eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RytroRemont drogi gminnej Po³om Wy¿na - Rytro 294120K w Rytrze w km 0+475-0+990 i 1+480-1+600

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2015-10-21

Rytro: Remont drogi gminnej Po³om Wy¿na - Rytro 294120K w Rytrze w km 0+475-0+990 i 1+480-1+600
Numer og³oszenia: 281218 - 2015; data zamieszczenia: 21.10.2015
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.

Og³oszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urz±d Gminy Rytro , 265, 33-343 Rytro, woj. ma³opolskie, tel. 018 446 90 40, faks 018 446 90 40.

  • Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.rytro.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Remont drogi gminnej Po³om Wy¿na - Rytro 294120K w Rytrze w km 0+475-0+990 i 1+480-1+600.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest: Remont drogi gminnej Po³om Wy¿na - Rytro 294120K w Rytrze w km 0+475 - 0+990 i 1+480 - 1+600. 2. Zadanie realizowane w ramach Promesy Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji na usuwanie skutków klêsk ¿ywio³owych. 3. Zakres prac obejmuje: - Oczyszczenie nawierzchni drogowych, mechanicznie, nawierzchnia z bitumu - 2095,50 m2, - Skropienie nawierzchni asfaltem - 2 095,50 m2, - Nawierzchnie z AC 16W o grubo¶ci 5 cm (warstwa wi±¿±ca) - 2095,50 m2, - Nawierzchnie z AC 11S o grubo¶ci 4 cm (warstwa ¶cieralna) - 2095,50 m2, - Podbudowy z kruszyw ³amanych, warstwa górna, po zagêszczeniu 10 cm, uzupe³nienie poboczy - 351,00 m2. 4. Szczegó³owy zakres robót okre¶la przedmiar robót stanowi±cy za³±cznik nr 8 do SIWZ oraz Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - za³±cznik nr 9 do SIWZ. 5. Przedmiotowe zamówienie nale¿y zrealizowaæ (wykonaæ) zgodnie z za³o¿eniami okre¶lonymi w SIWZ, STWiORB, nale¿yt± staranno¶ci±, aktualnie obowi±zuj±cymi przepisami, normami technicznymi i standardami dotycz±cymi przedmiotu zamówienia, zasadami sztuki budowlanej, etyk± zawodow± oraz postanowieniami umowy, której ogólne warunki zosta³y zawarte w Rozdziale 32 SIWZ. 6. Drogi planowane do remontu w ramach przedmiotu zamówienia zlokalizowane s± w trudnym terenie górskim. W celu lepszego zapoznania siê z przedmiotem zamówienia Zamawiaj±cy zaleca dokonania przez wykonawcê wizji lokalnej w terenie. 7. W ramach zamówienia wykonawca zobowi±zany jest: 7.1. wykonaæ i utrzymaæ na swój koszt o¶wietlenie placu budowy, zapewniæ ochronê znajduj±cego siê na terenie budowy mienia oraz zapewniæ warunki bezpieczeñstwa osobom przebywaj±cym na terenie budowy oraz u¿ytkownikom dróg, oznakowaæ i zabezpieczyæ miejsca robót zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami bhp, zapewniæ bezpieczne przej¶cie dla pieszych a tak¿e dojazd dla pojazdów s³u¿b ratunkowych (pogotowie ratunkowe, stra¿ po¿arna itp.), a po zakoñczeniu prac usun±æ z budowy zaplecze w terminie 5 dni oraz wszystkie materia³y i uporz±dkowaæ teren. 7.2. wykonaæ dodatkowe us³ugi: wszelkie roboty przygotowawcze, porz±dkowe, zagospodarowania placu budowy, zaplecza budowy (naprawy, woda, energia elektryczna, ogrodzenie tymczasowe, dozorowanie budowy itp.). 8. Miejsce realizacji zamówienia: m. Rytro, Gmina Rytro, woj. ma³opolskie. 9. Zasady organizacji ruchu w zwi±zku z prowadzonymi robotami w szczególno¶ci w okresie wzmo¿onego ruchu: 9.1. minimalizowanie ca³kowitego czasu prowadzenia robót, 9.2. minimalizowanie d³ugo¶ci odcinków wy³±czonych z ruchu, 9.3. zapewnienie takiej organizacji robót, która umo¿liwia³aby minimalizowanie, a nawet przerywanie robót w dniach weekendowych, 9.4. oznakowanie robót przy u¿yciu kompletnego oznakowania pionowego i poziomego o parametrach funkcjonalnych, o wymiarach i parametrach technicznych zgodnych z rozporz±dzeniem (Rozporz±dzenie Ministra Infrastruktury oraz Spraw Wewnêtrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygna³ów drogowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 170, poz. 1393 z pó¼n. zm.) lub wy¿szych, 9.5. ustawianie znaków ostrzegawczych i informacyjnych, szczególnie o zawê¿eniach przekroju drogi i objazdach mo¿liwie najdalej prowadzonych robót, 9.6. szczególnie staranne i kompletne wykonanie zabezpieczeñ równoleg³ych do osi drogi krawêdzi robót, 9.7. stosowanie do oznakowania znaków i urz±dzeñ bezpieczeñstwa ruchu drogowego o bezpiecznych konstrukcjach z materia³ów lekkich i bezpiecznych dla kieruj±cych pojazdami w przypadku najechania na nie. Zamawiaj±cy poleca, aby prace przy realizacji zamówienia trwa³y od ¶witu do zmierzchu. Wykonawcê obci±¿aj± wszelkie obowi±zki i koszty wynikaj±ce z przepisów Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.).

II.1.5)

  przewiduje siê udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych

  • Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówieñ uzupe³niaj±cych

II.1.6) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 45.23.31.40 - Roboty drogowe .

II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakoñczenie: 30.12.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiaj±cy nie przewiduje wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy dokona oceny spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie na podstawie o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu (za³±cznik nr 3 do SIWZ). Zamawiaj±cy dokona oceny spe³niania przez wykonawców warunków udzia³u w postêpowaniu na podstawie za³±czonych dokumentów i o¶wiadczeñ zgodnie z formu³± spe³nia - nie spe³nia. Z tre¶ci za³±czonych dokumentów musi wynikaæ jednoznacznie, ¿e ww. warunki Wykonawca spe³nia

  • III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Wykonawca musi spe³niaæ nastêpuj±ce warunki: - przedstawiæ wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert w niniejszym postêpowaniu o udzielenie zamówienia, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania wraz z za³±czeniem dowodów dotycz±cych najwa¿niejszych robót, okre¶laj±cych, czy roboty te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz wskazuj±cy, czy zosta³y wykonane z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone, aby wykazaæ siê wykonaniem robót polegaj±cych na budowie, przebudowie, remoncie drogi w ilo¶ci i zakresie nie mniejszym ni¿: nawierzchnie asfaltowe - 2.000 m2. Zamawiaj±cy dokona oceny spe³niania przez wykonawców warunków udzia³u w postêpowaniu na podstawie za³±czonych dokumentów i o¶wiadczeñ zgodnie z formu³± spe³nia - nie spe³nia. Z tre¶ci za³±czonych dokumentów musi wynikaæ jednoznacznie, ¿e ww. warunki Wykonawca spe³nia

  • III.3.3) Potencja³ techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Zamawiaj±cy dokona oceny spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu w tym zakresie na podstawie o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu (za³±cznik nr 3 do SIWZ). Zamawiaj±cy dokona oceny spe³niania przez wykonawców warunków udzia³u w postêpowaniu na podstawie za³±czonych dokumentów i o¶wiadczeñ zgodnie z formu³± spe³nia - nie spe³nia. Z tre¶ci za³±czonych dokumentów musi wynikaæ jednoznacznie, ¿e ww. warunki Wykonawca spe³nia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • Wykonawca musi spe³niaæ nastêpuj±ce warunki: - dysponowaæ osobami posiadaj±cymi aktualne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci drogowej bez ograniczeñ oraz przedstawiæ aktualne dokumenty potwierdzaj±ce przynale¿no¶æ kierownika do w³a¶ciwej Izby In¿ynierów Budownictwa lub przedstawiæ pisemne zobowi±zanie innych podmiotów do udostêpnienia osób posiadaj±cych wy¿ej wymienione uprawnienia: min. 1 osoba posiadaj±ca uprawnienia drogowe bez ograniczeñ. Zamawiaj±cy dokona oceny spe³niania przez wykonawców warunków udzia³u w postêpowaniu na podstawie za³±czonych dokumentów i o¶wiadczeñ zgodnie z formu³± spe³nia - nie spe³nia. Z tre¶ci za³±czonych dokumentów musi wynikaæ jednoznacznie, ¿e ww. warunki Wykonawca spe³nia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku

    • W postêpowaniu mog± braæ udzia³ Wykonawcy, którzy s± ubezpieczeni od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej w wysoko¶ci nie mniejszej ni¿ 170.000,00 z³. Zamawiaj±cy dokona oceny spe³niania przez wykonawców warunków udzia³u w postêpowaniu na podstawie za³±czonych dokumentów i o¶wiadczeñ zgodnie z formu³± spe³nia - nie spe³nia. Z tre¶ci za³±czonych dokumentów musi wynikaæ jednoznacznie, ¿e ww. warunki Wykonawca spe³nia

III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y przed³o¿yæ:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz z za³±czeniem dowodów dotycz±cych najwa¿niejszych robót, okre¶laj±cych, czy roboty te zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz wskazuj±cych, czy zosta³y wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawid³owo ukoñczone;
  • wykaz osób, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • o¶wiadczenie, ¿e osoby, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia, posiadaj± wymagane uprawnienia, je¿eli ustawy nak³adaj± obowi±zek posiadania takich uprawnieñ;
  • op³acon± polisê, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedk³ada nastêpuj±ce dokumenty dotycz±ce podmiotów, zasobami których bêdzie dysponowa³ wykonawca:

  • op³acon± polisê, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:

  • o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, lub za¶wiadczenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • aktualne za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia zdrowotne i spo³eczne, lub potwierdzenie, ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • wykonawca powo³uj±cy siê przy wykazywaniu spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu na zasoby innych podmiotów, które bêd± bra³y udzia³ w realizacji czê¶ci zamówienia, przedk³ada tak¿e dokumenty dotycz±ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okre¶lonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne i zdrowotne albo ¿e uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotycz±ce przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej

  • lista podmiotów nale¿±cych do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, ¿e nie nale¿y do grupy kapita³owej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. O¶wiadczenie o spe³nianiu warunków zawartych w art. 22 ust. 1 pkt.1-4 ustawy Prawo zamówieñ publicznych - sporz±dzone przed up³ywem terminu sk³adania ofert wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 3 do niniejszej SIWZ. W przypadku sk³adania oferty wspólnej o¶wiadczenie sk³ada ka¿dy z Wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln± we w³asnym imieniu. 2. Wykaz czê¶ci zamówienia, które Wykonawca zamierza zleciæ podwykonawcom - pkt. 4 za³±cznika nr 1

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria zwi±zane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Gwarancja udzielona przez wykonawcê - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona bêdzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której bêdzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian

1. Zamawiaj±cy zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówieñ publicznych przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania istotnych zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z okoliczno¶ci wymienionych poni¿ej, z uwzglêdnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia. 2. Strony maj± prawo do przed³u¿enia terminu zakoñczenia robót o okres trwania przyczyn, z powodu których bêdzie zagro¿one dotrzymanie terminu zakoñczenia robót, w nastêpuj±cych sytuacjach: - je¿eli przyczyny, z powodu których bêdzie zagro¿one dotrzymanie terminu zakoñczenia robót bêd± nastêpstwem okoliczno¶ci, za które odpowiedzialno¶æ ponosi Zamawiaj±cy, w szczególno¶ci bêd± nastêpstwem nieterminowego przekazania terenu budowy, konieczno¶ci zmian dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczno¶ci mia³y lub bêd± mog³y mieæ wp³yw na dotrzymanie terminu zakoñczenia robót, - gdy wyst±pi± niekorzystne warunki atmosferyczne uniemo¿liwiaj±ce prawid³owe wykonanie robót, w szczególno¶ci z powodu technologii realizacji prac okre¶lonej: Umow±, normami lub innymi przepisami, wymagaj±cej konkretnych warunków atmosferycznych, je¿eli konieczno¶æ wykonania prac w tym okresie nie jest nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ, - gdy wyst±pi konieczno¶æ wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbêdnych do wykonania przedmiotu Umowy ze wzglêdu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenia zamówieñ dodatkowych, które wstrzymuj± lub opó¼niaj± realizacjê przedmiotu umowy, wyst±pienia niebezpieczeñstwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbêdnym do unikniêcia lub usuniêcia tych kolizji, - wyst±pi± opó¼nienia w dokonaniu okre¶lonych czynno¶ci lub ich zaniechanie przez w³a¶ciwe organy administracji pañstwowej, które nie s± nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ, - gdy wyst±pi± opó¼nienia w wydawaniu decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ, itp., do wydania których w³a¶ciwe organy s± zobowi±zane na mocy przepisów prawa, je¿eli opó¼nienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostaæ wydane oraz nie s± nastêpstwem okoliczno¶ci, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno¶æ, - je¿eli wyst±pi brak mo¿liwo¶ci wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy, - wyst±pienia si³y wy¿szej uniemo¿liwiaj±cej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami. 3. Wykonawca jest uprawniony do ¿±dania zmiany Umowy w zakresie materia³ów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu Umowy w nastêpuj±cych sytuacjach: - konieczno¶ci zrealizowania jakiejkolwiek czê¶ci robót, objêtej przedmiotem umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwi±zañ technicznych lub technologicznych, ni¿ wskazane w dokumentacji projektowej, a wynikaj±cych ze stwierdzonych wad tej dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub nienale¿ytym wykonaniem przedmiotu umowy, - konieczno¶ci realizacji robót wynikaj±cych z wprowadzenia w dokumentacji projektowej zmian uznanych za nieistotne odstêpstwo od projektu budowlanego, wynikaj±cych z art. 36a ust. 1 PrBud, - wyst±pienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegaj±cych w sposób istotny od przyjêtych w Dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, wystêpowania niewybuchów lub niewypa³ów, które mog± skutkowaæ w ¶wietle dotychczasowych za³o¿eñ niewykonaniem lub nienale¿ytym wykonaniem przedmiotu Umowy, - wyst±pienia warunków Terenu budowy odbiegaj±cych w sposób istotny od przyjêtych w Dokumentacji projektowej, w szczególno¶ci napotkania niezinwentaryzowanych lub b³êdnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych, - konieczno¶ci zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa, - wyst±pienia niebezpieczeñstwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbêdnym do unikniêcia lub usuniêcia tych kolizji, - wyst±pienia si³y wy¿szej uniemo¿liwiaj±cej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami. 4. Wykonawca jest uprawniony do ¿±dania zmiany wynagrodzenia nale¿nego z tytu³u realizacji Umowy odpowiednio w przypadkach okre¶lonych w pkt 3. 5. Zamawiaj±cy jest uprawniony do ¿±dania zmiany sposobu rozliczania Umowy lub dokonywania p³atno¶ci na rzecz Wykonawcy w zwi±zku ze zmianami zawartej przez Zamawiaj±cego umowy o dofinansowanie projektu lub zmianami wytycznych dotycz±cych realizacji projektu. 6. Je¿eli Wykonawca uwa¿a siê za uprawnionego do przed³u¿enia terminu zakoñczenia robót na podstawie pkt 2, zmiany w zakresie materia³ów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu Umowy na podstawie pkt 3 lub zmiany wynagrodzenia na podstawie pkt 5 lub zmiany Umowy na innej podstawie wskazanej w niniejszej Umowie, zobowi±zany jest do przekazania Inspektorowi nadzoru inwestorskiego wniosku dotycz±cego zmiany Umowy wraz z opisem zdarzenia lub okoliczno¶ci stanowi±cych podstawê do ¿±dania takiej zmiany. 7. Wniosek, o którym mowa w pkt 6 powinien zostaæ przekazany niezw³ocznie, jednak¿e nie pó¼niej ni¿ w terminie 7 dni roboczych od dnia, w którym Wykonawca dowiedzia³ siê, lub powinien dowiedzieæ siê o danym zdarzeniu lub okoliczno¶ciach. 8. Wykonawca zobowi±zany jest do dostarczenia wraz z wnioskiem, o którym mowa w pkt 6, wszelkich innych dokumentów wymaganych Umow±, w tym propozycji rozliczenia przygotowanej w oparciu o zasady okre¶lone w § 6 ust. 2.1, i informacji uzasadniaj±cych ¿±danie zmiany Umowy, stosowanie do zdarzenia lub okoliczno¶ci stanowi±cych podstawê ¿±dania zmiany. 9. Wykonawca zobowi±zany jest do bie¿±cej dokumentacji koniecznej dla uzasadnienia ¿±dania zmiany i przechowywania jej na terenie budowy lub w innym miejscu wskazanym przez Inspektora nadzoru inwestorskiego. 10. Po otrzymaniu wniosku, o którym mowa w pkt 6 Inspektor nadzoru inwestorskiego jest uprawniony, bez dokonywania oceny jego zasadno¶ci, do kontroli dokumentacji, o której mowa w pkt 9 i wydania Wykonawcy polecenia prowadzenia dalszej dokumentacji bie¿±cej uzasadniaj±cej ¿±danie zmiany. 11. Wykonawca jest zobowi±zany do okazania do wgl±du Inspektorowi nadzoru inwestorskiego dokumentacji, o której mowa w pkt 9 i przed³o¿enia na ¿±danie Inspektora nadzoru inwestorskiego jej kopii. 12. W terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania wniosku, o którym mowa w pkt 6 wraz z propozycj± wyceny robót i informacji uzasadniaj±cych ¿±danie zmiany Umowy, Inspektor nadzoru inwestorskiego zobowi±zany jest do pisemnego ustosunkowania siê do zg³oszonego ¿±dania zmiany Umowy, i odpowiednio propozycji wyceny robót, i przekazania go Zamawiaj±cemu wraz z uzasadnieniem, zarówno w przypadku odmowy, jak i akceptacji ¿±dania zmiany. 13. W terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania ¿±dania zmiany, zaopiniowanego przez Inspektora nadzoru inwestorskiego, Zamawiaj±cy powiadomi Wykonawcê o akceptacji ¿±dania zmiany Umowy i terminie podpisania aneksu do Umowy lub odpowiednio o braku akceptacji zmiany. 14. Wszelkie zmiany Umowy s± dokonywane przez umocowanych przedstawicieli Zamawiaj±cego i Wykonawcy w formie pisemnej w drodze aneksu Umowy, pod rygorem niewa¿no¶ci. 15. W razie w±tpliwo¶ci, przyjmuje siê, ¿e nie stanowi± zmiany Umowy nastêpuj±ce zmiany: - danych zwi±zanych z obs³ug± administracyjno-organizacyjn± Umowy, - danych teleadresowych, - danych rejestrowych, - bêd±ce nastêpstwem sukcesji uniwersalnej po jednej ze stron Umowy. 16. Przedmiotem odbioru koñcowego bêdzie ca³o¶æ przedmiotu umowy. 17. Rozliczenie za wykonanie przedmiotu umowy odbêdzie siê faktur± koñcow± za wykonane roboty, na podstawie protoko³u odbioru wykonanych elementów (robót). 18. Zap³ata faktury z³o¿onej przez Wykonawcê za roboty wykonane przez podwykonawców nast±pi po dostarczeniu dowodu zap³aty tych faktur przez generalnego wykonawcê. 19. Termin zap³aty faktury Wykonawcy bêdzie wynosiæ do 30 dni, licz±c od dnia dostarczenia Zamawiaj±cemu faktury wraz z protoko³em odbioru. 20. Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ wyd³u¿enia terminu p³atno¶ci do czasu otrzymania ¶rodków finansowych MAiC na realizacjê przedmiotowego zadania. Wszystkie powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê. Nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania do wyra¿enia takiej zgody

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rytro.pl
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Urz±d Gminy Rytro, 33-343 Rytro 265.

IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 05.11.2015 godzina 10:00, miejsce: Urz±d Gminy Rytro, 33-343 Rytro 265, pokój nr 1 (sekretariat - dziennik podawczy).

IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotycz±ce finansowania projektu/programu ze ¶rodków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.