eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi LwówekPoprawa gospodarki wodno - ściekowej wsi Zębowo poprzez budowę II etapu wodociągu Zębowo oraz przebudowę kanalizacji deszczowej na Placu św. Jana - nr sprawyRG.271.09.01.2012.ZJ

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-08-08

Lwówek: Poprawa gospodarki wodno - ściekowej wsi Zębowo poprzez budowę II etapu wodociągu Zębowo oraz przebudowę kanalizacji deszczowej na Placu św. Jana - nr sprawy: RG.271.09.01.2012.ZJ
Numer ogłoszenia: 290508 - 2012; data zamieszczenia: 08.08.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Lwówek , ul. Ratuszowa 2, 64-310 Lwówek, woj. wielkopolskie, tel. 061 4414024, faks 061 4414212.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lwowek.com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Poprawa gospodarki wodno - ściekowej wsi Zębowo poprzez budowę II etapu wodociągu Zębowo oraz przebudowę kanalizacji deszczowej na Placu św. Jana - nr sprawy: RG.271.09.01.2012.ZJ.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane z branży instalacji sanitarnych a polegające na budowie II etapu wodociągu w miejscowości Zębowo gmina Lwówek od włączenia w węźle W12 w ulicy Przemysłowej do węzła W 16 w ulicy Miłostowskiej oraz przebudowie kanalizacji deszczowej. 2. Przedmiot zamówienia określa dokumentacja projektowa - projekt budowlany (udostępniony na stronie internetowej Zamawiającego) Zamawiający dla planowanej budowy otrzymał decyzję zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenia na wykonywanie robót budowlanych, wydaną przez Starostwo Powiatowe w Nowym Tomyślu, oraz dokonał zgłoszenia zamiaru wykonania przebudowy kanalizacji deszczowej na Placu św. Jana w Zębowie, do dookreślenia przedmiotu zamówienia służy także specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót. 3. Dane charakteryzujące projektowaną budowę - zakres robót, a w tym: 1) wykonanie budowy sieci wodociągowej - rurociągów z rur PE (zmiana materiału w stosunku do przedstawionego w projekcie budowlanym) dwuwarstwowe, łączone metodą zgrzewania o średnicy zewnętrznej rur 110mm na długości 1655,5m, 2) jw. o śred. zew. rur 90mm na długości 109m, 3) wykonaniu rurociągów z rur PE (polietylenu niskociśnieniowego) łączonych metodą zgrzewania o śred. zew. rur 40mm na długości 202,0m, 4) wykonaniu rurociągów z rur preizolowanych o śred. 114,3/200 przy grubość ścianek stalowych 3,6mm na długości 78,0m w rurach ochronnych (osłonowych) z PE o śred. nom. 250mm na długości 28,0m, 5) oznakowanie trasy rurociągu ułożonego w ziemi, 6) ustawienie zasuw miękko uszczelnianych z obudową i skrzynką uliczną 100mmm - kpl. 5, 7) ustawienie hydrantów nadziemnych p.poż. o śred. 80mm, 8) ustawienie studni rewizyjnych z kręgów betonowych o śred. 1000mm - szt. 4, 9) oznakowanie trasy wodociągu tabliczkami na słupkach stalowych - szt. 19, 10) zamontowanie studzienki wodomierzowej (wyizolowanej np. Kajma na dz. nr ewid. 368 - szt.1, 11) przeprowadzenie odpowietrzeń, prób szczelności, badań (w tym badanie bakteriologie wody) i dezynfekcji. 4. W skład przedmiotu zamówienia wchodzi także: wykonania przebudowy kanalizacji deszczowej na Placu św. Jana w Zębowie polegające na przestawieniu studni zbiorczej i przykanalików oraz na wstawieniu separatora ropopochodnych i zawiesin mineralnych, zgodnie z załączonym planem sytuacyjnym, a w tym; 1) wykonanie kanałów z rur PCV łączonych na wcisk o śred. zew. 160mm o długości 14,0m, 2) przestawienie studni S1, 3) montaż separatora ze zintegrowanym by-pasem wewnętrznym zgodnie z PN-EN 858 o wydajności 6/60 dm3/s o wym. D=2,5m, h= 3,5m, DN=315mm. 5. Roboty towarzyszące przy budowie rurociągu wodociągowego, a w tym: 1) zajęcie pasa drogi gminnej i powiatowej (w przypadku takiej potrzeby) i opłaty z tym związane, 2) obsługa geodezyjna i inwentaryzacja powykonawcza - 3egz., 3) udział inspektora Europol Gaz S.A. w Warszawie w nadzorowaniu przekroczenia gazociągu g1400 - dwa przejścia przez ww gazociąg, 4) udział inspektora Gaz System Poznań w nadzorowaniu przekroczenia gazociągu g500. 6. W zakres przedmiotu zamówienia i prac do wykonania wchodzi także; - dostarczenie wszystkich materiałów niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia , - sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia dla budowy II etapu budowy wodociągu (w przypadku takiej potrzeby), - wykonanie wszelkich robót przygotowawczych i tymczasowych (pomiarowych), - zabezpieczenie ewentualnych przeszkód napotkanych w wykopach itp., - roboty ziemne i odbudowa nawierzchni dróg, wraz z odpowiednim utwardzeniem (zagęszczeniem), oraz poboczy w miejscach ich naruszenia, - w przypadku zniszczenia podczas budowy elementów pasa drogowego (jezdnia, droga, chodniki, zieleńce) nie tylko przez wykonawcę, ale także przez innych użytkowników drogi na skutek utrudnień w ruchu wywołanych budową - odtworzenie do stanu pierwotnego zniszczonych elementów pasa drogowego, - organizacja ruchu na czas budowy na zajmowanych drogach gminnych, - dokonanie włączenia wodociągu do istniejącej sieci i jego uruchomienia, po przeprowadzeniu pozytywnych badań i sprawdzeń oraz uzyskaniu pozytywnej opinii Powiatowego Inspektora Sanitarnego. 7. Przedmiary robót do wykonania. Zamawiający uznaje, że przedmiary robót do wykonania mają jedynie znaczenie pomocnicze i stanowią jedynie podstawę informacyjną dla Wykonawcy co do zakresu robót do wykonania, nie są obligatoryjne dla Wykonawcy, roboty nie ujęte w przedmiarach robót, a występujące w dokumentacji technicznej - projekcie budowlanym i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót nie są robotami dodatkowymi. 8. Wizja lokalna terenu budowy. Zamawiający zaleca i zachęca aby wykonawcy dokonali wizji lokalnej terenu przyszłej budowy i jego otoczenia, a także zdobyli na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i należytego wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy ponosi wykonawca, (dokonanie wizji lokalnej z przeprowadzeniem ewentualnych pomiarów sprawdzających ma na celu zapoznanie się z terenem i jego warunkami w którym będą wykonywane roboty, oraz ewentualną korektę dołączonych przedmiarów z uwzględnieniem wszystkich innych robót możliwych do wykonania przy przedmiotowej budowie sieci wodociągowej i wykonania przebudowy kanalizacji deszczowej, należy uzyskać wszelkie niezbędne informacje do właściwego przygotowania oferty i wykonania zamówienia). 9. Odniesienie do art. 29 ustawy Pzp. Jeżeli w dokumentacji projektowej - projekcie budowlanym, lub w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, lub w przedmiarach robót do wykonania zostały przedstawione wskazania techniczne lub materiały z podaniem producenta lub znaku handlowego, należy traktować je jako przykładowe, ze względu na zasady ustawy Prawo zamówień publicznych art. 29. Oznacza to, że Wykonawcy mogą zaproponować inne rozwiązania, z zachowaniem odpowiednich, równoważnych, tj. nie gorszych niż wskazane w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, parametrów technicznych dla osiągnięcia oczekiwanej funkcjonalności całego układu, będącego przedmiotem projektu (budowa ścieżki rowerowej), z zapewnieniem uzyskania przez Wykonawcę i na jego koszt wszelkich ewentualnych uzgodnień, w tym także w przypadku takiej potrzeby zgody i akceptacji autora dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, 8. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia zakresu robót z przedmiotu zamówienia do wysokości środków zabezpieczonych na to zadanie w budżecie gminy Lwówek na 2012r. (jeżeli zajdzie taka potrzeba). 9. Informacja na temat możliwości powierzenia przez wykonawcę wykonania części lub całości zamówienia podwykonawcom. Zamawiający żąda od Wykonawcy wskazania w ofercie jakie części zamówienia, zamierza powierzyć podwykonawcom - wzór oświadczenia stanowi zał. nr 8 do siwz. 10. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 11. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 12. Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej. 13. Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego. 1) Zamawiający oświadcza, iż w przypadku posiadania środków zabezpieczonych w budżecie Gminy Lwówek na 2012r. na to zadanie oraz kiedy wartość tych środków będzie wyższa, a niżeli wartość wybranej najkorzystniejszej oferty - przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających - dodatkowych. 2) Jeżeli w trakcie realizacji umowy i wykonywania robót wystąpią zmiany rozwiązań technicznych równorzędne, polepszające funkcjonalnie projektowanego układu budowy sieci wodociągowej i kanalizacji deszczowej od tego jakie przewiduje dokumentacja do tego postępowania (projekt budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót), lub wartość najkorzystniejszej wybranej oferty będzie niższa, a niżeli wartość środków zabezpieczonych w budżecie na to zamówienie, a zamówienie uzupełniające będzie polegało na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, lub wystąpią inne roboty niezawinione przez Wykonawcę, które nie dają się przewidzieć przed rozpoczęciem robót (na etapie planowania i projektowania inwestycji) wymagające dodatkowego wynagrodzenia. 3) Wykonawca wykona zamówienia uzupełniające, lub dodatkowe jedynie na wyraźne polecenie Zamawiającego, na podstawie oddzielnego dodatkowego zamówienia - dodatkowej umowy realizowanej zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6) lub zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 5) ustawy Pzp, dla którego zostanie sporządzona przez Wykonawcę dodatkowa wycena w oparciu o obowiązujące katalogi nakładów rzeczowych i złożoną ofertę, zgodnie z cenami jednostkowymi czynników cenotwórczych do zamówienia podstawowego, jednakowych jak przyjęte w złożonej ofercie przez Wykonawcę i ilości robót przewidzianych do wykonania (potwierdzonych przez inspektora nadzoru inwestorskiego). 4) W przypadku udzielenia zamówień uzupełniających, Zamawiający będzie żądał wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości jak w zamówieniu podstawowym. 14. Wymagania stawiane Wykonawcy: 1) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia, zawartymi w siwz, projekcie budowlanym - dokumentacji technicznej, oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, z zastosowaniem materiałów i urządzeń, które spełniają wymagania wynikające z polskich norm przenoszących normy europejskie. 2) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy. 3) Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. 4) Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 5) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia, Wykonawca bierze na siebie ryzyko wykonywania robót w otwartym terenie. 15. Inne wymagania odnoszące się do przedmiotu zamówienia: 1) geodezyjne wytyczenie trasy budowy śieci wodociągowej, 2) obsługa archeologiczna inwestycji (w przypadku takiej potrzeby), 3) wykonanie powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej - 3szt., 4) pokrycie kosztów zajęcia pasa drogi i ewentualnej zmiany organizacji ruchu na czas budowy w pasie drogi gminnej (w przypadku takiej potrzeby), 5) przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie ze sztuka budowlaną i zasadami współczesnej wiedzy technicznej, przy przestrzeganiu Polskich Norm, polskich aprobat technicznych i polskich specyfikacji technicznych oraz przepisów bhp, 6) wszystkie materiały i urządzenia użyte do wykonania przedmiotowej modernizacji oraz ich parametry jakościowo techniczne muszą odpowiadać parametrom wytyczonym przez Wspólnotę (Unię Europejską), muszą posiadać atesty lub certyfikaty akceptowalne przez Unię i muszą pochodzić z Unii, bądź z jednego z krajów stowarzyszonych w ramach Unii (z uwzględnieniem prawa opcji obejmującego ewentualne zamienniki wskazane przez wykonawcę projektu technicznego w opisie technicznym, dokumentacji projektowej bądź zaproponowane przez Wykonawcę po akceptacji projektanta). 7) na czas prowadzenia robót Wykonawca ustawi odpowiednie znaki ostrzegawcze oraz zapewni właściwe zabezpieczenie (i oświetlenie terenu budowy w miejscach takiej potrzeby), a po zakończeniu robót teren budowy uporządkuje i zagospodaruje, 8) wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany do zaakceptowania projektu umowy przez jego podpisania i parafowanie każdej ze stron. 16. Wymagania organizacyjne: 1) uzyskanie wymaganych prawem pozwoleń i uzgodnień łącznie z przyjęciem przez właściwy organ nadzoru budowlanego obiektu, po zawiadomieniu o zakończeniu budowy, a przed przystąpieniem do użytkowania w przypadku takiej potrzeby, 2) przygotowanie organizacyjne przedsięwzięcia pod kątem najmniejszej uciążliwości dla społeczeństwa z pokryciem ewentualnych roszczeń odszkodowawczych właścicieli nieruchomości, za szkody wyrządzone podczas prowadzenia robót lub związane z prowadzonymi robotami, 3) pokrycie ewentualnych kosztów napraw uszkodzonych urządzeń i wyrządzonych szkód oraz doprowadzenie do stanu wymaganego przez administratora przeszkód na trasie budowy sieci wodociągowej i kanalizacji deszczowej, 4) pokrycie kosztów związanych z zajęciem pasa drogowego, z nadzorem archeologicznym (w przypadku jego potrzeby), oraz innymi wymaganymi przy przejściach przez przeszkody występujące na trasie budowy sieci wodociągowej (w tym udział inspektorów Europol Gazu S.A. z Warszawy oraz Gaz Systemu z Poznania w nadzorowaniu przekroczenia gazociągów g1400 i g500), 5) uwaga: podkłady geodezyjne na których została sporządzona dokumentacja projektowa mogą nie zawierać wszystkich informacji i szczegółów o terenie oraz wbudowanej infrastrukturze. 17. Wymagania dotyczące gwarancji: 1) Wykonawca udzieli co najmniej 36 miesięcznej gwarancji na wykonane przez siebie roboty obejmujące wszystkie etapy zamówienia z projektu budowlanego (dokumentacji technicznej), 2) w okresie gwarancji Wykonawca zobowiązuje się do bezpłatnego wykonania napraw i usuwania awarii i zapewnia 24 godzinny serwis ze zobowiązaniem podjęcia napraw w okresie gwarancji w czasie nie dłuższym niż 5 godzin od chwili zgłoszenia awarii, do momentu rozpoczęcia napraw na miejscu awarii na terenie gminy Lwówek, w przypadku, kiedy nie będzie to możliwe, roboty wykona Zamawiający, a kosztami obciąży Wykonawcę. 3) W przypadku, kiedy konieczne będzie natychmiastowe wykonanie napraw (sytuacja zagrożenia lub możliwości powstania strat materialnych), Zamawiający wykona naprawy na koszt Wykonawcy i powiadomi go niezwłocznie o tym fakcie. 4) termin gwarancji rozpoczyna swój bieg od dnia podpisania pozytywnego, końcowego protokołu odbioru robót z wykonania przedmiotu zamówienia (umowy) i prawidłowego ukończenia wszystkich prac związanych z zamówieniem, 5) Wykonawca do odbioru końcowego przekaże dokumenty gwarancyjne producentów wbudowanych przez siebie urządzeń technicznych, i zainstalowanego osprzętu, 6) udzielona gwarancja nie wyklucza dochodzenia swoich praw przez Zamawiającego w tytułu rękojmi za wady, początkiem biegu terminu rękojmi jest wydanie przedmiotu zamówienia Zamawiającemu po podpisaniu końcowego protokółu odbioru robot..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • 1) Zamawiający oświadcza, iż w przypadku posiadania środków zabezpieczonych w budżecie Gminy Lwówek na 2012r. na to zadanie oraz kiedy wartość tych środków będzie wyższa, a niżeli wartość wybranej najkorzystniejszej oferty - przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających - dodatkowych. 2) Jeżeli w trakcie realizacji umowy i wykonywania robót wystąpią zmiany rozwiązań technicznych równorzędne, polepszające funkcjonalnie projektowanego układu budowy sieci wodociągowej i kanalizacji deszczowej od tego jakie przewiduje dokumentacja do tego postępowania (projekt budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót), lub wartość najkorzystniejszej wybranej oferty będzie niższa, a niżeli wartość środków zabezpieczonych w budżecie na to zamówienie, a zamówienie uzupełniające będzie polegało na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, lub wystąpią inne roboty niezawinione przez Wykonawcę, które nie dają się przewidzieć przed rozpoczęciem robót (na etapie planowania i projektowania inwestycji) wymagające dodatkowego wynagrodzenia. 3) Wykonawca wykona zamówienia uzupełniające, lub dodatkowe jedynie na wyraźne polecenie Zamawiającego, na podstawie oddzielnego dodatkowego zamówienia - dodatkowej umowy realizowanej zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6) lub zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 5) ustawy Pzp, dla którego zostanie sporządzona przez Wykonawcę dodatkowa wycena w oparciu o obowiązujące katalogi nakładów rzeczowych i złożoną ofertę, zgodnie z cenami jednostkowymi czynników cenotwórczych do zamówienia podstawowego, jednakowych jak przyjęte w złożonej ofercie przez Wykonawcę i ilości robót przewidzianych do wykonania (potwierdzonych przez inspektora nadzoru inwestorskiego). 4) W przypadku udzielenia zamówień uzupełniających, Zamawiający będzie żądał wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości jak w zamówieniu podstawowym.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 19.10.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiajacy w tym postępowaniu nie wymaga wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień, za spełnienie warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Zamawiający uzna złożenie przez Wykonawcę oświadczenia z art. 22 ust 1 ustawy Pzp. Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia/niespełna.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek spełnią wykonawcy, którzy : - w okresie ostatnich pięciu lat przed wszczęciem postępowania (a jeżeli okres działalności jest krótszy - to w tym okresie) wykonali należycie minimum trzy roboty budowlane (budowa sieci wodociągowych lub sieci kanalizacyjnych) o wartości nie mniejszej niż wartość planowanego kontraktu (umowy) wynikającego z przedmiotowego postępowania i posiadają dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia/niespełna.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wymaga wspecjalnego warunku w tym zakresie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek spełnią wykonawcy, którzy: - wykażą że dysponują osobami zdolnymi do wykonania przedmiotowego zamówienia, bądź przedstawią pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, oraz - dołączą wykaz części zamówienia jakie zamierzają zlecić podwykonawcom do wykonania, - dysponują minimum jedną osobą (kierownikiem budowy) posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane w zakresie i specjalności objętej zamówieniem (budowa sieci sanitarnych) - odpowiedzialnej za realizację robót, o których mowa w art. 14 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 roku, Nr 243, poz. 1623), dysponującą aktualnym potwierdzeniem przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, - bądź przedstawią pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego (kierownika budowy, kierowników robót), osób zdolnych i odpowiedzialnych, przewidzianych do wykonania przedmiotowego zamówienia. Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia/niespełna.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek spełnią wykonawcy, którzy : - posiadają opłaconą polisę, potwierdzającą, że są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż wartość przewidywanego przedmiotowego kontraktu (przedmiotowej umowy), - posiadają środki finansowe, lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 60% wartości przewidywanego kontraktu (przewidywanej umowy) wynikającego z przedmiotowego postępowania. Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia/niespełna.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia. Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy. 1. Zmiany terminu wykonania zamówienia w następujących przypadkach: - wystąpienia siły wyższej, siła wyższa oznacza wydarzenia nieprzewidywalne i poza kontrolą Stron niniejszej umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązywania się z umowy w jej obecnym brzmieniu, - innych uzasadnionych przyczyn pod warunkiem, że zaszły okoliczności których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, - w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych (okres zimy i panujące mrozy) termin wykonania zamówienia może ulec wydłużeniu, lecz tylko o czas niezbędny do prawidłowego wykonania zamówienia). 2. Zmian przewidzianych w Prawie budowlanym: 1) art. 23, pkt 1, jeżeli są uzasadnione koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa wykonania robót budowlanych lub usprawnianie procesu budowy, 2) art. 20, ust. 1, pkt 4, lit. B - po uzgodnieniu możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego, albo 3) gdy zmiany dokonane zostały podczas wykonywania robót i nie odstępują w sposób istotny od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowę w ramach art. 36a, ust. 5 lub dokonane zostały zgodnie z zapisami art. 36a, ust. 6 ustawy z zastrzeżeniem art. 57, ust. 2 prawo budowlane. 3. Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego w szczególności: 1) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej usprawniających funkcjonowanie całego układu budowy kanalizacji sanitarnej, 2) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń instalacji lub obiektów infrastrukturalnych. W przypadku wystąpienia okoliczności wymienionej powyżej termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób prawidłowy, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. W razie nie zgłoszenia przez Wykonawcę zamawiającemu w terminie nie później niż 3 dni od zaistnienia wyżej wskazanych wyżej przyczyn i okoliczności, Wykonawca zobowiązany będzie do dotrzymania terminów umownych. 4. Rezygnacja przez zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone o ilość robót niewykonanych na bazie kosztowej wskazanej w kosztorysie ofertowym. Ewentualne wyłączenia robót, realizowane będą na podstawie zatwierdzonych przez Zamawiającego protokołów konieczności. Za roboty wyłączone, strony ustalają wynagrodzenie na podstawie zatwierdzonego przez Zamawiającego kosztorysu sporządzonego przez Wykonawcę z zastosowaniem cen jednostkowych i wskaźników, określonych w kosztorysie ofertowym, sprawdzonego przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. 5. Wystąpienie robót zamiennych: ewentualne roboty zamienne, realizowane będą na podstawie zatwierdzonych przez inspektora nadzoru inwestorskiego i Zamawiającego protokołów konieczności oraz wprowadzeniu uzasadnionych zmian przez Projektanta. 6. Wystąpienie robót dodatkowych niezbędnych do prawidłowego wykonania realizowanego zamówienia. W przypadku wystąpienia okoliczności stanowiących podstawę zmian postanowień umowy Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego, nie później niż w dniu następnym od zaistnienia przyczyn do wykonania robot dodatkowych, poinformowania o tym fakcie Zamawiającego i wystąpienia z wnioskiem o dokonanie zmian w zawartej - przedmiotowej umowie.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.lwowek.com.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: W Urzędzie Miasta i Gminy w Lwówku Ul. Ratuszowa 2, 64-310 Lwówek, bezpłatnie w biurze nr 20..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.08.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Lwówku, ul. Ratuszowa 2, pokój nr 5 - sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.