eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ŁomżaUdzielenie kredytu inwestycyjnego w wysokości 2.763.644,00 zł na częściowe sfinansowanie zakupu i montażu.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-09-06

Łomża: Udzielenie kredytu inwestycyjnego w wysokości 2.763.644,00 zł na częściowe sfinansowanie zakupu i montażu.
Numer ogłoszenia: 275826 - 2011; data zamieszczenia: 06.09.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Łomży , ul. Zjazd 23, 18-400 Łomża, woj. podlaskie, tel. 086 2166277, faks 086 2162813.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mpwik.4lomza.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: www.um.lomza.pl/bip

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka z o.o..

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie kredytu inwestycyjnego w wysokości 2.763.644,00 zł na częściowe sfinansowanie zakupu i montażu..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest uruchomienie jednego łącznego kredytu inwestycyjnego obejmującego: a. Uruchomienie kredytu inwestycyjnego na częściowe sfinansowanie zakupu i montażu kraty gęstej i kraty rzadkiej w wysokości 473.644,00. zł Zabezpieczenie spłaty kredytu: - weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową, zawierającą zgodę na uzupełnienie weksla do wysokości kwoty kredytu wraz z kwotą trzymiesięcznych odsetek - przewłaszczenie na zabezpieczenie kupowanych urządzeń. Uruchomienie transzy kredytu nastąpi w dniu 02 listopada 2011 r. na podstawie dyspozycji Zamawiającego złożonej w Banku nie później niż na dwa dni robocze przed planowaną datą wypłaty. Uwaga: Jest to przewidywany (pożądany) termin wykorzystania kredytu, przy czym uruchomienie kredytu nastąpi po ostatecznym rozstrzygnięciu niniejszego przetargu i podpisaniu umowy i zgodnie z harmonogramem transz kredytu stanowiącym zał. nr 2 do SIWZ Okres kredytowania: 62 miesięcy od dnia zawarcia umowy, tj. od 20.10.2011 r. (termin przewidywany) do 31.12.2016 r. Spłat rat kapitałowych Zamawiający będzie dokonywał miesięcznie. Spłata odsetek będzie następowała w terminach miesięcznych w wysokości odpowiedniej do faktycznego zadłużenia na dzień wymagalności płatności odsetkowych, Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany wysokości transz oraz terminów wypłat zgodnie z aktualnym stanem procesu inwestycyjnego bez dodatkowych opłat i prowizji Zamawiający może dokonać przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia prowizji, Karencja w spłacie raty kredytu do 29.04.2012 r. Pierwsza spłata raty kapitałowej nastąpi 30.04.2012 r. Oprocentowanie kredytu bankowego złotowego będzie zmienne, obliczane dla każdego okresu odsetkowego w oparciu o stawkę WIBOR 1 M plus stała marża banku ustalona na dzień złożenia oferty w całym okresie kredytowania. . Stawka referencyjna ma charakter zmienny, ustalana będzie na poszczególne miesiące roku kalendarzowego i stanowić będzie średnią arytmetyczną notowań stawki WIBOR 1M z poprzedniego miesiąca, za który naliczone są odsetki W sytuacji wcześniejszej spłaty zaciągniętego kredytu - odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania kredytu w pełnej wysokości bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Zamawiający nie ponosi żadnych innych dodatkowych kosztów oprócz wyszczególnionych w SIWZ w załączniku nr 3. Prowizja dla Wykonawcy obejmuje prowizję od uruchomienia kredytu - płatna od kwoty kredytu. Zamawiający w dniu postawienia do dyspozycji kredytu zapłaci Wykonawcy prowizję za uruchomienie kredytu liczoną jako: Prowizja za uruchomienie kredytu = kwota kredytu postawionego do dyspozycji x P, gdzie: P - stopa prowizji Wykonawcy za uruchomienie kredytu w % podana w ofercie. Zamawiający nie dopuszcza innych opłat i prowizji. Za datę spłaty zobowiązań uznaje się dzień wpływu środków na właściwy rachunek Wykonawcy. Bank będzie informował o wysokości stopy odsetek i wysokości należnych do zapłaty odsetek za dany okres odsetkowy (Zamawiający dopuszcza powiadomienie w formie elektronicznej lub faksem) Bank stawia do dyspozycji Zamawiającemu kredyt następnego dnia roboczego po dniu zawarcia stosownej umowy. b. uruchomienie kredytu inwestycyjnego na częściowe sfinansowanie zakupu i montażu wirówki do zagęszczania i wirówki do odwadniania osadu wraz z rozbudową budynku odwadniania osadu w wysokości 1.909.000,00 zł na okres 5 lat. Szczegółowo zadanie inwestycyjne zostało przedstawione w zał. nr 1 do SIWZ pkt b. Zabezpieczenie spłaty kredytu: - weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową, zawierającą zgodę na uzupełnienie weksla do wysokości kwoty kredytu wraz z kwotą trzymiesięcznych odsetek - przewłaszczenie na zabezpieczenie kupowanych urządzeń. Uruchomienie transzy kredytu nastąpi w dniu 12 stycznia 2012 r. na podstawie dyspozycji Zamawiającego złożonej w Banku nie później niż na dwa dni robocze przed planowaną datą wypłaty. Uwaga: Jest to przewidywany (pożądany) termin wykorzystania kredytu, przy czym uruchomienie kredytu nastąpi po ostatecznym rozstrzygnięciu niniejszego przetargu i podpisaniu umowy i zgodnie z harmonogramem transz kredytu stanowiącym zał. nr 2 do SIWZ Okres kredytowania: 62 miesięcy od dnia zawarcia umowy, tj. od 20.10.2011 r. (termin przewidywany) do 31.12.2016r. Spłat rat kapitałowych Zamawiający będzie dokonywał miesięcznie. Spłata odsetek będzie następowała w terminach miesięcznych w wysokości odpowiedniej do faktycznego zadłużenia na dzień wymagalności płatności odsetkowych, Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany wysokości transz oraz terminów wypłat zgodnie z aktualnym stanem procesu inwestycyjnego bez dodatkowych opłat i prowizji Zamawiający może dokonać przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia prowizji, Karencja w spłacie raty kredytu do 29.04.2012 r. Pierwsza spłata raty kapitałowej nastąpi 30.04.2012 r. Oprocentowanie kredytu bankowego złotowego będzie zmienne, obliczane dla każdego okresu odsetkowego w oparciu o stawkę WIBOR 1 M plus stała marża banku ustalona na dzień złożenia oferty w całym okresie kredytowania. . Stawka referencyjna ma charakter zmienny, ustalana będzie na poszczególne miesiące roku kalendarzowego i stanowić będzie średnią arytmetyczną notowań stawki WIBOR 1M z poprzedniego miesiąca, za który naliczone są odsetki W sytuacji wcześniejszej spłaty zaciągniętego kredytu - odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania kredytu w pełnej wysokości bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Zamawiający nie ponosi żadnych innych dodatkowych kosztów oprócz wyszczególnionych w SIWZ w załączniku nr 3. Zamawiający w dniu postawienia do dyspozycji kredytu zapłaci wykonawcy prowizję za uruchomienie kredytu liczoną jako: Prowizja za uruchomienie kredytu = kwota kredytu postawionego do dyspozycji x P, gdzie: P - stopa prowizji Wykonawcy za uruchomienie kredytu w % podana w ofercie. Zamawiający nie dopuszcza innych opłat i prowizji. Za datę spłaty zobowiązań uznaje się dzień wpływu środków na właściwy rachunek Wykonawcy. Bank będzie informował o wysokości stopy odsetek i wysokości należnych do zapłaty odsetek za dany okres odsetkowy (Zamawiający dopuszcza powiadomienie w formie elektronicznej lub faksem) Bank stawia do dyspozycji kredyt Kredytobiorcy następnego dnia roboczego po dniu zawarcia stosownej umowy. c. Częściowe sfinansowanie zakupu samochodu specjalistycznego do czyszczenie i udrażniania kanalizacji sanitarnej w wysokości 381.000,00 zł. Wartość inwestycji brutto 794.826,00 zł, netto 646.200,00 zł. Pozostała kwota w wysokości 265.000,00 zł została sfinansowana udziałem własnym. Zabezpieczenie spłaty kredytu: - weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową, zawierającą zgodę na uzupełnienie weksla do wysokości kwoty kredytu wraz z kwotą trzymiesięcznych odsetek - przewłaszczenie na zabezpieczenie kupowanego samochodu wraz z cesją praw z polisy ubezpieczeniowej Uruchomienie transzy kredytu nastąpi w dniu 10 listopada 2011 r. na podstawie dyspozycji Zamawiającego złożonej w Banku nie później niż na dwa dni robocze przed planowaną datą wypłaty. Uwaga: Jest to przewidywany (pożądany) termin wykorzystania kredytu, przy czym uruchomienie kredytu nastąpi po ostatecznym rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy Okres kredytowania: 62 miesięcy od dnia zawarcia umowy, tj. od 20.10.2011 r. (termin przewidywany) do 31.12.2016r. Spłat rat kapitałowych Zamawiający będzie dokonywał miesięcznie. Spłata odsetek będzie następowała w terminach miesięcznych w wysokości odpowiedniej do faktycznego zadłużenia na dzień wymagalności płatności odsetkowych, Zamawiający może dokonać przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia prowizji, Karencja w spłacie raty kredytu do 29.04.2012 r. Pierwsza spłata raty kapitałowej nastąpi 30.04.2012 r. Oprocentowanie kredytu bankowego złotowego będzie zmienne, obliczane dla każdego okresu odsetkowego w oparciu o stawkę referencyjną WIBOR 1 M plus stała marża banku ustalona na dzień złożenia oferty w całym okresie kredytowania. . Stawka referencyjna ma charakter zmienny, ustalana będzie na poszczególne miesiące roku kalendarzowego i stanowić będzie średnią arytmetyczną notowań stawki WIBOR 1M z poprzedniego miesiąca, za który naliczone są odsetki W sytuacji wcześniejszej spłaty zaciągniętego kredytu - odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania kredytu w pełnej wysokości bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Zamawiający nie ponosi żadnych innych dodatkowych kosztów oprócz wyszczególnionych w SIWZ w załączniku nr 3. Prowizja dla Wykonawcy obejmuje prowizję od uruchomienia kredytu - płatna od kwoty kredytu. Zamawiający w dniu postawienia do dyspozycji kredytu zapłaci wykonawcy prowizję za uruchomienie kredytu liczoną jako: Prowizja za uruchomienie kredytu = kwota kredytu postawionego do dyspozycji x P, gdzie: P - stopa prowizji Wykonawcy za uruchomienie kredytu w % podana w ofercie. Zamawiający nie dopuszcza innych opłat i prowizji. Za datę spłaty zobowiązań uznaje się dzień wpływu środków na właściwy rachunek Wykonawcy. Bank będzie informował o wysokości stopy odsetek i wysokości należnych do zapłaty odsetek za dany okres odsetkowy (Zamawiający dopuszcza powiadomienie w formie elektronicznej lub faksem) Bank stawia do dyspozycji kredyt Kredytobiorcy następnego dnia roboczego po dniu zawarcia stosownej umowy..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 20.10.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca powinien przedłożyć zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej, określone w przepisach ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku - Prawo bankowe (tekst jednolity - Dz.U. z 2002r. nr 72 poz. 665 ze zm.) - złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę;

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie wskazanego warunku Wykonawca oświadczy, że go spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie wskazanego warunku Wykonawca oświadczy, że go spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie wskazanego warunku Wykonawca oświadczy, że go spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie wskazanego warunku Wykonawca oświadczy, że go spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: mpwik.4lomza.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. 18-400 Łomża, ul. Zjazd 23..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.09.2011 godzina 10:00, miejsce: Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. 18-400 Łomża, ul. Zjazd 23..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.