Ogłoszenie z dnia 2013-12-17
Łask: Wzmocnienie elementów konstrukcji budynku zlokalizowanego w Łasku przy Placu 11 Listopada 7
Numer ogłoszenia: 274729 - 2013; data zamieszczenia: 17.12.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Łask, ul. Warszawska 14, 98-100 Łask, woj. łódzkie, tel. 043 6768300, faks 043 6768388.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wzmocnienie elementów konstrukcji budynku zlokalizowanego w Łasku przy Placu 11 Listopada 7.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Wykonanie robót budowlanych polegających na wzmocnieniu elementów konstrukcji budynku zlokalizowanego w Łasku przy Placu 11 Listopada 7.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.30.00 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Niniejsze zamówienie finansowane jest ze środków własnych Gminy Łask (wydatki niekwalifikowalne) w ramach projektu pn. Rewitalizacja Placu 11 Listopada w Łasku współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007- 2013. Oś Priorytetowa VI Odnowa obszarów miejskich Działanie VI.1 Rewitalizacja obszarów problemowych..
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 06.11.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- AMP Sp. z o.o., ul. Sarmacka 5G, 02-972 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 149696,35 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 100012,32
Oferta z najniższą ceną: 100012,32 / Oferta z najwyższą ceną: 100012,32
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielenia dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. W przypadku przedmiotowego zamówienia konieczne jest wykonanie robót, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, a mianowicie, w trakcie wykonywania robót zgodnych z umową podstawową po dotarciu do warstw konstrukcyjnych budynku stwierdzono, że dalsze wykonywanie robót w oparciu o zatwierdzony projekt jest niemożliwe ze względu na znaczne zniszczenie elementów konstrukcyjnych budynku i grozi istotnych naruszeniem konstrukcji budynku, a w konsekwencji katastrofą budowlaną. Konieczne było zaprojektowanie dodatkowych wzmocnień w budynku. Faktyczny stan techniczny budynku w znacznym stopniu różnił się od tego przedstawionego w załączonej do SIWZ Inwentaryzacji budowlanej wraz z orzeczeniem o stanie technicznym budynku mieszkalnego z usługami na parterze, gdzie stwierdzono, że: ściany konstrukcyjne znajdują się w dostatecznym stanie technicznym. Brak wyraźnych rys oraz pęknięć ścian przechodzących przez całą strukturę muru. Lokalnie występują niewielkie rysy od strony wewnętrznej ścian, które nie przechodzą prze strukturę muru na zewnątrz, dlatego też można uznać, że są to rysy powierzchniowe niemające większego wpływu na nośność konstrukcji; Strop nad parterem znajduje się w dobrym stanie technicznym. Nie zaobserwowano nadmiernych zarysowań spękań ani odsłonięcia cegieł; Wskazano trzy nadproża nad otworami w ścianach zewnętrznych do naprawy. Pozostałe nadproża nie wykazują ugięć ani zarysowań i umożliwiają dalszą bezpieczną eksploatację budynku zgodnie z obecną i projektowaną funkcją budynku. W rzeczywistości stan techniczny wymienionych elementów zdecydowanie różnił się od przedstawionego w orzeczeniu o stanie technicznym. Ściany konstrukcyjne wewnętrzne i zewnętrzne w znacznej mierze popękane charakteryzowały się brakiem współpracy między sobą, ściana zewnętrzna od str. ul. Kościelnej odchylona była od pionu o ok. 20 cm wskutek czego wszystkie ściany wewnętrzne przylegające do niej odspoiły się tworząc pęknięcie o szerokości ok. 20 cm, ściana zewnętrzna od str. podwórza charakteryzowała się głębokim pęknięciem na całej grubości muru. Ściany wewnętrzne zlokalizowane wokół trzonów kominowych wskutek wielokrotnych przeróbek i osłabień wyraźnie popękane nie stanowiły jednolitego ustroju nośnego. Zastosowane w przeszłości zabezpieczenia w postaci stalowych ściągów poprzecznych, wskutek występujących naprężeń zostały powyrywane ze ścian, w których były zakotwione, bądź poprzecinane mechanicznie w czasie licznych przeróbek budynku. Stropy budynku charakteryzowały się wyczuwalną niestabilnością, poprzeczne żebra wzmacniające zostały poprzecinane, co znacznie osłabiło ich nośność. Jeden ze stropów wyraźnie przełamany podłużnie, nie nadawał się do dalszej eksploatacji ani naprawy i został rozebrany, inny z wyraźnym pęknięciem podłużnym w sklepieniu, z widocznymi nierównościami charakterystycznymi dla nierównomiernego osiadania, należało niezwłocznie zabezpieczyć za pomocą wypór systemowych. Nadproża zewnętrzne i wewnętrzne w 90 procentach należało wzmocnić, gdyż miały wyraźne pęknięcia bądź charakteryzowały się przełamaniem poprzecznym całego elementu. W żadnym stopniu nie przenosiły obciążeń. Wyraźne ślady w strukturze ściany świadczące o wielokrotnych przeróbkach geometrii otworów. Po demontażu istniejącej stolarki groziły osunięciem się. Zaistniałe okoliczności wyczerpują przesłanki, od których wystąpienia uzależniona jest możliwość udzielenia dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych zamówień dodatkowych w oparciu o przepis art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, ponieważ: 1. istnieje dotychczasowy wykonawca; 2. zamówienie, które należy wykonać nie było objęte zamówieniem podstawowym, tj. nie stanowiło przedmiotu zamówienia podstawowego zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia opisanym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami; 3. zamówienie, które należy wykonać jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego; 4. wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia; 5. wartość zamówienia dodatkowego nie przekroczy łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, a także: - oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów; wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.
INNE PRZETARGI Z ŁASKA
- Dostawa sprzętu i oprogramowania informatycznego z wdrożeniem w ramach konkursu grantowego "Cyberbezpieczny Samorząd" dla Urzędu Miejskiego w Łasku
- Świadczenie usług pocztowych dla Urzędu Miejskiego w Łasku w 2025 roku
- Dostawa sprzętu i oprogramowania do doposażenia pracowni zawodowych w ramach projektu "Zawodowi uczniowie Technikum nr 1 w Łasku"
więcej: przetargi w Łasku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa i przebudowa Stacji Uzdatniania Wody (SUW) w Gierzwałdzie.
- Modernizacja amfiteatru i aranżacja terenu sąsiadującego na cele kultury otwartej
- Budowa obiektu - Hali Sportowej, w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Stanisława Staszica w Swarożynie, w formule "zaprojektuj i wybuduj"
- Rozbudowa drogi powiatowej nr 3900P na odcinku Nacław - Gryżyna o ścieżkę rowerową oraz przebudowa drogi powiatowej nr 3900P wraz z kładką rowerową i oświetleniem w m. Nielęgowo
- Rewitalizacja Parku Międzyosiedlowego na Os. XXX-lecia w Chełmie w ramach przedsięwzięcia "Chełm dla Klimatu - Rewitalizacja Parku Międzyosiedlowego na Os. XXX-lecia w Chełmie"
- Termomodernizacja budynku przy ul. T.Kościuszki 40
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.