Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-12-28
Łomianki: Wywóz odpadów komunalnych z terenu Gminy Łomianki
Część I Wywóz nieczystości ciekłych z obiektów zlokalizowanych na terenie gminy Łomianki.
Część II Wywóz odpadów stałych z obiektów na terenie gminy Łomianki z elementami segregacji
Numer ogłoszenia: 273073 - 2012; data zamieszczenia: 28.12.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Łomianki , ul. Warszawska 115, 05-092 Łomianki, woj. mazowieckie, tel. 22 7686301, faks 22 7686302.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.lomianki.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wywóz odpadów komunalnych z terenu Gminy Łomianki Część I Wywóz nieczystości ciekłych z obiektów zlokalizowanych na terenie gminy Łomianki. Część II Wywóz odpadów stałych z obiektów na terenie gminy Łomianki z elementami segregacji.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia obejmuje w szczególności: Część I. Wywóz nieczystości ciekłych z obiektów zlokalizowanych na terenie gminy Łomianki WYWÓZ NIECZYSTOŚCI CIEKŁYCH Z OBIEKTÓW ZLOKALIZOWANYCH NA TERENIE GMINY ŁOMIANKI Przedmiot zamówienia obejmuje opróżnianie zbiorników na nieczystości ciekłe (ścieki komunalne) zlokalizowanych przy obiektach na terenie gminy Łomianki oraz wywóz wypompowanych nieczystości ciekłych do oczyszczalni ścieków. Wykaz obiektów ze zbiornikami na nieczystości ciekłe, częstotliwość ich opróżniania, dane ilościowe oraz osoby nadzorujące realizację zamówienia w poszczególnych obiektach zawiera załącznik nr 1 do opisu przedmiotu zamówienia - Wykaz obiektów do odbioru nieczystości ciekłych. Zamawiający zastrzega możliwość zmiany częstotliwości opróżniania zbiorników na nieczystości ciekłe, w zależności od bieżących potrzeb - na podstawie telefonicznego powiadomienia przez osoby nadzorujące realizację zamówienia w poszczególnych obiektach. Przewidywana łączna ilość nieczystości ciekłych do odbioru 2.280 m3. Ustalenia ogólne Czas skutecznej reakcji na wezwanie do wywozu nieczystości ciekłych nie może być dłuższy niż 1 godzina. Wykonawca jest obowiązany wywozić nieczystości ciekłe do stacji zlewnej oczyszczalni ścieków. Zamawiający ma prawo zażądać udokumentowania powyższego w trakcie realizacji umowy. Część II. Zakres zamówienia obejmuje: Odbiór odpadów stałych, w tym segregowanych z pojemników z obiektów zlokalizowanych na terenie gminy Łomianki. Odpady do odbioru: z grupy 20 - odpady komunalne łącznie z frakcjami gromadzonymi selektywnie (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie katalogów odpadów - Dz. U. nr 112 poz. 1206). ODBIÓR ODPADÓW STAŁYCH, W TYM SEGREGOWANYCH Z POJEMNIKÓW Z OBIEKTÓW ZLOKALIZOWANYCH NA TERENIE GMINY ŁOMIANKI: Zestawienie ilościowe pojemników i zestawów pojemników: 1) Pojemniki 110 litrów na odpady niesegregowane - łącznie do podstawienia 1 szt., przewidywana łączna ilość opróżnień pojemników w okresie trwania umowy - 27 razy; 2) Pojemniki 240 litrów na odpady niesegregowane - łącznie do podstawienia 2 szt., przewidywana łączna ilość opróżnień pojemników w okresie trwania umowy - 106 razy; 3) Pojemniki 1100 litrów na odpady niesegregowane - łącznie do podstawienia 25 szt., przewidywana łączna ilość opróżnień pojemników w okresie trwania umowy - 1020 razy; 4) Worki 120 litrów na odpady niesegregowane: 5 x w tygodniu (codziennie w dni robocze), przewidywana łączna ilość worków do odbioru w okresie trwania umowy 251 szt.; 5) Zestawy pojemników do segregacji śmieci w ilości 5 kompletów zawierających 3 pojemniki po 110 litrów z przeznaczeniem na papier, szkło i plastik z możliwością zmiany ilości zestawów, przewidywana łączna ilość opróżnień zestawów w okresie trwania umowy 69 razy, zakładając, że 1 zestaw zawiera 3 pojemniki. 6) Zestaw pojemników do segregacji śmieci w ilości 5 kompletów zawierających 3 pojemniki po 1100 litrów z przeznaczeniem na papier, szkło i plastik z możliwością zmiany ilości zestawów, przewidywana łączna ilość opróżnień zestawów w okresie trwania umowy 28 razy, zakładając, że 1 zestaw zawiera 3 pojemniki; 7) Pojemniki 110 litrów na odpady biodegradowalne - łącznie do podstawienia 5 szt., przewidywana łączna ilość opróżnień pojemników w okresie trwania umowy - 135 razy; 8) Pojemniki 120 litrów na odpady biodegradowalne - łącznie do podstawienia 1 szt., przewidywana łączna ilość opróżnień pojemników w okresie trwania umowy - 53 razy; 9) Worki 120 litrów na odpady biodegradowalne- na telefon - przewidywana łączna ilość do odbioru w okresie trwania umowy 40 szt. (szczególnie w okresie jesiennym). Wykaz obiektów, częstotliwość opróżniania, dane ilościowe oraz osoby wskazane do kontaktów ze strony Zamawiającego (wg poszczególnych jednostek organizacyjnych) - zawiera załącznik nr 1 do niniejszego opisu przedmiotu zamówienia. Ustalenia ogólne Wykonawca zapewnia we własnym zakresie pojemniki, oznakowane napisami określającymi rodzaj odpadów, na jaki są przeznaczone oraz dane umożliwiające identyfikacje Wykonawcy. Odpady segregowane nie mogą być odbierane wspólnie z pozostałymi odpadami komunalnymi. Zamawiający ma prawo zażądać w trakcie realizacji umowy udokumentowania, przekazania odpadów podmiotom uprawnionym do ich utylizacji, unieszkodliwiania lub dalszego wykorzystania. Szczegółowy Opis przedmiotu zamówienia, warunki wykonania zawarte są w załącznikach do SIWZ 5-6..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające o których mowa w art. 67 ust.1 pkt.6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Przedmiot zamówień uzupełniających polega na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień. Zakres jest zgodny z przedmiotem zamówienia podstawowego i stanowi do 50 % wartości zamówienia podstawowego.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.43.00.00-0, 90.51.10.00-2, 90.51.32.00-8, 90.53.30.00-2.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: Część I - 930,00 PLN (słownie; dziewięćset trzydzieści złotych). Część II - 990,00 PLN (słownie; dziewięćset dziewięćdziesiąt złotych)
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
cena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonych dokumentów potwierdzających posiadanie poniższych zezwoleń - odpowiednio dla danej części postępowania tj.Aktualnego zezwolenia na prowadzenie na terenie Gminy Łomianki działalności w zakresie objętym zamówieniem (opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych), wynikającego z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 r. (tekst jednolity: Dz. U. z 2012 r. poz.391) - dotyczy części I, Aktualnego zezwolenia na prowadzenie na terenie Gminy Łomianki działalności w zakresie objętym zamówieniem (odbieranie odpadów komunalnych), wynikającego z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 r. (tekst jednolity: Dz. U. z 2012 r. poz. 391) - dotyczy części II. Aktualnego zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów, wynikającego z ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. nr 185, poz.1243 ze zmianami) - dotyczy części II lub innych dokumentów obejmujących zakres zezwoleń wskazanych powyżej - odpowiednio dla każdej części postępowania.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust.1ustawy Pzp- odpowiednio dla każdej z części postępowania.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust.1ustawy Pzp - odpowiednio dla każdej z części postępowania.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust.1 ustawy Pzp - odpowiednio dla każdej z części postępowania.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust.1 ustawy Pzp - odpowiednio dla każdej z części postępowania.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- koncesję, zezwolenie lub licencję
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Na podstawie art. 144 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian w umowie w formie aneksu w szczególności: 1) w przypadku zmiany obowiązujących przepisów prawa określających wysokość stawki podatku VAT, 2) przewiduje się również możliwość zmiany umowy z przyczyn innych niż wskazane powyżej, jeżeli konieczność wprowadzenia takiej zmiany wyniknie z okoliczności, których nie można było przewidzieć w ogłoszeniu o zamówieniu lub SIWZ, pomimo zachowania należytej staranności. Ewentualne zmiany będą dokonane w formie aneksu i nie będą stanowić podstawy do zmiany wynagrodzenia
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lomianki.pl/index.php?sc=122&m=6
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Na pisemny wniosek w siedzibie Urzędu Miejskiego Łomianki, ul. Warszawska 115,
pok. nr 1 lub za zaliczeniem pocztowym - cena 20,00 zł..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.01.2013 godzina 10:00, miejsce: Urzędu Miejski Łomianki, ul. Warszawska 115, pok. nr 1.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Część I Wywóz nieczystości ciekłych z obiektów zlokalizowanych na terenie gminy Łomianki.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: WYWÓZ NIECZYSTOŚCI CIEKŁYCH Z OBIEKTÓW ZLOKALIZOWANYCH NA TERENIE GMINY ŁOMIANKI Przedmiot zamówienia obejmuje opróżnianie zbiorników na nieczystości ciekłe (ścieki komunalne) zlokalizowanych przy obiektach na terenie gminy Łomianki oraz wywóz wypompowanych nieczystości ciekłych do oczyszczalni ścieków. Wykaz obiektów ze zbiornikami na nieczystości ciekłe, częstotliwość ich opróżniania, dane ilościowe oraz osoby nadzorujące realizację zamówienia w poszczególnych obiektach zawiera załącznik nr 1 do opisu przedmiotu zamówienia - Wykaz obiektów do odbioru nieczystości ciekłych. Zamawiający zastrzega możliwość zmiany częstotliwości opróżniania zbiorników na nieczystości ciekłe, w zależności od bieżących potrzeb - na podstawie telefonicznego powiadomienia przez osoby nadzorujące realizację zamówienia w poszczególnych obiektach. Przewidywana łączna ilość nieczystości ciekłych do odbioru 2.280 m3. Ustalenia ogólne Czas skutecznej reakcji na wezwanie do wywozu nieczystości ciekłych nie może być dłuższy niż 1 godzina. Wykonawca jest obowiązany wywozić nieczystości ciekłe do stacji zlewnej oczyszczalni ścieków. Zamawiający ma prawo zażądać udokumentowania powyższego w trakcie realizacji umowy.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.43.00.00-0, 90.51.10.00-2.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Część II Wywóz odpadów stałych z obiektów na terenie gminy Łomianki z elementami segregacji.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Odbiór odpadów stałych, w tym segregowanych z pojemników z obiektów zlokalizowanych na terenie gminy Łomianki. Odpady do odbioru: z grupy 20 - odpady komunalne łącznie z frakcjami gromadzonymi selektywnie (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie katalogów odpadów - Dz. U. nr 112 poz. 1206). ODBIÓR ODPADÓW STAŁYCH, W TYM SEGREGOWANYCH Z POJEMNIKÓW Z OBIEKTÓW ZLOKALIZOWANYCH NA TERENIE GMINY ŁOMIANKI: Zestawienie ilościowe pojemników i zestawów pojemników: 1) Pojemniki 110 litrów na odpady niesegregowane - łącznie do podstawienia 1 szt., przewidywana łączna ilość opróżnień pojemników w okresie trwania umowy - 27 razy; 2) Pojemniki 240 litrów na odpady niesegregowane - łącznie do podstawienia 2 szt., przewidywana łączna ilość opróżnień pojemników w okresie trwania umowy - 106 razy; 3) Pojemniki 1100 litrów na odpady niesegregowane - łącznie do podstawienia 25 szt., przewidywana łączna ilość opróżnień pojemników w okresie trwania umowy - 1020 razy; 4) Worki 120 litrów na odpady niesegregowane: 5 x w tygodniu (codziennie w dni robocze), przewidywana łączna ilość worków do odbioru w okresie trwania umowy 251 szt.; 5) Zestawy pojemników do segregacji śmieci w ilości 5 kompletów zawierających 3 pojemniki po 110 litrów z przeznaczeniem na papier, szkło i plastik z możliwością zmiany ilości zestawów, przewidywana łączna ilość opróżnień zestawów w okresie trwania umowy 69 razy, zakładając, że 1 zestaw zawiera 3 pojemniki. 6) Zestaw pojemników do segregacji śmieci w ilości 5 kompletów zawierających 3 pojemniki po 1100 litrów z przeznaczeniem na papier, szkło i plastik z możliwością zmiany ilości zestawów, przewidywana łączna ilość opróżnień zestawów w okresie trwania umowy 28 razy, zakładając, że 1 zestaw zawiera 3 pojemniki; 7) Pojemniki 110 litrów na odpady biodegradowalne - łącznie do podstawienia 5 szt., przewidywana łączna ilość opróżnień pojemników w okresie trwania umowy - 135 razy; 8) Pojemniki 120 litrów na odpady biodegradowalne - łącznie do podstawienia 1 szt., przewidywana łączna ilość opróżnień pojemników w okresie trwania umowy - 53 razy; 9) Worki 120 litrów na odpady biodegradowalne- na telefon - przewidywana łączna ilość do odbioru w okresie trwania umowy 40 szt. (szczególnie w okresie jesiennym). Wykaz obiektów, częstotliwość opróżniania, dane ilościowe oraz osoby wskazane do kontaktów ze strony Zamawiającego (wg poszczególnych jednostek organizacyjnych) - zawiera załącznik nr 1 do niniejszego opisu przedmiotu zamówienia. Ustalenia ogólne Wykonawca zapewnia we własnym zakresie pojemniki, oznakowane napisami określającymi rodzaj odpadów, na jaki są przeznaczone oraz dane umożliwiające identyfikacje Wykonawcy. Odpady segregowane nie mogą być odbierane wspólnie z pozostałymi odpadami komunalnymi. Zamawiający ma prawo zażądać w trakcie realizacji umowy udokumentowania, przekazania odpadów podmiotom uprawnionym do ich utylizacji, unieszkodliwiania lub dalszego wykorzystania. Część II - Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia od dnia zawarcia umowy do dnia 31.12.2013 r., z zastrzeżeniem iż odbiór odpadów stałych z budynków komunalnych będzie odbierany w terminie od dnia zawarcia umowy do dnia 30.06.2013 r..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.32.00-8, 90.53.30.00-2.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z ŁOMIANEK
- Rozbudowa, przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku szkoły podstawowej zlok. przy ul. Strzeleckiej 35 w Sadowej, na żłobek gminny w ramach zad. 2019/02 pn.: "Budowa Gminnego Żłobka w Sadowej".
- "Odwodnienie ulic - modernizacja, remonty, konserwacja i czyszczenie w roku 2025"
więcej: przetargi w Łomiankach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja kompleksu sportowego "Moje Boisko - Orlik 2012" wraz z budową placu zabaw w Miastkowie Kościelnym przy ul. Szkolnej
- "Świadczenie usług w zakresie odcinkowego udrażniania sieci kanalizacji deszczowej w ciągu dróg powiatowych na terenie powiatu bielskiego w 2025 roku"
- ZP/20/25 "Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych
- ZP/27/2025 Remont budynku nr 2 w Jednostce Wojskowej w Trzebiatowie II
- Usługa odbioru i zagospodarowania odpadów z terenu OR POLATOM
- Świadczenie usługi odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych selektywnie zebranych i wytwarzanych w WSS we Wrocławiu im. J. Gromkowskiego przy ul. Koszarowa 5
więcej: Usługi likwidacji ścieków »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.