Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-09-06
Łomża: Udzielenie kredytu inwestycyjnego w wysokości 2.763.644,00 zł na częściowe sfinansowanie zakupu i montażu.
Numer ogłoszenia: 275826 - 2011; data zamieszczenia: 06.09.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Łomży , ul. Zjazd 23, 18-400 Łomża, woj. podlaskie, tel. 086 2166277, faks 086 2162813.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.mpwik.4lomza.pl
- Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: www.um.lomza.pl/bip
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka z o.o..
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie kredytu inwestycyjnego w wysokości 2.763.644,00 zł na częściowe sfinansowanie zakupu i montażu..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest uruchomienie jednego łącznego kredytu inwestycyjnego obejmującego: a. Uruchomienie kredytu inwestycyjnego na częściowe sfinansowanie zakupu i montażu kraty gęstej i kraty rzadkiej w wysokości 473.644,00. zł Zabezpieczenie spłaty kredytu: - weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową, zawierającą zgodę na uzupełnienie weksla do wysokości kwoty kredytu wraz z kwotą trzymiesięcznych odsetek - przewłaszczenie na zabezpieczenie kupowanych urządzeń. Uruchomienie transzy kredytu nastąpi w dniu 02 listopada 2011 r. na podstawie dyspozycji Zamawiającego złożonej w Banku nie później niż na dwa dni robocze przed planowaną datą wypłaty. Uwaga: Jest to przewidywany (pożądany) termin wykorzystania kredytu, przy czym uruchomienie kredytu nastąpi po ostatecznym rozstrzygnięciu niniejszego przetargu i podpisaniu umowy i zgodnie z harmonogramem transz kredytu stanowiącym zał. nr 2 do SIWZ Okres kredytowania: 62 miesięcy od dnia zawarcia umowy, tj. od 20.10.2011 r. (termin przewidywany) do 31.12.2016 r. Spłat rat kapitałowych Zamawiający będzie dokonywał miesięcznie. Spłata odsetek będzie następowała w terminach miesięcznych w wysokości odpowiedniej do faktycznego zadłużenia na dzień wymagalności płatności odsetkowych, Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany wysokości transz oraz terminów wypłat zgodnie z aktualnym stanem procesu inwestycyjnego bez dodatkowych opłat i prowizji Zamawiający może dokonać przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia prowizji, Karencja w spłacie raty kredytu do 29.04.2012 r. Pierwsza spłata raty kapitałowej nastąpi 30.04.2012 r. Oprocentowanie kredytu bankowego złotowego będzie zmienne, obliczane dla każdego okresu odsetkowego w oparciu o stawkę WIBOR 1 M plus stała marża banku ustalona na dzień złożenia oferty w całym okresie kredytowania. . Stawka referencyjna ma charakter zmienny, ustalana będzie na poszczególne miesiące roku kalendarzowego i stanowić będzie średnią arytmetyczną notowań stawki WIBOR 1M z poprzedniego miesiąca, za który naliczone są odsetki W sytuacji wcześniejszej spłaty zaciągniętego kredytu - odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania kredytu w pełnej wysokości bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Zamawiający nie ponosi żadnych innych dodatkowych kosztów oprócz wyszczególnionych w SIWZ w załączniku nr 3. Prowizja dla Wykonawcy obejmuje prowizję od uruchomienia kredytu - płatna od kwoty kredytu. Zamawiający w dniu postawienia do dyspozycji kredytu zapłaci Wykonawcy prowizję za uruchomienie kredytu liczoną jako: Prowizja za uruchomienie kredytu = kwota kredytu postawionego do dyspozycji x P, gdzie: P - stopa prowizji Wykonawcy za uruchomienie kredytu w % podana w ofercie. Zamawiający nie dopuszcza innych opłat i prowizji. Za datę spłaty zobowiązań uznaje się dzień wpływu środków na właściwy rachunek Wykonawcy. Bank będzie informował o wysokości stopy odsetek i wysokości należnych do zapłaty odsetek za dany okres odsetkowy (Zamawiający dopuszcza powiadomienie w formie elektronicznej lub faksem) Bank stawia do dyspozycji Zamawiającemu kredyt następnego dnia roboczego po dniu zawarcia stosownej umowy. b. uruchomienie kredytu inwestycyjnego na częściowe sfinansowanie zakupu i montażu wirówki do zagęszczania i wirówki do odwadniania osadu wraz z rozbudową budynku odwadniania osadu w wysokości 1.909.000,00 zł na okres 5 lat. Szczegółowo zadanie inwestycyjne zostało przedstawione w zał. nr 1 do SIWZ pkt b. Zabezpieczenie spłaty kredytu: - weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową, zawierającą zgodę na uzupełnienie weksla do wysokości kwoty kredytu wraz z kwotą trzymiesięcznych odsetek - przewłaszczenie na zabezpieczenie kupowanych urządzeń. Uruchomienie transzy kredytu nastąpi w dniu 12 stycznia 2012 r. na podstawie dyspozycji Zamawiającego złożonej w Banku nie później niż na dwa dni robocze przed planowaną datą wypłaty. Uwaga: Jest to przewidywany (pożądany) termin wykorzystania kredytu, przy czym uruchomienie kredytu nastąpi po ostatecznym rozstrzygnięciu niniejszego przetargu i podpisaniu umowy i zgodnie z harmonogramem transz kredytu stanowiącym zał. nr 2 do SIWZ Okres kredytowania: 62 miesięcy od dnia zawarcia umowy, tj. od 20.10.2011 r. (termin przewidywany) do 31.12.2016r. Spłat rat kapitałowych Zamawiający będzie dokonywał miesięcznie. Spłata odsetek będzie następowała w terminach miesięcznych w wysokości odpowiedniej do faktycznego zadłużenia na dzień wymagalności płatności odsetkowych, Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany wysokości transz oraz terminów wypłat zgodnie z aktualnym stanem procesu inwestycyjnego bez dodatkowych opłat i prowizji Zamawiający może dokonać przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia prowizji, Karencja w spłacie raty kredytu do 29.04.2012 r. Pierwsza spłata raty kapitałowej nastąpi 30.04.2012 r. Oprocentowanie kredytu bankowego złotowego będzie zmienne, obliczane dla każdego okresu odsetkowego w oparciu o stawkę WIBOR 1 M plus stała marża banku ustalona na dzień złożenia oferty w całym okresie kredytowania. . Stawka referencyjna ma charakter zmienny, ustalana będzie na poszczególne miesiące roku kalendarzowego i stanowić będzie średnią arytmetyczną notowań stawki WIBOR 1M z poprzedniego miesiąca, za który naliczone są odsetki W sytuacji wcześniejszej spłaty zaciągniętego kredytu - odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania kredytu w pełnej wysokości bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Zamawiający nie ponosi żadnych innych dodatkowych kosztów oprócz wyszczególnionych w SIWZ w załączniku nr 3. Zamawiający w dniu postawienia do dyspozycji kredytu zapłaci wykonawcy prowizję za uruchomienie kredytu liczoną jako: Prowizja za uruchomienie kredytu = kwota kredytu postawionego do dyspozycji x P, gdzie: P - stopa prowizji Wykonawcy za uruchomienie kredytu w % podana w ofercie. Zamawiający nie dopuszcza innych opłat i prowizji. Za datę spłaty zobowiązań uznaje się dzień wpływu środków na właściwy rachunek Wykonawcy. Bank będzie informował o wysokości stopy odsetek i wysokości należnych do zapłaty odsetek za dany okres odsetkowy (Zamawiający dopuszcza powiadomienie w formie elektronicznej lub faksem) Bank stawia do dyspozycji kredyt Kredytobiorcy następnego dnia roboczego po dniu zawarcia stosownej umowy. c. Częściowe sfinansowanie zakupu samochodu specjalistycznego do czyszczenie i udrażniania kanalizacji sanitarnej w wysokości 381.000,00 zł. Wartość inwestycji brutto 794.826,00 zł, netto 646.200,00 zł. Pozostała kwota w wysokości 265.000,00 zł została sfinansowana udziałem własnym. Zabezpieczenie spłaty kredytu: - weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową, zawierającą zgodę na uzupełnienie weksla do wysokości kwoty kredytu wraz z kwotą trzymiesięcznych odsetek - przewłaszczenie na zabezpieczenie kupowanego samochodu wraz z cesją praw z polisy ubezpieczeniowej Uruchomienie transzy kredytu nastąpi w dniu 10 listopada 2011 r. na podstawie dyspozycji Zamawiającego złożonej w Banku nie później niż na dwa dni robocze przed planowaną datą wypłaty. Uwaga: Jest to przewidywany (pożądany) termin wykorzystania kredytu, przy czym uruchomienie kredytu nastąpi po ostatecznym rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy Okres kredytowania: 62 miesięcy od dnia zawarcia umowy, tj. od 20.10.2011 r. (termin przewidywany) do 31.12.2016r. Spłat rat kapitałowych Zamawiający będzie dokonywał miesięcznie. Spłata odsetek będzie następowała w terminach miesięcznych w wysokości odpowiedniej do faktycznego zadłużenia na dzień wymagalności płatności odsetkowych, Zamawiający może dokonać przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia prowizji, Karencja w spłacie raty kredytu do 29.04.2012 r. Pierwsza spłata raty kapitałowej nastąpi 30.04.2012 r. Oprocentowanie kredytu bankowego złotowego będzie zmienne, obliczane dla każdego okresu odsetkowego w oparciu o stawkę referencyjną WIBOR 1 M plus stała marża banku ustalona na dzień złożenia oferty w całym okresie kredytowania. . Stawka referencyjna ma charakter zmienny, ustalana będzie na poszczególne miesiące roku kalendarzowego i stanowić będzie średnią arytmetyczną notowań stawki WIBOR 1M z poprzedniego miesiąca, za który naliczone są odsetki W sytuacji wcześniejszej spłaty zaciągniętego kredytu - odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania kredytu w pełnej wysokości bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Zamawiający nie ponosi żadnych innych dodatkowych kosztów oprócz wyszczególnionych w SIWZ w załączniku nr 3. Prowizja dla Wykonawcy obejmuje prowizję od uruchomienia kredytu - płatna od kwoty kredytu. Zamawiający w dniu postawienia do dyspozycji kredytu zapłaci wykonawcy prowizję za uruchomienie kredytu liczoną jako: Prowizja za uruchomienie kredytu = kwota kredytu postawionego do dyspozycji x P, gdzie: P - stopa prowizji Wykonawcy za uruchomienie kredytu w % podana w ofercie. Zamawiający nie dopuszcza innych opłat i prowizji. Za datę spłaty zobowiązań uznaje się dzień wpływu środków na właściwy rachunek Wykonawcy. Bank będzie informował o wysokości stopy odsetek i wysokości należnych do zapłaty odsetek za dany okres odsetkowy (Zamawiający dopuszcza powiadomienie w formie elektronicznej lub faksem) Bank stawia do dyspozycji kredyt Kredytobiorcy następnego dnia roboczego po dniu zawarcia stosownej umowy..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 20.10.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca powinien przedłożyć zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej, określone w przepisach ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku - Prawo bankowe (tekst jednolity - Dz.U. z 2002r. nr 72 poz. 665 ze zm.) - złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę;
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie wskazanego warunku Wykonawca oświadczy, że go spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie wskazanego warunku Wykonawca oświadczy, że go spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie wskazanego warunku Wykonawca oświadczy, że go spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie wskazanego warunku Wykonawca oświadczy, że go spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- koncesję, zezwolenie lub licencję
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: mpwik.4lomza.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. 18-400 Łomża, ul. Zjazd 23..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.09.2011 godzina 10:00, miejsce: Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. 18-400 Łomża, ul. Zjazd 23..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z ŁOMŻY
- Wykonanie dokumentacji projektowej dla planowanej inwestycji pn. Budowa budynku biurowo-socjalnego z zapleczem magazynowo-garażowo-warsztatowym oraz PSZOK na działce nr 156 obręb Janowo
- Sukcesywna dostawa artykułów medycznych jednorazowego użytku na potrzeby WSPR SPZOZ w Łomży
- Dostawa ortez i produktów ortopedycznych dla Szpitala Wojewódzkiego im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Łomży
- Dostawa odczynników i akcesoriów do diagnostyki laboratoryjnej dla Szpitala Wojewódzkiego im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Łomży
- Dostawa artykułów higienicznych dla Szpitala Wojewódzkiego im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Łomży
- Dostosowanie Centrum Aktywności Turystycznej i Kulturalnej "Domku Pastora" w Łomży ul. Krzywe Koło 1 na potrzeby Urzędu Stanu Cywilnego
więcej: przetargi w Łomży »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO ZŁOTÓWKOWEGO DO KWOTY 3 500 000,00 PLN"
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 1 800.000,00 PLN z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu na 2025 rok
- Kredyt inwestycyjny.
- udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 20 771 671 PLN.
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 24.000.000 PLN.
- Oświetlenie ulic miasta Włocławek w zakresie dostaw energii elektrycznej.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.