Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-11-03
Gdańsk: Dostawa wyposażenia medycznego dla Oddziału Chirurgii Onkologicznej Jednego Dnia z Blokiem Operacyjnym Wojewódzkiego Centrum Onkologii w Gdańsku, w budynku B przy Al. Zwycięstwa 31/32, z podziałem na trzy pakiety: 1)Pakiet I - Sprzęt medyczny i Aparatura medyczna, 2)Pakiet II - Narzędzia Chirurgiczne, 3)Pakiet III - Meble medyczne
Numer ogłoszenia: 287831 - 2011; data zamieszczenia: 03.11.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzkie Centrum Onkologii Samodzielny Publiczny ZOZ , ul. M. Skłodowskiej-Curie 2, 80-210 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 3419348, faks 058 3419348.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.wpo.gda.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa wyposażenia medycznego dla Oddziału Chirurgii Onkologicznej Jednego Dnia z Blokiem Operacyjnym Wojewódzkiego Centrum Onkologii w Gdańsku, w budynku B przy Al. Zwycięstwa 31/32, z podziałem na trzy pakiety: 1)Pakiet I - Sprzęt medyczny i Aparatura medyczna, 2)Pakiet II - Narzędzia Chirurgiczne, 3)Pakiet III - Meble medyczne.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa wyposażenia medycznego dla Oddziału Chirurgii Onkologicznej Jednego Dnia z Blokiem Operacyjnym Wojewódzkiego Centrum Onkologii w Gdańsku, w budynku B przy Al. Zwycięstwa 31/32, z podziałem na trzy pakiety: 1)Pakiet I - Sprzęt medyczny i Aparatura medyczna, 2)Pakiet II - Narzędzia chirurgiczne, Pakiet III - Meble medyczne Pakiet I: Lampa ledowa jednoczaszowa sufitowa bezcieniowa Lampa czołowa LED 120 000 Lux Kolumna anestezjologiczna sufitowa z jednym ramieniem dwuczęściowym-przegubowym Macerator Kardiodefibrylator Pulsoksymetr transportowy Pulsoksymetr stacjonarny Zestaw do resuscytacji Cieplarka do płynów Pakiet II: Narzędzia chirurgiczne PINCETA ANATOMICZNA Z UZĘBIENIEM ATRAUMATYCZNYM TYP DE BAKEY DŁ.150MM SZEROKOŚĆ PYSZCZKA 2MM. PINCETA CHIRURURGICZNA TYP GILLIES, 1X2 ZĘBY, DŁ.155MM. PINCETA CHIRURGICZNA 2X3 ZĄBKI DŁ.145MM. KLESZCZYKI NACZYNIOWE DELIKATNE TYP HALSTED-MOSQUITO BEZ ZĄBKA ODGIĘTE DŁ. 125MM SKOK ZĄBKÓW 0,6 MM. IMADŁO CHIRURGICZNE TYP BABY-CRILE-WOOD DŁ. 150 MM Z TWARDĄ WKŁADKĄ SZCZĘKI DELIKATNE NACIĘCIA KRZYŻOWE 0,4 MM UCHA ZŁOCONE. HAKI SKORNE TYP KILNER ZAKRZYWIONE O WYM. 5X10MM I 13X5 MM DŁ. 155 MM HAK OPERACYJNY TYP US-ARMY DWUSTRONNY , ZESTAW DWÓCH HAKÓW DŁ 220 MM . SZCZYPCE ATRAUMATYCZNE TYP RAMPLEY DŁ. 250 MM SPINAK DO SERWET PAPIEROWYCH DŁ. 115 MM JEDEN KONIEC SZCZĘK KIELICHOWY DRUGI KULISTY ODGIĘTY PO ŁUKU ROZSTAW SZCZĘK 19,5 MM RAMKA DO STERYLIZACJI NARZĘDZI DŁUGOŚĆ. 140 MM KUBEK MIAROWY Z NÓŻKĄ Z PODZIAŁKĄ , POJEMNOŚĆ 0,1L NACZYNIE LABORATORYJNE STALOWE POJEMNOŚĆ0,4 LITR.WYMIARY 11,1X7,2X5,6CM. PINCETA CHIRURGICZNA DELIKATNA 1X2 ZĄBKI TYP ADSON DŁ.120MM. PINCETA ATRAUMATYCZNA SZCZĘKA 2,0MM SZER.200MM KLESZCZYKI NACZYNIOWE DELIKATNE TYP HALSTED-MOSQUITO BEZ ZĄBKA ODGIĘTE DŁ. 125MM SKOK ZĄBKÓW 0,6 MM. KLESZCZYKI NACZYNIOWE TYP ROBERTS ZAKRZYWIONE DŁ.225MM KLESZCZYKI NACZYNIOWE TYP NISSEN DŁ.185MM HACZYK DO SKÓRY TYP GILLIES DUŻY DŁ. 180MM HAK OPERACYJNY TYP DEAVER O WYM. 19X180 MM HAK OPERACYJNY TYP DEAVER, O WYM. 22 X 215MM, FIG.00 DŁ 215 MM MISKA NERKOWATA STALOWA DŁ.170MM KONTENER BEZOBSŁUGOWY W SYSTEMIE OTWARTYM, WANNA ZE STOPU ALUMINIUM O WYMIARACH 592x274x135MM. NA WANNIE PO OBU STRONACH MIEJSCE NA PLOMBY TABLICZKI Z NAZWĄ ODDZIŁU I ZESTAWU, POKRYWA Z POLIMERU Z FILTREM TEFLONOWYM WYSTARCZAJĄCYM NA MIN. 5000 CYKLI STERYLIZACJI. W KONTENERZE KOSZOSITO PERFOROWANE WYKONANE Z JEDNEGO KAWALKA STALI. DIATERMIA RĘCZNA MONOPOLARNA (KOAGULACJA + CIĘCIE) KOMPATYBILNA Z VALLEYLAB) FORCEEZ 8C),WIELORAZOWA OPAKOWANIE PŁYTEK UZIEMIAJACYCH JEDNORAZOWYCH Pakiet III: Szafka-wózek z szufladami na kółkach metalowa Wózek ze stali kwasoodpornej do transportu materiałów sterylnych np. WTS 66 Wózek ze stali kwasoodpornej do transportu materiałów sterylnych np. WTS 69 Szafka-wózek z szufladami na kółkach metalowa (anestezjologiczny) Wózek pod aparaturę medyczną Wózek do transportu chorych w ramach bloku operacyjnego Wózek z pokrywą na brudną bieliznę Łóżko w pokoju odpoczynkowym (z materiałów zmywalnych) Szafka przyłóżkowa na kółkach Taborety medyczne PAT Slide - do przesuwania pacjenta (rolki) Materac grzewczy Wózek reanimacyjny Stojak na kroplówki czteroramienny.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.10.00.00-1, 33.16.70.00-8, 33.16.20.00-3, 33.17.00.00-2, 33.18.21.00-0, 33.12.30.00-8, 33.19.30.00-9, 33.18.62.00-9, 33.16.90.00-2, 33.00.00.00-0, 33.19.00.00-8, 33.19.23.00-5.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 14.12.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Oświadczenie wg zał. nr 3 do SIWZ o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o ktorych mowa w art. 22 ust.1 uPzp
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
wykażą należyte wykonanie co najmniej jednej dostawy w zakresie Pakietu nr II tj. Narzędzia chirurgiczne, o wartości brutto nie mniejszej niż 6 000,00 zł każda, oraz co najmniej jednej dostawy w zakresie Pakietu I w odniesieniu do Lampy sufitowej, o wartości brutto nie mniejszej niż 30 000,00 zł
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Oświadczenie wg zał. nr 3 do SIWZ o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o ktorych mowa w art. 22 ust.1 uPzp
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Oświadczenie wg zał. nr 3 do SIWZ o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o ktorych mowa w art. 22 ust.1 uPzp
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Oświadczenie wg zał. nr 3 do SIWZ o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o ktorych mowa w art. 22 ust.1 uPzp
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
- próbki, opisy lub fotografie
- opis urządzeń technicznych, instrukcję obsługi oraz środków stosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług oraz opis zaplecza naukowo-badawczego wykonawcy, w celu potwierdzenia zapewnienia odpowiedniej jakości realizowanego zamówienia
- zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym
- zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, jeżeli zamawiający odwołują się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich
inne dokumenty
autoryzacje producenta na serwis i sprzedaż oferowanego przedmiotu zamówienia na terenie Polski;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a) wpisy do odpowiednich rejestrów (rejestru wyrobów medycznych i podmiotów odpowiedzialnych za ich wprowadzenie do obrotu i używania), deklaracje zgodności lub inne dokumenty, certyfikaty (CE) wymagane przez prawo polskie, na podstawie których są dopuszczone do obrotu i stosowania w placówkach służby zdrowia, zgodnie z ustawą z dnia 20 maja 2010r o wyrobach medycznych (Dz.U. z 2010r nr 107, poz. 679 z późn. zm.); sprzęt i aparatura medyczna muszą spełniać wymogi Europejskiej Dyrektywy 93/42/EEC dotyczącej wyrobów medycznych oraz muszą być zgodne z wymaganiami zasadniczymi wyrobów medycznych do różnego przeznaczenia (Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 03.11.2004r, DZ.U. z 2004r. Nr 251 poz. 2514)1. Wypełniony Formularz Ofertowo-Cenowy - wg wzoru stanowiącego zał. nr 1 do SIWZ. 2. Zaakceptowany wzór umowy - wg wzoru stanowiącego zał. nr 8 do SIWZ. 3. Aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (jeżeli dotyczy). 4. Pełnomocnictwo potwierdzające posiadanie uprawnień osoby/osób składających ofertę, o ile nie wynika to z przedstawionych dokumentów rejestrowych. 5. W przypadku spółki cywilnej - pisemne pełnomocnictwo uprawniające jednego ze wspólników do występowania w imieniu wszystkich wspólników w przeprowadzonym postępowaniu. 6. W przypadku konsorcjum - należy podać informacje o wszystkich podmiotach wchodzących w skład konsorcjum i załączyć dokument, w który wszyscy wykonawcy wchodzący w skład konsorcjum ustanawiają pełnomocnika do reprezentacji.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiany istotnych postanowień zawartej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności i będą dopuszczalne wyłącznie w granicach unormowanych art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian do umowy w następujących okolicznościach: a) obniżenie ceny przedmiotu umowy, b) zmiana terminu końcowego dostawy, c) zmiana terminu wykonania zamówienia, d) przedłużenie terminu gwarancji, e) zmiana obowiązującej stawki VAT, f) działanie siły wyższej np. klęski żywiołowe, katastrofa budowlana, działania wojenne itp. g) konieczność realizacji umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych, z względu na zmiany obowiązującego prawa, h) zmiany numeru katalogowego producenta, i) zmiany warunków płatności: terminu płatności, na system ratalny, j) zmiany zaoferowanego w ofercie sprzętu na technologicznie lepszy (w przypadku zaprzestania produkcji oferowanego sprzętu - modelu/typu).
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wco.gda.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wojewódzkie Centrum Onkologii SP ZOZ, 80-210 Gdańsk, ul. M. Skłodowskiej-Curie 2, tel/fax (58) 341-93-48, 341-45-44 wew. 235 (Komórka Zamówień Publicznych).
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.11.2011 godzina 12:45, miejsce: Wojewódzkie Centrum Onkologii SP ZOZ, 80-210 Gdańsk, ul. M. Skłodowskiej-Curie 2, Sekretariat p.39.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Pakiet I.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Sprzęt medyczny i Aparatura medyczna.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.10.00.00-1.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 1.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Pakiet II.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Narzędzia chirurgiczne.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.16.90.00-2.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 1.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z GDAŃSKA
- Dostawa serwerów i kart graficznych dla Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej
- Zakup sprzętu medycznego i laboratoryjnego w 3 pakietach dla Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego
- 36/TP/2024 transport odpadów luzem i/lub w balotach pomiędzy Zakładem Utylizacyjnym w Gdańsku ul. Jabłoniowa 55 a Portem Czystej Energii w Gdańsku ul. Jabłoniowa 55
- Dostawa skanerów na potrzeby sądów powszechnych apelacji gdańskiej
- Świadczenie usług restauracyjnych i cateringowych na potrzeby Wydziału Chemicznego Politechniki Gdańskiej
- Opracowanie dokumentacji projektowej, poprzedzonej koncepcją dla zadania pn. "Budowa zbiornika retencyjnego M-2 na Potoku Maćkowy wraz z zagospodarowaniem przyległych terenów zielonych"
więcej: przetargi w Gdańsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wyposażenie Gminnego Centrum Usług Medycznych oraz Poradni Rehabilitacyjnej w Trzciannem.
- Dostawa wyrobów medycznych
- DOSTARCZANIE AKCESORIÓW DO KARDIOMONITORÓW PRODUKCJI PHILIPS ORAZ KART DO MONITORA HEMODYNAMICZNEGO
- Zakup wraz z dostawą aparatu USK dla Oddziału Kardiologii i Chorób Wewnętrznych w celu nieinwazyjnego badania chorych ze schorzeniami sercowo - naczyniowymi dla SP ZOZ w Puławach.
- Dostawa zestawów do inaktywacji patogenów chorobotwórczych w osoczu wraz z najmem urządzeń niezbędnych do prawidłowego wykonania procedury.
- Dostawa automatycznych defibrylatorów zewnętrznych (AED) na wyposażenie radiowozów Straży Miejskiej Miasta Krakowa
więcej: Urządzenia medyczne, farmaceutyki i produkty do pielęgnacji ciała »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.