eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SzczecinRoboty dodatkowe w ramach robót budowlanych polegających na przebudowie budynku Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii przy ul. Jagiellońskiej 20 - 21 w Szczecinie w celu przystosowania go do świadczenia nowych usług proinnowacyjnych.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2013-01-21

Szczecin: Roboty dodatkowe w ramach robót budowlanych polegających na przebudowie budynku Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii przy ul. Jagiellońskiej 20 - 21 w Szczecinie w celu przystosowania go do świadczenia nowych usług proinnowacyjnych.
Numer ogłoszenia: 27940 - 2013; data zamieszczenia: 21.01.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 512054 - 2012r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, Al. Piastów 17, 70-310 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-91 449 4250, 449 4042, faks 0-91 449 4690.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty dodatkowe w ramach robót budowlanych polegających na przebudowie budynku Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii przy ul. Jagiellońskiej 20 - 21 w Szczecinie w celu przystosowania go do świadczenia nowych usług proinnowacyjnych..

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych stanowiących 1) Rozebranie zmurszałych ścian w strefach podokiennych Obiektu pod parapetami i wykonanie ich na nowo. 2) Wykonanie systemowej zabudowy ognioochronnej w klasie REI 120 w systemie suchej zabudowy ze względu na konieczność usunięcia dotychczasowego (zastanego w Obiekcie) zabezpieczenia przeciwogniowego ze słupów i belek stalowych na konstrukcjach ramowych parteru, I i II piętra Obiektu w osiach 5-13/A-D, które to zabezpieczenie (w tynkach) zawiera azbest. 3) Rozebranie istniejącego ocieplenia ścian z płyty wiórowo-cementowej na poddaszu Obiektu i wykonanie zabezpieczenia konstrukcji do REI60.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.25.00 - Roboty murarskie i murowe .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Wykonanie niniejszego zamówienia podlega współfinansowaniu przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 - 2013. Tytuł projektu Dostosowanie budynku Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii do świadczenia nowych usług proinnowacyjnych. Umowa o dofinansowanie nr: UDA-RPZP.01.02.01-32-002/11-00..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 21.12.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • SKANSKA S.A., ul. Gen. Zajączka 9, 01-518 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 374384,54 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 460492,98

  • Oferta z najniższą ceną: 460492,98 / Oferta z najwyższą ceną: 460492,98

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie (Zamawiający) w dniu 06.06.2012 zawarł z firmą Skańska S.A. (Wykonawca) umowę na wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie budynku Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii przy ul. Jagiellońskiej 20 - 21 w Szczecinie (dalej Obiekt) w celu przystosowania go do świadczenia nowych usług proinnowacyjnych. Zakres umowy obejmował również uzyskanie przez Wykonawcę pozwolenia na użytkowanie przebudowanego w wyniku wykonania umowy obiektu. Przedmiotowa umowa o roboty budowlane została zawarta w następstwie przeprowadzonego na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego (zgodnie z art. 40 ustawy Prawo zamówień publicznych ogłoszenie o przedmiotowym zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 02.04.2012 r. pod numerem 75080-2012. wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie budynku Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii przy ul. Jagiellońskiej 20 - 21 w Szczecinie. Wartość realizowanego zamówienia (cena kontraktowa z umowy przetargowej) wynosi 12 298 770, 00 zł. W toku wykonywania robót na podstawie powyższej umowy (zwaną dalej Robotą podstawową) zaistniała konieczność wykonania następujących, nieobjętych zakresem umowy o Roboty podstawowe robót dodatkowych, tj. robót polegających na: 1) Rozebranie zmurszałych ścian w strefach podokiennych Obiektu pod parapetami i wykonanie ich na nowo. 2) Wykonanie systemowej zabudowy ognioochronnej w klasie REI 120 w systemie suchej zabudowy ze względu na konieczność usunięcia dotychczasowego (zastanego w Obiekcie) zabezpieczenia przeciwogniowego ze słupów i belek stalowych na konstrukcjach ramowych parteru, I i II piętra Obiektu w osiach 5-13/A-D, które to zabezpieczenie (w tynkach) zawiera azbest. 3) Rozebranie istniejącego ocieplenia ścian z płyty wiórowo-cementowej na poddaszu Obiektu i wykonanie zabezpieczenia konstrukcji do REI60. Łączna, ustalona przez Zamawiającego, wartość zamówienia na powyższe roboty dodatkowe wynosi 374 384, 54 zł i nie przekracza tym samym 50% ceny kontraktowej z umowy przetargowej. Wszystkie wyżej wymienione roboty dodatkowe Zamawiający przewiduje udzielić Wykonawcy robót podstawowych w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 lit b) ustawy PZP, gdyż - co wyżej wskazano - wszystkie te roboty dodatkowe łącznie nie przekraczają 50% wartości kontraktowej robót podstawowych oraz: I) Ich wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, II) Ich wykonanie jest niezbędne do prawidłowego wykonania robót podstawowych, III) Od ich wykonania uzależnione jest wykonanie robót podstawowych. I) Konieczność wykonania robót dodatkowych na skutek sytuacji wcześniej niemożliwej do przewidzenia: Uwagi ogólne: Roboty podstawowe podlegają wykonaniu w oparciu wcześniej opracowaną dokumentację projektową (projekt budowlany, projekty wykonawcze, specyfikacje pomocnicze wykonania i odbioru robót oraz pomocniczo przedmiary robót) dla Robót podstawowych. Wskazana dokumentacja projektowa - zwana dalej Dokumentacją projektową podstawową - stanowiła opis przedmiotu zamówienia w SIWZ. Zagadnienia objęte ww. robotami dodatkowymi nie były przedmiotem wyjaśnień i modyfikacji SIWZ w trybie art. 38 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wskazane okoliczności sprawiają, iż przesłankę niemożliwości wcześniejszego przewidzenia konieczności wykonania robót dodatkowych trzeba rozpatrywać jako niemożliwość istniejącą na etapie wykonywania prac projektowych w ramach tworzenia Dokumentacji projektowej podstawowej. Obiekt został wybudowany przed II wojną światową (ok. 100 lat wcześniej) przez niemieckich mieszkańców Szczecina, stąd też tworzenia Dokumentacji projektowej podstawowej korzystano z zachowanych archiwalnych projektów Obiektu. Aby zminimalizować ryzyko wystąpienia robót nie występującej na dostępnej dokumentacji archiwalnej w ramach tworzenia Dokumentacji projektowej podstawowej przeprowadzono stosowna inwentaryzację Obiektu, w tym również poprzez wykonanie odpowiednich losowo wykonanych odkrywek w wybranych miejscach istniejącego pokrycia niewidocznych zewnętrznie elementów Obiektu. Obiekt od czasu swojego powstania był w posiadaniu różnych użytkowników, którzy dokonywali w obiekcie wielu samowolnie wykonanych przeróbek. Przesłanka na tle każdej z rodzajów robót dodatkowych: Ad 1) Dokumentację projektową w zakresie robót podstawowych stref podokiennych Obiektu wykonano w oparciu o dane zawarte w istniejących (zachowanych) projektach archiwalnych Obiektu. Dopiero po wykonaniu - w ramach Robót podstawowych - demontażu istniejącej stolarki okiennej wraz z istniejącymi parapetami oraz po całkowitym skuciu tynków wewnętrznych można było stwierdzić zmurszenie zaprawy w zewnętrznych ścianach podokiennych pod parapetami. Same prace projektowe w ramach Dokumentacji projektowej podstawowej, w tym wykonane losowo odkrywki nie pozwoliły na stwierdzenie tego rodzaju usterek w Obiekcie (aby stwierdzić zmurszenie stref podokiennych należy zdemontować stolarkę okienną - czyli de facto wykonać roboty rozbiórkowe). Ad. 2) W Dokumentacji projektowej podstawowej założono na podstawie przeprowadzonych odkrywek, iż zastane tam elementy konstrukcyjne stalowe tj. słupy i podciągi wykonane z kształtowników walcowanych mają właściwe parametry użytkowe oraz ich istniejące zabudowy są wystarczające dla osiągnięcia wymaganej klasy odporności ogniowej dla głównej konstrukcji nośnej budynku. Obecność azbestu w tynkach i zaprawie murowanych obudów słupów i podciągów głównego korpusu halowego budynku jest sytuacją nietypową. Tego rodzaju rozwiązania nie były stosowane w okresie wznoszenia głównego korpusu halowego obiektu tj. w latach 30. XX w. Dostępna, szczątkowa dokumentacja archiwalna Obiektu nie zawiera zapisów wskazujących na użycie zapraw i tynków z domieszką azbestu przy obudowywaniu stalowych elementów konstrukcyjnych budynku. Ze względu na powyższe, na etapie prac przedprojektowych, nie były prowadzone badania tynków i zapraw na obecność azbestu, gdyż nie było ku temu przesłanek. Ad 3) Wykonane na etapie prac projektowych oględziny ścian zewnętrznych piętra 3 (poddasze) w Obiekcie wykazały, że ściany są ścianami murowanymi (w 3 miejscach nieotynkowanych ścian widoczna była cegła pełna). W dostępnej dokumentacji archiwalnej dla Obiektu brak było informacji na temat odmiennego sposobu wykonania przedmiotowych ścian. Miejsca, w których zamiast ścian murowanych są ściany drewniane z ociepleniem z płyty wiórowo cementowe stanowiły część całości powierzchni ścian wskazanego poddasza, stąd też ustalenie konkretnego miejsca, w którym występowała płyta wiórowo - cementowa było nie możliwe do wskazania bez zdjęcia tynków dla całości ścian, czyli de facto wykonania robót demontażowych dla wskazanej części Obiektu. Zatem, na etapie wykonywania prac projektowych przewidzenie konieczności wykonania robót dodatkowych związanych z koniecznością rozebrania istniejącego ocieplenia ścian z płyty wiórowo-cementowej i wykonania zabudowy do REI60 (zgodnie z wymogami ppoż.) było niemożliwe do przewidzenia na etapie prac projektowych. II) Niezbędność wykonania robót dodatkowych dla prawidłowego wykonania Robót podstawowych: Ad. 1) Bez rozebrania zmurszałych istniejących ścian w strefach podokiennych Obiektu pod parapetami i wykonanie ich na nowo niemożliwe będzie prawidłowe (zgodne z Dokumentacją projektową podstawową) osadzenie okien we wskazanych częściach Obiektu, gdyż zastane ściany w strefach podokiennych, jako podpora na posadawianych okiem, nie gwarantują stabilności i poprawności eksploatacji. Wykonanie stabilnych ścian jest wymogiem Warunkach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych i Specyfikacji Technicznych. Ad. 2) Obowiązek usunięcia z Obiektu tynków zawierających azbest wynika z obowiązujących przepisów prawa. W następstwie usunięcia wskazanych tynków konieczne jest wykonanie dodatkowej zabudowy ogniochronnej w celu doprowadzenia głównej konstrukcji nośnej Obiektu do klasy odporności pożarowej REI120. Nie usunięcie z Obiektu tynków zawierających azbest oraz brak doprowadzenia elementów głównej konstrukcji nośnej obiektu do klasy odporności pożarowej REI120 spowoduje, że Obiekt w następstwie samego tylko wykonania robót podstawowych nie uzyska pozwolenia na użytkowanie. Zatem, roboty podstawowe nie będą mogły zostać prawidłowo z punktu widzenia prawa budowlanego i umowy przetargowej. Ad. 3) Zastane miejscowo w Obiekcie ocieplenie ścian z płyty wiórowo-cementowej na poddaszu Obiektu jest niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego oraz przepisami ppoż. Brak wykonania robót dodatkowych pozwalających na doprowadzenie całości ścian w Obiekcie do stanu spełniania klasy odporności pożarowej REI60 spowoduje, że Obiekt - w następstwie samego tylko wykonania robót podstawowych - nie uzyska pozwolenia na użytkowanie. Zatem, roboty podstawowe polegające na doprowadzeniu budynku do stanu spełniania klasy odporności pożarowej REI60 nie będą mogły zostać prawidłowo wykonane z punktu widzenia prawa budowlanego, przepisów ppoż. i umowy przetargowej bez w/w robót dodatkowych. III) Wykonanie Robót podstawowych jest uzależnione wykonania robót dodatkowych: Uwagi ogólne: Rozumienie wskazanej przesłanki sprowadza się do przyjęcia, iż nie tylko ukończenie robót podstawowych ale również ich prowadzenie od momentu ustalenia potrzeby wykonania robót dodatkowych nie jest możliwe w kolejności innej niż: najpierw roboty dodatkowe, później roboty podstawowe. Taka sytuacja ma miejsce w odniesieniu do wszystkich robót dodatkowych, gdyż wykonanie każdej z nich przed wykonaniem (ukończeniem) Robót podstawowych jest wymogiem wynikającym z reguł sztuki budowlanej (właściwa kolejność wykonania robót) w tym znaczeniu, że ewentualna decyzja o wykonaniu którejkolwiek z robót dodatkowych nie przed, a po wykonaniu Robót podstawowych wymagać będzie uprzedniego demontażu części lub całości wykonanych Robót podstawowych, bądź też wykonanie robót dodatkowych po wykonaniu robót podstawowych nie będzie miało wpływu na osiągnięcie celu zlecenia robót dodatkowych, jakim jest prawidłowość wykonania robót podstawowych. Przesłanka na tle każdej z rodzajów robót dodatkowych: Ad. 1) Stanowiąca przedmiot robót dodatkowych rozbiórka zmurszałych istniejących ścian w strefach podokiennych Obiektu pod parapetami i wykonanie ich na nowo (czyli zapewnienie stabilności stref podokiennych) jest warunkiem możliwości wykonania zgodnie z regułami sztuki budowlane robot podstawowych w zakresie montażu okien i wykonania wykończenia ścian we wskazanych częściach obiektu oraz zapewnienia bezpieczeństwa konstrukcji. Ad. 2) Stanowiące przedmiot robót dodatkowych usunięcie ze słupów i belek stalowych tynków zawierających azbest, a następnie wykonanie systemowej zabudowy ognioochronnej w klasie REI 120 w systemie suchej zabudowy lub Promat nie może być wykonane po wykonaniu - stanowiących przedmiot Robót podstawowych ponieważ roboty dodatkowe są robotami ulegającymi zakryciu innymi robotami podstawowymi w postaci tynków, okładzin ścian i malowania, stąd konieczna z punktu widzenia sztuki budowlanej kolejność robót). Ad. 3) Stanowiące przedmiot robót dodatkowych rozebranie istniejącego ocieplenia ścian z płyty wiórowo-cementowej na poddaszu Obiektu, a także rozebranie znajdujących się tam płyt wiórowo-cem, ścian w osi A-A i D-D i wykonanie zabezpieczenia do REI60 nie może być wykonane po wykonaniu - stanowiących przedmiot robót podstawowych ponieważ roboty dodatkowe są robotami ulegającymi zakryciu innymi robotami podstawowymi w postaci tynków, okładzin ścian i malowania, stąd konieczna z punktu widzenia sztuki budowlanej kolejność robót).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.