eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Barczewo › ŚWIADCZENIA USŁUGI PEŁNIENIA FUNKCJI KOORDYNATORA PROJEKTU PT. EGZAMIN NAM NIE STRASZNY

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-09-06

Barczewo: ŚWIADCZENIA USŁUGI PEŁNIENIA FUNKCJI KOORDYNATORA PROJEKTU PT. EGZAMIN NAM NIE STRASZNY
Numer ogłoszenia: 276300 - 2011; data zamieszczenia: 06.09.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Szkolno-Przedszkolny w Łęgajnach , Łęgajny, ul. Ogrodowa 7, 11-010 Barczewo, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 514 42 42, faks 89 514 47 01.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://zsplegajny.pl/ w zakładce Zamówienia publiczne
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Szkoła publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ŚWIADCZENIA USŁUGI PEŁNIENIA FUNKCJI KOORDYNATORA PROJEKTU PT. EGZAMIN NAM NIE STRASZNY.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi pełnienia funkcji Koordynatora projektu nr POKL.09.01.02-28-083-11 pt. Egzamin nam nie straszny współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych o wartości ogółem projektu 272723,00 zł. Projekt będzie realizowany w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Łęgajnach, ul Ogrodowa 7, 11-010 Barczewo. Celem głównym tego projektu jest podniesienie o 3% wyniku egzaminu lub sprawdzianu 6-klasisty w Szkole Podstawowej w Łęgajnach w latach 2011-12 i-lub 2012-13 w porównaniu do roku 2010-2011. Zakłada się, że w ramach projektu zostanie objętych 65 uczniów (5 i 6-klasistów Szkoły Podstawowej), którzy skorzystają z dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oraz specjalistycznych służących wyrównaniu dysproporcji edukacyjnych o łącznym wymiarze 1200 godzin. Zajęcia będą realizowane grupowo w bloku matematyczno-przyrodniczym oraz humanistycznym, jak również dla najsłabszych uczniów w sposób indywidualnych spotkań w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Łęgajnach. Ponadto dla uczniów zostanie zapewniony transport, poczęstunek, oraz drobne materiały piśmiennicze. 2. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi pełnienia funkcji Koordynatora projektu pt. Egzamin nam nie straszny polegająca na wykonywaniu następujących zadań: 2.1.przejęciu odpowiedzialności za całość realizacji Projektu, a w szczególności za prawidłową realizację merytoryczną na wszystkich jego etapach 2.2.zarządzaniu merytorycznym i koordynowaniu prac związanych z realizacją projektu, w tym zgodność realizacji zadań z zapisami wniosku o dofinansowanie projektu i jego harmonogramu oraz obowiązujących wytycznych Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, 2.3.komunikacji z Instytucją Pośredniczącą, wicedyrektorem lub dyrektorem Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Łęgajnach oraz Miejskim Zespołem Oświaty i Zdrowia w Barczewie poprzez bieżący kontakt osobisty, mailowy i telefoniczny ukierunkowany na omówieniu bieżących spraw dotyczących wydatków projektu i działań usprawniających realizację projektu 2.4.wprowadzaniu zmian do Projektu, w oparciu o obowiązujące zapisy zawarte w dokumentacji konkursowej do Konkursu zamkniętego nr 2 PO KL 9.1.2 2011, umowie o dofinansowanie projektu, aktualnych wytycznych Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, w tym wytycznych kwalifikowania wydatków, zasad finansowania, zasad systemu sprawozdawczości, zasad kontroli, wytycznych dotyczących oznaczania projektów 2.5.prowadzeniu biura Projektu oraz pełnienie dyżurów w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Łęgajnach 3 dni w tygodniu po minimum 2 godziny dziennie, 2.6.nadzorze merytorycznym projektu, 2.7.planowaniu, organizowaniu i kontrolowaniu przewidzianych zadań projektu 2.8.przeprowadzeniu min. 4-godzinnego szkolenia z zakresu równych szans Kobiet i Mężczyzn dla zatrudnionych trenerów projektu 2.9.prowadzeniu bieżącego monitoringu, w tym bieżącej weryfikacji postępu realizacji projektu przy pomocy list obecności i dzienników zajęć 2.10.nadzorowanie pracy trenerów zatrudnionych do zajęć w Projekcie, 2.11.weryfikacji poprawności wniosków o płatność wraz z zebraniem wszystkich załączników 2.12.opracowanie postępu rzeczowego realizacji projektu przy każdym wniosku beneficjenta o płatność oraz załącznika nr 2 do wniosku beneficjenta o płatność tj. szczegółowej charakterystyki udzielonego wsparcia 2.13.w sytuacji rozbieżności postępów realizacji zadań podjęcia działań naprawczych 2.14.przestrzeganiu bezwzględnie obowiązujących terminów ustalonych przez Instytucję Pośredniczącą 3.Wykonawca zostanie w ramach warunków przetargowych zatrudniony na podstawie umowy cywilnoprawnej oraz zobowiązany będzie do wykonania minimum 1200h. 4.Wykonawca przed złożeniem oferty, ma prawo zapoznać się w siedzibie Zamawiającego z harmonogramem realizacji projektu..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.42.10.00 - Usługi zarządzania projektem inne niż w zakresie robot budowlanych 71.24.80.00 - Nadzór nad projektem i dokumentacją 79.99.61.00 - Zarządzanie dokumentami 80.51.10.00 - Usługi szkolenia personelu .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Ustala się wadium w wysokości: 1500,00 zł (słownie: tysiąc pięćset złotych 00/100) 2. Wadium można wnieść w następujących formach: 2.1.w pieniądzu - przelewem na rachunek depozytowy Miejskiego Zespołu Oświaty i Zdrowia w Barczewie: 27 9343 1028 0000 0749 2000 0030 z dopiskiem Wadium na przetarg - Świadczenie usługi pełnienia funkcji Koordynatora Projektu Egzamin nam nie straszny 2.2.poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenia kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 2.3.gwarancjach bankowych, 2.4.gwarancjach ubezpieczeniowych, 2.5.poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). *Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. * Dokument potwierdzający wniesienie wadium należy złożyć razem z ofertą. * Zwrot wadium nastąpi w trybie art. 46 ustawy Pzp. * Za prawidłowo wniesione wadium, uważa się wadium znajdujące się na koncie zamawiającego przed upływem terminu składania ofert

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona ustalenia czy Wykonawca w wystarczający sposób spełnia warunki udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże że: wykonawca, w okresie co najmniej ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie - pełnił funkcję koordynatora/kierownika projektu w co najmniej trzech projektach realizowanych z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, w tym minimum jednym projekcie o wartości ogółem nie mniejszej niż 270.000,00 zł

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona ustalenia czy Wykonawca w wystarczający sposób spełnia warunki udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że: Wykonawca dysponuje co najmniej 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, posiadającą kwalifikacje niezbędne do wykonania zamówienia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca dysponuje co najmniej 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, posiadającą kwalifikacje niezbędne do wykonania zamówienia, tj. osobą która posiada wykształcenie wyższe magisterskie; posiada przygotowanie pedagogiczne; posiada niezbędną wiedzę z zakresu zarządzania i rozliczania projektów z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz z zasady równości szans kobiet i mężczyzn, posiada umiejętności komputerowe, oświadczy, że osoba świadcząca usługę pełnienia funkcji Koordynatora nie jest pracownikiem Instytucji Pośredniczącej tj. Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko Mazurskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego,oświadczy, że osoba świadcząca usługę pełnienia funkcji Koordynatora posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,oświadczy, że osoba świadcząca usługę pełnienia funkcji Koordynatora nie była karana za przestępstwa popełnione umyślnie lub przestępstwa skarbowe

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia, że wobec wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego brak jest podstaw do wykluczenia z postępowania na mocy art. 24 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków, po przedłożeniu stosownego oświadczenia przez Wykonawcę oraz odpisu z właściwego rejestru.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    Fakt wykonania świadczenia usługi pełnienia funkcji Koordynatora/Kierownika musi być potwierdzony dokumentem potwierdzającym jego wykonanie (np. zaświadczenie,referencje,listy polecające,umowy cywilno-prawne itp.)

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

W celu wykazania spełnienia warunków Wykonawca złoży oryginały lub kserokopie poświadczone za zgodność z oryginałem dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie wyższe magisterskie i przygotowanie pedagogiczne, kwalifikacje z zakresu zarządzania i rozliczania projektów z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, z zasady równości szans kobiet i mężczyzn oraz posiadanych umiejętności komputerowych, złoży oświadczenie, że osoba realizująca przedmiot zamówienia nie jest pracownikiem Instytucji Pośredniczącej, posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych, nie były karane za przestępstwa popełnione umyślnie lub przestępstwa skarbowe.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 70.00
  • 2 - Dyspozycyjność - 30.00

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://zsplegajny.pl/ w zakładce zamówienia publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zespół Szkolno-Przedszkolny w Łęgajnach Łęgajny, ul. Ogrodowa 7 11-010 Barczewo, tel. (0-89) 514 42 42, fax: (0-89) 514 47 01.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.09.2011 godzina 11:30, miejsce: Zespół Szkolno-Przedszkolny w Łęgajnach Łęgajny, ul. Ogrodowa 7 11-010 Barczewo, SEKRETARIAT p.12.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiot zamówienia jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.