Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-08-07
Gorzów Wielkopolski: Przepompownia Witnica - odbudowa
gm. Witnica woj. lubuskie
Numer ogłoszenia: 288906 - 2012; data zamieszczenia: 07.08.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Lubuski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Zielonej Górze Oddział w Gorzowie Wielkopolskim , ul. Myśliborska 52, 66-400 Gorzów Wielkopolski, woj. lubuskie, tel. 95 7285931, faks 95 7285931.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://melioracja.lubuskie.pl/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przepompownia Witnica - odbudowa gm. Witnica woj. lubuskie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbudowa przepompowni melioracyjnej w Witnicy gm. Witnica woj. lubuskie , polegająca na odbudowie i przebudowie urządzeń melioracji wodnych podstawowych w ramach zadania inwestycyjnego pn. Przepompownia Witnica - odbudowa. Przepompownia ma za zadanie odprowadzenie wód ze zlewni cząstkowej o powierzchni 177,89 km2, wchodzącej w skład zlewni obwałowanego przed wodami rzeki Warty, obiektu melioracyjnego Nizina Warnicko-Gorzowska o powierzchni 350,72 km2 użytkowanej rolniczo i zabudowanej budynkami. Zamówienie obejmuje wykonanie następujących robót i obiektów budowlanych: 1. odbudowa kanału Białczyk o dług. L=455m doprowadzającego wody do przepompowni, 2. montaż urządzeń budowlanych: mechanicznej czyszczarki krat wraz z fundamentem, zbiornika bezodpływowego na ścieki, ogrodzenia, studni głębinowej 3. przebudowa i rozbudowa utwardzenia powierzchni gruntu na terenie przepompowni wraz z zjazdem, 4. przebudowa budynku przepompowni wraz z instalacjami technicznymi, 5. przebudowa rurociągów wody wraz z wałem przeciwpowodziowym nad rurociągami, 6. remont komory wylotowej, 7. odbudowa kanału odprowadzającego (o dług.L=780,0 m) wody do rzeki Warty. Opis ogólny istniejącej przepompowni Przepompownia Witnica położona jest przy prawobrzeżnym wale przeciwpowodziowym rzeki Warty w km 22+250 jej biegu, na południowy-wschód od miasta i Witnica na terenie gminy Witnica, powiat gorzowski, województwo lubuskie, 455 m na południe od kanału melioracyjnego Maszówek. Teren, na którym zlokalizowana jest pompownia wybudowana w 1973 r. przylega do rolniczych obszarów wsi Białczyk. Przepompownia zrealizowana jest jako budynek piętrowy, składający się z dwóch części: hali silników- o wymiarach w rzucie 7,25x12,62m i dyspozytorni składającej się z: dwukondygnacyjnej stacji transformatorowej, w której wyodrębnia się 3 pomieszczenia na parterze o wymiarach w rzucie 2,42x2,31m (dla każdego z trzech pomieszczeń), i pomieszczenie na piętrze, stanowiące wejście wysokiego napięcia, o wymiarach w rzucie 2,42x7,16m,węzła sanitarnego o wymiarach w rzucie 2,47x3,23m, dyżurki o wymiarach w rzucie 2,25x4,90m. Posadowienie części stanowiącej pomieszczenie pomp na żelbetowej płycie fundamentowej. Część naziemna stanowi konstrukcję szkieletowo-ceglaną. Konstrukcję nośną stanowią słupy żelbetowe. Ściany o grubości 28 cm z cegły sitówki grubości 25 cm, otynkowane od wewnątrz i od zewnątrz. Nad pomieszczeniem i dyspozytornią -stropodach DZ-3. Okna stalowe przemysłowe, nie otwierane, od strony wlotu. Drzwi zewnętrzne stalowe, drewniane do pomieszczenia dyżurki i węzła sanitarnego, drzwi stalowe do stacji transformatorowej w części parterowej. Wejście do pomieszczenia stacji transformatorowej na piętrze po schodach żelbetowych. Wejście do pomieszczenia dyżurki stalowymi schodami prowadzącymi na żelbetowy pomost. Pompownia wyposażona jest w pięć pomp zainstalowanych każda w wydzielonej komorze roboczej. Przed każdą z pomp (w celu ochrony pomp) zainstalowana jest krata stalowa , z której zatrzymane na niej części (skratki) odprowadzane są ręcznie na stanowisko odwadniania. Woda poprzez pompy pompowana jest do pięciu rurociągów stalowych, które przechodzą pod wałem przeciwpowodziowym do komory wylotowej, w której następuje rozprężenie i uspokojenie przepływu. Dalej woda kanałem odprowadzającym prowadzona jest do rzeki Warty. Pomiędzy stacją pomp i komorą wylotową istnieje także szósty rurociąg umożliwiający grawitacyjny przepływ wód. Część podziemna stanowi studnię żelbetową, mieszczącą w sobie pomieszczenia technologiczne- wloty, krzywaki ssawne oraz halę pomp. Część podziemna pod względem konstrukcyjnym stanowi monolityczną studnię żelbetową o grubości ścian 40 - 50cm. Nóż żelbetowy w przekroju posiada wymiary 50 - 70cm i wysokość 180cm, zakończony u dołu stalowym ostrzem. W komorach wlotowych wbudowano wnęki szandorowe, kraty, oraz zasuwy odcinające dopływ do krzywaków, chronione opływowymi ekranami żelbetowymi. Między belką czołową, a kładką stanowiącą pomost nad komorą wlotową i kratami, ułożono kraty zwiększające powierzchnię ruchu po pomoście. Część nadziemna budynku stacji pomp pokrywa obrysem studnię, za wyjątkiem komór wlotowych. Nadziemna część budynku stacji pomp zawiera: halę silników, dwukondygnacyjną stację transformatorową, dyżurkę oraz węzeł sanitarny. Hala silników elektrycznych jest największym i głównym pomieszczeniem pompowni. Silniki umieszczone są w jednym rzędzie od strony ściany wlotowej. Hala silników posiada płytą załadowczą od strony bramy wjazdowej oraz suwnicę o udźwigu 5 ton. Drzwi boczne stanowią dodatkowe wejście. Podłoga hali silników, będąca stropem hali pomp, posiada szereg otworów dla wygodnego montażu rurociągów tłocznych. Otwory przykryte są prefabrykowanymi płytami o wymiarach 60x228cm. Oświetlenie dzienne hali silników stanowią trzy segmentowe, stalowe okna przemysłowe o wymiarach 308x252cm, oraz trzy okna w górnej części ściany od strony wału. W hali silników, pod pomostem do dyżurki, zainstalowano rozdzielnice niskiego napięcia. Stacja transformatorowa stanowi wyodrębnioną część budynku pompowni. Składa się z dwóch kondygnacji- parterowej, na której w trzech pomieszczeniach znajdują się transformatory, oraz kondygnacji górnej, stanowiącej wejście przewodów wysokiego napięcia. Dolna kondygnacja stacji transformatorów wyposażona jest w studzienkę zbiorczą na wypadek wycieku oleju z transformatorów. Dyżurka stanowi odrębne pomieszczenie, zaprojektowana na konstrukcji wsporczej na poziomie drugiej kondygnacji. Do dyżurki wchodzi się z żelbetowego pomostu, na który prowadzą stalowe schody. W wydzielonej części, obok stacji transformatorowej znajduje się węzeł sanitarny zawierający WC, natrysk i umywalnię Agregaty pompowe Istniejąca przepompownia jest wyposażona w następujące pompy: Pompy nr 1, 2, 3, 4 typ 900-PO-I-90 produkcji Warszawskiej Fabryki Pomp w oparciu o dokumentację Świdnickiej Fabryki Pomp. Charakterystyka pompy: Wydajność pompy (nominalna) Q = 1220 dm3na s Manometryczna wysokość podnoszenia Hm = 2,5 m sł.w. Silnik typ SzDVc 1512 d moc 75 kW Pompa nr 5 typ 100P21 SK2 1na 00 produkcji Warszawskiej Fabryki Pomp Charakterystyka pompy: Wydajność pompy (nominalna) Q = 1600 dm3na s Manometryczna wysokość podnoszenia Hm = 3,0 m sł.w. Silnik typ AD1315-16 moc 85 kW Łączna wydajność pomp Q=6,48 m3 na s Projektowane rozwiązania techniczne - opis poglądowy: Stacja pomp Pod względem architektoniczno- konstrukcyjnym remont stacji pomp polegać będzie, z jednej strony na dostosowaniu obiektu na potrzeby nowej technologii, a z drugiej strony na doprowadzeniu budynku do stanu technicznego, gwarantującego użytkowanie na kolejne lata. W zasadzie, poza czyszczarką ( fundamenty) murem oporowym, wszystkie nowoprojektowane elementy konstrukcyjne wynikające z technologii znajdować się będą wewnątrz budynku. Remont budynku polegać będzie na ociepleniu, wykonaniu nowej elewacji, wymianie stolarki okiennej i drzwiowej, remoncie węzła sanitarnego. Zaprojektowano zamontowanie pięciu pomp zatapialnych z wirnikiem śmigłowym o wydajności całkowitej Q= 5x1,315 m3 na s = 6,58 m3 na s i wysokości podnoszenia h=2,5 m pracującymi w następującym układzie: - pompy pracują naprzemiennie, o kolejności włączania pomp decyduje czas pracy. Silniki pomp wyposażone w termobimetalowe czujniki temperatury uzwojenia stojana i łożysk oraz czujniki przecieku do komory olejowej, współpracujące z dedykowanym urządzeniem zabezpieczającym pompę przed uszkodzeniem, tzw. monitorem pomp zatapialnych MPZ-P. Każda pompa umieszczona jest w osobnej komorze pompowej wyposażonej w hydrostatyczny przetwornik poziomu oraz komplet pływakowych wskaźników poziomu zabezpieczających agregaty pompowe przed pracą na sucho oraz wskazujący poziom maksymalny. Komora wylotowa to prostokątna komora wykonana w technologii studni zapuszczanej o wymiarach w rzucie 6.50x12.60m i wysokości czynnej 3.70m. Remont komory wylotowej polegać będzie na kompleksowej naprawie powierzchni betonowych, wymianie barierek i przejść szczelnych rurociągów. Cz. elektroenergetyczna W szczególności zakres robót obejmuje: - demontaż obecnie eksploatowanych rozdzielnic, sieci, instalacji, linii kablowych itp. - budowę i montaż nowych rozdzielnic, - budowę tras kablowych, - montaż instalacji nowoprojektowanych, - montaż urządzeń pomiarowych i urządzeń sterowania, - próby pomontażowe, - rozruch obiektu. Obiekt zasilany jest z sieci ENEA Gorzów Wlkp. linią napowietrzną 15kV AFL3x25. Warunki przyłączenia pozostają dalej bez zmian. Układ pomiarowy rozliczeniowy pośredni do wymiany w ramach niniejszego projektu. W ramach przebudowy/modernizacji obiektu całość wewnętrznych sieci, urządzeń i instalacji elektroenergetycznych podlega wymianie: - stacja transformatorowa: rozdzielnica 15kV, transformatory 15 na 0,4kV, 400kVA, 250kVA i 20kVA, układ pomiarowy rozliczeniowy pośredni 5A, 100V. Projektuje się dwa transformatory 400kVA (podstawowy i rezerwowy). - rozdzielnica: 0,4kV, zasilająca wszystkie odbiory obiektu. - wlz: 15kV i 0,4kV. - Instalacje: oświetleniowa, siłowa, gniazd wtyczkowych i AKPiA. - Instalacje: ochrony odgromowej, ochrony przeciwprzepięciowej oraz ochrony przeciwporażeniowej. Obiekt posiada jednostronne zasilanie na napięciu 15kV. Pracą pompowni zarządzał będzie sterownik typu PLC Projektowany system AKPiA dla stacji pomp Witnica ma dwupoziomową strukturę sterowania: 1. Sterowanie podstawowe, sterowanie automatyczne - sterowanie w oparciu o hydrostatyczne sondy pomiarowe i sterownik PLC 2. Sterowanie ręczne - sterowanie z rozdzielnicy poprzez panele przemienników częstotliwości. Kanał doprowadzający Kanał pompowy zostanie udrożniony na odcinku od kanału Stara Warta (kanał Maszówek) do wlotu do przepompowni na długości L=455 m. Celem udrożnienia będzie odtworzenie przekroju poprzecznego kanału o rzędnych dna przedstawionych na załączonym do części graficznej profilu podłużnym kanału. Na długości 50 m powyżej wlotu do przepompowni dno i skarpy kanału zostaną ubezpieczone materacami gabionowymi gr. 23 cm ułożonymi na geokracie komórkowej gr. 15 cm odseparowanej geowłókniną i geotkaniną. Ubezpieczenia kanału: - stopy skarp kanału opaską z podwójnych kiszek faszynowych 2O20 cm na długości L=455 m. Ubytki gruntu w skarpach zostaną wypełnione gruntem miejscowym zagęszczonym do ID=0,95 wg Proctora, - skarp kanału powyżej górnej krawędzi ułożenia materacy gabionowych oraz na odcinku od km 0+050 do 0+455 - mieszanką traw na warstwie humusu. Kanał odprowadzający o dług. L=780,0 m zostanie udrożniony na całej długości. Poniżej wylotu rurociągów na długości 30,0 m, dno kanału zostanie ubezpieczone narzutem kamiennym ułożonym na geosiatce dwukierunkowej o sztywnych węzłach o wytrzymałości 40 kN podścielonej geowłókniną min. 400 g na m2. Ubezpieczenie skarp na długości projektowanego narzutu kamiennego w dnie kanału zostanie wykonane materacami gabionowymi gr. 23 cm ułożonymi na geokracie komórkowej gr. 15 cm odseparowanej geowłókniną i geotkaniną z oparciem na opasce faszynowej 2O20 cm. W odległości 20,0 m i 30,0 m poniżej wylotu należy wykonać w poprzek kanału palisadki ograniczające z kołków faszynowych O10-12 cm długości 2,0 m. Ubezpieczenie skarp kanału na udrożnionym odcinku obsiewem mieszanką traw. Przejście rurociągów przez wał p.pow. rzeki Warty Przejście 6 nowych rurociągów DN 1000 mm w miejsce starych skorodowanych, przez prawostronny wał przeciwpowodziowy rzeki Warty, zostanie wykonane w otwartym wykopie pod osłoną tymczasowego wału pierścieniowego zabezpieczającego rozkopany wał. Odtworzenie rozebranego odcinka wału nastąpi po ułożeniu rurociągów. Uformowanie korpusu wału (odtworzenie) do wymiarów, jakie istniały przed jego rozebraniem. Ubezpieczenie skarp i korony wału mieszanką traw. Drogi na terenie przepompowni Planowane jest utwardzenia dróg wewnętrznych za pomocą płyt ażurowych typu (MEBA) oraz na części poprzez nawierzchnię szczelną betonową. Istniejącą nawierzchnię betonową zjazdu z drogi powiatowej nr 1289F oraz dojazdu do przepompowni należy rozebrać w całości. W projekcie przewiduję się wykonanie 56m2 nawierzchni szczelnej betonowej oraz 342m2 nawierzchni z betonowych płyt ażurowych oraz około 14m2 chodnika z kostki betonowej. W celu wzmocnienia podłoża zaprojektowano częściową wymianę gruntów słabonośnych i zastąpienie ich lekkim kruszywem (keramzytem) w otoczeniu geosyntetyku. Dodatkowo zaprojektowano wykonanie warstwy kruszywa naturalnego zbrojonego georusztem. Infrastruktura techniczna Projektuje się budowę i montaż następującej infrastruktury technicznej: - czyszczarki krat wraz z fundamentem - czyszczarkę krat stanowić będzie konstrukcja dźwigarów stalowych o profilu 300x200 i wysokości 5,1m na których zamontowany zostanie tor jezdny po którym przemieszczać się będzie czyszczarka, - ogrodzenia terenu przepompowni i stanowiska skratek - ogrodzenie przepompowni wykonać z paneli z siatki kratowej wykonanej z poziomych i pionowych prętów śr. 5 mm o trójwymiarowym profilowaniu, ocynkowanych i powlekanych poliestrem w kolorze zielonym z bramą wjazdową dwuskrzydłową o szerokości 5 m i furtkami o szerokości 1,5 i 1,0m. Wysokość ogrodzenia 2,03m. Stanowisko skratek zostanie wydzielone, od strony kanału Białczyk i drogi powiatowej, pełnym ogrodzeniem o wys. 1,10m, - zbiornik bezodpływowy na ścieki - projektuje się zbiornik podziemny betonowy w terenie zielonym, - studni wody pitnej i wodociągu o średnicy 40. Powyższy opis jest poglądowy i sporządzony został na podstawie opracowanej dokumentacji. Szczegółowy zakres robót określa załączona dokumentacja projektowa i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia będzie przestrzegał przepisów o ochronie środowiska i przyrody, tj.: ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2004r. Nr 92 poz. 880 z późn. zm.); ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. - Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2008r. Nr 25 poz. 150 z późn. zm.); ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. Nr 199 poz. 1227) oraz uwarunkowań zawartych w wydanych decyzjach administracyjnych dla przedmiotowego zadania. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za ich naruszenie oraz wynikłe z tego tytułu szkody. Należy także przestrzegać warunków uzgodnień jednostek uzgadniających zawartych w projekcie wykonawczym. Wykonawca w trakcie realizacji zadania zobowiązany jest zapewnić pracę dwóch agregatów pompowych. Zgodnie z warunkami prowadzenia robót ustalonymi Decyzją Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gorzowie Wlkp. z dnia 14.06.2011r. znak WPN-I 670.5.2011.AI prac z użyciem sprzętu ciężkiego w przypadku stwierdzenia gniazd ptasich w odległości 200m nie prowadzić w okresie od 15 marca do 15 lipca. Przedsięwzięcie zlokalizowane jest w obszarze sieci Natura 2000 PLC080001 Ujście Warty (specjalny obszar ochrony siedlisk) i obejmuje ostoję ptasią oraz siedliskową w tych samych granicach. Obszar obejmuje terasę zalewową Warty, przy jej ujściu do Odry, wraz z Kostrzyńskim Zbiornikiem Retencyjnym i fragmentem doliny Odry, poprzecinaną licznymi odnogami cieków, starorzeczami i kanałami..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.22.32.00 - Roboty konstrukcyjne 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: wymagane wadium w wysokości 100.000 zł. (słownie: sto tysięcy zł.)
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Posiadania wiedzy i doświadczenia, tzn. zrealizowali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, roboty obejmujące budowę, przebudowę lub odbudowę minimum 1 przepompowni melioracyjnej o wydajności powyżej 4,0m3 na s o wartości robót brutto nie mniej niż 3,0 mln zł. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie informacji zawartych w dostarczonych dokumentach i oświadczeniach wymaganych w specyfikacji. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki Wykonawca spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje osobami posiadającymi kwalifikacje konieczne do realizacji zamówienia w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.), a w szczególności: - jedną osobą na stanowisku kierownika budowy , posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, obejmujące co najmniej kierowanie budową lub innymi robotami budowlanymi zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r Prawo budowlane (Dz. U. z 2010r. Nr 243, poz. 1623 z późn.zm) w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub uprawnienia w zakresie budowli hydrotechnicznych lub wodno-melioracyjne uzyskane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, która kierowała minimum jedną budową, przebudową lub odbudową przepompowni melioracyjnej o wartości brutto nie mniejszej niż 3,0 mln zł., (zakończoną i odebraną protokołem odbioru końcowego) i która jest członkiem właściwej okręgowej izby inżynierów budownictwa. - jedną osobą na stanowisku kierownika robót posiadającą uprawnienia wykonawcze w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im równoważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i jest członkiem właściwej okręgowej izby inżynierów budownictwa, - jedną osobą na stanowisku kierownika robót posiadającą uprawnienia wykonawcze w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im równoważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i jest członkiem właściwej okręgowej izby inżynierów budownictwa. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie informacji zawartych w dostarczonych dokumentach i oświadczeniach wymaganych w specyfikacji. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki Wykonawca spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Sytuacji ekonomicznej i finansowej, tj. posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości minimum 1,5 mln zł. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek może być spełniony łącznie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie informacji zawartych w dostarczonych dokumentach i oświadczeniach wymaganych w specyfikacji. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż ww warunki Wykonawca spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Dowód dysponowania zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia w przypadku polegania na zdolnościach innych podmiotów, zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, w szczególności pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia wraz z wykazaniem, że zobowiązanie to zostało podpisane przez osoby uprawnione (np. dokumenty rejestrowe, pełnomocnictwa) - jeżeli dotyczy. 2. Pełnomocnictwo - do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana, jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie: a) zmiany terminu realizacji całości lub części zamówienia oraz harmonogramu rzeczowo- finansowego w przypadku: - udzielenia w trakcie realizacji umowy zamówień dodatkowych, związanych z realizacją zamówienia podstawowego, mających wpływ na uzgodniony termin zakończenia jego realizacji (powodujących konieczność jego wydłużenia), - wystąpienia wydarzeń lub okoliczności uniemożliwiających wykonanie robót bądź w znaczny sposób je spowalniający, tj.: klęski żywiołowe (np. powódź, pożar, huragan), niesprzyjające warunki atmosferyczne (np. długotrwałe opady deszczu lub śniegu, mróz), - wystąpienia innych zdarzeń obiektywnie niezależnych od stron umowy, które zasadniczo utrudniają wykonywanie części lub całości zobowiązań wynikających z umowy, których strony przy dołożeniu należytej staranności nie mogły przewidzieć, zapobiec im ani ich przezwyciężyć, - zmiany planu finansowego Zamawiającego dotyczącego środków finansowych, przeznaczonych na realizację przedmiotu umowy, - konieczności wykonania dodatkowych badań, ekspertyz, analiz, - wystąpienia istotnych wad dokumentacji projektowej skutkującej koniecznością dokonania poprawek lub uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to lub istotnie wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót, - konieczności wykonania prac wynikających z zaleceń organów uprawnionych (np. nadzoru budowlanego), - wykonania przewidzianych umową robót przed terminem umownym, b) ograniczenia zakresu prac wynikającego z braku środków finansowych Zamawiającego, c) zmiany zakresu robót realizowanego przez podwykonawców, d) zmiany danych podmiotowych Zamawiającego lub Wykonawcy, e) zmiany osób sprawujących bezpośredni nadzór nad realizacją przedmiotu zamówienia ze strony Wykonawcy lub Zamawiającego. 2. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://melioracja.lubuskie.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Lubuski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych Oddział w Gorzowie Wlkp.
ul. Myśliborska 52 , 66-413 Gorzów Wlkp. fax: 95 7285 931.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.08.2012 godzina 10:00, miejsce: Lubuski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych Oddział w Gorzowie Wlkp. ul. Myśliborska 52 , 66-413 Gorzów Wlkp. (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z GORZOWA WIELKOPOLSKIEGO
- "Wykonanie i dostawa tablic rejestracyjnych z wytłoczonymi numerami rejestracyjnymi do realizacji zadań związanych z rejestracją pojazdów"
- Sukcesywna dostawa odczynników chemicznych i materiałów zużywalnych na potrzeby Zakładu Patomorfologii.
- Zakup, dostawa i rozładunek 500 000 szt. worków przeciwpowodziowych na potrzeby Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gorzowie Wlkp.
- Wykonanie usług polegających na sprzątaniu budynków administracyjnych oraz dbania o teren przyległy wokół budynków KOWR OT w Gorzowie Wlkp.
- Zakup samochodu lekkiego ratownictwa wodnego dla Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Gorzowie Wlkp.
- Świadczenie usług Inżyniera Kontraktu na potrzeby realizacji zadania inwestycyjnego pn. "Budowa JRG w Kostrzynie nad Odrą".
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Remont instalacji oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego w Auli Nova Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, ul. Święty Marcin 87"
- Wykonanie instalacji klimatyzacji w budynku Dyrekcji Parku Narodowego "Ujście Warty" w Chyrzynie 1
- Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania obiektu handlowego na żłobek.
- Modernizacja pomieszczeń biurowych z przystosowaniem na Centrum Zarządzania Kryzysowego Gminy Stegna
- Opracowanie projektu budowlanego budowy budynku mieszkalnego wielorodzinnego oraz budynku gospodarczego w Konstantynowie
- Przebudowa pomieszczeń biurowych od nr 219 do 222 na poziomie I-go piętra w budynku Urzędu Dzielnicy Rembertów
więcej: Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.