Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2010-10-06
Gliwice: Badanie sprawozdania finansowego Miasta Gliwice za 2010 rok.
Numer ogłoszenia: 276005 - 2010; data zamieszczenia: 06.10.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Wydział Księgowości, Miasto Gliwice , ul. Zwycięstwa 21, 44-100 Gliwice, woj. śląskie, tel. 32 239 11 77, faks 32 239 11 73.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.gliwice.eu
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Badanie sprawozdania finansowego Miasta Gliwice za 2010 rok..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest badanie sprawozdania finansowego Miasta Gliwice za 2010 rok, które składa się z: - bilansu z wykonania budżetu Miasta Gliwice, - łącznego bilansu obejmującego dane wynikające z bilansów jednostek budżetowych i zakładów budżetowych Miasta Gliwice, - łącznego rachunku zysków i strat obejmującego dane wynikające z rachunków zysków i strat jednostek budżetowych i zakładów budżetowych Miasta Gliwice, - łącznego zestawienia zmian w funduszu obejmującego dane wynikajace z zestawień zmian w funduszu jednostek budżetowych i zakładów budżetowych Miasta Gliwice. Sprawozdanie finansowe zdefiniowane zostało w oparciu o Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 r w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetu jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, Dz.U. Nr 128 poz. 861, Zgodnie z w/w rozporządzeniem sprawozdanie finansowe za 2010 r. należy przekazać do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach w terminie do 30 kwietnia 2011 roku. Rokiem obrotowym dla jednostek budżetowych i zakładów budżetowych Miasta Gliwice jest rok kalendarzowy, obejmujący 12 kolejnych miesięcy od 01 stycznia do 31 grudnia. 2. W wyniku przeprowadzonego badania biegły rewident przekaże Miastu Gliwice: - opinię niezależnego biegłego rewidenta o prawidłowości i rzetelności sprawozdania finansowego, w 3 egzemplarzach, - raport uzupełniający opinię z badania sprawozdania finansowego, w 3 egzemplarzach, - wystąpienie, zawierające wykaz uchybień w systemie rachunkowości i kontroli wewnętrznej - w przypadku stwierdzenia uchybień. 3. Badanie sprawozdania finansowego zostanie przeprowadzone z uwzględnieniem: - przepisów ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości ( t.j. Dz.U. Nr 152, poz. 1223 z późn.zm.) - przepisów ustawy z dnia 7 maja 2009 r. o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym (Dz. U. Nr 77, poz.. 649), - postanowień Norm wykonywania zawodu biegłego rewidenta, wydanych przez Krajową Radę Biegłych Rewidentów, - przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn.zm.) oraz wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych. 4. Badanie sprawozdania finansowego zostanie przeprowadzone na tak dobranych próbkach ksiąg i dowodów księgowych, aby dokumentacja stanowiła wystarczającą podstawę do sformułowania opinii o badanym sprawozdaniu finansowym. Próbki ksiąg i dowodów zostaną dobrane do badania z uwzględnieniem rezultatów przeglądu funkcjonowania systemów rachunkowości i kontroli wewnętrznej Miasta Gliwice. 5. Badanie sprawozdania finansowego zostanie przeprowadzone w siedzibie jednostek podlegających badaniu. 6. Opinia biegłego rewidenta będzie w szczególności zawierać stwierdzenia wymagane przepisami art.65 ust. 2-4 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości ( t.j. Dz.U. Nr 152, poz. 1223 z późn.zm.) . 7. Raport bieglego rewidenta bedzie w szczególności zawierać stwierdzenia wymagane przepisami art. 65 ust. 5 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości ( t.j. Dz.U. Nr 152, poz. 1223 z późn.zm.) . 8. W razie wydania opinii zawierającej zastrzeżenia, co do prawidłowości lub rzetelności sprawozdania finansowego, wydania o nim opinii negatywnej lub odmowy wydania opinii, biegły rewident przekaże Miastu Gliwice stosowne pisemne uzasadnienie ich przyczyn. 9. W przypadku zrzeczenia się wyrażenia opinii o sprawozdaniu finansowym na skutek ograniczenia zakresu lub metody badań z przyczyn leżących po stronie Miasta Gliwice, zostaną wyczerpująco przedstawione tego powody na piśmie. 10. Biegły rewident przed podpisaniem umowy przedłoży Miastu Gliwice: - harmonogram zawierający zakres prac, terminy i metody badania sprawozdania finansowego, uzgodniony w zakresie terminów z Miastem Gliwice. - zaświadczenie potwierdzające uprawnienia podmiotu do badania sprawozdania finansowego, tj.wpis na listę podmiotów uprawnionych do badania sprawozdań finansowych, prowadzoną przez Krajową Radę Biegłych Rewidentów. - zaświadczenie potwierdzające wpisanie osób uprawnionych do badania sprawozdania finansowego do rejestru biegłych rewidentów. 11. Biegły rewident zapewni swoje uczestnictwo: - podczas inwentaryzacji majątku, w charakterze obserwatora, - w posiedzeniach Komisji Rady Miejskiej w celu udzielenia informacji o przebiegu i wynikach badania sprawozdania finansowego, - w sesji rady Miejskiej, podczas której będzie rozpatrywane sprawozdanie finansowe Miasta Gliwice. 12. Rezultaty badania sprawozdania finansowego mogą być udostępnione wyłącznie organom upoważnionym przepisami prawa. Podmiot uprawniony do badania sprawozdania finansowego i osoby badające w jego imieniu sprawozdanie finansowe zachowają w tajemnicy fakty i okoliczności poznane w toku badania..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.21.21.00 - Usługi audytu finansowego .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawcy powinni posiadać uprawnienia podmiotu do badania sprawozdań finansowych, zgodnie z roz.5, art 47 ustawy z dnia 7 maja 2009 r. o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz nadzorze publicznym, Dz.U. Nr 77, poz 649.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, których wiedza i doświadczenie pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia, w szczególności o zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonali co najmniej jedną usługę polegającą na przeprowadzeniu badania sprawozdania finansowego, w podmiocie sektora finansów publicznych, o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem zamówienia, tj badanie łącznego sprawozdania podmiotu posiadającego w swojej strukturze, co najmniej 3 jednostki organizacyjne samodzielnie sporzadzające bilans, lub przeprowadzili badanie sprawozdania finansowego, co najmniej jednego podmiotu sektora finansów publicznych, przy czym w przypadku podmiotów innych, niż jednostki samorządu terytorialnego, suma aktywów bilansu na koniec roku obrotowego winna wynosić nie mniej niż 11 000 000 zł, albo przychody netto ze sprzedaży towarów i produktów oraz operacji finansowych za rok obrotowy winny wynosić nie mniej niż 22 000 000 zł. W przypadku podmiotów działających wspólnie warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia, o którym mowa powyżej, podlega sumowaniu.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, których potencjał techniczny pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w szczególności Podmiot wykonujący zamówienie winien dysponować co najmniej 3 osobami posiadającymi tytuł biegłego rewidenta, posiadającymi uprawnienia do wykonywania zawodu biegłego rewidenta oraz wpisanymi do rejestru biegłych rewidentów, prowadzonego przez Krajową Radę Biegłych Rewidentów (rozdz. 2 ustawy z dnia 7 maja 2009 r. o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz nadzorze publicznym, Dz.U. Nr 77, poz 649). W przypadku podmiotów działających wspólnie osoby zdolne do wykonania zamówienia podlegają sumowaniu.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, których sytuacja ekonomiczna i finansowa pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia,
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: tak
- nie należy przedkładać oświadczenie wykonawcy o zatrudnianiu ponad 50% osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, lub w rozumieniu właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego - jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania w tych państwach
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy pod następującymi warunkami: Zamawiający przewiduje zmianę istotnych postanowień umowy. W przypadku zmiany stawki podatku VAT cena brutto wskazana w ofercie nie ulegnie zmianie. W takiej sytuacji wykonawca zobowiązany będzie do wystawienia faktury VAT zgodnie z ceną brutto podaną w ofercie.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.um.gliwice.pl/bip/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Gliwicach, ul.Zwycięstwa 21 44-100 Gliwice
Stanowisko d/s obsługi interesantów.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.10.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Gliwicach, ul.Zwycięstwa 21, 44-100 Gliwice, Stanowisko d/s obsługi interesantów.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z GLIWIC
- Organizacja i przeprowadzenie kursów językowych
- Naprawa wewnętrznych, betonowych: ścian, stropu, dna i słupa w dwóch zbiornikach wody pitnej dla NIO-PIB Oddziału w Gliwicach
- 192-P-24 Serwis i przeglądy aparatury medycznej - diagnostyka obrazowa
- Usługi utrzymania czystości na terenie wybranych jednostek MZUK
- Wykonanie dokumentacji projektowej na remont mostu w Taciszowie nad Kanałem Gliwickim
- Dostawy artykułów żywnościowych do Szkoły Podstawowej nr 11 w Gliwicach.
więcej: przetargi w Gliwicach »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.