eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WolsztynUdzielenie długoterminowego kredytu bankowego

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-09-10

Wolsztyn: Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego
Numer ogłoszenia: 285998 - 2010; data zamieszczenia: 10.09.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wolsztyn , Rynek 1, 64-200 Wolsztyn, woj. wielkopolskie, tel. (068) 347 45 00, faks 068 347 45 90.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wolsztyn.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: A. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu bankowego długoterminowego dla Gminy Wolsztyn w wysokości 4.270.000,-zł (słownie: cztery miliony dwieście siedemdziesiąt tysięcy złotych), przeznaczonego na: 1). Sfinansowanie zadań inwestycyjnych: a) Budowa kanalizacji sanitarnej dla miejscowości: Tłoki, Nowa Dąbrowa, Nowy Widzim, Stary Widzim - kwota 1.900.000,-zł, b) Rozbudowa i modernizacja Szkoły w Obrze - kwota 420.000,-zł, c) Budowa drogi Nowa Dąbrowa - Nowy Widzim - kwota 300.000,-zł, d) Budowa ul. Szkolnej we Wroniawach - kwota 400.000,-zł. 2). Pomoc finansową dla Powiatu Wolsztyńskiego na wydatki majątkowe - kwota 1.250.000,-zł. B. Charakterystyka kredytu : 1) Kredyt w PLN. 2) Bank postawi do dyspozycji Zamawiającego kredyt na zasadach określonych w umowie, jednak nie wcześniej niż po ustanowieniu prawnych zabezpieczeń spłaty kredytu. Kredyt zostanie udzielony w jednej transzy przelewem na rachunek Zamawiającego w terminie do 7 dni od daty podpisania umowy. 3) W celu obliczenia wartości kredytu na potrzeby porównania ofert przyjmuje się, że wypłata środków nastąpi 30 września 2010 roku. 4) Przewidywany okres kredytowania od dnia uruchomienia do 20 czerwca 2016 roku. 5) Karencja w spłacie kapitału kredytu do 20 marca 2011 roku. 6) Spłata kredytu w 22 ratach kwartalnych do dnia 20 każdego miesiąca kończącego kwartał następująco: - 1 rata w kwocie 70.000,-zł - do 20 marca 2011 roku, - 21 rat po 200.000,-zł - ostatnia rata 20 czerwca 2016 roku. 7) Spłata odsetek w czasie trwania umowy będzie następować w ratach miesięcznych. nie później niż na 10 dni po zakończeniu kolejnego miesiąca. Bank zawiadomi na piśmie Kredytobiorcę , każdorazowo na koniec miesiąca, o wysokości naliczonych na dany miesiąc kalendarzowy odsetek od wykorzystanego kredytu. Odsetki od kredytu będą naliczane od kwot rzeczywistego zadłużenia. Spłata odsetek od uruchomienia kredytu. 8) Przy ostatniej racie spłaty kredytu Zamawiający przewiduje jednoczesną spłatę odsetek naliczonych za okres od 01.06.2016 do dnia spłaty ostatniej raty kredytu. 9) Oprocentowanie kredytu zmienne, obliczone dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego w oparciu o WIBOR 1M powiększony o marżę banku, stałą w okresie obowiązywania umowy. 10) Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawcę prowizji przygotowawczej w wysokości nie przekraczającej 1% kredytu. 11) Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami, niż prowizja przygotowawcza oraz oprocentowanie liczone wg stawki WIBOR 1M powiększonej o marżę banku, a w szczególności w sytuacji gdy kredyt spłacony zostanie wcześniej - odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy, bez prowizji rekompensacyjnej. 12) Zabezpieczenie kredytu stanowi weksel In blanco z deklaracją wekslową. 13) Kredyt może być przeznaczony na refinansowanie wydatków w III kwartale 2010 roku. 14) Zamawiający dopuszcza współfinansowanie kredytu ze środków Unii Europejskiej..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.06.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada stosowne zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej obejmującej przedmiot zamówienia lub inny dokument na podstawie, którego prowadzona jest działalność bankowa na terenie Polski zgodnie z ustawą z dnia 29.07.1997 roku - Prawo bankowe

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiając nie wymaga spełnienia szczegółowych warunków dotyczących przedmiotowego punktu

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiając nie wymaga spełnienia szczegółowych warunków dotyczących przedmiotowego punktu

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiając nie wymaga spełnienia szczegółowych warunków dotyczących przedmiotowego punktu

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiając nie wymaga spełnienia szczegółowych warunków dotyczących przedmiotowego punktu

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wykonawca winien złożyć również: -Ofertę na formularzu oferty, o treści zgodnej z określoną we wzorze - stanowiącym załącznik Nr 1 do SIWZ; -Parafowany wzór istotnych postanowień umowy (przez osobę-/y/ uprawnioną-/e/ do reprezentowania wykonawcy w przetargu) jako akceptację ich treści i warunków wg załącznika nr 2 do SIWZ. -Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, jeżeli ofertę i/lub załączniki podpisuje pełnomocnik , w przypadku gdy nie wynika ono z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę do oferty. Treść pełnomocnictwa powinna wskazywać rodzaj czynności , do których upoważniony jest Pełnomocnik

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadkach zaistnienia okoliczności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, a powodują , że realizacja przedmiotu umowy w niezmienionej postaci stanie się niecelowa. W szczególności zmiany dotyczyć będą : -odroczenia terminu płatności rat kredytu na okres do trzech miesięcy ; w przypadku zamiaru odroczenia spłaty kredytu Zamawiający zobowiązany jest przedłożyć do Banku pisemny wniosek w tym zakresie; -zmiany wysokości i terminu spłaty raty kredytu w szczególnie uzasadnionych przypadkach na wniosek Zamawiającego złożony wraz z odpowiednim uzasadnieniem, najpóźniej na 15 dni roboczych przed terminem płatności, zmiana ta zostanie wprowadzona w drodze aneksu; -zmiany terminu umowy kredytowej (ostatecznej spłaty kapitału i odsetek) w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat ; 2. Warunki zmian: a). inicjowanie zmian - na wniosek wykonawcy lub zamawiającego, b). zgoda obu stron umowy, c). uzasadnienie zmian - prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów, d). forma zmian: aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.wolsztyn.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Wolsztynie, Rynek 1, 64-200 Wolsztyn, woj. wielkopolskie, pok. nr 24. Opłata za SIWZ 50,00zł (pięćdziesiąt złotych 00/100).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.09.2010 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Wolsztynie, Rynek 1, 64-200 Wolsztyn, Biuro Obsługi Klienta.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.