Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-08-18
Bełchatów: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie
do 4.000.000,00 PLN
Numer ogłoszenia: 273474 - 2014; data zamieszczenia: 18.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bełchatów , ul. Kościuszki 13, 97-400 Bełchatów, woj. łódzkie, tel. 44 6325211 w. 34, faks 44 6326854.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugbelchatow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie do 4.000.000,00 PLN.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie do 4.000.000,00 PLN na okres 99 miesięcy. Oprocentowanie zmienne WIBOR dla depozytów 3 miesięcznych plus (minus) marża banku %. Szczegółowy opis zamówienia Zamawiający zawarł w warunkach do przetargu stanowiących załącznik nr 2 do SIWZ..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1) Zamawiający wymaga złożenia wadium, w wysokości: 10.000,00 zł, słownie: dziesięć tysięcy złotych. 2) Wadium należy wnieść w terminie do dnia 27.08.2014r. do godz. 10.30. 3) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego: ING Bank Śląski Nr konta 61 1050 1461 1000 0023 5331 9805. Wadium jest wniesione w terminie, jeżeli bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, wpływ środków pieniężnych na wskazany w SIWZ rachunek, przed upływem daty i godziny składania ofert. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - wadium uważa się za wniesione w terminie, jeżeli Zamawiający potwierdzi fakt wniesienia wadium przed upływem daty i godziny składania ofert. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, Zamawiający wymaga by gwarancja zawierała również przesłanki utraty wadium, określone w ustawie Prawo zamówień publicznych oraz bezwarunkowe zobowiązanie Gwaranta do zapłaty wadium na pierwsze, pisemne wezwanie Zamawiającego. 6. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie warunku, o którym mowa Zamawiający wymaga posiadania zezwolenia lub innego dokumentu, upoważniającego do prowadzenia działalności bankowej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo bankowe (tj. Dz. U. z 2012 r., poz. 1376)
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie warunku, o którym mowa Zamawiający nie stawia dodatkowych wymagań.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie warunku, o którym mowa Zamawiający nie stawia dodatkowych wymagań.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie warunku, o którym mowa Zamawiający nie stawia dodatkowych wymagań.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie warunku, o którym mowa Zamawiający nie stawia dodatkowych wymagań.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Wypełniony druk Oferty - załącznik nr 1 do SIWZ
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający nie przedstawia umowy o kredyt długoterminowy. Wykonawca składa wraz z ofertą projekt umowy o kredyt. Zamawiający informuje, iż postanowienia przedmiotowo istotne umowy wynikające ze Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz z oferty sformułowanej na jej podstawie nie mogą ulec zmianie, która to zmiana zmieniałaby treść oferty na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy chyba, że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a są one niezależne od strony umowy na moment jej podpisania. Zgodnie z art. 36 ust. 1 pkt 16 Ustawy - Prawo zamówień publicznych za istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego Zamawiający uznaje w szczególności: wysokość i waluta kredytu - do 4.000.000,00 PLN; czas trwania umowy - od dnia podpisania umowy do 31.12.2022 r. z możliwością zmniejszenia lub zwiększenia okresu kredytowania; okres karencji w spłacie rat kapitału do 31.01.2015 roku; kwoty i terminy poszczególnych transz kredytu jak w punkcie 4 - Opisu przedmiotu zamówienia - Warunki do przetargu - Załącznik Nr 2; spłata rat kapitałowych po upływie karencji zgodnie z harmonogramem jak w punkcie 8 Opisu przedmiotu zamówienia, Warunki do przetargu Załącznik Nr 2; oprocentowanie kredytu zmienna stopa procentowa równa WIBOR 3 M plus/minus marża banku; WIBOR 3M określany każdorazowo jak w punkcie 11 Opisu przedmiotu zamówienia - Warunki do przetargu Załącznik Nr 2; marża banku niezmienna w trakcie trwania umowy; spłata odsetek od wykorzystanego kredytu następuje miesięcznie, w terminie do 7 dnia następnego miesiąca, począwszy od miesiąca, w którym uruchomiono pierwszą transzę; do wyliczenia wysokości odsetek przyjmuje się, że rok kalendarzowy ma - 365 dni, a miesiąc faktyczną ilość dni wynikającą z kalendarza w danym miesiącu np. m-c styczeń 2015 roku - 31 dni, luty 2016 roku - 29 dni, itd. Bank poinformuje Zamawiającego o kwocie naliczonych i należnych odsetek, najpóźniej w pierwszym dniu roboczym po miesiącu, za który dokonano naliczenia odsetek, przekazując informację pismem, faksem lub e-mail Zamawiający zastrzega sobie brak możliwości zamiennego-niezgodnego z treścią przelewu księgowania przez Bank spłaty rat kapitałowych na odsetki lub spłaty odsetek na raty kapitałowe. Bank wskaże odrębny dla przedmiotu zamówienia rachunek, na który Zamawiający będzie dokonywał spłat rat kredytu i należnych odsetek; Zamawiający zastrzega sobie możliwość bezkosztowego odstąpienia od uruchomienia części kredytu określonego w przedmiocie zamówienia. O odstąpieniu Bank zostanie poinformowany najpóźniej do 15.12.2014 roku oraz otrzyma od Zamawiającego projekt aneksu uwzględniający nowy harmonogram spłaty kredytu Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany warunków umowy w przypadku zmiany oznaczenia stron wykonawca zobowiązany jest do zapłaty Zamawiającemu kary umownej w wysokości 5 % udzielonego kredytu (tj. kwoty 4.000.000,00 PLN) w przypadku odstąpienia od umowy bez winy Zamawiającego, bank nie nalicza żadnych innych prowizji i opłat Zamawiającemu przysługuje prawo przedterminowej spłaty całości lub części kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów z tego tytułu. sposób zabezpieczenia kredytu: weksel własny in blanco z deklaracją wekslową; wszelkie spory związane z umową kredytową będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany terminu realizacji zamówienia, poprzez jego zmniejszenie lub zwiększenie, uzależniając go od wyliczonego indywidualnego wskaźnika spłaty długu, zgodnie z art. 243 ustawy o finansach publicznych, bez ponoszenia dodatkowych opłat. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany terminu realizacji zamówienia w przypadku przedłużenia procedury przetargowej mającej na celu wybór wykonawcy, w szczególności poprzez wszczęcie postępowania odwoławczego. bank udziela Zamawiającemu kredytu działając na podstawie ustawy Prawo bankowe(ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe - Dz. U. z 2002 Nr 72, poz. 665 z późn. zm.) oraz regulaminu banku.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugbelchatow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Bełchatów
ul. Kościuszki 13
97-400 Bełchatów
Zespół Zamówień Publicznych i Funduszy Zewnętrznych - pokój nr 44 (II piętro0.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.08.2014 godzina 10:30, miejsce: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego, w Zespole Zamówień Publicznych i Funduszy Zewnętrznych - pokój nr 44 (II piętro) lub w sekretariacie..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z BEŁCHATOWA
- PRZYGOTOWYWANIE I DOSTARCZANIE ZESTAWÓW OBIADOWYCH DLA KLIENTÓW MOPS W 2025 R.
- Rozbudowa i przebudowa ZSP w Kurnosie Drugim
- "Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym oraz pocztowych i kurierskich w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Starostwa Powiatowego w Bełchatowie w 2025 roku.
- Zakup i dostawa artykułów spożywczych do Przedszkola Samorządowego nr 2 w Bełchatowie, ul. Paderewskiego 3.
- Zakup i dostawa artykułów spożywczych do Przedszkola Samorządowego nr 1 w Bełchatowie
- Przebudowa infrastruktury przeznaczonej do odprowadzania i gromadzenia wód opadowych i ściekowych w Z/I Dylów A / 2024
więcej: przetargi w Bełchatowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.500.000,00 zł przeznaczonego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Pszczew"
- Długoterminowy kredyt bankowy z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu
- Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
- Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 3 800 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów
- "Udzielenie kredytu na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Pałecznica w 2024 roku oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów"
- Udzielenie gminie-miasto Grudziądz zobowiązania krótkoterm. w formie kredytu bądź pożyczki do wys. 60 milionów zł na zasadach odnawialnej linii kredytowej, na pokrycie przejściowego deficytu budżetu
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.