Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-09-05
Radom: Zakup i dostawa sprzętu medycznego jednorazowego użytku
dla potrzeb Radomskiego Szpitala Specjalistycznego
Numer ogłoszenia: 272292 - 2011; data zamieszczenia: 05.09.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Radomski Szpital Specjalistyczny im. dr Tytusa Chałubińskiego , ul. Tochtermana 1, 26-610 Radom, woj. mazowieckie, tel. 048 3615285, 3615284, faks 048 3615213.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital.radom.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup i dostawa sprzętu medycznego jednorazowego użytku dla potrzeb Radomskiego Szpitala Specjalistycznego.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Część nr 1 - Kanki do odsysania pola operacyjnego Część nr 2 - Dreny medyczne i cewniki operacyjne Część nr 3 - System do odsysania pola operacyjnego Część nr 4 - Asortyment anestezjologiczny Część nr 5 - Worki do zbiórki moczu Część nr 6 - Zestawy do punkcji opłucnej.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.00.00-3, 33.14.16.40-8, 33.14.12.00-2, 33.14.16.00-6, 33.15.71.10-9, 33.14.16.20-2, 33.17.10.00-9, 33.14.16.15-4.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 6.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
nie dotyczy
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada wiedzę i doświadczenie, jeżeli wykaże, że w ostatnich trzech latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał dostawy oferowanego towaru: dla części nr 1 na kwotę min. 16.000,00 PLN, dla części nr 2 na kwotę min. 20.000,00 PLN, dla części nr 3 na kwotę min. 69.000,00 PLN, dla części nr 4 na kwotę min. 34.00,00 PLN, dla części nr 5 na kwotę min. 3.000,00 PLN, dla części nr 6 na kwotę min. 7.000,00 PLN. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia na podstawie załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
nie dotyczy
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
nie dotyczy
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
nie dotyczy
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
- próbki, opisy lub fotografie
- zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
-Pełnomocnictwo do reprezentowania jeżeli ofertę składa pełnomocnik. - Wypełniony formularz oferty, - Wypełniony formularz cenowy/ specyfikację techniczną
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
a) Ceny jednostkowe brutto mogą ulec zmianie w przypadku zmiany stawki podatku VAT wprowadzonej przepisami prawa - mogą się zmienić od dnia wejścia w życie danego aktu prawnego, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, cena netto pozostanie bez zmian. b) Ceny jednostkowe brutto mogą również ulec zmianie po upływie roku obowiązywania umowy o wskaźnik inflacji ogłoszony przez prezesa GUS za ostatni kwartał przed upływem roku obowiązywania umowy. c) Przedmiotem zmian treści umowy mogą być również zmiany adresowe lub rejestrowe stron umowy
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpital.radom.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Radomski Szpital Specjalistyczny ul. Lekarska 4 26-610 Radom (III piętro pok. 313, 309 - Dział Zamówień Publicznych Funduszy Strukturalnych i Zaopatrzenia).
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.09.2011 godzina 11:00, miejsce: Radomski szpital Specjalistyczny ul. Lekarska 4 w pokoju nr 313, 308 (III piętro - Dział Zamówień Publicznych, Funduszy Strukturalnych i Zaopatrzenia).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Kanki do odsysania pola operacyjnego.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: L.p. Nazwa asortymentu Zapotrzebowanie na okres 2 lat/ ilość szt. 1. 2. 3. 1. Kanki- końcówki do odsysania pola operacyjnego, jałowe nietoksyczne dł. 25 cm z czterema otworami bocznymi na końcu kanki a) bez regulatora 3000 szt. b) z regulatorem 4000 szt.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.00.00-3.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Dreny medyczne i cewniki operacyjne.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: L.p. Nazwa asortymentu Zapotrzebowanie na okres 2 lat/ ilość szt. 1. 2. 3. 1. Dreny Redona - wykonane z PCV, jednorazowego użytku, jałowe, cyfrowa podziałka głębokości, perforacja na dł. 12 cm od dystalnego końca. - Perforowane z kontrastem RTG, dł.75 cm (+/- 5 cm) Rozmiar: a) CH 12 b) CH 14 c) CH 16 d) CH 18 5000 szt. 2. Dren Redona- Perforowane z trokarem trójstronnie ściętym, dł. 75 cm (+/- 5 cm) rozmiar: CH 16 500 szt. 3. Cewnik THORAX do nakłucia klatki piersiowej wykonany z medycznego PCV z kontrastem RTG, jednorazowego użytku, jałowy, sterylizowany tlenkiem etylenu z otworem centralnym i 5 otworami bocznymi. Rozmiary: CH 16 do 36 (co 4) 300 szt. 4. Dren KEHRA wykonany z mieszaniny silikonu i lateksu, bezkanałowy, jednorazowego użytku, pakowany podwójnie w wewnętrzny worek foliowy i zewnętrzne opakowanie folia/papier Rozmiary: 3mm, 3,5mm, 4mm, 5mm, 5,5mm, 6mm, 7mm, 8mm. 120 szt.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.16.40-8, 33.14.12.00-2.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: System do odsysania pola operacyjnego.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: L.p. Nazwa asortymentu Zapotrzebowanie na okres 2 lat/ ilość szt. 1. 2. 3. 1. Dren medyczny o stałym przekroju, średnica wewnętrzna 6mm , długość 50m, powierzchnia wewnętrzna i zewnętrzna gładka, produkt niesterylny z możliwością wysterylizowania tlenkiem etylenu lub promieniami gamma , dreny zachowujące drożność przy podciśnieniu 560mmHg. 24 szt. 2. Dren do ssaka o średnicy wewnętrznej 6mm, długość 200 cm , zachowujące drożność przy podciśnieniu 560mmHg , posiadające elastyczne doklejane końcówki na zakończeniu drenu z wewnętrznymi pierścieniami uszczelniającymi, sterylny. 1300 szt. 3. Dren do ssaka o średnicy wewnętrznej 6mm, długość 300 cm , zachowujące drożność przy podciśnieniu 560mmHg , posiadające elastyczne doklejane końcówki na zakończeniu drenu z wewnętrznymi pierścieniami uszczelniającymi, sterylny. 2300 szt. 4. Wkład jednorazowy 2000ml - wyposażony w port ortopedyczny 7,2/ 12mm, dający jednocześnie możliwość odsysania standardowego (w komplecie schodkowy łącznik kątowy umożliwiający podłączenie drenów o różnych średnicach). Uszczelniany automatycznie po uruchomieniu ssania bez konieczności wciskania wkładu na kanister, wymiana wkładu bez odłączania drenu łączącego kanister ze źródłem ssania, wyposażony w uchwyt do wygodnego demontażu, posiadający skuteczny filtr przeciwbakteryjny i zastawkę zabezpieczającą źródło ssania przed zalaniem, szeroki port na pokrywie o średnicy 2,5 cm do napełniania proszkiem żelującym, w komplecie zintegrowana z pokrywą zatyczka do zamknięcia portu po zakończeniu ssania, wkłady bez zawartości PCV. 8400 szt. 5. Wkład jednorazowy 3000ml z napyloną wewnątrz substancją żelującą - wyposażony w port 7,2/ 12mm, dający jednocześnie możliwość odsysania standardowego oraz ortopedycznego (w komplecie pięciostopniowy obrotowy łącznik kątowy umożliwiający podłączenie drenów o różnych średnicach). Uszczelniany automatycznie po uruchomieniu ssania bez konieczności wciskania wkładu na kanister, wymiana wkładu bez odłączania drenu łączącego kanister ze źródłem ssania, wyposażony w uchwyt do wygodnego demontażu, posiadający skuteczny filtr przeciwbakteryjny i zastawkę zabezpieczającą źródło ssania przed zalaniem, szeroki port na pokrywie o średnicy 2,5 cm do napełniania proszkiem żelującym, w komplecie zintegrowana z pokrywą zatyczka do zamknięcia portu po zakończeniu ssania, wkłady bez zawartości PCV. 200 szt. 6. Uniwersalny wieszak na szynę automatyczny z mechanizmem sprężynowym pozwalającym na szybki montaż na szynach o różnej wysokości i grubości, kompatybilny ze zintegrowanym 30mm zaczepem kanistrów. 20 szt. 7. Pojemnik wielorazowy z uchwytem do mocowania o pojemności 2000ml - przeźroczysty, wyskalowany w ml, wyposażony w zintegrowany zaczep 30mm do mocowania na standardowych wieszakach do szyn Modura, wyposażony w zintegrowany wymienny króciec do połączenia ze źródłem ssania nie wymagający odłączania drenu ssącego od kanistra lub pokrywy wkładu przy jego wymianie, odporny na mycie w temp. 85 st. C i sterylizację w autoklawie 121 st. C. 28 szt. 8. Zawór zamykający próżnię - umożliwiający szybkie odcięcie próżni, posiadający króciec 14,2 mm kompatybilny z gniazdem kanistra, wymienny, obrotowy umożliwiający skierowanie króćca w dowolną stronę, odporny na mycie w temp. 85 st. C, wielokrotnego użytku. 50 szt. 9. Filtr antybakteryjny do ssaków operacyjnych, autoklawowalny z wkładami jednorazowymi. 40 szt.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.16.40-8, 33.14.16.00-6.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Asortyment anestezjologiczny.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: L.p. Nazwa asortymentu Zapotrzebowanie na okres 2 lat/ ilość szt./ kpl. 1. 2. 3. 1. Obwód oddechowy anestezjologiczny do aparatów do znieczulenia - dla dorosłych - pakowany sterylnie, jednorazowego użytku - wykonany z polietylenu - 2 rury gładkie wewnętrznie dł. 150-200cm o średnicy 22 mm ze złączami miękkimi 22mm - trzecia rura gładka wewnętrznie, parametry j.w., długości 90-150cm - złącze typu Y - kolanko 90° z portem Luer Lock - worek oddechowy bezlateksowy o pojemności 2-3 litry 1200 kpl. 2. Obwód oddechowy anestezjologiczny do aparatów do znieczulenia - dla dzieci - jednorazowy, pakowany sterylnie - z materiału PE - rury gładkie wewnętrznie długości- 110-150cm o średnicy 15mm ze złączkami miękkimi 22 mm - trzecia rura gładka wewnętrznie, długości 90-120 cm z workiem oddechowym bezlateksowym o pojemności 1 litr 200 kpl. 3. Maski do podawania tlenu dla dzieci z workiem i drenem lub z wydłużonym workiem i drenem długość drenu 2m 1000 szt. 4. Przedłużacze do respiratora BREAS - martwa przestrzeń - jałowy łącznik ze złączem kontowym podwójne obrotowym 10cm, złącze pacjenta 22M/15F, złącze respiratora 15M gumowa zatyczka do odsysania z samouszczelniającym portem do bronchoskopii 1000 szt.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.15.71.10-9, 33.14.16.20-2, 33.17.10.00-9.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Worki do zbiórki moczu.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: L.p. Nazwa asortymentu Zapotrzebowanie na okres 2 lat/ ilość szt. 1. 2. 3. 1. Worki do zbiórki moczu - system zamknięty, sterylne, z możliwością zastosowania u pacjenta przez kilka dni. Dren worka ok. 100 cm, gruby worek o pojemności 2000 ml z podziałką, z zaworem typu T z drenem zakończonym łącznikiem schodkowym, zastawką bezzwrotną. 1000 szt.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.16.15-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Zestawy do punkcji opłucnej.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: L.p. Nazwa asortymentu Zapotrzebowanie na okres 2 lat/ ilość szt. 1. 2. 3. 1. Zestaw sterylny jednorazowego użytku, nietoksyczny, pakowany pojedynczo, zawierający: - Trzy igły o średnicach 14G, 16G, 18G - Strzykawkę Luer-Lock 60 ml - Zawór jednokierunowy - Duży worek kolekcyjny - 2000 ml z podziałką, ze szczelnym zaworem spustowym - Dren zestawu min. 100 cm zakończony końcówką Luer-Lock, wyposażony w jednokierunkowy zawór oraz przyłącze Luer-Lock umożliwiające przepompowywanie płynu strzykawką z jamy ciała do worka. 300 szt. 2. Zestaw sterylny jednorazowego użytku, nietoksyczny, pakowany pojedynczo, zawierający: - Trzy igły o średnicach 14G, 16G, 18G - Strzykawkę Luer-Lock 60 ml - Kranik trójdrożny - Duży worek kolekcyjny - 2000 ml. Z podziałką, ze szczelnym zaworem spustowym - Dren zestawu min 100 cm zakończony końcówką Luer-Lock, wyposażony w kranik trójdrożny oraz przyłącze Luer-Lock umożliwiające przepompowywanie płynu strzykawką z jamy ciała do worka. 80 szt.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.16.00-6.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 24.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z RADOMIA
- Świadczenie usług nadzoru inwestorskiego dla inwestycji pn. "Budowa nowej siedziby Muzeum Wsi Radomskiej w Radomiu - etap II", przez Muzeum Wsi Radomskiej w Radomiu
- Usługa sporządzenia operatu szacunkowego w celu określenia wartości rynkowej prawa własności nieruchomości gruntowej położonej w Radomiu przy ulicy Kazimierza Kelles-Krauza
- Usługi utrzymania zieleni oraz sprzątania placu i terenów wokół budynku biurowego Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Radomiu - w roku 2025 - II postępowanie
- Sukcesywne dostawy artykułów spożywczych
- Usługa wywozu odpadów z posesji Urzędu Miejskiego w Radomiu.
- Dostawę zamkniętego systemu do pobierania krwi w technice próżniowej
więcej: przetargi w Radomiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa zestawów do usuwania kalcyfikacji w naczyniach wieńcowych z dzierżawą generatora.
- Dostawa środków jednorazowego użytku
- Sukcesywne dostawy środków ochrony osobistej
- Dostawa sprzętu medycznego jednorazowego użytku i medycznych materiałów zużywalnych
- Dostawa jednorazowych materiałów medycznych
- Dostawa sprzętu medycznego 1x użytku
więcej: Materiały medyczne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.