Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-08-21
Postomino: Przebudowa i budowa drogi gminnej w miejscowości Rusinowo
Numer ogłoszenia: 278266 - 2014; data zamieszczenia: 21.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Postomino , Postomino 30, 76-113 Postomino, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-59 810 85 93, faks 0-59 810 85 84.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.postomino.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa i budowa drogi gminnej w miejscowości Rusinowo.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej w miejscowości Rusinowo - dz. nr 17/1 oraz budowa drogi gminnej w m. Rusinowo - dz. nr 30/6 - dukt leśny. 2.Przebudowa drogi gminnej w m. Rusinowo - dz. nr 17/1 Droga gminna na odcinku objętym opracowaniem posiada nawierzchnię z płyt betonowych wielootworowych o szerokości 4,0 m na odcinku ca 460 m oraz nawierzchnię gruntową o zmiennej szerokości od 4,0 m do 5,0 m na odcinku ca 800 m. Stan techniczny zły. Brak ciągów pieszych stanowi poważne zagrożenie bezpieczeństwa. Zjazdy gruntowe. Rowy przydrożne zarośnięte samosiejkami. Przepusty pod zjazdami o zróżnicowanej średnicy i stanie technicznym. Przepusty pod drogą o nie normatywnej średnicy wymagają przebudowy z uwagi na zły stan techniczny. Płyty betonowe wielootworowe w trakcie prowadzonych prac należy ze sztaplować na paletach. Płyty w dobrym stanie technicznym zostaną przeznaczone do ponownego wykorzystania na innej drodze. Miejsce wywozu płyt wskazane będzie przez Inwestora w trakcie prowadzonych robót (na odległość do 5 km). Początek opracowania dowiązano sytuacyjnie i wysokościowo do drogi powiatowej nr 0526Z (dowiązano do nawierzchni bitumicznej), koniec projektu do projektowanej budowy drogi gminnej. Współrzędne osi drogi gminnej przedstawiono w projekcie części rysunkowej. Zaprojektowano 7 łuków poziomych parametry techniczne w części rysunkowej opracowania. Całość przedsięwzięcia mieści się w granicach pasa drogowego. Parametry techniczne jezdni: 1)szerokość - 5,0 m; 2)spadek poprzeczny - daszkowy 2%; 3)konstrukcja jezdni: a)8 cm - brukowa kostka betonowa koloru grafitowego z jasno szarymi skrajnymi pasami o szerokości 20 cm, b)5 cm - podsypka cementowo-piaskowa 1:4, c)25 cm - podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie, d)15 cm - stabilizacja kruszywa cementem o RM=2,5MPa, Parametry techniczne zjazdów indywidualnych: 1)szerokość - dostosowana do istniejących; 2)spadek poprzeczny - dostosowany do przylegających posesji; 3)konstrukcja zjazdów: a)8 cm - brukowa kostka betonowa koloru grafitowego, b)5 cm - podsypka cementowo-piaskowa 1:4, c)15 cm - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie, d)10 cm - warstwa odsączająca, Parametry techniczne ciągu pieszo - rowerowego: 1)szerokości - 2,0 m 2)spadek poprzeczny - jednostronny 2% w kierunku jezdni oddzielony od jezdni pasem zieleni o zmiennej szerokości z uwagi na występujące dwa słupy energetyczne; 3)konstrukcja ciągu pieszo-rowerowego: a)8 cm - brukowa kostka betonowa koloru żółtego, b)5 cm - podsypka cementowo-piaskowa 1:4, c)10 cm - warstwa odsączająca, Obramowanie ciągu pieszo-rowerowego obrzeżem betonowym 8x30 na ławie z podsypki cementowo-piaskowej 1:4. Jezdni opornikiem betonowym 15x30 na ławie z betonu C12/15 z oporem oraz krawężnikiem betonowym 15x30 wraz ze ściekiem przykrawężnikowym. Szczegóły rozwiązań konstrukcyjnych przedstawiono w części rysunkowej Przekroje normalne. Sposób odwodnienia drogi nie uległ zmianie. Istniejący lewostronny rów przydrożny należy oczyścić z namułu, krzaków oraz wyregulować jego spadek wg profilu podłużnego dowiązując do rzędnych przebudowywanych przepustów pod zjazdami. Rowy wymagają profilowania dna i skarp. Przepusty pod zjazdami podlegają przebudowie wg projektu. Zaprojektowano pod drogą w km 0+444,77 oraz 0+852,37 przepust z rur karbowanych fi 60 o łącznej długości ca 13,0 m. Wzdłuż prawostronnej linii drogi zaprojektowano ściek przykrawężnikowy z brukowej kostki betonowej szerokości 20 cm na wspólnej ławie betonowej. Ściek ten prowadzi wody do wpustów ulicznych. W celu prawidłowego odwodnienia zaprojektowano 10 wpustów ulicznych z osadnikami i odprowadzeniem przykanalikami do przydrożnego rowu. Zaprojektowano studnie Dw315 z osadnikiem bez syfonu oraz wpustem żeliwnym D400. Przykanaliki z rur PP160 z umocnionym wylotem wg projektu. Wpust w km 0+852,37 poprzez studzienkę z osadnikiem włączony do przepustu, zaś w km 1+280,05 (na połączeniu projektów) przykanalik przechodzi pod chodnikiem i posiada wylot do rowu za chodnikiem. Wzdłuż ulicy Bajkowej zaprojektowano drenaż podłużny za ciągiem pieszo-rowerowym - Średnica fi100 w oplocie z geowłókniny i umocnionym wylotem (wg projektu). 2.Budowa drogi gminnej w m. Rusinowo - dz. nr 30/6 - dukt leśny Przedmiotem inwestycji jest budowa drogi gminnej zlokalizowanej na działkach nr 30/6 obręb Rusinowo. Projektowana droga gminna zaczyna się od drogi gminnej w m. Rusinowo, a kończy przy pasie startowym. Przebiega w obszarze leśnym w pasie nadmorskim. Przy drodze nie występuje zabudowa mieszkaniowa. Została podzielona na dwa odcinki różniące się stanem istniejącym oraz rodzajem robot budowlanych objętych poniższym projektem. Planowana do budowy droga o długości 695,55 m - na działce 30/6 posiada nawierzchnię gruntową o szerokości 3,0-4,0 m z licznymi wybojami i zastoiskami wody, rozjeżdżona, szczątkowy rów przydrożny zarośnięty i zamulony. Naziemna linia energetyczna nie ulega przebudowie. Słupy energetyczne znajdują się w pasie zieleni lub poza drogą. Parametry techniczne projektowanej jezdni: 1)szerokości - 5,0 m 2)spadek poprzeczny - daszkowy 2% 3)konstrukcja jezdni: a)5 cm - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S b)7 cm - podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego Ac22P c)25 cm - podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie d)10 cm - stabilizacja kruszywa cementem o RM=1,5MPa Parametry techniczne projektowanego ciągu pieszo rowerowego: 1)szerokości - 2,0 m 2)spadek poprzeczny - jednostronny 2% w kierunku pasa zieleni oddalony od jezdni pasem zieleni o szerokości zmiennej od 1,25 m - 2,8 m (wg projektu zagospodarowania) 3)konstrukcja ciągu pieszo-rowerowego: a)8 cm - brukowa kostka betonowa koloru żółtego b)5 cm - podsypka cementowo-piaskowa 1:4 c)10 cm - warstwa odsączająca Parametry techniczne platformy plato od km 0+344 do km 0+356 (spowolnienie ruchu, ograniczenie prędkości): 1)szerokości - 5,0 m (jak nawierzchnia bitumiczna) 2)spadek poprzeczny - daszkowy 2% (jak nawierzchnia bitumiczna) wyniesienie (+)10 cm 3)konstrukcja platformy a)8 cm - brukowa kostka betonowa koloru czerwonego b)5 cm - podsypka cementowo-piaskowa 1:4 c)25 - 35 cm - podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie d)10 cm - stabilizacja kruszywa cementem o RM=1,5MPa Obramowanie ciągu pieszo-rowerowego obrzeżem betonowym 8x30 na ławie z posypki cementowo - piaskowej 1:4, platformy opornikiem betonowym 15x30 na ławie z betonu C12/15 z oporem. Sposób odwodnienia drogi - powierzchniowy - lewostronny rów przydrożny wymaga wykonania regulacji zgodnie z przekrojami normalnymi i poprzecznymi. 3.Wykonawca zobowiązany jest do wykonania na okres realizacji inwestycji tymczasowej organizacji ruchu. 4.Przedmiot umowy określony został w dokumentacji projektowej, która jest podstawą do określenia ceny, w tym: 1)projekt wykonawczy branży drogowej - Przebudowa drogi gminnej w m. Rusinowo działka nr 17/1, 2)projekt stałej organizacji ruchu - Przebudowa drogi gminnej w m. Rusinowo działka nr 17/1, 3)Szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót branży drogowej - Przebudowa drogi gminnej w m. Rusinowo działka nr 17/1, 4)Projekt budowlano - wykonawczy branży drogowej - Budowa drogi gminnej w m. Rusinowo działki 27/1, 28/2, 29/5, 30/6, 5)Projekt stałej organizacji ruchu - Budowa drogi gminnej w m. Rusinowo działki 27/1, 28/1, 29/1, 30/1. 6)Szczegółowe Specyfikacje Techniczne wykonania i odbioru robót branży drogowej - Budowa drogi gminnej w m. Rusinowo działki nr 27/1, 28/1, 29/1, 30/1. 7)przedmiary robót stanowiące element pomocniczy przy określaniu ceny. 5.Zamówienie realizowane jest w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych. 6.Załącznikiem do umowy jest zestawienie rzeczowo-finansowe, które Wykonawca zobowiązany jest wypełnić zgodnie z wytycznymi Zamawiającego. Do każdej faktury należy załączyć zestawienie wykonanych elementów robót opracowane na podstawie zestawienia rzeczowo-finansowego stanowiącego załącznik do umowy..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień .
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.11.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 50 000,00 zł, słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych. 2.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1)pieniądzu, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3)gwarancjach bankowych, 4)gwarancjach ubezpieczeniowych, 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr 97 9315 0004 0021 2012 2000 0040. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający dokonanie przelewu. 5. Za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę i godzinę uznania rachunku zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz- oryginał dokumentu - w osobnej koszulce należy wnieść wraz z ofertą - nie łączyć go na trwale z ofertą. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Prawa zamówień publicznych. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania, co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie drogi lub elementu drogi (np. chodniki, ciągi pieszo-jezdne, ścieżki rowerowe) o nawierzchni z kostki betonowej o wartości co najmniej 600 000,00 zł brutto (słownie: sześćset tysięcy złotych brutto) każda oraz co najmniej dwie roboty budowlane polegającą na budowie drogi o nawierzchni asfaltowej o długości co najmniej 500 mb każda oraz załączy dowody dotyczące najważniejszych robót, określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże osobę/osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia: a)posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w branży drogowej, b)posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w branży sanitarnej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
przez roboty, których dotyczy obowiązek wskazania w wykazie, Zamawiający rozumie co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie drogi lub elementu drogi (np. chodniki, ciągi pieszo-jezdne, ścieżki rowerowe) o nawierzchni z kostki betonowej o wartości co najmniej 600 000,00 zł brutto (słownie: sześćset tysięcy złotych brutto) każda oraz co najmniej dwie roboty budowlane polegającą na budowie drogi o nawierzchni asfaltowej o długości co najmniej 500 mb każda; - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionej poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 1) Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy: a) w przypadku przedłużających się procedur związanych z wykorzystaniem przez wykonawców środków ochrony prawnej w zamówieniach publicznych lub innych procedur zamówień publicznych, b) spowodowana warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi prowadzenie robót budowlanych, dokonywanie odbiorów, c) spowodowana udzieleniem zamówień zamiennych lub dodatkowych, d) koniecznością wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej/technicznej będącej załącznikiem do SIWZ, e) spowodowana nieprzewidzianymi w SIWZ warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności w przypadku: - odmiennych od przyjętych w dokumentacji technicznej warunków geologicznych, - odmiennych od przyjętych w dokumentacji technicznej warunków terenowych, - istnienia niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych, podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych f) w przypadku zmian sposobu spełnienia świadczenia opisanych w punkcie 2, g) w innych uzasadnionych przypadkach; 2) Zmiany sposobu spełnienia świadczenia: a) zmiany technologiczne, w szczególności: konieczność zrealizowania przedmiotu zmówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w SIWZ w szczególności w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu zamówienia; b) konieczność usunięcia wad i braków lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej/technicznej będącej załącznikiem do SIWZ, c) spowodowane odmiennymi od przyjętych w dokumentacji warunkami terenowymi, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, 3) Zlecenie realizacji robót zamiennych lub dodatkowych, 4) Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy spowodowana w szczególności: a) zmianami przepisów prawnych, w tym zmiany stawki od podatku od towarów i usług mającej zastosowanie do przedmiotu umowy, b) wprowadzeniem zmian sposobu świadczenia opisanych w pkt 2. c) wyłączeniem spod ryczałtu robót zamiennych i rozliczenia ich kosztorysem powykonawczym lub różnicowym, 5)Zamawiający przewiduje możliwość wyłączenia spod ryczałtu robót zamiennych i rozliczenia ich kosztorysem powykonawczym lub różnicowym, 6) Zamawiający przewiduje zmniejszenie wynagrodzenia o wartość robót niewykonanych, a ujętych w oferowanej cenie na podstawie kosztorysu powykonawczego lub różnicowego w oparciu o dokonane obmiary faktycznie wykonanych ilości robót Zamawiający przewiduje zmniejszenie wynagrodzenia z tytułu wad w przedmiocie umowy uniemożliwiających użytkowanie przedmiotu umowy. 7) Zamawiający przewiduje obniżenie wynagrodzenia z tytułu nieuregulowania przez Wykonawcę kosztów zużycia wody i energii, 8) Zamawiający przewiduje możliwość zmian w zakresie wymagań dotyczących umów o podwykonawstwo. 9) W przypadku, gdy oferta wykonawcy nie zawierała części, którą na etapie realizacji zamówienia zamierza on powierzyć podwykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zawarcia umów o podwykonawstwo na etapie realizacji umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.postomino.bip.net.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Postomino, Postomino 30, 76-113 Postomino, pok. nr 15.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.09.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Postomino, Postomino 30, 76-113 Postomino, pok. nr 19 - sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie realizowane jest w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie aglomeracji Drwinia - etap I
- Wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zadania inwestycyjnego pn.: "Budowa drogi łączącej ul. Towarową w Komornikach z ul. Szkolną w Plewiskach (...)"
- Budowa odcinka sieci wodociągowej w miejscowości Kłomnice ul. Janaszowska
- Budowa budynku garażowego z częścią gospodarczą przy istniejącej remizie OSP Trzebież
- Budowa przepompowni ścieków w ul. W. Polskiego w Żarowie wraz z rurociągiem tłoczonym w dz. Nr 838 obręb Żarów.
- Rozbudowa drogi powiatowej 1333B na terenie gminy Suchowola w powiecie sokólskim
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.