Ogłoszenie z dnia 2014-08-29
Świnoujście: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót dodatkowych dla inwestycji pn. Przebudowa Regionalnego Ośrodka Rehabilitacji Leczniczej Admirał I wraz z zagospodarowaniem terenu i instalacjami zewnętrznymi w Świnoujściu przy ul. Żeromskiego 13
Numer ogłoszenia: 288326 - 2014; data zamieszczenia: 29.08.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: "Uzdrowisko Świnoujście" S.A., ul. Nowowiejskiego 2, 72-600 Świnoujście, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 3213760, faks 091 3212314.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót dodatkowych dla inwestycji pn. Przebudowa Regionalnego Ośrodka Rehabilitacji Leczniczej Admirał I wraz z zagospodarowaniem terenu i instalacjami zewnętrznymi w Świnoujściu przy ul. Żeromskiego 13.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ) został zawarty w protokołach konieczności oraz przedmiarze robót.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.27.00 - Przebudowa budynków .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 13.08.2014.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
"KIELART KONSERWACJA ZABYTKÓW" SP. Z O.O. W UPADŁOŚCI
jakie przetargi wygrała firma
"KIELART KONSERWACJA ZABYTKÓW" SP. Z O.O. W UPADŁOŚCI
- Kielart Konserwacja Zabytków Sp.z.o.o., ul. Klodna 30, 70-535 Szczecin, kraj/woj. zachodniopomorskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 133146,68 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 163770,38
Oferta z najniższą ceną: 163770,38 / Oferta z najwyższą ceną: 163770,38
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
wyłączeniu obiektu z eksploatacji. W w/w budynku do 28.12.2013r. przebywali goście skierowani przez NFZ. W 2010 r., kiedy był opracowywany projekt budowlano - wykonawczy dotyczący budynku Admirał I z uwagi na pobyt w/w gości Projektant nie był w stanie dokonać jakichkolwiek odkrywek dotyczących zarówno podłóg, ścian jak i sufitów. Pracownicy Działu Technicznego od 2010 r. do momentu wyłonienia w przetargu Wykonawcy, w trakcie wykonywanych drobnych prac remontowych ścian, sufitów oraz podłóg, takich jak wymiana wykładzin, wymiana elementów sanitarnych łazienek oraz malowanie pomieszczeń na w/w budynku nigdy nie stwierdzili stanów awaryjnych elementów konstrukcji budynku, zalania, zawilgocenia lub spękania innych elementów budynku, co świadczyłyby o złym stanie technicznym lub konieczności dokonania odkrywek na obiekcie. W związku ze zgłoszeniem przez Wykonawcę potrzeby wykonania robót dodatkowych, Zamawiający wraz z Nadzorem Inwestorskim w obecności Wykonawcy dokonali wizji lokalnej wszystkich pomieszczeń budynku Admirał I. Stwierdzono następujące fakty opisane w protokołach konieczności na wykonanie robót dodatkowych nie przewidzianych w Umowie: Protokół konieczności nr 6 z dn. 22.07.2014 r.: Stwierdzono zły stan techniczny drewnianych belek stropowych. Budynek Admirał I został wybudowany w 1910 r. a jego jedyny remont zakończony w 1994 r. swoim zakresem nie obejmował prac związanych z wymianą belek stropowych, ponieważ przeprowadzone w tym czasie zewnętrzne oględziny nie wskazywały na potrzebę ich remontu. Jednocześnie na etapie przygotowywania projektu przebudowy w/w obiektu w 2010 r. Projektant wraz z Konstruktorem dokonał wstępnych oględzin elementów zakrytych oraz oceny ich stanu technicznego. Niestety dopiero roboty rozbiórkowe dokonane przez Wykonawcę w obecności Projektanta i Nadzoru Inwestorskiego Zamawiającego pokazały, że zużycie poszczególnych elementów zakrytych jest większe niż można byłoby tego oczekiwać od w/w budynku a duża części fragmentów drewnianych belek stropowych w znacznym stopniu uległa trwałym uszkodzeniom tzw. korozji biologicznej. Ponadto przeprowadzona dodatkowo inwentaryzacja poziomów belek stropowych wykazała duże różnice wysokości pomiędzy poszczególnymi belkami. W trakcie intensywnej eksploatacji obiektu opisanej na wstępie niniejszej informacji wadliwy stan techniczny elementów objętych protokołem konieczności nr 6 nie uwidocznił się w żaden sposób przed wszczęciem procedury przetargowej. Nie było żadnych oznak zewnętrznych powyżej opisanych wad wewnętrznych budynku. Projektant podczas inwentaryzacji budynku oraz w trakcie prac projektowych nie był w stanie stwierdzić ww. wad z powodu braku dokumentacji inwentaryzacyjnej remontów i przebudów prowadzonych w latach poprzednich oraz braku możliwości dokonania prac odkrywkowych w tak szerokim zakresie podczas stałej i intensywnej eksploatacji obiektu. Roboty objęte protokołem konieczności nr 6 polegające na podstemplowaniu zagrożonych elementów stropów drewnianych, wykuciu wnęk w ścianach w miejscach obsadzenia zniszczonych belek, ociosaniu zmurszałych belek i dwustronne ich wzmocnienie oraz wyrównanie poziomów belek przez wykonanie nadbitek z drewna stanowią nierozerwalną całość z robotami objętymi umową podstawową w zakresie konstrukcji budynku oraz następujących po nich wewnętrznych robót wykończeniowych, a ich wykonanie jest niezbędne do wykonania zamówienia podstawowego. Protokół konieczności nr 7 z dn. 22.07.2014 r.: Stwierdzono zły stan techniczny murłat i krokwi. Budynek Admirał I został wybudowany w 1910 r. a jego jedyny remont zakończony w 1994 r. swoim zakresem nie obejmował prac związanych z wymianą murłat i krokwi, ponieważ przeprowadzone w tym czasie zewnętrzne oględziny nie wskazywały na potrzebę ich remontu. Jednocześnie na etapie przygotowywania projektu przebudowy w/w obiektu w 2010 r. Projektant wraz z Konstruktorem dokonał wstępnych oględzin fragmentów drewnianych elementów konstrukcji dachu oraz oceny ich stanu technicznego. Niestety dopiero roboty rozbiórkowe dokonane przez Wykonawcę w obecności Projektanta i Nadzoru Inwestorskiego Zamawiającego pokazały, że zużycie poszczególnych fragmentów drewnianych elementów konstrukcji dachu jest większe niż można byłoby tego oczekiwać od w/w budynku a duża części fragmentów drewnianych elementów konstrukcji dachu w tym murłaty i krokwie, w znacznym stopniu uległy trwałym uszkodzeniom tzw. korozji biologicznej. W trakcie intensywnej eksploatacji obiektu opisanej na wstępie niniejszej informacji wadliwy stan elementów objętych protokołem konieczności nr 7 nie uwidocznił się w żaden sposób przed wszczęciem procedury przetargowej. Nie było żadnych oznak zewnętrznych powyżej opisanych wad wewnętrznych budynku. Projektant podczas inwentaryzacji budynku oraz w trakcie prac projektowych nie był w stanie stwierdzić ww. wad z powodu braku dokumentacji inwentaryzacyjnej remontów i przebudów prowadzonych w latach poprzednich oraz braku możliwości dokonania prac odkrywkowych w tak szerokim zakresie podczas stałej i intensywnej eksploatacji obiektu. Roboty objęte protokołem konieczności nr 7 polegające na podstemplowaniu zagrożonych elementów konstrukcji drewnianej dachu, usunięciu skorodowanych elementów drewnianych murłat i krokwi, rozebraniu fragmentów luźnych murów, gzymsów oraz wykonanie nowych wieńców żelbetowych pod nowe murłaty a także wymurowanie i odtworzenie gzymsów i wykonanie nowych murłat, krokwi stanowią nierozerwalną całość z robotami objętymi umową podstawową w zakresie konstrukcji budynku oraz następujących po nich wewnętrznych robót wykończeniowych, a ich wykonanie jest niezbędne do wykonania zamówienia podstawowego. Łączna wartość robót dodatkowych objęta protokołami konieczności nr 6 i 7 nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia w ramach umowy podstawowej. W związku z wystąpieniem powyżej opisanych faktów stwierdzonych przez Zamawiającego w obecności Projektanta, Nadzoru Inwestorskiego oraz Wykonawcy na budowie, opisanych w Protokołach Konieczności nr 6 i 7 należy jednoznacznie stwierdzić, że zostały spełnione wszystkie warunki o których mowa w art. 67 ust.1, pkt5 lit. b i udzielić zamówienia z wolnej ręki dotychczasowemu Wykonawcy.
INNE PRZETARGI Z ŚWINOUJŚCIA
- Kompleksowe ubezpieczenie Szpitala Miejskiego im. Jana Garduły w Świnoujściu Sp. z o.o.
- Dostawa implantów ortopedycznych i osprzętu do zabiegów ortopedycznych dla Szpitala Miejskiego im. Jana Garduły w Świnoujściu sp. z o. o
więcej: przetargi w Świnoujściu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa i przebudowa ze zmianą sposobu użytkowania części pomieszczeń Szkoły Podstawowej w Wilkołazie na klub dziecięcy, w ramach zadania "Aktywny Maluch 2022-2029"
- Przebudowa budynku użyteczności publicznej w miejscowości Wąsosze
- Przebudowa i remont budynków Domu Pomocy Społecznej w Tursku w ramach formuły "Zaprojektuj, wybuduj"
- Adaptacja pomieszczeń Bloku Operacyjnego na II piętrze pawilonu nr 8 na Pracownię Radiologii Zabiegowej (Sala Hybrydowa)
- Przebudowa rozbudowa budynku UG Konopnica na potrzeby rozwoju usług społecznych, świadczonych społeczności lokalnej
- Przebudowa pomieszczeń Apteki Szpitalnej w celu dostosowania do wymogów w zakresie aseptycznej receptury aptecznej
więcej: Przebudowa budynków »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.