eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi UlhówekRemont świetlic wiejskich w miejscowości Budynin, Oserdów, Rzeczyca, Rzeplin, Ulhówek, Wasylów Wielki - I etap

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-08-08

Ulhówek: Remont świetlic wiejskich w miejscowości Budynin, Oserdów, Rzeczyca, Rzeplin, Ulhówek, Wasylów Wielki - I etap
Numer ogłoszenia: 291552 - 2012; data zamieszczenia: 08.08.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Ulhówek , ul. Kościelna 1/1, 22-678 Ulhówek, woj. lubelskie, tel. 084 6616004, faks 084 6616004.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ulhowek.bip.lublin.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont świetlic wiejskich w miejscowości Budynin, Oserdów, Rzeczyca, Rzeplin, Ulhówek, Wasylów Wielki - I etap.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest Remont świetlic wiejskich w miejscowości Budynin, Oserdów, Rzeczyca, Rzeplin, Ulhówek, Wasylów Wielki - I etap Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie następujących robót: 1.1 Przedmiot zamówienia w zakresie zadania nr 1 dotyczy - Remont świetlicy wiejskiej w miejscowości Budynin - działka nr 45 - wymiana pokrycia dachowego z blachy płaskiej na blachę stalową powlekaną, dachówkową - 390,69m2, - wymiana stolarki okiennej drewnianej na PCV - 16,38m2, wymiana stolarki drzwiowej drewnianej na stalową - 4,58m2. 1.2. Przedmiot zamówienia w zakresie zadania nr 2 dotyczy - Remont świetlicy wiejskiej w miejscowości Oserdów - działka nr 88)1 - wymiana pokrycia dachowego z blachy płaskiej na blachę stalową powlekaną, dachówkową - 158,00m2, - wymiana stolarki okiennej drewnianej na PCV - 6,00m2, wymiana stolarki drzwiowej drewnianej na klepkowe - 5,04m2. 1.3. Przedmiot zamówienia w zakresie zadania nr 3 dotyczy - Remont świetlicy wiejskiej w miejscowości Rzeczyca - działka nr 763/3 - wymiana pokrycia dachowego z płyt eternitowych na blachę stalową powlekaną, dachówkową - 328,25m2, - wymiana stolarki okiennej drewnianej na PCV - 7,80m2, wymiana stolarki drzwiowej drewnianej na stalową - 4,80m2. 1.4. Przedmiot zamówienia w zakresie zadania nr 4 dotyczy - Remont świetlicy wiejskiej w miejscowości Rzeplin - działka nr 335 - wymiana pokrycia dachowego z płyt blachą płaską na blachę stalową powlekaną, dachówkową - 328,50m2, - wymiana stolarki okiennej drewnianej na PCV - 17,84m2, wymiana stolarki drzwiowej drewnianej na stalową - 2,65m2. 1.5. Przedmiot zamówienia w zakresie zadania nr 5 dotyczy - Remont świetlicy wiejskiej w miejscowości Ulhówek - działka nr 196 - wymiana pokrycia dachowego z blachy płaskiej na blachę stalową powlekaną, dachówkową - 240,00m2, wymiana stolarki okiennej drewnianej na PCV - 4,32m2, 1.6. Przedmiot zamówienia w zakresie zadania nr 6 dotyczy - Remont świetlicy wiejskiej w miejscowości Wasylów Wielki - działka nr 310 - wymiana pokrycia dachowego z płyt eternitowych na blachę stalową powlekaną, dachówkową - 380,70m2, wymiana stolarki okiennej drewnianej na PCV - 31,46m2, wymiana stolarki drzwiowej drewnianej na stalową - 6,30m2. 1. Stolarkę okienną PCV wykonać z profili 6 komorowych 80mm szerokość ramy w kolorze białym, dwu skrzydłowe przy czym jedno skrzydło rozwieralne a drugie uchylno-rozwieralne według istniejących otworów okiennych, zestawy dwuszybowe Umax- 1,1 Wm2K a dla całego okna Umax - 1,5 Wm2K. 2. Drzwi zewnętrzne (ciepłe) stalowe malowane proszkowo z samozamykaczem i zamkiem z wkładką. 3. Blach powlekana dachówkowa grubości nie mniej niż 0,5mm w kolorze wiśni. Zaleca się, aby każdy Wykonawca zapoznał się z warunkami terenowymi celem uzyskania dodatkowych informacji przydatnych do oceny prac i złożenia oferty, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. Szczegółowe informacje zawierają przedmiary robót, dokumentacja techniczna, specyfikacja wykonania i odbioru robót, które są załącznikiem do SIWZ. Prace budowlano - montażowe prowadzone będą pod nadzorem Inspektora Nadzoru powołanego przez zamawiającego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z dokumentacją będą też udostępnione wykonawcom od poniedziałku do piątku w Urzędzie Gminy Ulhówek pok. nr 8A w godz. 10.00 - 14.00..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających do wartości nie przekraczającej 20% wartości zamówienia podstawowego.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.25.00-6, 45.26.00.00-0, 45.42.11.00-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 6.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.11.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca przed złożeniem oferty zobowiązany jest do wniesienia wadium w zakresie poszczególnych zadań od 1 do 6 w wysokości: a) dla zadania nr 1 w wysokości 1.600,00 zł. (słownie: jeden tysiąc sześćset złotych) b) dla zadania nr 2 w wysokości 1.000,00zł. (słownie: jeden tysiąc złotych) c) dla zadania nr 3 w wysokości 1.500,00zł. (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych) d) dla zadania nr 4 w wysokości 1.500,00zł. (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych) e) dla zadania nr 5 w wysokości 1.000,00zł. (słownie: jeden tysiąc złotych) f) dla zadania nr 6 w wysokości 2.000,00zł. (słownie: dwa tysiące złotych).

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • wykonawca zobowiązany jest wykazać co najmniej jedną robotę o podobnym zakresie i charakterze oraz wartości min. 60.000,00zł.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • wykonawca musi wykazać, że posiada narzędzia, wyposażenie zakładu i urządzenia techniczne dostępne wykonawcy robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami uprawnionymi do pełnienia obowiązków kierownika budowy w branży budowlanej - posiadającymi uprawnienia budowlane w branży budowlanej - jedna osoba

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • opłacona polisa ubezpieczeniowa a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności związanej z przedmiotem zamówienia , -posiada środki finansowe lub zdolność kredytową nie niższa niż kwota wynagrodzenia za przedmiot zamówienia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z art.144 ust 1 ustawy Pzp Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania istotnych zmian postanowień umowy w zakresie; 1) terminu wykonania przedmiotu umowy na skutek wystąpienia przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a które skutkują niemożliwością terminowego wykonania przedmiotu umowy; 2) wynagrodzenia umownego, pod warunkiem, że zmiany te są korzystne dla Zamawiającego; 3) zmiany terminów oraz zasad płatności na skutek wystąpienia przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. 4) zmiana innych postanowień umownych tylko w uzasadnionych przypadkach niezależnie od stron, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ulhowek.bip.lublin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Ulhówek ul. Kościelna 1/1, 22-678 Ulhówek pok. nr 8A.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.08.2012 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Ulhówek ul. Kościelna 1/1, w sekretariacie urzędu..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: PROW na lata 2007-2013..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Remont świetlicy wiejskiej w miejscowości Budynin - działka nr 45..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: - wymiana pokrycia dachowego z blachy płaskiej na blachę stalową powlekaną, dachówkową - 390,69m2, - wymiana stolarki okiennej drewnianej na PCV - 16,38m2, wymiana stolarki drzwiowej drewnianej na stalową - 4,58m2...

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.25.00-6, 45.26.00.00-0, 45.42.11.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.11.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Remont świetlicy wiejskiej w miejscowości Oserdów - działka nr 88/1..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: - wymiana pokrycia dachowego z blachy płaskiej na blachę stalową powlekaną, dachówkową - 158,00m2, - wymiana stolarki okiennej drewnianej na PCV - 6,00m2, wymiana stolarki drzwiowej drewnianej na klepkowe - 5,04m2...

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.25.00-6, 45.26.00.00-0, 45.42.11.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.11.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Remont świetlicy wiejskiej w miejscowości Rzeczyca - działka nr 763/3..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: - wymiana pokrycia dachowego z płyt eternitowych na blachę stalową powlekaną, dachówkową - 328,25m2, - wymiana stolarki okiennej drewnianej na PCV - 7,80m2, wymiana stolarki drzwiowej drewnianej na stalową - 4,80m2...

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.25.00-6, 45.26.00.00-0, 45.42.11.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.11.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Remont świetlicy wiejskiej w miejscowości Rzeplin - działka nr 335..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: - wymiana pokrycia dachowego z płyt blachą płaską na blachę stalową powlekaną, dachówkową - 328,50m2, - wymiana stolarki okiennej drewnianej na PCV - 17,84m2, wymiana stolarki drzwiowej drewnianej na stalową - 2,65m2...

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.25.00-6, 45.26.00.00-0, 45.42.11.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.11.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Remont świetlicy wiejskiej w miejscowości Ulhówek - działka nr 196..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: - wymiana pokrycia dachowego z blachy płaskiej na blachę stalową powlekaną, dachówkową - 240,00m2, wymiana stolarki okiennej drewnianej na PCV - 4,32m2,..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.25.00-6, 45.26.00.00-0, 45.42.11.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.11.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Remont świetlicy wiejskiej w miejscowości Wasylów Wielki - działka nr 310..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: - wymiana pokrycia dachowego z płyt eternitowych na blachę stalową powlekaną, dachówkową - 380,70m2, wymiana stolarki okiennej drewnianej na PCV - 31,46m2, wymiana stolarki drzwiowej drewnianej na stalową - 6,30m2...

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.25.00-6, 45.26.00.00-0, 45.42.11.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.11.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.