiotu umowy powierza, lub którymi przy realizacji przedmiotu umowy się posługuje. 4.7. należytego zabezpieczenia miejsca montażu przed dostępem osób niepowołanych oraz zapewnienia ochrony i dozoru mienia, urządzeń i materiałów znajdujących się na tym terenie. 4.8. uporządkowania terenu po zakończeniu montażu sezonowego (mobilnego) lodowiska sztucznie mrożonego, i przekazania Zamawiającemu w stanie umożliwiającym pełną eksploatację i czerpanie pożytków. 5. W zakresie demontażu sezonowego (mobilnego) lodowiska sztucznie mrożonego, Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania zasad, zapisów specyfikacji oraz umownych, jak w przypadku montażu przedmiotowego urządzenia. 6. Inne: 6.1. Dopuszczalny współczynnik całkowitego i nieodwracalnego zniszczenia łyżew po sezonie jesienno - zimowym 2015/2016 wynosi 10%. 6.2. Wykonawca w razie wytworzenia odpadów jest zobowiązany do postępowania określonego przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2013 poz. 21). 6.3. Przed złożeniem oferty Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej miejsca, w którym zainstalowane zostanie sezonowe (mobilne) lodowisko sztucznie mrożone. 6.4. Wymienione w komplecie dokumentacji nazwy własne wyrobów/materiałów/urządzeń wskazujące na konkretnego producenta są wyłącznie przykładem ich użycia przy realizacji przedmiotu zamówienia i świadczą o jakości wyrobów/materiałów/urządzeń i nie należy ich traktować jako zobowiązujących, gdyż w żaden sposób nie wiążą one Wykonawcy, a Zamawiający dopuszcza zastosowanie wyrobów/materiałów/urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych niż te, które wskazują zastosowane nazwy. 6.5. Zamawiający dopuszcza złożenie oferty równoważnej z zastosowaniem materiałów o równoważnych parametrach technicznych. W takim przypadku Wykonawca może na własny koszt i odpowiedzialność złożyć ofertę równoważną, tzn. proponując wykonanie przedmiotu zamówienia z zastosowaniem innych niż wymienione w niniejszej dokumentacji z pochodzenia, patentu lub znaku towarowego materiałów - o parametrach równoważnych lub przewyższających. Wykonawca ma wówczas obowiązek, pod rygorem odrzucenia oferty, załączyć do oferty następujące dokumenty: 6.5.1. oświadczenie, że złożył ofertę równoważną, oraz że zaproponowane zmiany spełniają wszystkie wymagania określone przez Zamawiającego w niniejszej specyfikacji. 6.5.2. wykaz zmian, zawierający dokładny opis zmian dotyczący zastosowanych materiałów równoważnych. 6.6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do samokontroli Wykonawcy pod względem jakościowym proponowanych urządzeń, w szczególności do sprawdzenia, czy proponowane urządzenia innym Zamawiającym były wolne od wad technicznych..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.22.11 - Roboty budowlane w zakresie lodowisk 45.33.12.31 - Instalowanie urządzeń mrożących 42.51.31.00 - Urządzenia mrożące 42.99.00.00 - Różne maszyny specjalnego zastosowania 37.41.00.00 - Sprzęt sportowy do uprawiania sportów na wolnym powietrzu .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 120.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 3.800,00 zł (słownie: trzy tysiące osiemset zł 00/100). 2. Termin wniesienia wadium: 2.1. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium uznaje się za wniesione, jeżeli: a) wnoszone w formie pieniądza znalazło się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert, b) wnoszone w pozostałych formach oryginały dokumentów zostały złożone w księgowości (pokój Nr 4), przed upływem terminu składania ofert. 2.2. Dokument potwierdzający wniesienie wadium należy dołączyć do oferty, przy czym: a) wadium w formie pieniądza należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym Nr 14 8179 0009 0000 6002 2000 0050 b) w przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz do oferty załączyć kserokopię dokumentu stanowiącego wadium. Oryginał tego dokumentu należy złożyć w księgowości (pokój Nr 4) przed upływem terminu składania ofert. 3. Formy wniesienia wadium: 3.1. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 3.1.1. pieniądzu, 3.1.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3.1.3. gwarancjach bankowych, 3.1.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 3.1.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości [Dz. U. 2007.42.275 ze zm.]. 3.2. W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, o których mowa w rozdziale XII pkt 5 specyfikacji, w jakich Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami. Wadium w formach wymienionych w pkt 3.1.2 - 3.1.5. musi być wystawione na NADM Sp. z o. o. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Do gwarancji (poręczenia) należy dołączyć na piśmie dokumenty, z których wynika stosowne upoważnienie (upełnomocnienie) w postaci oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do składania oświadczeń woli w imieniu gwaranta (poręczyciela) bądź uwierzytelnioną przez notariusza. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą. Gwarancja (poręczenie) nie może zawierać zastrzeżenia gwaranta (poręczyciela), że pisemne żądanie zapłaty musi być przedstawione za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek Zamawiającego w celu potwierdzenia, że podpisy złożone na pisemnym żądaniu należą do osób uprawnionych do zaciągania zobowiązań majątkowych w imieniu Zamawiającego. 3.3. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 3.4. Wadium wniesione przez jednego z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie uważa się za wniesione prawidłowo. 4. Zwrot wadium: 4.1. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 5.2. niniejszego rozdziału. 4.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 4.3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4.4. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 5. Zatrzymanie wadium: 5.1. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 5.1.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 5.1.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 5.1.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 5.2. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. Ust. 1 ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6. Inne postanowienia dotyczące wadium: 6.1. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wykonawcę, który nie wniósł wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 ustawy, albo nie zgodził się na przedłużenie okresu związania ofertą. Jednocześnie ofertę wykonawcy uznaje się za odrzuconą. 6.2. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 4.1. niniejszego rozdziału, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zmawiającego. 6.3. Wadium winno być oznaczone jako: Wadium - PN na dzierżawę sezonowego (mobilnego) lodowiska sztucznie mrożonego w sezonie jesienno - zimowym 2015/2016.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie zgodnie z treścią Załącznika Nr 2 do specyfikacji.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje z należytą starannością przynajmniej jedno zamówienie polegające na dostawie sezonowego (mobilnego) lodowiska sztucznie mrożonego o powierzchni nie mniejszej niż 500m2. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innego lub innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunku. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany będzie udowodnić, iż będzie dysponował wiedzą i doświadczeniem niezbędnym do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji prawo korzystania z ich wiedzy i doświadczenia na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Wykonawca w takiej sytuacji jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że przekazanie potencjału przez inny podmiot będzie miało charakter rzeczywisty, faktyczny, pozwalający na realne wykorzystanie wiedzy i doświadczenia w toku realizacji zamówienia. Dysponowanie dowodami musi zostać udowodnione Zamawiającemu przez Wykonawcę w sposób nie budzący wątpliwości co do tego, czy podmiot udostępniający swoje zasoby z zakresu wiedzy i doświadczenia posiada je i rzeczywiście udostępnia. Doświadczenie nie stanowi dobra, które może być przedmiotem samodzielnego obrotu. Doświadczenie stanowi składnik przedsiębiorstwa w znaczeniu przedmiotowym i dzieli byt prawny przedsiębiorstwa (art. 551 i art. 552 Kodeksu Cywilnego). Nie jest zatem możliwe udostępnienie doświadczenia bez jednoczesnego udostępnienia przedsiębiorstwa, z którym to doświadczenie jest związane. W związku z powyższym, dla potwierdzenia rzeczywistego udostępnienia zasobu doświadczenia, konieczny jest osobisty udział tego podmiotu w wykonywaniu zamówienia. Uwaga Nr 1.: W przypadku, gdy w zamówieniu przedstawionym przez wykonawcę jako spełniający warunek (określonym w Załączniku do specyfikacji), rozliczenie pomiędzy wykonawcą a Zamawiającym za wykonane zamówienie zostało dokonane w innej walucie niż w złotych polskich, wykonawca (dla celu ceny oferty) dokona przeliczenia wartości wykonanych zamówień w innej walucie niż w złotych polskich - na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w tabeli kursów A średnich walut obcych Narodowego Banku Polskiego na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie zgodnie z treścią Załącznika Nr 2 do specyfikacji. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia - nie spełnia, w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia opisane w Rozdziale IX SIWZ Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów musi jednoznacznie wynikać, że wymagane przez Zamawiającego warunki Wykonawca spełnił. Zamawiający zastrzega sobie prawo weryfikacji ww. dokumentów i oświadczeń. Niespełnienie przez Wykonawcę choćby jednego z warunków opisanych powyżej skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą (art. 24 ust. 4 ustawy).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie zgodnie z treścią Załącznika Nr 2 do specyfikacji. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia - nie spełnia, w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia opisane w Rozdziale IX SIWZ Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów musi jednoznacznie wynikać, że wymagane przez Zamawiającego warunki Wykonawca spełnił. Zamawiający zastrzega sobie prawo weryfikacji ww. dokumentów i oświadczeń. Niespełnienie przez Wykonawcę choćby jednego z warunków opisanych powyżej skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą (art. 24 ust. 4 ustawy).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku - inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy zł 00/100). Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty dokumenty finansowe wymienione powyżej (jako podstawa do oceny spełnienia warunków), potwierdzające spełnienie wymagań finansowych przez ten podmiot. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn Wykonawca nie będzie mógł przedstawić wymaganych przez Zamawiającego dokumentów dotyczących sytuacji finansowej, to będzie mógł przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdzi spełnianie tego warunku. W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż w PLN, dane finansowe zostaną przeliczone wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) opublikowanego w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych (http://www.nbp.pl/kursy/kursya.html). Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia - nie spełnia, w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia opisane w Rozdziale IX SIWZ Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Z treści załączonych oświadczeń i dokumentów musi jednoznacznie wynikać, że wymagane przez Zamawiającego warunki Wykonawca spełnił. Zamawiający zastrzega sobie prawo weryfikacji ww. dokumentów i oświadczeń. Niespełnienie przez Wykonawcę choćby jednego z warunków opisanych powyżej skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą (art. 24 ust. 4 ustawy).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
2.1. wypełniony formularz oferty zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 1 do specyfikacji; 2.2. pełnomocnictwo do podpisania oferty, zgodnie z definicją przyjętą w słowniczku specyfikacji.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Wiek lodowiska - 10
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.nadm.pl/bip
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Nakielska Administracja Domów Mieszkalnych Spółka z o. o.
ul. Bolesława Krzywoustego 7A/1
89-100 Nakło nad Notecią
e - mail: a.podemska@nadm.pl,
www.nadm.pl/bip.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.10.2015 godzina 07:45, miejsce: Oferty należy składać w Sekretariacie NADM Sp. z o. o. (pokój Nr 3).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z NAKŁA NAD NOTECIĄ
- "Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w 2025r".
- Zakup wyposażenia meblowego w ramach zadania pn.: "Podniesienie jakości usług społeczno-kulturalnych w Nakle nad Notecią (...)"
- Tryb podstawowy bez negocjacji na dostawę oleju opałowego lekkiego
- Usługi pocztowe w 2025 r.
- Dostawa dwóch mikrobusów dla jednostek organizacyjnych Powiatu Nakielskiego
- Budowa Nadnoteckiego Parku Rowerowego w Nakle nad Notecią
więcej: przetargi w Nakle nad Notecią »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa i montaż instalacji redukcji odorów na terenie kompostowni
- Organizacja lodowiska sezonowego wraz z jego obsługą
- Dzierżawa sztucznego lodowiska z zadaszeniem w Ostrołęce
- Zakup, dostawa i montaż rozrywarki do worków dla Czysty Region Sp. z o. o.
więcej: Sprzęt sportowy do uprawiania sportów na wolnym powietrzu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.