Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2010-10-06
Słupsk: Udzielenie i obsługa kredytu w wysokości 4.379.817,00 zł z przeznaczeniem na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej na realizację zadania inwestycyjnego pn Przebudowa drogi powiatowej Reblino- Wrząca.
Numer ogłoszenia: 275767 - 2010; data zamieszczenia: 06.10.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe , ul. Szarych Szeregów 14, 76-200 Słupsk, woj. pomorskie, tel. 059 8418500, faks 059 8427111.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.slupsk.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie i obsługa kredytu w wysokości 4.379.817,00 zł z przeznaczeniem na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej na realizację zadania inwestycyjnego pn Przebudowa drogi powiatowej Reblino- Wrząca..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Postawienie kredytu w wysokości 4.379.817 zł (słownie: cztery miliony trzysta siedemdziesiąt dziewięć tysięcy osiemset siedemnaście zł) do dyspozycji na rachunek bankowy Zamawiającego w terminie narzuconym przez Zamawiającego, tj. od dnia podpisania umowy. 2.Uruchomienie środków nastąpi jednorazowo na podstawie dyspozycji płatniczej Zamawiającego, na wskazany rachunek przez Zamawiającego. 3.Odsetki naliczane będą miesięcznie, od faktycznie wykorzystanych środków; do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do 366 lub 365 dni w roku, 4.Spłata kredytu nastąpi jednorazowo po otrzymaniu środków z budżetu Unii Europejskiej jednak nie później niż 30.06.2011r, a spłata odsetek będzie następowała w okresach miesięcznych, w ostatnim dniu roboczym miesiąca kalendarzowego zgodnie z harmonogramem spłat sporządzonym wg zał. nr 5 do SIWZ . Dla potrzeb składanej oferty Wykonawca zobowiązany jest obliczyć stopę oprocentowania kredytu jako sumę stawki WIBOR 1M w wysokości 3,60 z dnia 23.08.2010 r. (notowania opublikowane w Dzienniku Gazeta Prawna z dnia 24.08.2010 r.) i stałej marży banku. Wyliczoną stopę oprocentowania należy przyjąć jako stałą w całym okresie kredytowania. Przyjęcie stawki WIBOR 1M z dnia 23.08.2010 r. ma na celu wyłącznie wybór najkorzystniejszej oferty. 5.Ustala się okres karencji w spłacie kapitału do dnia 29 czerwca 2011 r. Spłata kapitału nastąpi jednorazowo 30 czerwca 2011 roku. 6.Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania wcześniejszej spłaty kapitału w przypadku otrzymania refundacji środków z budżetu Unii Europejskiej, jednak w celu przygotowania oferty i wyliczenia ceny kredytu należy przyjąć założenia jak podano powyżej. 7.Ustala się okres karencji w spłacie odsetek do 30 stycznia 2011 roku. Pierwsza spłata odsetek nastąpi 31 stycznia 2011 roku. 8.Ostateczny termin wykorzystania kredytu - 15 listopada 2010 roku. 9.Zamawiający dopuszcza uruchomienie kredytu w późniejszym terminie, jednak w celu przygotowania oferty i wyliczenia ceny kredytu należy przyjąć założenia jak podano powyżej. 10.Formą zabezpieczenia kredytu przez kredytobiorcę jest weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 11.Koszty obsługi kredytu stanowią: 1)oprocentowanie kredytu - zmienne. Stopa procentowa kalkulowana jest w oparciu o stawkę WIBOR 1M powiększoną o stałą w całym okresie kredytowania marżę banku. Aktualizacja stopy procentowej następuje pierwszego dnia roboczego każdego miesiąca kalendarzowego przy użyciu stawki WIBOR 1 M z ostatniego dnia roboczego poprzedniego miesiąca kalendarzowego; 2)prowizja kredytowa - liczona jako % od kwoty uruchomionego kredytu, płatna w terminie 7 dni od daty przekazania kredytu na rachunek Zamawiającego. 12.Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania całości lub części kredytu bez ponoszenia kosztów. 13.Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty części kredytu bez ponoszenia kosztów. 14.W umowie kredytowej za koszty uznaje się wyłącznie koszty wymienione w pkt. 11 pkt 1 i 2 działu III SIWZ. 15.Wykonawca zobowiązany jest do złożenia oświadczenia zawartego w treści formularza oferty stanowiącego załącznik Nr 1 do SIWZ, że zobowiązuje się do uruchomienia kredytu zgodnie z pkt. 1 i 2 działu III oraz wyraża zgodę na: 1)karencję w spłacie kredytu w stosunku do kapitału do 29 czerwca 2011 r., 2)karencję w spłacie odsetek do 30 stycznia 2011 r., 3)zabezpieczenie kredytu weksel In blanco wraz z deklaracją wekslową, 4)możliwość niewykorzystania części kredytu przez Zamawiającego bez ponoszenia kosztów, 5)możliwość wcześniejszej spłaty części kredytu w każdym czasie po otrzymaniu refundacji z budżetu Unii Europejskiej jednak nie później niż 30 czerwca 2011r. przez Zamawiającego bez ponoszenia kosztów, 16.Dokumenty Zamawiającego zestawiono w załączniku nr 6 do SIWZ..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
dokument potwierdzający uprawnienia do prowadzenia działalności bankowej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, tj. zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe, a w przypadku banków państwowych, pisemne oświadczenie, że bank prowadzi działalność na podstawie stosowanego rozporządzenia Rady Ministrów.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- koncesję, zezwolenie lub licencję
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
nie dotyczy
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.W wyniku przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Wykonawca udziela Zamawiającemu kredytu na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 4.379.817 zł (słownie: cztery miliony trzysta siedemdziesiąt dziewięć tysięcy osiemset siedemnaście zł) na realizację zadnia inwestycyjnego pn. Przebudowa drogi powiatowej Reblino- Wrząca na okres od dnia uruchomienia kredytu tj. od dnia do 30 czerwca 2011 r. na zasadach określonych w niniejszej umowie, bez odrębnego wniosku kredytowego Zamawiającego. 2. Kredyt przeznaczony jest na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków z budżetu Unii Europejskiej na realizację zadnia inwestycyjnego pn Przebudowa drogi powiatowej Reblino- Wrząca. 3. Bank postawi do dyspozycji Zamawiającego kredyt na wskazany rachunek kredytowy od dnia podpisania umowy. 4. Uruchomienie środków nastąpi jednorazowo na podstawie dyspozycji płatniczej Zamawiającego, poprzez przekazanie środków na rachunek Zamawiającego. 5. Zakończenie okresu wykorzystania kredytu przypada na dzień 15.11.2010 r. po złożeniu przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia o rezygnacji z dalszego wykorzystania kredytu. 6. Zamawiający dopuszcza uruchomienie kredytu w późniejszym terminie. 7. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania części kredytu bez ponoszenia z tego tytułu kosztów. 8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu kosztów. 9. Zamawiający będzie wykorzystywał kredyt w walucie polskiej w formie bezgotówkowej i do wysokości udzielonego kredytu na rachunek kredytowy. 10. Kwota wykorzystanego kredytu jest oprocentowana w stosunku rocznym według zmiennej stopy procentowej. Stopa procentowa kalkulowana jest w oparciu o stawkę WIBOR 1M powiększoną o stałą w całym okresie kredytowania marżę banku. Aktualizacja stopy procentowej następuje pierwszego dnia roboczego każdego miesiąca kalendarzowego przy użyciu stawki WIBOR 1M z ostatniego dnia roboczego poprzedniego miesiąca kalendarzowego. 11. W dniu podpisania umowy stopa procentowa wynosi % w stosunku rocznym.Stopa procentowa uwzględnia niezmienną marżę banku w wysokości ___ %. 12.Ustala się okres karencji w spłacie kapitału do dnia 29 czerwca 2011 r. 13.Ustala się okres karencji w spłacie odsetek do dnia 30 stycznia 2011 r. Pierwsza spłata odsetek nastąpi 31 stycznia 2011 roku. 14. Spłata kredytu nastąpi jednorazowo w kwocie 4.379.817 zł po otrzymaniu środków z budżetu Unii Europejskiej, nie później niż 30 czerwca 2011. 15. Spłata odsetek będzie następowała w okresach miesięcznych w ostatnim dniu roboczym miesiąca kalendarzowego. Jeżeli data spłaty odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, uważa się, że ustalony termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie - strony ustalają, że sobota nie jest dniem roboczym. 16. Odsetki naliczane będą miesięcznie, od faktycznie wykorzystanych środków począwszy od miesiąca stycznia 2011 roku; do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do 365 lub 366 dni w roku. 17. Ustala się prowizję kredytową od przyznanego kredytu w wysokości _________ % pobraną od kwoty uruchomionego kredytu. Kredytobiorca zobowiązuje się do pokrycia kosztów prowizji ze środków własnych, w formie przelewu na rachunek nr ____________ w terminie 7 dni od daty przekazania kredytu. 18. Ustanawia się zabezpieczenie kredytu w formie weksla In blanco wraz z deklaracją wekslową. 19.Niespłacenie w terminie kredytu lub jego części spowoduje, że od następnego dnia niespłacona kwota staje się zadłużeniem przeterminowanym. 20. Za każdy dzień utrzymywania się zadłużenia przeterminowanego pobierane będą odsetki w wysokości określonej w regulacjach banku, którego oferta zostanie wybrana. 21. Bank może wstrzymać kredytowanie lub wypowiedzieć całość albo część udzielonego kredytu przed umownym terminem spłaty w przypadku: 1) wykorzystania kredytu na inny cel, niż przewidziany, 2) rażącego naruszenia warunków umowy. 22. Z chwilą wypowiedzenia umowy o kredyt następuje wstrzymanie wypłaty z rachunku i wyznaczenie nowego, uzgodnionego przez strony w formie pisemnej, terminu spłaty zadłużenia. 23.Okres wypowiedzenia umowy kredytowej wynosi 30 dni od daty doręczenia wypowiedzenia umowy. 24. W przypadku niespłacenia zadłużenia w okresie wypowiedzenia, staje się ono zadłużeniem przeterminowanym. 25. Zamawiający nie dopuszcza możliwości przelewu wierzytelności Wykonawcy z tytułu realizacji niniejszej umowy na osoby trzecie. 26.Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych oraz ofert wariantowych. Treść oferty musi odpowiadać specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 27. Zmiany umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu podpisanego przez obie strony. Aneks nie może być sprzeczny z przepisami działu IV ustawy Pzp. 28. Sprawy sporne wynikające z zawartej umowy, rozstrzyga sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego. 29. W pozostałym zakresie mają zastosowanie ogólne postanowienia obowiązujące u Wykonawcy, z zastrzeżeniem, iż nie mogą być one sprzeczne z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych oraz ww. istotnymi postanowieniami umowy, które stanowią integralną część umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.powiat.slupsk.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Słupsku
ul.Szarych Szeregów 14
76-200 Słupsk
pok. Nr 210.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.10.2010 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Słupsku ul.Szarych Szeregów 14 76-200 Słupsk Biuro Obsługi Interesanta pok. nr 01.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z SŁUPSKA
- Obsługa serwisowa dla systemu laboratoryjnego wykorzystywanego w Pracowni Diagnostyki Laboratoryjnej, Pracowni Mikrobiologii, Banku Krwi wraz z dostawą kodów kreskowych - nr 25/TP/2025
- Dostawa odczynników i akcesoriów niezbędnych do diagnostyki pacjentów Oddziału Hematologicznego i Onkologicznego w zakresie terapii celowanej z wykorzystaniem technik biologii molekularnej (qPCR)
- Pełnienie usług nadzoru inwestorskiego podczas realizacji inwestycji pn. "Budowa lub modernizacja infrastruktury wodno-kanalizacyjnej członków Słupskiego Związku Powiatowo-Gminnego"
- Dostawa sprzętu medycznego jednorazowego użytku -23/TP/2025
- Dostawa ładowarki teleskopowej w ramach zadania "Budowa instalacji do fermentacji odpadów ulegających biodegradacji w Instalacji Komunalnej w Bierkowie".
- Dostawy ciasta i wyrobów ciastkarskich.
więcej: przetargi w Słupsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie kredytu krótkoterminowego w kwocie 6 000 000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie występującego w ciągu roku 2025 przejściowego deficytu budżetu Gminy Bodzentyn.
- "Obsługa bankowa budżetu Powiatu Lubelskiego i jednostek organizacyjnych Powiatu Lubelskiego"
- Kredyt inwestycyjny.
- udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 20 771 671 PLN.
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 24.000.000 PLN.
- Oświetlenie ulic miasta Włocławek w zakresie dostaw energii elektrycznej.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.