Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-07-18
Brusy: Budowa ulic Armii Krajowej, Targowej, Ogrodowej i Młyńskiej w Brusach dofinansowana z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo -Dostępność - Rozwój oraz Regulacja gospodarki wodno - ściekowej poprzez budowę kolektora deszczowego w ul. Targowej wraz ze zbiornikiem retencyjnym i odprowadzeniem wód opadowych do rzeki Niechwaszcz finansowana z RPO dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013, Oś Priorytetowa 5. Środowisko i energetyka przyjazna środowisku, Działanie 5.2. Gospodarka wodna objęta Europejskim Funduszem Rozwoju Regionalnego
Numer ogłoszenia: 282212 - 2013; data zamieszczenia: 18.07.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Brusy , ul. Na Zaborach 1, 89-632 Brusy, woj. pomorskie, tel. 52 3969302, faks 52 3969303.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.brusy.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa ulic Armii Krajowej, Targowej, Ogrodowej i Młyńskiej w Brusach dofinansowana z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo -Dostępność - Rozwój oraz Regulacja gospodarki wodno - ściekowej poprzez budowę kolektora deszczowego w ul. Targowej wraz ze zbiornikiem retencyjnym i odprowadzeniem wód opadowych do rzeki Niechwaszcz finansowana z RPO dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013, Oś Priorytetowa 5. Środowisko i energetyka przyjazna środowisku, Działanie 5.2. Gospodarka wodna objęta Europejskim Funduszem Rozwoju Regionalnego.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje: I. Zadanie pn.: Budowa ulic Armii Krajowej, Targowej, Ogrodowej i Młyńskiej w Brusach dofinansowanego w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój, w tym: a) Zadanie-etap IB, obejmujące: roboty kwalifikowalne, tj.: - wykonanie robót drogowych wraz z oznakowaniem poziomym i pionowym w zakresie opracowania proj. etapu IB Część Drogowa, - wykonanie zieleni, - budowę oświetlenia ulicznego w ulicach Młyńskiej, Targowej Ogrodowej, w tym:demontaż istniejącego oświetlenia, ułożenie kabli oświetleniowych, montaż nowych opraw oświetleniowych na słupach stalowych. UWAGA: - Z zakresu etapu IB wyłącza się wykonane już roboty branży drogowej na odcinku ul. Ogrodowej między ul. Młyńską i Nad Dworcem. Na ww. odcinku należy wykonać wyłącznie montaż słupów oświetleniowych na istniejących fundamentach wraz montażem opraw oświetleniowych. - Projektowany chodnik na ul. Ogrodowej (na odcinku od ok. km 0+047,60 do ok. km 0+245,00) należy wykonać z kostki brukowej bezfazowej gr. 8 cm w kolorze czerwonym. - wzdłuż kompleksu szkół na odcinku ul. Ogrodowej od ok. km 0+047,60 do ok. km 0+245,00 należy zamontować barierki drogowe ochronne w kolorze grafitowym z certyfikatem (zdjęcie barierek przedstawia załącznik Nr 13 do SIWZ). roboty niekwalifikowalne, tj.: - przebudowę i zabezpieczenie kolidujących kabli w rejonie prowadzonych robót w ul. Młyńskiej, Targowej i Ogrodowej, - przebudowę urządzeń energetycznych w ulicach Młyńskiej, Targowej Ogrodowej, w tym: demontaż istniejących linii napowietrznych nn, ułożenie linii kablowych, wykonanie złączy kablowych, wykonanie przyłączy do budynków. - na odcinku od ok. km 0+047,60 do ok. km 0+245,00 należy wykonać chodnik z kostki betonowej brukowej koloru szarego na stabilizacji: podsypka piaskowo - cementowa 4:1 3 cm, ulepszone podłoże z gruntów lub kruszyw stabilizowanych spoiwami hydraulicznymi o RM=1,5 MPa gr. 15 cm, zgodnie z projektem: Rozbudowa kompleksu szkół w Brusach, przy ul. Ogrodowej, Projekt zagospodarowania terenu, Projekt drogowy -Etap I. UWAGA: - Z zakresu etapu IB wyłącza się wykonane już roboty branży elektrycznej - przebudowa urządzeń energetycznych, na odcinku ul. Ogrodowej między ul. Młyńską i Nad Dworcem. b) Zadanie - przebudowa skrzyżowania ul. Ogrodowej z ul. Gdańską, obejmujące: roboty niekwalifikowalne, tj.: - przebudowę skrzyżowania ul. Ogrodowej z ul. Gdańską, w tym: wykonanie nawierzchni z kostki betonowej brukowej o grubości 8 cm, ułożonej na podsypce cementowo - piaskowej, podbudowie z chudego betonu oraz warstwie gruntu stabilizowanego cementem, wykonanie chodników z kostki betonowej brukowej o grubości 8 cm, przebudowę energetycznej linii napowietrznej, wykonanie zieleni. c) Zadanie - Ciąg rowerowo - pieszy między ulicami Armii Krajowej i Ogrodową wraz z kanałem deszczowym, obejmujące: roboty niekwalifikowalne, tj.: - wykonanie nawierzchni z kostki betonowej, brukowej o grubości 8 cm (pas pieszy - kostka koloru szarego, pas rowerowy - kostka koloru czerwonego), - budowę kanału deszczowego O0,30m w łączniku między ul. Ogrodową a ul. Armii Krajowej, - przyłączenie zaprojektowanych przykanalików deszczowych O 0,20m od wpustów ulicznych do nowoprojektowanego kanału deszczowego, - przebudowę istniejącego kanału deszczowego O 0,20m w ul. Armii Krajowej na nowy kanał O 0,30 m, - demontaż istniejącego oraz wykonanie nowego oświetlenia wzdłuż projektowanego ciągu rowerowo - pieszego - przebudowa istniejącego oświetlenia, polegająca na przestawieniu słupa oświetleniowego w ul. Armii Krajowej w miejsce i sposób wskazany w dokumentacji projektowej, - wykonanie oznakowania, - wykonanie zieleni. II. Zadanie pn. Regulacja gospodarki wodno - ściekowej poprzez budowę kolektora deszczowego w ul. Targowej wraz ze zbiornikiem retencyjnym i odprowadzeniem wód opadowych do rzeki Niechwaszcz finansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013, Osi Priorytetowej 5. Środowisko i energetyka przyjazna środowisku, Działania 5.2. Gospodarka wodna, objętego Europejskim Funduszem Rozwoju Regionalnego w ty : a) Zadanie - etap Ib obejmujący: roboty kwalifikowalne, tj. - budowę kanalizacji deszczowej oraz wykonanie wpustów ulicznych i przykanalików deszczowych w ulicach Młyńskiej, Ogrodowej i Targowej (odcinek ulicy pomiędzy ulicami Ogrodową i Młyńską), - roboty dotyczące sieci wod. - kan.: przebudowę istniejącego uzbrojenia wod.-kan. kolidującego z projektowaną kanalizacją deszczową, w tym m.in. wymianę armatury i kształtek węzłów połączeniowych na sieci wodociągowej, wymianę węzłów połączeniowych na przyłączach wodociągowych wraz z wymianą przyłączy wodociągowych, regulację wysokościową osadzenia wszystkich istniejących włazów studzienek kanalizacyjnych sanitarnych w zakresie opracowania drogowego, regulację wysokościową osadzenia istniejących skrzynek zasuw i hydrantów na istniejącej sieci wodociągowej oraz ewentualne przełożenie istniejących hydrantów kolidujących z nowym układem drogowym w zakresie opracowania drogowego. UWAGA: Z zakresu etapu IB wyłącza się wykonane już roboty branży sanitarnej na odcinku ul. Ogrodowej między ul. Młyńską i Nad Dworcem. b) Zadanie - etap II obejmujący: roboty kwalifikowalne, tj. - budowę kolektora deszczowego oraz wykonanie wpustów ulicznych i przykanalików deszczowych w ulicach Tęczowej, Spokojnej Granicznej i Krótkiej, - wykonanie odtworzenia nawierzchni ulic Tęczowej, Spokojnej, Granicznej i Krótkiej na całej szerokości polegające na ułożeniu w korycie 15 cm warstwy odsączającej z piasku i wykonaniu nawierzchni z kruszywa łamanego, niesortowanego o granulacji 0-31/5 mm i grubości warstwy 20 cm. UWAGA: wpusty uliczne wyposażyć w wiadra podwieszane w celu zbierania zanieczyszczeń. roboty niekwalifikowalne, tj.: - wykonanie oświetlenia ulic Tęczowej, Spokojnej Granicznej i Krótkiej (montaż słupów oświetleniowych wraz z podłączeniem do istniejącego kabla oświetleniowego), zgodnie z projektem budowlanym: Projekt oświetlenia ulicznego Osiedla Ogrody w Brusach. UWAGA: Typy słupów i opraw należy przyjąć jak w projekcie branży elektrycznej etapu IB (dla mocy 70W). UWAGI OGÓLNE: 1) Materiały z rozbiórki, tj. kostkę betonową, krawężniki, obrzeża chodników należy składować na palety i przewieźć do ZGK w Brusach. 2) Materiały z rozbiórki istniejącego oświetlenia ulicznego należy oddać do ENEA S.A. 3) W trakcie wykonywania robót należy roboty branży elektrycznej skoordynować z dokumentacją projektową znajdującą się w posiadaniu ENEA S.A. 4) Wykonać dwa wjazdy do działki ewid. nr 521/3 (posesja przy ul. Ogrodowej 16) oraz jeden do działki ewid. nr 525/2 (ul. Ogrodowa 18a). 5) Na całej długości granicy działki ewid. nr 809 wykonać krawężnik najazdowy, podbudowę pod kostkę wykonać jak dla wjazdów. 6) Wzdłuż granicy działki ewid. nr 555 na odcinku długości ok. 50 m wykonać krawężnik najazdowy, podbudowę pod kostkę wykonać jak dla wjazdów. 7) Wykonawca uwzględni możliwość dojazdu do wszystkich działek wzdłuż projektowanych ulic w uzgodnieniu z zarządcą drogi i właścicielami nieruchomości 8) Przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów przez ul. Ogrodową należy wykonać w miejscu istniejącego przejścia, tj. na wysokości budynku przedszkola. Wykonawca nie wykona przejazdu dla rowerów przy wjeździe na ciąg rowerowo - pieszy między ulicami Armii Krajowej i Ogrodową (na wysokości wjazdu na teren Szkoły Podstawowej). Szczegółowy zakres zamówienia zawarty jest w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych - Załącznik nr 10 do SIWZ, w projektach budowlanych i wykonawczych - Załącznik Nr 11 do SIWZ oraz w przedmiarach robót (stanowiących materiał pomocniczy przy przygotowywaniu oferty) - Załącznik Nr 12 do SIWZ.
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45.23.21.30 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej 45.23.14.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych 45.23.31.62 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek rowerowych 45.23.32.22 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.11.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 76.000,00 zł. (Słownie: siedemdziesiąt sześć tysięcy złotych 00/100). 2. W zależności od woli wykonawcy wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Brusach: Bank Spółdzielczy w Koronowie Oddz. w Brusach 59 8144 0005 2005 0500 1267 0002 z adnotacją: Wadium nr sprawy ZP.271.11.2013 (decyduje data uznania wpłaty na koncie zamawiającego). Kserokopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty. 5. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach oryginał wadium należy złożyć w oddzielnej kopercie razem z ofertą a kopię dokumentu wadium należy wpiąć w ofertę. 6. Wadium w przypadku wykonawców działających wspólnie może być wniesione przez jednego z wykonawców - pełnomocnika, z zaznaczeniem że jest przez niego wnoszone w imieniu wykonawcy. 7. Wadium wnoszone w formie gwarancji winno zawierać: a) nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie się do zapłaty kwoty wadium na wypadek gdyby Wykonawca: odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. b) dokładne określenie przedmiotu postępowania, c) kwotę zobowiązania, d) termin ważności, e) klauzule dodatkowe np. nakazujące zwrot dokumentu po jego wygaśnięciu. 8. Pozostałe formy wniesienia wadium winny zawierać wszystkie elementy wynikające z odnośnych i obowiązujących przepisów.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający żąda aby Wykonawcy zrealizowali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 1 zamówienie polegające na budowie kanalizacji deszczowej lub sanitarnej o wartości robót budowlanych kanalizacyjnych co najmniej 1 mln. zł brutto oraz minimum 1 zamówienie polegające na budowie nawierzchni drogowej z betonu asfaltowego lub kostki brukowej o wartości robót budowlanych drogowych co najmniej 2,5 mln zł. brutto. Ocena spełnienia ww. warunku zostanie dokonana na podstawie Wykazu robót budowlanych złożonego przez Wykonawców na zasadzie spełnia/nie spełnia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający żąda aby Wykonawcy dysponowali: a) 1 osobą na stanowisko kierownika budowy z minimum rocznym doświadczeniem zawodowym na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót, posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia, wydane na podstawie wcześniejszych przepisów, lub w odniesieniu do obywateli państw członkowskich, posiadających odpowiednie, równoważne kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające swoim zakresem uprawnieniom budowlanym, o których mowa w ustawie Prawo budowlane; b) 1 osobą na stanowisko kierownika robót sanitarnych z minimum rocznym doświadczeniem zawodowym na stanowisku kierownika robót lub kierownika budowy, posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia, wydane na podstawie wcześniejszych przepisów, lub w odniesieniu do obywateli państw członkowskich, posiadających odpowiednie, równoważne kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające swoim zakresem uprawnieniom budowlanym, o których mowa w ustawie Prawo budowlane c) 1 osobą na stanowisko kierownika robót elektrycznych z minimum rocznym doświadczeniem zawodowym na stanowisku kierownika robót lub kierownika budowy, posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności instalacyjnej, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia, wydane na podstawie wcześniejszych przepisów, lub w odniesieniu do obywateli państw członkowskich, posiadających odpowiednie, równoważne kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające swoim zakresem uprawnieniom budowlanym, o których mowa w ustawie Prawo budowlane Ocena spełnienia ww. warunku zostanie dokonana na podstawie wykazu osób oraz oświadczenia o posiadniu uprawnień złożonych przez Wykonawców na zasadzie spełnia/nie spełnia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający żąda aby Wykonawcy posiadali środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości min. 4.000.000,00 zł. Ocena spełnienia ww. warunku zostanie dokonana na podstawie informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej złożonych przez Wykonawców na zasadzie spełnia/nie spełnia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. W przypadku polegania na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia; 2. Wypełniony formularz oferty - zgodny z wzorem stanowiącym Załącznik Nr 1 do SIWZ; 3. Pełnomocnictwo dla osoby podpisującej ofertę do występowania w imieniu Wykonawcy, w przypadku, o którym mowa w art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (wzór - Załącznik Nr 9 do SIWZ); 4. Kserokopia dowodu wniesienia wadium
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Istotne zmiany w umowie, na skutek wystąpienia poniższych okoliczności mogą dotyczyć następujących elementów umowy: 1) w zakresie zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, w przypadku: a) wystąpienie odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienia niezinwentaryzowanych podziemnych sieci, instalacji, urządzeń, obiektów budowlanych, pozostałości itp., b) wystąpienie odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geotechnicznych, c) konieczności udzielenia zamówienia dodatkowego, d) wprowadzenia zmian w dokumentacji techniczno - projektowej, co może powodować brak możliwości dotrzymania pierwotnego terminu zakończenia realizacji zawartej umowy, e) przerw w realizacji robót budowlanych powstałych z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy f) braku możliwości niezwłocznego zawarcia umowy z Wykonawcą po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty w związku z wniesionym odwołaniem, g) konieczności uzyskania niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania inwestycji: danych, zgód lub pozwoleń osób trzecich lub właściwych organów, h) konieczności wykonania prac archeologicznych na terenie budowy, i) zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego, j) zmiany postanowień umów o dofinansowanie przedmiotu zamówienia, k) wystąpienia siły wyższej, 2) w zakresie zmiany terminów płatności, w przypadku: a) nieprzewidzianego braku płynności finansowej u Zamawiającego, b) zmiany w obowiązujących przepisach, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego, c) zmiany postanowień umów o dofinansowanie przedmiotu zamówienia, d) wystąpienia siły wyższej, e) zmiany terminu wykonania zamówienia, 3) w zakresie zmiany parametrów przedmiotu umowy, w przypadku: a) aktualizacji rozwiązań ze względu na postęp technologiczny lub gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu, b) wystąpienia odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geotechnicznych, c) wystąpienia odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienia niezinwentaryzowanych podziemnych sieci, instalacji, urządzeń, obiektów budowlanych, pozostałości, itp., d) wystąpienia siły wyższej, e) zmiany w obowiązujących przepisach, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego, f) zmiany postanowień umów o dofinansowanie przedmiotu zamówienia, g) konieczności wykonania robót zamiennych, 4) w zakresie zmiany harmonogramu rzeczowo-finansowego i płatności, w przypadku: a) zmiany parametrów przedmiotu umowy, b) zmiany w obowiązujących przepisach, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego, c) zmiany terminu wykonania zamówienia, d) wystąpienia siły wyższej, e) zmiany postanowień umów o dofinansowanie przedmiotu zamówienia, 5) w zakresie zmiany zabezpieczenia należytego wykonania umowy, w przypadku: a) zmiany terminu wykonania zamówienia, b) zmiany wynagrodzenia. 6) w zakresie zmiany wynagrodzenia, w przypadku: a) wyłączenia lub rezygnacji z wykonania części zamówienia (zmniejszenie wynagrodzenia), b) zmiany urzędowej stawki podatku VAT przy zachowaniu ceny netto bez zmian (dotyczy to części wynagrodzenia za prace, których w dniu zmiany stawki podatku VAT jeszcze nie wykonano), c) wystąpienia przyczyny o obiektywnym charakterze, istotna zmiana okoliczności powodująca, że wykonanie części zakresu umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili jej zawarcia (zmniejszenie wynagrodzenia). 7) w zakresie podwykonawstwa, w przypadku: a) zmiany zakresu robót powierzonych podwykonawcom, b) zmiany podwykonawcy (pod warunkiem odpowiedniego zgłoszenia i po akceptacji przez Zamawiającego) c) zlecenie części robót podwykonawcy (pod warunkiem odpowiedniego zgłoszenia i po akceptacji przez Zamawiającego) d) rezygnacji z podwykonawcy. 3. Siła wyższa oznacza wyjątkowe wydarzenie lub okoliczność: a) na którą Strony nie miały wpływu, b) przeciw której Strony nie mogły się zabezpieczyć przed zawarciem umowy, c) której nie można było w racjonalny sposób uniknąć lub przezwyciężyć, d) której nie można uznać za wywołaną w znaczącym stopniu przez żadną ze Stron
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.brusy.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Centrum Kultury i Biblioteki, ul. Dworcowa 18, 89-632 Brusy, Sala widowiskowa.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.08.2013 godzina 11:00, miejsce: Centrum Kultury i Biblioteki, ul. Dworcowa 18, 89-632 Brusy, Sala widowiskowa, Biuro interesanta.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie pn.: Budowa ulic Armii Krajowej, Targowej, Ogrodowej i Młyńskiej w Brusach dofinansowane w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój oraz zadanie pn.: Regulacja gospodarki wodno - ściekowej poprzez budowę kolektora deszczowego w ul. Targowej wraz ze zbiornikiem retencyjnym i odprowadzeniem wód opadowych do rzeki Niechwaszcz finansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013, Osi Priorytetowej 5. Środowisko i energetyka przyjazna środowisku, Działania 5.2. Gospodarka wodna, objętego Europejskim Funduszem Rozwoju Regionalnego.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
INNE PRZETARGI BRUSY
- Realizacja robót budowlanych polegających na przebudowie ul. Makowej i Kalwaryjnej w Brusach oraz drogi gminnej nr 206072G na odcinku Brusy - Małe Gliśno
- Dokumentacja rozbudowy przystanku zintegrowanego w Brusach
- Wykonanie w trybie "zaprojektuj i wybuduj" inwestycji polegającej na przebudowie zbiorników wodnych w miejscowości Czyczkowy, Małe Chełmy, Małe Gliśno i Zalesie
- Realizacja robót budowlanych polegających na budowie ulic Słonecznej i Królowej Marii Ludwiki w Leśnie w ramach zadania "Budowa ulic Słonecznej oraz Marii Ludwiki w Leśnie"
więcej: przetargi BRUSY »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa przyłącza kablowego SN15kV wraz z bramką pomiarową do zasilania farmy fotowoltaicznej na działce 428 w miejscowości Łózki gmina Drelów
- Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie aglomeracji Drwinia - etap I
- Termomodernizacja budynku przy ul. T.Kościuszki 40
- "Budowa zbiornika retencyjnego wód opadowych i roztopowych w miejscowości Tarnawatka- Tartak"
- Wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zadania inwestycyjnego pn.: "Budowa drogi łączącej ul. Towarową w Komornikach z ul. Szkolną w Plewiskach (...)"
- Zagospodarowanie terenu sportowo-rekreacyjnego przy ul. Korfantego - etap I
więcej: Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.