Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-08-03
Ryki: ZORGANIZOWANIE I PRZEPROWADZENIE KURSÓW SZKOLENIOWYCH
Numer ogłoszenia: 285440 - 2012; data zamieszczenia: 03.08.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Rykach , ul. Wyczółkowskiego 10a, 08-500 Ryki, woj. lubelskie, tel. 81 865 47 06, faks 865 48 52.
- Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: www.pcprryki.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ZORGANIZOWANIE I PRZEPROWADZENIE KURSÓW SZKOLENIOWYCH.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursów szkoleniowych w ramach realizacji projektu Program upowszechniania aktywnej integracji wśród osób niepełnosprawnych oraz wychowanków opuszczających placówki i rodziny zastępcze, realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Rykach, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.32.00-1, 80.53.00.00-8, 80.41.12.00-0, 98.32.21.40-9, 80.00.00.00-4.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 24.11.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten spełni wykonawca, który w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie należycie wykonał usługę o charakterze tożsamym z usługą stanowiącą przedmiot zamówienia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna za spełniony ww. warunek, jeżeli wykonawca zapewni przy realizacji zamówienia udział osób posiadających minimalne kwalifikacje wymagane przez zamawiającego opisane w niniejszej SIWZ.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Umowa może ulec zmianie w przypadku zmniejszenia liczby uczestników szkolenia z przyczyn niezależnych od Zamawiającego i będącego wynikiem: a) rezygnacji kandydata z udziału w szkoleniu pomimo wcześniejszych deklaracji o uczestnictwie, b) niestawienia się kandydata pomimo wezwania Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Rykach, c) przerwania uczestnictwa w szkoleniu (choroba, rezygnacja z uczestnictwa), którego nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy, d) stwierdzenia niezdolności do uczestnictwa w szkoleniu przez lekarza medycyny. W powyższych przypadkach w umowie zmianie ulega przeliczenie kosztu szkolenia. W takim przypadku koszt szkolenia stanowi iloczyn kosztu szkolenia jednej osoby oraz rzeczywistej ilości osób, które ukończyły usługę. W przypadku przerwania uczestnictwa koszty udziału takiej osoby ustala się w wysokości proporcjonalnej do liczby niewykorzystanych dni. Zmiana umowy dokonuje się w trybie aneksu do umowy podpisanej przez Zamawiającego i Wykonawcę. 2. Zamawiający poza okolicznościami wskazanymi w § 3 ust. 4 umowy, zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Pzp. przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do treści zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w następującym zakresie: a) zmianie terminu zakończenia zamówienia spowodowanej warunkami atmosferycznymi - w przypadku klęski żywiołowej lub gdy warunki atmosferyczne uniemożliwiają wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z oferty; b) zmianie terminu wykonania zamówienia spowodowanej wystąpieniem siły wyższej, czyli zdarzenia którego strony nie mogły przewidzieć i któremu nie mogły zapobiec, ani któremu nie mogą przeciwdziałać, a które uniemożliwią Wykonawcy wykonanie w części lub w całości jego zobowiązań; c) zmianie warunków płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych Instytucji Wdrażającej dotyczących realizacji projektu; d) zmianie osób upoważnionych do współpracy w sprawach związanych z wykonaniem umowy, o których mowa w § 9 umowy; e) za zgodą Zamawiającego zmianie osób, przy pomocy których Wykonawca realizować będzie zamówienie, wynikającej z ważnych przyczyn, które nie mogły być wcześniej przewidziane, z zastrzeżeniem, że proponowane przez Wykonawcę osoby będą spełniały warunki określone w SIWZ; zmiana taka nie wymaga aneksu do umowy;
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pcprryki.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Rykach, ul. Wyczółkowskiego 10a, 08-500 Ryki.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.08.2012 godzina 10:00, miejsce: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Rykach, ul. Wyczółkowskiego 10a, 08-500 Ryki.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Program upowszechniania aktywnej integracji wśród osób niepełnosprawnych oraz wychowanków opuszczających placówki i rodziny zastępcze, realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Rykach, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Kursy komputerowe.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Kurs komputerowy dla początkujących w wymiarze 60 godzin Termin: 27.08.2012 r. - 06.09.2012 r. Miejsce realizacji kursu - Dęblin. Liczba osób - 9 2. Kurs komputerowy dla początkujących w wymiarze 60 godzin Termin: 27.08.2012 r. - 06.09.2012 r. Miejsce realizacji kursu - Ryki. Liczba osób - 36 w tym 1 osoba poruszająca się na wózku inwalidzkim (podział na 2 lub 3 grupy w zależności od możliwości) 3. Kurs komputerowy dla średnio-zaawansowanych w wymiarze 60 godzin Termin: 27.08.2012 r. - 06.09.2012 r. Miejsce realizacji kursu - Dęblin. Liczba osób - 8 4. Kurs komputerowy dla średnio-zaawansowanych w wymiarze 60 godzin Termin: 27.08.2012 r. - 06.09.2012 r. Miejsce realizacji kursu - Ryki. Liczba osób - 11 w tym 1 osoba niedowidząca oraz 1 osoba poruszająca się na wózku inwalidzkim 5. Kurs komputerowy dla zaawansowanych w wymiarze 40 godzin Termin: 27.08.2012 r. - 01.09.2012 r. Zamawiający zastrzega, iż termin kursu może ulec zmianie, jeśli nie uda się zebrać grupy w tym terminie z powodu wyjazdu uczestników. Miejsce realizacji kursu - Ryki. Liczba osób - 7.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.32.00-1.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 06.09.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Trening kompetencji i umiejętności społecznych.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Trening kompetencji i umiejętności społecznych w wymiarze 24 godzin I grupa: Termin: od 10.09.2012 r. - do 30.09.2012 r. (od 13:00) Miejsce realizacji kursu - Dęblin. Liczba osób - 11 II grupa: Termin: od 10.09.2012 r. - do 30.09.2012 r. (od 13:00) Miejsce realizacji kursu - Ryki. Liczba osób - 22.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.09.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Kurs prawa jazdy kat. B.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Kurs prawa jazdy kat. B (30 h teorii, 30 h praktycznej nauki jazdy) Termin: od 01.10.2012 r. do 24.11.2012 r. Miejsce realizacji kursu - Ryki Liczba osób - 6 Wymagania szczególne: - Organizacja i realizacja kursów wraz z wraz z badaniami lekarskimi oraz ze zgłoszeniem i wniesieniem opłaty za egzamin państwowy w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego osób, które z pozytywnym wynikiem ukończą szkolenie. - Zajęcia praktyczne Wykonawca zrealizuje według indywidualnych harmonogramów ustalonych z Zamawiającym dla każdego beneficjenta ostatecznego, uwzględniając możliwości czasowe osób kierowanych na szkolenie..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.41.12.00-0.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 24.11.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Kurs obsługi wózków widłowych.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Kurs obsługi wózków widłowych (52 h teorii, 15 h praktycznej nauki jazdy) Termin: od 01.10.2012 r. do 24.11.2012 r. Miejsce realizacji kursu - Ryki. Liczba osób - 7 Wymagania szczególne: - Organizacja i realizacja kursu wraz z badaniami lekarskimi. Kurs zakończony się egzaminem i wydaniem zaświadczenia uprawniającego do kierowania wózkami. - Zajęcia praktyczne Wykonawca zrealizuje według indywidualnych harmonogramów ustalonych z Zamawiającym dla każdego beneficjenta ostatecznego, uwzględniając możliwości czasowe osób kierowanych na szkolenie..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 24.11.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Kurs księgowo-biurowy.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Kurs księgowo-biurowy w wymiarze 80 godzin Termin: od 01.10.2012 r. do 24.11.2012 r. Miejsce realizacji kursu - Ryki Liczba osób - 4.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 24.11.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Mała gastronomia z elementami cateringu.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Kurs Mała gastronomia z elementami cateringu w wymiarze 80 godzin I grupa: Termin: od 01.10.2012 r. do 24.11.2012 r. (piątki i soboty) Miejsce realizacji kursu - Ryki Liczba osób - 18 II grupa: Termin: od 01.10.2012 r. do 24.11.2012 r. (piątki i soboty) Miejsce realizacji kursu - Dęblin. Liczba osób - 7 Wymagania szczególne: Organizacja i realizacja kursu wraz z badaniami lekarskimi.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-8.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 24.11.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Bukieciarstwo i aranżacje roślinne.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Kurs Bukieciarstwo i aranżacje roślinne w wymiarze 80 godzin I grupa: Termin: od 01.10.2012 r. do 24.11.2012 r. (środy i czwartki) Miejsce realizacji kursu - Ryki Liczba osób - 18 w tym 1 osoba na wózku inwalidzkim II grupa: Termin: od 01.10.2012 r. do 24.11.2012 r. (środy i czwartki) Miejsce realizacji kursu - Dęblin Liczba osób - 9.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 24.11.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Wizaż i stylizacja paznokci.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Kurs Wizaż i stylizacja paznokci w wymiarze 80 godzin I grupa Termin: od 01.10.2012 r. do 24.11.2012 r. (poniedziałki i wtorki) Miejsce realizacji kursu - Ryki Liczba osób - 10 II grupa Termin: od 06.09.2012 r. do 30.09.2012 r. po uwzględnianiu indywidualnych możliwości czasowych osób kierowanych na szkolenie ze względu na osoby uczące się Miejsce realizacji kursu - Ryki Liczba osób - 5.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 24.11.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Kurs masażu.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Kurs masażu w wymiarze 80 godzin Termin: 01.10.2012 r. do 24.11.2012 r. (poniedziałki i wtorki) Miejsce realizacji kursu - Ryki lub Dęblin Liczba osób - 5 w tym 1 osoba niedowidząca.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 24.11.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI RYKI
- "Budowa drogi gminnej w m. Leopoldów"
- Sukcesywne dostawy artykułów spożywczych do Zespołu Szkół Zawodowych Nr 1 im. Władysława Korżyka w Rykach
- DOSTAWA PALIW PŁYNNYCH DO POJAZDÓW I URZĄDZEŃ BĘDĄCYCH W DYSPOZYCJI ZARZĄDU DRÓG POWIATOWYCH W RYKACH W ROKU 2025
więcej: przetargi RYKI »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przeprowadzenie szkoleń dla uczniów i uczennic w ramach realizacji projektu "Klucze do zawodowej przyszłości" - z podziałem na II części.
- CKZ II/TP/272/4/2024 Organizacja i przeprowadzenie kursu podstawowego spawania metodą MAG-135 dla 1 grupy (6 osób) wraz z ewentualnym egzaminem poprawkowym dla 50% uczestników kursu
- Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń/kursów w ramach projektu "Kształcenie zawodowe na najwyższym poziomie-wsparcie uczniów i nauczycieli w powiecie radomszczańskim" nr FELD.08.08-IZ.00-0069/23.
- Organizacja i przeprowadzenie kursów i szkoleń dla uczniów i nauczycieli na potrzeby realizacji projektów w Powiecie Opatowskim
- "Operator wózków jezdniowych specjalizowanych"
- Konsultacje treści sylabusa i treści kursu "Biologia rozrodu ssaków" w celu modyfikacji kierunków: Biologia I i II st. oraz Zarządzanie Zasobami Przyrody II st. na Wydziale Biologii (rolnictwo)
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.