Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-07-18
Warszawa: Przedmiotem zamówienia jest: Wykonanie i dostawa dla Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej materiałów szkoleniowych i promocyjnych.
Numer ogłoszenia: 283054 - 2013; data zamieszczenia: 18.07.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej , ul. Nowogrodzka 62A, 02-002 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6224232, faks 022 6224732.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przedmiotem zamówienia jest: Wykonanie i dostawa dla Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej materiałów szkoleniowych i promocyjnych..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Wykonanie i dostawa dla Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej materiałów szkoleniowych i promocyjnych. Zamówienie zostało podzielone na 13 części. Część 1 zamówienia: 6000 sztuk memo-klip Część 2 zamówienia: 3000 sztuk Brelok w postaci maskotki w kształcie słonika Część 3 zamówienia: Opaska odblaskowa na rękę 5000 sztuk Część 4 zamówienia: Odblask okrągły uśmiechnięta buźka (SMILEY) 5000 sztuk Część 5 zamówienia: Koszulka typu T-shirt 1000 sztuk z naniesionym logo Część 6 zamówienia: 1500 szt zestawów piśmienniczych Część 7 zamówienia: 3000 szt bloków notatkowych Część 8 zamówienia: 2000 szt toreb papierowych Część 9 zamówienia: 1000 szt pamięci pendrive Część 10 zamówienia: 200 szt ceramicznych filiżanek ze spodkiem Część 11 zamówienia: 500 szt. toreb na dokumenty z materiału Część 12 zamówienia: 100 szt elegancka teczka z ekoskóry Część 13 zamówienia 300 sztuk Misia Przytulanki.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.29.41.00-0, 22.46.20.00-6.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 13.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 45.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy. Opis spełnienia warunków: Warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Wykonawca spełni, jeżeli złoży oświadczenie o spełnieniu warunków.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy. Opis spełnienia warunków: Warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Wykonawca spełni, jeżeli złoży oświadczenie o spełnieniu warunków.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy. Opis spełnienia warunków: Warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Wykonawca spełni, jeżeli złoży oświadczenie o spełnieniu warunków.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy. Opis spełnienia warunków: Warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Wykonawca spełni, jeżeli złoży oświadczenie o spełnieniu warunków.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy. Opis spełnienia warunków: Warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Wykonawca spełni, jeżeli złoży oświadczenie o spełnieniu warunków.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.mcps.mazovia.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej ul. Nowogrodzka 62a,
02-002 Warszawa.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.07.2013 godzina 11:00, miejsce: siedziba Zamawiającego, ul. Nowogrodzka 62a, 02-002 Warszawa, w kancelarii Zamawiającego, III p.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Część 1 zamówienia: 6000 sztuk memo-klip :.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: OPIS: Część 1 zamówienia: 6000 sztuk memo-klip : Memo klip do postawienia na biurko. Oddzielnie pakowany w woreczek foliowy. Wykonany z akrylu i metalu. Podstawa akrylowa, w następujących kolorach: biały 1500 szt, transparentny 1500 szt, żółty 1500 szt i pomarańczowy 1500 szt w kształcie kostki z logo MCPS załącznik nr 2 umieszczonym metodą tampodruku. Wymiar podstawy kostki: 2,5cm x 2,5cm +- 10%. Wymiar naniesionego nadruku: 20mm x 15mm +-10%. Do podstawy dołączona jest w sposób trwały metalowa klamerka. Wysokość produktu: 11,3cm +-10%. Waga produktu: 20g +-10%..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.29.41.00-0, 22.46.20.00-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 45.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Część 2 zamówienia: 3000 sztuk Brelok w postaci maskotki w kształcie słonika:.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część 2 zamówienia: 3000 sztuk Brelok w postaci maskotki w kształcie słonika: Słonik, maskotka z dobrze zamocowanym karabińczykiem do kluczy lub plecaka. Materiał produktu plusz w kolorze popielatym, słonik ubrany w białą koszulkę bawełna z umieszczonym na niej w sposób trwały nadrukiem - logo kampanii ,,Porozumienie dla trzeźwości załącznik nr 1naniesionym metodą tempodruk. Wymiar nadruku 40 mm x 20mm +-10%. Rozmiar produktu: 9 cm +-10%..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.29.41.00-0, 22.46.20.00-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 45.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Część 3 zamówienia: Opaska odblaskowa na rękę 5000 sztuk.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część 3 zamówienia: Opaska odblaskowa na rękę 5000 sztuk: Opaska odblaskowa, ostrzegawcza, blaszka zaciskowa, opaska ma zapewniać widoczność na drodze, wykonana z tworzywa sztucznego, zalaminowana odblaskowa folia pryzmatyczna, spód materiał typu flock. Kolor: fluorescencyjny żółty. Wymiary produktu po rozwinięciu: 34 cm długości +-10%, szerokość 3 cm +-10%z umieszczonym logo kampanii ,,Porozumienie dla trzeźwości załącznik nr 1, maksymalna wielkość logo: 20mm x 50mm +-10% oraz napisem: mcps.mazovia.pl, kolor napisu i logo zielony. Zdjęcie stanowi jedynie materiał poglądowy.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.29.41.00-0, 22.46.20.00-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 45.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Odblask okrągły uśmiechnięta buźka SMILEY 5000 sztuk.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część 4 zamówienia: Odblask okrągły uśmiechnięta buźka SMILEY 5000 sztuk: Odblask w okrągłym kształcie, typ miękki z zawieszką w postaci karabińczyka, ma zapewnić widoczność na drodze. Wykonanie produktu: odblaskowa folia pryzmatyczna. Kolor: fluorescencyjny żółty z jednej strony uśmiechnięta buźka w czarnym kolorze z drugiej strony nadruk logo ,Porozumienie dla trzeźwości załącznik nr 1. Maksymalna wielkość nadruku: 15mm x 25mm +-10% Wymiar produktu: 60 mm x 60mm x 3 mm +-10%. Waga produktu: 7g +-10%..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.29.41.00-0, 22.46.20.00-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 45.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Część 5 zamówienia: Koszulka typu T-shirt 1000 sztuk z naniesionym logo.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część 5 zamówienia: Koszulka typu T-shirt 1000 sztuk z naniesionym logo Koszulka typu T-shirt w różnych kolorach: czerwony, zielony, biały, niebieski, żółty, pomarańczowy z logo kampanii ,,Porozumienie dla trzeźwości załącznik nr 1. Koszulki powinny być wykonane z bawełny o gramaturze: 180 gm2. W następujących rozmiarach: XS 100 sztuk, S 200 sztuk, M 200 sztuk, L 200 sztuk, XL 200 sztuk, XXL 100 sztuk. Ściągacze wokół szyi, bez szwów bocznych. Każda koszulka powinna być oddzielnie zapakowana w woreczek, logo powinno być naniesione/naszyte w sposób trwały na górze z prawej strony max. 50 mm x 85 mm..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.29.41.00-0, 22.46.20.00-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 46.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Część 6 zamówienia: 1500 szt zestawów piśmienniczych.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część 6 zamówienia: 1500 szt zestawów piśmienniczych Długopis metalowy korpus w kolorze czarnym, z niebieskim wkładem i uchwytem mocującym oraz ołówek automatyczny z metalowym czarnym korpusem i uchwytem mocującym, zamknięte w plastikowym etui z przeźroczystym wieczkiem. Wymiary etui: 170 x 55 x 25 mm +/- 5%. Logo MCPS załącznik nr 2 o rozm. 7mm x 13mm +-10%, w kolorze białym, umieszczone na długopisie i ołówku adres strony mcps.mazovia.pl 3mm x 21mm +-10%. Technika nadruku: grawer laserowy..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.29.41.00-0, 22.46.20.00-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 45.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Część 7 zamówienia: 3000 szt bloków notatkowych.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część 7 zamówienia: 3000 szt bloków notatkowych Format: bloczek 50 kartkowy, A4, papier offsetowy 80g, wykończenie: usztywniona tylna okładka, kolor: biały w jasnoszarą kratkę, notes klejony wzdłuż lewego boku, dwa otwory, dopasowanie do ringu segregatora. Napis załącznik nr 4 - w górnej części dane teleadresowe, logo MCPS, w stopce logotyp Województwa Mazowieckiego załączniki nr 3..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.29.41.00-0, 22.46.20.00-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 45.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Część 8 zamówienia: 2000 szt toreb papierowych.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część 8 zamówienia: 2000 szt toreb papierowych Torba papierowa. Papier kreda mat 250 g/m2, laminat matowy, sznurek poliestrowy w kolorze zielonym o długości 400 mm +/- 10% -format: szer. 270 mm x wys. 350 mm x głębokość 100 mm +/- 10% -wielkość logo MCPS załącznik nr 2 w wymiarach 40mm x 80mm -kolor zadruku, wybiórczy UV; 1+0 -nadruk na jednej stronie - logotyp MCPS wraz z adresem mcps.mazovia.pl..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.29.41.00-0, 22.46.20.00-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 45.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Część 9 zamówienia: 1000 szt pamięci pendrive.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część 9 zamówienia: 1000 szt pamięci pendrive Pojemność 4GB, obudowa: stal, kolory srebrny, rozmiar 52,6 x 20,6 x 8 mm +-10%, powierzchnia logo MCPS załącznik nr 2 10 x 20 mm +-10%, znakowanie: nadruk. Niewymagający sterowników do najpopularniejszego systemu operacyjnego. Pakowany w plastikowe pudełko..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.29.41.00-0, 22.46.20.00-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 45.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Część 10 zamówienia: 200 szt ceramicznych filiżanek ze spodkiem.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część 10 zamówienia: 200 szt ceramicznych filiżanek ze spodkiem Pojemność 170 ml +-10%, kolor Royal White, rozmiar: O 84 x 77 mm +-10%, spodek 130 mm +-10%, materiał: porcelana Royal, typ znakowania: kalka ceramiczna. Znak z logo kampanii ,,Porozumienie dla trzeźwości załącznik nr 1naniesiony na filiżankę o wymiarach: 20mm x 50mm +- 10%.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.29.41.00-0, 22.46.20.00-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 45.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: Część 11 zamówienia: 500 szt. toreb na dokumenty z materiału..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część 11 zamówienia: 500 szt. toreb na dokumenty z materiału. Torba na dokumenty z rączką i paskiem do przewieszenia przez ramię z poliestru 600D. Pakowana w woreczek foliowy. Logo naniesione na kieszeń torby techniką sitodruku. Materiał: poliester 600D, wymiary w mm: 410 x 300 x 105 +-10%, opakowanie: woreczek foliowy. Podstawowy kolor teczki: czarny. Logo MCPS załącznik nr 2 o wymiarach: 40mm x 70mm +-10% oraz adres strony internetowej: mcps.mazovia.pl..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.29.41.00-0, 22.46.20.00-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 45.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 12 NAZWA: Część 12 zamówienia: 100 szt elegancka teczka z ekoskóry..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część 12 zamówienia: 100 szt elegancka teczka z ekoskóry. Teczka wyposażona w trzy obszerne kieszenie, kieszeń na laptop zamykaną na suwak, płaską kieszeń zamykaną na suwak, kieszonkę z klapką, kieszeń na telefon, trzy uchwyty na pióra. Teczka zamykana na zamek z kluczem, posiada rączkę, kolor czarny 50 szt. i brązowy 50 szt., rozmiar: 29,5 x 41 x 18 cm +-10%, materiał: ekoskóra, typ znakowania: tłoczenie. Logo MCPS załącznik nr 2 o wymiarach: 35mm x 60mm +-10%. Zdjęcie stanowi jedynie materiał poglądowy.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.29.41.00-0, 22.46.20.00-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 45.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 13 NAZWA: Część 13 zamówienia 300 sztuk Misia Przytulanki.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część 13 zamówienia 300 sztuk Misia Przytulanki Pluszak zabawka dla dzieci o wysokości o wysokości ok. 25 cm. Odcień maskotki: brąz z dłuższym włosem. Maskotka ubrana w białą bawełnianą koszulkę. Znakowanie maskotki na koszulce wielkość znakowania dobrana do wielkości koszulki misa znakowanie: logo telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży, adres strony internetowej www.116111.pl, logo Porozumienie dla trzeźwości załącznik 1 do OPZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.29.41.00-0, 22.46.20.00-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 45.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Świadczenie usług szkoleniowych z zakresu analizy finansowej i sprawozdawczości finansowej.
- Sprzedaż i dostawa do siedziby Zamawiającego wyjałowionych plastrów do zatrzymywania krwawienia
- 108/2025 Prowadzenie bieżącej konserwacji i utrzymanie w ruchu instalacji gazowych, c. o. oraz instalacji wod-kan w zasobach administrowanych przez ZGN w Dzielnicy Wawer m.st. Warszawy.
- Usługa polegająca na utrzymaniu czystości w budynkach (wraz z terenem przyległym) zlokalizowanych w Ostrołęce, Radomiu i Warszawie.
- Świadczenie usług profilaktycznej opieki zdrowotnej w zakresie medycyny pracy dla pracowników Kancelarii Senatu i osób przyjmowanych do pracy.
- Remont pustostanów lokali mieszkalnych: część nr 1: Wilcza 16 m 21, część nr 2: Warecka 4/6 m 14, cześć nr 3: al. "Solidarności" 82 m 5
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa druków małoformatowych i materiałów reklamowych do Narodowego Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego we Wrocławiu.
- Dostawa artykułów promocyjnych oraz druków informacyjno-promocyjnych na potrzeby jednostek Uniwersytetu w Białymstoku
- Zaprojektowanie, wykonanie, oznakowanie i dostawa materiałów promocyjnych na konferencję "Demonstracje z zakresu produkcji i wykorzystania krajowych źródeł białka na cele paszowe".
- "Dostawa materiałów reklamowych z logo dla Wydziału Medycznego Uniwersytetu Warszawskiego"
- Dostawa oznakowanych materiałów promocyjnych w ramach Planu operacyjnego KSOW+ na rok 2025 dla Wielkopolskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Poznaniu
- Zakup artykułów promocyjnych oznakowanych logiem Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie i nazwą wydziału.
więcej: Materiały reklamowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.