eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Katowice › wykonanie remontu instalacji elektrycznej w budynku głównym z podłączeniem do UPS oświetlenia stadionowego oraz wymianą akumulatorów na Stadionie Miejskim przy ulicy Bukowej 1 w Katowicach

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-07-22

Katowice: wykonanie remontu instalacji elektrycznej w budynku głównym z podłączeniem do UPS oświetlenia stadionowego oraz wymianą akumulatorów na Stadionie Miejskim przy ulicy Bukowej 1 w Katowicach
Numer ogłoszenia: 285826 - 2013; data zamieszczenia: 22.07.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji , Aleja Korfantego 35, 40-005 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 258 53 55, 253 87 33, faks 32 253 87 33.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um.katowice.pl/jednostki/mosir

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka budżetowa miasta Katowice nie posiadająca osobowości prawnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: wykonanie remontu instalacji elektrycznej w budynku głównym z podłączeniem do UPS oświetlenia stadionowego oraz wymianą akumulatorów na Stadionie Miejskim przy ulicy Bukowej 1 w Katowicach.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia stanowi (z uwzględnieniem postanowień art. 30 ustawy) remont instalacji elektrycznej w budynku głównym z podłączeniem do UPS oświetlenia stadionowego oraz wymianą akumulatorów na Stadionie Miejskim przy ulicy Bukowej 1 w Katowicach, w tym: 1.Wykonanie dokumentacji technicznej 2.Wykonanie instalacji elektrycznej w budynku Przed wykonywaniem robót należy wykonać inwentaryzację obwodów jednofazowych i trójfazowych. Należy również wykonać tablicę bezpiecznikową dla wyodrębnionych obwodów które będą zasilane z agregatu. Należy zamontować urządzenie samoczynnego załączania rezerwy. Wykonać oświetlenie awaryjne. 3.Wykonanie linii zasilającej Związane z robotami ziemnymi i położeniem nowego kabla YAKY 0,6/1kV 4x120. 4.Wymiana zużytych akumulatorów Pomieszczenie UPS na obiekcie wyposażone jest w 160 sztuk akumulatorów. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wymiana 87 sztuk akumulatorów i ich utylizacja. Szczegółowy zakres rzeczowy robót został przedstawiony w kosztorysie zerowym, który jest załącznikiem do SIWZ. Opis robót przedstawiono w Specyfikacji Technicznej. Szczegółowy zakres prac określony został w opracowaniu pn. Remont instalacji elektrycznej w budynku głównym z podłączeniem do UPS oświetlenia stadionowego oraz wymianą akumulatorów na Stadionie Miejskim przy ulicy Bukowej 1 w Katowicach oraz w projekcie umowy, które stanowią załączniki do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Wszędzie tam, gdzie w opisie przedmiotu zamówienia w Specyfikacji i załącznikach wskazane zostały symbole, nazwy producenta, normy i znaki towarowe dopuszcza się zastosowanie materiałów równoważnych, tj. o nie gorszych parametrach, niż opisane przez Zamawiającego. W przypadku zastosowania produktów równoważnych na Wykonawcy spoczywa obowiązek udowodnienia tej równoważności. LOKALIZACJA, OPIS STANU ISTNIEJĄCEGO Obiekt usytuowany w obrębie ogrodzenia stadionu w granicach administracyjnych miasta Chorzów przy ulicy Bukowej 1. Na wschód od boiska głównego znajduje się trybuna główna wraz z budynkiem sportowym. Budynek 3-kondygnacyjny, niepodpiwniczony, wykonany w technologii szkieletowo żelbetowej. Posadzki z płytek lastrico i częściowo z kamienia łamanego na powierzchniach komunikacji, z płytek ceramicznych lub lastrico w sanitariatach i pomieszczeniach socjalnych oraz kryte wykładziną PCV lub dywanową w pomieszczeniach biurowych. Ściany tynkowane, częściowo wyłożone płytkami ceramicznymi, a w holu głównym wyłożone marmurem. W pomieszczeniach ściany pomalowane farbą klejową lub emulsyjną. Okna PCV oraz częściowo drewniane od strony boiska aluminiowe. Drzwi aluminiowe, częściowo w pomieszczeniach biurowo-socjalnych drewniane płytowe. W części komunikacyjnych sufit podwieszany z blachy. Trybuna o konstrukcji stalowej usytuowana jest na zachodniej części budynku na całej jego długości. Na trybunę prowadzi 6 zewnętrznych klatek schodowych umożliwiających wejście na poszczególne sektory z wejść usytuowanych po wschodniej stronie budynku głównego. Fundamenty Ława żelbetowa, izolacja przeciwwilgociowa 2x abizol, 2x papa asfaltowa - izolacja pozioma Ściany Ściany piwnic: ściany fundamentowe betonowe, murowane z cegły pełnej na zaprawie cementowej Ściany kondygnacji nadziemnej: fragment ściany szczytowej (od wewn.) żelbet 25 cm+ styropian 12 cm+ żelbet 10 cm ściana szczytowa (od wewn.) PGS 12 cm + styropian 5 cm + cegła pełna + tynk zewn. kat III. Ściany osłonowe podłużne (od wewn.) PGS 12 cm + styropian 5cm+ cegła dziurawka 6 cm+ osłona z blachy ocynkowanej gr.0,5 mm na ruszcie drewnianym. Ściany działowe: z cegły dziurawki gr.12 cm i 5,5 cm klasy 50 na zaprawie cementowo wapiennej lub PGS gr. 18 cm. otynkowane. Stropy Płyta żelbetowa gr. 8,0 cm na blachach trapezowych 5,5 cm Schody Wewnętrzne i zewnętrzne żelbetowe monolityczne pokryte masą lastrico. Dach Konstrukcja stalowa kratownica z elementów rurowych pokryta blachą fałdową 5,5 cm. Trybuna konstrukcji stalowej, dach kryty blachą trapezową. Elewacja Ściany szczytowe z cegły pełnej murowane + tynk zewn. Cementowo-wapienny kat. III, ściany podłużne i frontowe osłony z blachy stalowej ocynkowanej malowane farbą olejną. Obróbki blacharskie wykonane z blachy stalowej ocynkowanej gr. 0,75mm. Rury spustowe wewnętrzne połączone z kanalizacją deszczową - żeliwne o przekroju O15 Dylatacje W osiach słupów konstrukcji - 70 cm, ściany osłonowe i stropy - 10 cm, fundament i dach - 5 cm osłonięte z blachy stalowej ocynkowanej 0,75 mm malowane farbą olejną Boisko główne: - długość 109m - szerokość 72m - powierzchnia wraz ze strefą bezpieczeństwa 7848m2 - warstwy konstrukcyjne trawa z siewu, warstwa nośna- wegetacyjna typy Fibreturf 10cm, górna warstwa odsączająca z piasku drenarskiego frakcji 0,1 -2mm -15cm, dolna warstwa odsączająca ze żwirku drenarskiego 2-16mm - ogrzewanie boiska - powierzchnia instalacji grzewczej obejmuje pole gry oraz pasy wzdłuż dłuższego i krótszego boku 111x72m, system instalacji grzewczej składa się z kolektorów grzewczych wykonanych z rur preizolowanych ułożonych wzdłuż dłuższego boku płyty w układzie Tichelmanna, przewody grzejne ułożone równolegle do krótszego boku boiska w stałych odległościach - odwodnienie boiska - za pomocą rur drenarskich O100 ułożonych równolegle do dłuższego boku boiska, dwa kolektory O300 usytuowane na krótszych bokach boiska odprowadzają wodę do studni zbiorczej skąd odprowadzane są do studni kanalizacyjnej - instalacja nawadniająca - płyta boiska głównego nawadniana automatycznie przez system zraszaczy zasilanych przez pompę pobierającą wodę z istniejącego przyłącza. Otoczenie płyty głównej nawadniane automatycznie niezależnie od płyty boiska. Na zachód od boiska głównego znajduje się widownia konstrukcji stalowej zadaszona - trybuna zachodnia. Widownia jest przeznaczona na 3200 miejsc, wykonana na nasypie. Zadaszenie wykonane z konstrukcji stalowej. Pod zadaszeniem na 18 stopnicach betonowych znajdują się rzędy krzesełek plastykowych zlokalizowanych w 4 sektorach oddzielonych od siebie. Na północ od boiska głównego znajduje się Stalowa Trybuna Przenośna. Trybuna wykonana jest z profili zimno giętych ocynkowanych. Pod siedziskami wykonano podpory z profili prostokątnych opartych na ramach nośnych. Wejścia na trybuny rozwiązane są za pomocą schodów stalowych zabezpieczonych obustronnie balustradami z rur o średnicy 60 mm. Cała konstrukcja połączona jest za pomocą połączeń śrubowych. Długość trybuny - 45,22 m Szerokość trybuny - 5,06 m Trybuna podzielona jest na 7 segmentów, do konstrukcji trybuny przykręcone są krzesła Novanta. Łączna ilość miejsc na trybunie wynosi 409. Trybuna posadowiona jest na płycie żelbetowej zbrojonej siatką, grubość płyty wynosi 20 cm. Obiekt może służyć osobom poruszającym się na wózkach, przed pierwszym rzędem przewidziano miejsca o szerokości 150 cm. Boiska treningowe: 1.długość 94 m, szerokość 61m, powierzchnia wraz ze strefą bezpieczeństwa 5734m2 2.długość 104m, szerokość 68m, powierzchnia wraz ze strefą bezpieczeństwa 7072m2 - warstwy konstrukcyjne trawa z siewu, warstwa nośna - wegetacyjna typu Fibreturf 10cm, górna warstwa odsączająca z piasku drenarskiego frakcji 0,1 -2mm - 25cm - ogrodzenie i piłkochwyty - panelowe od strony północnej i zachodniej o szer. 2500mm i wys. 2000mm, słupy spawane o przekroju prostokątnym 80x40x3mm i wys. 2050mm, piłkochwyty montowane na niezależnych słupkach o wys. 7m wraz z siatką polipropylenową o oczkach 12x12mm. - odwodnienie boisk treningowych - za pomocą rur drenarskich O100oraz kolektorów zbiorczych O160, rurociągi ułożone w odległościach 5m usytuowane równolegle do krótszych boków boiska odprowadzają wodę do studzienek O315 a następnie do studni kanalizacyjnej O1200 - instalacja nawadniająca - boiska treningowe nawadniane automatycznie przez niezależne systemy zraszaczy z tego samego źródła co system nawadniający boiska głównego Wizje lokalne: Zamawiający wyznacza termin wizji lokalnych na dzień 25.07.2013 roku godz. 10.00 oraz na dzień 29.07.2013r. godz. 10.00. Zbiórka: Stadion Miejski ulica Bukowa 1 Katowice - przy wejściu do Budynku Głównego. Koszty związane z przeprowadzeniem wizji lokalnej ponosi samodzielnie każdy Wykonawca. Każdy Wykonawca ponosi również wyłączną odpowiedzialność za treść uzyskanej informacji oraz za wszelkie straty lub szkody powstałe, jako następstwo wizji lokalnej terenu inwestycji. W niniejszym postępowaniu Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia wykonania zamówienia podwykonawcom. Jeśli zamówienie zostanie powierzone podwykonawcom - Wykonawca w swojej ofercie musi wskazać, którą część będzie wykonywał podwykonawca oraz może podać nazwę i adres podwykonawcy.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 3.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca winien wnieść wadium przetargowe w wysokości 7.000,00 zł przed upływem terminu składania ofert, zgodnie z art. 45.3 Ustawy. 2.Wadium może być wnoszone w formie jak określono w art. 45 ust.6 ustawy. 3.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na niżej wymieniony rachunek bankowy zamawiającego: ING Bank Śląski S.A. Oddział Katowice nr 48 1050 1214 1000 0022 0055 0750 z dopiskiem /wadium dla zamówienia pn. remont instalacji elektrycznej w budynku głównym z podłączeniem do UPS oświetlenia stadionowego oraz wymianą akumulatorów na Stadionie Miejskim przy ulicy Bukowej 1 w Katowicach/. Ksero dowodu wpłaty wadium należy załączyć do oferty. 4.Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w innej formie niż w pieniądzu (gwarancje bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie) należy załączyć do oferty. 5.Zwrot wadium i żądanie ponownego wniesienia wadium nastąpi zgodnie z art. 46 Ustawy. 6.Na podstawie art. 46 ust. 4a i 5 ustawy zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie złożonego wraz z ofertą oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 18.3 SIWZ. Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń na zasadzie spełnia/nie spełnia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełniania w/w/ warunku jeśli Wykonawcy wykażą, że wykonali samodzielnie lub wspólnie w rozumieniu art. 23 ustawy w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie robotę budowlaną oraz podają rodzaj i wartość robót, daty i miejsca wykonania oraz załączą dowody dotyczące najważniejszych robót, określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Przez robotę budowlaną, o której mowa wyżej rozumie się wykonanie, remont lub modernizacja instalacji elektrycznej w budynku użyteczności publicznej. Zamawiający nie żąda informacji o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie. Uwaga 1! Dowodami, o których mowa wyżej są: a)poświadczenie, z tym, że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw lub usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, b)w przypadku zamówień na roboty budowlane - inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt a, c)w przypadku zamówień na dostawy lub usługi - oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia o którym mowa w pkt a. Uwaga 2! W okresie do 20 lutego 2014 roku w miejsce poświadczeń, o których mowa wyżej wykonawca może przedłożyć dokumenty potwierdzające należyte wykonanie dostaw lub usług oraz wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie. Uwaga 3! Na podstawie § 1 ust. 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.02.2013 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U z 2013 poz. 231) w przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz, którego roboty budowlane i usługi wskazane w wykazach, o których mowa wyżej, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa wyżej. Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń na zasadzie spełnia/ nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie złożonego wraz z ofertą oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 18.3 SIWZ. Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń na zasadzie spełnia/nie spełnia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełniania w/w warunku jeśli Wykonawcy wykażą że dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. wykażą osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialne za świadczenie usługi, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi oraz podają informacje na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakres wykonywanych przez nie czynności, oraz przedstawią informację o podstawie do dysponowania tymi osobami oraz złożą pisemne oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają niżej określone uprawnienia: Kierownik budowy - uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno- budowlanej, Kierownik robót - uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiadają aktualne zaświadczenia o przynależności do właściwej Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego w oparciu o art. 6 ust.1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów inżynierów oraz urbanistów (Dz. U. z 2001r Nr 5 poz.42 ze zm). Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń na zasadzie spełnia/ nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający odstępuje od opisu warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie złożonego wraz z ofertą oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 18.3 SIWZ. Ocena spełniania warunków odbędzie się na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń na zasadzie spełnia/ nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Przez robotę budowlaną, o której mowa wyżej rozumie się wykonanie, remont lub modernizacja instalacji elektrycznej w budynku użyteczności publicznej. Zamawiający nie żąda informacji o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.Oferta na formularzu oferty, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym załącznik do SIWZ. 2.Szczegółowy kosztorys ofertowy, sporządzony zgodnie z kosztorysem zerowym stanowiącym załącznik do siwz. Kosztorys musi uwzględniać wszystkie pozycje kosztorysu zerowego. 3.Oświadczenie Wykonawcy, o treści określonej w art. 22 ust.1 ustawy - że wykonawca może ubiegać się o udzielenie zamówienia, wg wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ. 4.Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w innej formie niż w pieniądzu (gwarancje bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie) lub kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem potwierdzająca wniesienie wadium przelewem na konto bankowe. 5.Informacja o przynależności do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych wraz z listą podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej zgodnie z art. 26 ust. 2d ustawy Pzp, albo informacja o tym, że nie należy do grupy kapitałowej. 6.Na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie takich podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Wzór zobowiązania stanowi załącznik do SIWZ. 7.Ponadto, jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, zamawiający, w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów wymaga załączenia do oferty niżej wymienionych dokumentów: a)Dokumentów dotyczących w szczególności: -zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, -sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, -charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, -zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Uwaga: za dokumenty, o których mowa w pkt a) Zamawiający uzna np. poświadczenia, oświadczenia, umowy 8.Wartości podane w dokumentach dotyczących wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu w walutach innych niż PLN, Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP (Tabela A) na dzień podpisania protokołu końcowego odbioru robót/usług. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć wraz z ofertą wyżej wymieniony protokół. 9.Oferty wspólne: 1.W przypadku, gdy wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (np. spółki cywilne, konsorcja) - wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Fakt ustanowienia pełnomocnika należy udokumentować dołączeniem pełnomocnictwa podpisanego przez wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Pełnomocnictwo winno być w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 2.Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 3.Zamawiający przy ocenie spełnienia warunków będzie rozpatrywał podane informacje łącznie z zastrzeżeniem, że dokumenty wymienione w punkcie 18 ppkt 5 litery a-d oraz w punkcie 18 ppkt 6 litera b SIWZ muszą przedstawić dla każdego z partnerów Konsorcjum lub wspólników spółki osobno. 4.Dokumenty załączone do oferty powinny być przedstawione w formie oryginałów lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy. 5.W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach, których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana treści umowy: 1.zmiana treści umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art. 144 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony. 2.Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy w zakresie: 1)konieczności zmiany osób wskazanych, jako: kierownik budowy, kierownik robót i przedstawiciel Zamawiającego, 2)zaistnienia nadzwyczajnej okoliczności, której nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy wynikającej z potrzeby zmiany np. koncepcji realizacji inwestycji, dokumentacji, a zmiana ta jest korzystna dla zamawiającego, 3)ustawowej zmiany przepisów ustalających wysokość stawki podatku VAT.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.katowice.pl/jednostki/mosir
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, Aleja Korfantego 35, 40-005 Katowice pokój numer 20.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.08.2013 godzina 09:00, miejsce: Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, Aleja Korfantego 35, 40-005 Katowice sekretariat ośrodka pokój numer 8.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zawarcie umowy: 1.Wybrany wykonawca winien w ciągu 5 dni skontaktować się z zamawiającym, w celu dokonania niezbędnych uzgodnień, w tym między innymi: -formy wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, -przedstawienia projektów umów z podwykonawcami, zgodnie z zakresem podanym w formularzu ofertowym wraz częścią dokumentacji dotyczącą robót określonych w projekcie umowy. 2.Wybrany wykonawca zobowiązany jest przed podpisaniem umowy do dostarczenia: -poświadczonych za zgodność z oryginałem dokumentów, które potwierdzają uprawnienia budowlane osób wskazanych przez niego do wykonania umowy wraz z aktualnymi zaświadczenia o przynależności do właściwej Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego w oparciu o art. 6 ust.1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów inżynierów oraz urbanistów (Dz. U. z 2001r Nr 5 poz.42 ze zm) - dotyczy kierownika budowy i kierownika robót. -poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii aktualnej polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Suma ubezpieczenia wykazana w polisie nie może być niższa niż wartość brutto złożonej oferty. Polisa stanowić będzie załącznik do umowy. 3.W przypadku złożenia oferty wspólnej Wykonawcy muszą dostarczyć: -konsorcja: kopia umowy konsorcjum, określająca sposób współdziałania, zakres prac przewidzianych do wykonania dla każdego z członków konsorcjum przy realizacji zamówienia, sposób rozliczania się w przypadku wygrania przetargu, czas trwania oraz sposób rozwiązania. -spółka cywilna: kopię umowy spółki cywilnej. Dokumenty, o których mowa wyżej powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem. 4.Zawarcie umowy, którą przygotuje Zamawiający, nastąpi w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze oferty, jeżeli zawiadomienie to zostało przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 Ustawy, po wniesieniu przez wykonawcę zabezpieczenia należytego wykonania umowy, a nie później niż przed upływem terminu związania ofertą z zastrzeżeniem art. 94 ust. 2. 5.W przypadku, gdy osoby uprawnione do zaciągania zobowiązań (podpisania umowy) w imieniu Wykonawcy są ograniczone przepisami prawa, wówczas przed podpisaniem umowy wykonawca winien przedstawić odpowiedni dokument upoważniający te osoby do zaciągania zobowiązań na kwotę, co najmniej równą cenie ofertowej. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy: 1.Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% wynagrodzenia umownego. 2.Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a)w pieniądzu, b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, c)gwarancjach bankowych, d)gwarancjach ubezpieczeniowych, e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Zamawiający nie wyraża zgody na wnoszenie zabezpieczenia w formie weksli oraz ustanowienia zastawu rejestrowego. 3.Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Katowicach, w ING Bank Śląski S.A O/ Katowice na numer 48 1050 1214 1000 0022 0055 0750, najpóźniej w dacie zawarcia umowy. 4.W przypadku wniesienia zabezpieczenia w pozostałych dopuszczalnych formach określonych w art. 148 ust.1 pkt. 2, 3, 4, 5 dokument zabezpieczenia należy złożyć w Miejskim Ośrodku Sportu i Rekreacji Katowice w depozycie w Dziale Technicznym pokój numer 20. 5.Zabezpieczenie należytego wykonania umowy będzie przechowywane zgodnie z art.148 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6.Zabezpieczenie należytego wykonania umowy będzie zwrócone zgodnie z art.151 ust.1 w/w Ustawy z tym, że kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady wyniesie 30% wysokości zabezpieczenia i zostanie zwrócona nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady. Wzór umowy: 1.Wzór umowy określony został w załączniku do SIWZ. 2.Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy będzie płatne wykonawcy w terminie 21 dni od dnia dostarczenia prawidłowo wystawionej faktury vat do siedziby zamawiającego. 3.Zamawiający naliczy kary umowne na warunkach i w wysokościach określonych we wzorze umowy..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.