Ogłoszenie z dnia 2011-11-02
Kraków: Odbudowa infrastruktury drogowej po powodzi - odbudowa obiektów inżynierskich w m. Borzęcin DW 964 z podziałem na zadania.
Zadanie I: Odbudowa - remont mostu na potoku Borowa Struga w m. Borzęcin w ciągu DW 964 - roboty dodatkowe do umowy nr 52/2011/ZDW z dnia 18.04.2011 r.
Numer ogłoszenia: 286367 - 2011; data zamieszczenia: 02.11.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie, ul. B. Głowackiego 56, 30-085 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 6382603, faks 012 6382663.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka budżetowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbudowa infrastruktury drogowej po powodzi - odbudowa obiektów inżynierskich w m. Borzęcin DW 964 z podziałem na zadania. Zadanie I: Odbudowa - remont mostu na potoku Borowa Struga w m. Borzęcin w ciągu DW 964 - roboty dodatkowe do umowy nr 52/2011/ZDW z dnia 18.04.2011 r..
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: DW 964 od odc. 560 km 1+611 do odc. 560 km 1+645 oraz od odc. 560 km 1+691 do odc. 560 km 1+734 co daje 77,0 m do wykonania. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi wykonanie: 1) Koryta na poszerzeniach jezdni o głębokości 55cm - 134 m2. 2) Mechanicznego frezowania nawierzchni gr. 5 cm - 70 m2. 3) Mechanicznego frezowania nawierzchni gr. 2 cm - 402 m2. 4) Stabilizacji cementem podłoża gruntowego gr. 15 cm - 134 m2. 5) Warstwy podbudowy z kruszywa łamanego gr. 20 cm - 134 m2. 6) Warstwy podbudowy z betonu asfaltowego gr. 10 cm - 134 m2 7) Mechaniczne wyrównanie istniejącej podbudowy betonem asfaltowym - 30,15 ton. 8) Mechanicznego oczyszczenia nawierzchni i skropienia emulsją - 1209 m2. 9) W-wy wiążącej z betonu asfaltowego gr. 8 cm - 134 m2. 10) W-wy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 5 cm - 539 m2.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40 - Roboty drogowe .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28.10.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
"F.I.B-TALAGA" FIRMA INŻYNIERYJNO-BUDOWLANA ANDRZEJ TALAGA
jakie przetargi wygrała firma
"F.I.B-TALAGA" FIRMA INŻYNIERYJNO-BUDOWLANA ANDRZEJ TALAGA
- Pan Andrzej Talaga prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą F.I.B. TALAGA, ul. Słowackiego 90 a, 32-400 Myslenice, kraj/woj. małopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 78182,97 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 95000,00
Oferta z najniższą ceną: 95000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 95000,00
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z protokołem konieczności z dnia 25.10.2011 r. Komisja stwierdziła awaryjny stan nawierzchni na drodze wojewódzkiej 964 przy moście na potoku Borowa Struga, w zakresie nie objętym przetargiem oraz zgłoszeniem odbudowy. Powyższe uszkodzenia ujawniły się po podpisaniu umowy, w czasie trwania robót budowlanych. Podczas wizji zauważono, że pojazdy ciężarowe wyjeżdżające z pobliskiej żwirowni, nie stosują się do tymczasowej organizacji ruchu, z wydzielonym jednym pasem, wprowadzonej na czas robót. Pojazdy ciężarowe, głównie te z przyczepami, skręcając na Drogę Wojewódzka nr 964, nie zachowują należytego i wyznaczonego toru jazdy, ścinając skręt, co skutkuje uszkadzaniem poboczy, jak również, krawędzi jezdni. Zauważono, że największe uszkodzenia powodują przyczepy, które często zjeżdżają z wyznaczonego toru jazdy, nawet o kilka metrów. Niewątpliwie występujące w ostatnich dniach opady, spowodowały nasiąknięcie poboczy, które pod obciążeniem załadowanych samochodów ciężarowych z przyczepami uległy zniszczeniu, poprzez powstawanie kolein i zapadlisk. W wyniku braku oporu poziomego od strony pobocza, w czasie wjazdów pojazdów ciężarowych z bocznej drogi na jezdnie następowało pękanie nawierzchni. Kolejną przyczyna tak znacznego i nagłego uszkodzenia nawierzchni i poboczy, jest również zaobserwowane zwiększenie ruchu ciężkiego, spowodowanego prawdopodobnie wprowadzeniem opłat na drogach krajowych. Zaobserwowano również, że pojazdy ciężarowe, załadowane między innymi kruszywem, dojeżdżające do wyznaczonego objazdu przez Wykonawcę, chcąc uniknąć kolizji, zjeżdżają z jezdni na jej krawędź a nawet bardzo często na pobocza. W wyniku częstego łamania przez pojazdy ciężarowe ograniczeń ruchu związanych z budową, powstały koleiny, ubytki i zapadliska na poboczach, natomiast krawędź jezdni na szerokości w niektórych miejscach ponad 1,0 m, uległa spękaniu i połamaniu. Stan ten, w dniu 25.10.2011 r., należy określić jako awaryjny, stanowiący bardzo duże zagrożenie dla użytkowników drogi, wymagający podjęcia remontu (odbudowy), w trybie natychmiastowym. Przemawia za tym również zbliżający się dzień Wszystkich Świętych, w którym nastąpi wzmożenie ruchu. Zadanie pn. Odbudowa mostu w m. Borzęcina p. Borowa Struga, obejmuje swoim zakresem most wraz z odcinkiem drogi tj. od odc. 560 km 1+645 do odc. 560 km 1+691. Zakresu ten został ustalony w oparciu o uszkodzenia powstałe w wyniku powodzi w 2010 roku. Zarówno nawierzchnia, jak również pobocza, poza tym zakresem były w stanie dobrym i nie wskazującym, jakoby w najbliższym czasie wymagane było przeprowadzenie prac remontowych. Natomiast w momencie trwania robót, po wprowadzeniu tymczasowej organizacji ruchu, Wykonawca zauważył i poinformował ZDW, o wzmożonym ruchu pojazdów ciężarowych nie stosujących się to wprowadzonych ograniczeń ruch (w załączniku notatka służbowa i ksero wpisu do dziennika budowy). Roboty związane ze wzmocnieniem podbudowy i nawierzchni na uszkodzonych odcinakach, nie objętych zakresem odbudowy, znajdują się w zakresie: od odc. 560 km 1+611 do odc. 560 km 1+645 oraz od odc. 560 km 1+691 do odc. 560 km 1+734 (łącznie 77 m). Zakres obejmuje wykonanie: 1. Koryta na poszerzeniach jezdni o głębokości 55cm - 134 m2. 2. Mechanicznego frezowania nawierzchni gr. 5 cm - 70 m2. 3. Mechanicznego frezowania nawierzchni gr. 2 cm - 402 m2. 4. Stabilizacji cementem podłoża gruntowego gr. 15 cm - 134 m2. 5. Warstwy podbudowy z kruszywa łamanego gr. 20 cm - 134 m2. 6. Warstwy podbudowy z betonu asfaltowego gr. 10 cm - 134 m2 7. Mechaniczne wyrównanie istniejącej podbudowy betonem asfaltowym - 30,15 ton. 8. Mechanicznego oczyszczenia nawierzchni i skropienia emulsją - 1209 m2. 9. W-wy wiążącej z betonu asfaltowego gr. 8 cm - 134 m2. 10. W-wy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 5 cm - 539 m2. Zgodnie z Ustawą PZP art. 67 ust. 1 ppkt. 5a, udzielenie dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych zamówienia dodatkowego, możliwe jest na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia w momencie zawierania umowy oraz gdy z przyczyn technicznych lub gospodarczych, oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego, wymagało by poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Jak wykazano powyżej, zaistniała sytuacja niemożliwa do przewidzenia, w postaci degradacji poboczy i krawędzi nawierzchni od strony poboczy (w załączeniu dokumentacja fotograficzna). Organizacja przez innego Wykonawcę nowego placu budowy, zaplecza sprzętowego, w tym maszyn i urządzeń drogowych do wbudowywania nawierzchni, zaplecza kadrowego posiadającego odpowiednią wiedzę i doświadczenie, dla wykonania odbudowy uszkodzonej nawierzchni i poboczy na dwóch odcinkach 34 m i 43 m (łącznie 77m), wygeneruje zarówno wysokie koszty, jak i doprowadzi do powstania dodatkowych szwów technologicznych na łączeniach nawierzchni. W związku ogólnymi zasadami wbudowywania nawierzchni, należy maksymalnie ograniczać szwy technologiczne, ponieważ w miejscu połączeń dwóch nawierzchni wykonanych w różnym czasie lub w różnej technologii, powstają dodatkowe naprężenia, które pod wpływem ruchu ciężkiego nasilają się i powodują pękanie i uszkadzanie nawierzchni. Jednym z potwierdzeń potrzeby maksymalnego wyeliminowania dodatkowych łączeń nawierzchni jest zalecenie zawarte w Katalogu Wzmocnień i Remontów Nawierzchni Podatnych i Półsztywnych Instytutu Badawczego Dróg i Mostów: Ze względów ekonomicznych i technicznych należy dążyć do ujednorodnienia konstrukcji nawierzchni w przekroju poprzecznym i podłużnym. Niejednorodność konstrukcji nawierzchni powoduje zróżnicowanie warunków pracy nawierzchni i szybkie powstawanie lokalnych nierówności w przekroju poprzecznym lub podłużnym. Nierówności takie potęgują efekt obciążenia dynamicznego nawierzchni i jej przyspieszone niszczenie. Nadmierne zróżnicowani i rozdrabnianie robót stanowi również niepotrzebne i zbyt kosztowne utrudnienia ich wykonania. W projektowanym remoncie nawierzchni należy zatem dążyć do jak najmniejszego zróżnicowania sposobów i zakresu remontów. Do niewspółmiernie wysokich kosztów poniesionych w wyniku oddzielenia zamówienia dodatkowego od podstawowego (zlecenie wykonania robót w trybie przetargu nieograniczonego), należy również zaliczyć koszty związane z dodatkowymi utrudnieniami w ruchu na czas organizacji i wykonywania odbudowy dojazdów nie objętych podstawowym zamówieniem, jakie będą ponosić użytkownicy tego odcinka drogi. Niewątpliwie zbliżający się okres zimowy może spowodować, że wykonanie nawierzchni może stać się niemożliwe z uwagi na niskie temperatury lub opady śniegu, co spowoduje przesunięcie wykonania robót na okres wiosenny. Zgodnie z Ogólnymi Specyfikacjami Technicznymi, warstwa nawierzchni z mieszanki betonu asfaltowego, może być układana, gdy minimalna temperatura otoczenia, w ciągu poprzedniej doby będzie wynosiła co najmniej 0°C, a czasie układania co najmniej +5°C. Nie dopuszcza się układania mieszanki na wilgotnym lub oblodzonym podłożu, podczas opadów atmosferycznych oraz silnego wiatru. Powierzchnia podłoża po przelotnym deszczu, jeżeli jest to konieczne, powinna być osuszona, np. dmuchawą lub sprężonym powietrzem, co wygeneruje dodatkowe i niepotrzebne koszty odbudowy uszkodzonych odcinków drogi. Wykonawca (F.I.B. Talaga), który wykonuje odbudowę mostu i drogi na zleconym już odcinku, zapewnia wykonanie robót budowlanych na całym odcinku w jednakowej technologii, w czasie umożliwiającym wykonanie tych robót przed zbliżającym się okresem zimowym i zapewnia tym samym bezpieczeństwo użytkowników drogi. Należy tutaj również zauważyć, że udzielenie przedmiotu zamówienia Wykonawcy F.I.B. Talaga, zapewni gwarancje dla całego zakresu zadania. Zmiana zakresu robót nie spowoduje zmiany terminu wykonania zadania.
INNE PRZETARGI Z KRAKOWA
- Remont 7 lokali mieszkalnych zasobu Gminy Miejskiej Kraków, w podziale na 7 części.
- Usługa konserwacji, serwisu i przeglądów dwóch agregatów wody lodowej w IFJ PAN w Krakowie (DZP.260.40.2024)
- Dostawa artykułów spożywczych na potrzeby Internatu prowadzonego przez Zespół Szkół Nr 1 im. św. Rafała Kalinowskiego w Krakowie - postępowanie nr 3
- DOSTARCZENIE OPTYKI ARTROSKOPOWEJ Z WYPOSAŻENIEM
- Analiza rozwiązań zagospodarowania wód opadowych dla budynków Województwa Małopolskiego podlegających modernizacji energetycznej.
- Sukcesywne dostawy oryginalnych, fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych do drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych dla IFJ PAN w Krakowie (DZP.260.42.2024)
więcej: przetargi w Krakowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Utwardzenie kostką betonową alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileńskiej w Oleśnicy
- Usunięcie nieodpowiedniego stanu technicznego wiaduktu drogowego na DW 766 w m. Pińczów w km 28+416 (km 3+906 obwodnicy Pińczowa)
- "Przebudowa budynku służby celno-skarbowej w Lubieszynie ze zmianą sposobu użytkowania na budynek oświatowo-administracyjny" - w formule zaprojektuj i wybuduj
- Przebudowa drogi 675500P w miejscowości Nędzerzew
- Rozbudowa i przebudowa sieci drogowej w Gminie Tuszyn - etap IV. Remont nawierzchni ul. Wodzińskiej w Wodzinie Majorackim - gmina Tuszyn.
- Przebudowa ulicy Ceramicznej w Tolkmicku
więcej: Roboty drogowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.