Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2017-02-21
Og³oszenie nr 29251 - 2017 z dnia 2017-02-21 r.
¦widnica: Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. "Przebudowa ul. Przyja¼ni w ¦widnicy"
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe
Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych
nie
Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy
nie
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowanianie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych
nie
Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej
nie
W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Prezydent Miasta ¦widnicy, krajowy numer identyfikacyjny
57958900000, ul.
ul. Armii Krajowej
49,
58100
¦widnica, woj.
dolno¶l±skie, pañstwo
Polska, tel.
748 562 850, e-mail
mbp@um.swidnica.pl, faks
748 523 110.
Adres strony internetowej (URL): www.swidnica.bip-gov.info.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):
Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)
nie
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
tak
www.swidnica.bip-gov.info.pl
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem
nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie
nie
adres
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
Wymagane jest przes³anie ofert w formie pisemnej za po¶rednictwem operatora pocztowego, kuriera lub dorêczenie osobiste.
Adres:
Urz±d Miejski w ¦widnicy, ul. Armii Krajowej 49, 58-100 ¦widnica, Wydzia³ Zamówieñ Publicznych i Przetargów, pok.124, I p.
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. "Przebudowa ul. Przyja¼ni w ¦widnicy"
Numer referencyjny: P-22/III/17
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
nie
II.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: IV. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 4.1 PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA : 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. "Przebudowa ul. Przyja¼ni w ¦widnicy" , w zakresie jak ni¿ej: 1) Roboty obejmuj±ce koszty kwalifikowalne - przebudowa ulicy Przyja¼ni wraz z przylegaj±cymi skrzy¿owaniami z ulicami £±kow±, Zielon± i ¦l±sk± w zakresie objêtym opracowaniem, o którym mowa w ust. 3, pkt 1-10 poni¿ej, w tym: - roboty przygotowawcze i rozbiórkowe, - budowa i przebudowa chodników, - budowa i przebudowa zjazdów indywidualnych, - budowa ¶cie¿ki rowerowej, - budowa zatok autobusowych, - monta¿ wiaty autobusowej, - remont nawierzchni jezdni, gzymsów i barier na mo¶cie, - remont nawierzchni ulicy pod wiaduktem kolejowym, - budowa muru oporowego z elementów prefabrykowanych typu L, - budowa murków ¿elbetowych w miejscu likwidowanych bram, - przebudowa kanalizacji deszczowej, - przebudowa z rozbudow± sieci o¶wietlenia ulicznego, - wycinka drzew i krzewów w niezbêdnym zakresie, - oznakowanie poziome i pionowe, monta¿ urz±dzeñ bezpieczeñstwa ruchu drogowego - umocnienie skarp, - rekultywacja terenu, 2) Roboty obejmuj±ce koszty niekwalifikowalne - zabezpieczenie sieci wodoci±gowej, - zabezpieczenie i przebudowa sieci gazowej koliduj±cej z inwestycj± drogow± , - zabezpieczenie i przebudowa urz±dzeñ elektroenergetycznych koliduj±cych z inwestycj± drogow±, - przebudowa sieci napowietrznej nN - o,4kV, o którym mowa w ust. 3, pkt 11-12 poni¿ej - zabezpieczenie i przebudowa sieci teletechnicznej koliduj±cej z inwestycj± drogow±, - budowa kanalizacji deszczowej w ramach realizacji Etapu I zadania pn. "Budowa kolektora deszczowego w ul. S³owiañskiej, na odcinku od ul. ¦l±skiej do ul. Wileckiej oraz przebudowa potoku Pisarzowickiego na odcinku od ul. ¦l±skiej do rzeki Bystrzycy w ¦widnicy. - przebudowa ogrodzeñ 2. Przedmiot niniejszego zamówienia bêdzie realizowany zgodnie z wiedz± budowlan±, przepisami szczególnymi, w oparciu o umowê, projekty budowlane i wykonawcze, zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia a tak¿e: 1) decyzjê o zezwoleniu na realizacjê inwestycji drogowej (decyzja zrid) nr 312/2016 z dnia 18 marca 2016 r., 2) zg³oszenie wykonania robót budowlanych w ramach przedmiotowego zadania, w skrzy¿owaniu i wzd³u¿ linii kolejowej nr 137 relacji Katowice-Legnica, w km od 225.141 do 225.149, w zakresie odnowienia nawierzchni jezdni i chodnika poprzez wymianê warstwy ¶cieralnej jedni o gr. 5 cm oraz wymianê kostki na chodniku wraz z za¶wiadczeniem o nie wniesieniu sprzeciwu do zg³oszenia, 3) zg³oszenie robót budowlanych polegaj±cych na skablowaniu odcinka obwodów linii napowietrznej nN X-2 i X-3 przy ul. Przyja¼ni w ¦widnicy na odcinku od stacji transformatorowej z R 423-32 do mostu na rzece Bystrzycy. 3. Przedmiot zamówienia zosta³ szczegó³owo opisany w dokumentacji projektowej, sporz±dzonej przez Biuro Konstrukcyjne REJPROJEKT Anna Rej z siedzib±: Sio³kowa 336, 33-330 Grybów, obejmuj±cej n/w opracowania wykonane w grudniu 2015 r.: 1) Projekt budowlany bran¿: drogowej, sanitarnej, elektrycznej i telekomunikacyjnej 2) Projekt wykonawczy (PW) - bran¿y drogowej, 3) PW - bran¿y sanitarnej - kanalizacja deszczowa, 4) PW - bran¿y sanitarnej - sieæ gazowa wraz z przy³±czami, 5) PW - bran¿y elektrycznej - sieæ elektroenergetyczna, 6) PW - bran¿y elektrycznej - sieæ o¶wietleniowa, 7) PW - bran¿y telekomunikacyjnej - sieæ teletechniczna, 8) Projekt sta³ej organizacji ruchu, 9) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR) bran¿: drogowej, sanitarnej, elektrycznej i telekomunikacyjnej, 10) Opinia Geotechniczna, oraz n/w opracowania wykonane w pa¼dzierniku 2016 r. 11) Projekt budowlany i wykonawczy skablowania odcinka obwodów linii napowietrznej nN X-2 i X-3 przy ul. Przyja¼ni w ¦widnicy na odcinku od stacji transformatorowej z R 423-32 do mostu na rzece Bystrzycy - bran¿y elektrycznej - sieæ elektroenergetyczna, 12) STWiOR bran¿y elektrycznej, 4. Zakres zamówienia obejmuje równie¿ roboty budowlane bran¿y sanitarnej, przewidziane do wykonania w ramach realizacji Etapu I zadania pn. "Budowa kolektora deszczowego w ul. S³owiañskiej na odcinku od ul. ¦l±skiej do ul. Wileckiej oraz przebudowa potoku Pisarzowickiego na odcinku od ul. ¦l±skiej do rzeki Bystrzycy w ¦widnicy. 5. Etap I robót, o którym mowa w ust. 4 powy¿ej, zaplanowany do wykonania w trakcie przebudowy skrzy¿owania ulic S³owiañskiej i ¦l±skiej obejmuje: 1) wykonanie studni D1 z rur stalowych spiralnie karbowanych Dw = 2000mm, H=1,35m 2) pod³±czenie 4,5 - metrowego odcinka rury DN500PP z istniej±cego wylotu do w/w studni, 3) wymianê istniej±cego ruroci±gu kd500 na DN800PP na odcinku 18,5 m, 4) wykonanie nowego odcinka ruroci±gu DN500PP na odcinku 7,6 m, 5) wykonanie studni Dd1 z krêgów betonowych Dn=1000mm, H=1,26m 6. Roboty, o których mowa w ust. 5 powy¿ej zosta³y szczegó³owo opisane w opracowaniu projektowym, sporz±dzonym przez firmê: Us³ugi Projektowe mgr in¿. Barbara M±drzak, z siedzib±: 58-100 ¦widnica, Bole¶cin 49fd, obejmuj±cym: 1) PW - bran¿y sanitarnej - projektowany odcinek kanalizacji deszczowej - przej¶cie pod ul. S³owiañsk±, Etap I, 2) STWiOR bran¿y sanitarnej. 7. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje zakup i monta¿ wiaty przystankowej. Zamawiaj±cy wymaga aby wiata przystankowa spe³nia³a n/w parametry: wiata dwusegmentowa/modu³owa z profili stalowych zamkniêtych ocynkowanych ogniowo i lakierowanych proszkowo z kompletem fundamentów punktowych, o przybli¿onych wymiarach: - d³ugo¶æ - ok. 2700 mm, - szeroko¶æ ok. 1400 mm, - wysoko¶æ ca³kowita ok. 2.500 mm. oraz spe³niaj±cah n/w wymagania: - kolor RAL 3000 (czerwony) - dach poliwêglan komorowy, - ¶ciany oszklone, szyby ze szk³a hartowanego 8 mm. - ¶cianka boczna pe³na + znak D 15 przystanku na wysiêgniku, - tablica rozk³adowa zamykana 700 x 700, - siedziska i oparcia z listew drewnianych lakierowanych 8. Zamawiaj±cy informuje, ¿e uzyska³ dofinansowanie inwestycji w ramach Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016 - 2019, w zwi±zku z czym Wykonawca zobowi±zany jest do podjêcia wszelkich dzia³añ w tym organizacyjnych w celu zapewnienia terminowego, w ka¿dym aspekcie zgodnego z niniejszym SIWZ wykonania przedmiotu umowy. Ponadto realizacja i rozliczenie zadania odbywaæ siê bêdzie z uwzglêdnieniem umowy o finansowe wsparcie, któr± Gmina Miasto ¦widnica zawrze z Wojewod± Dolno¶l±skim. 9. Dokumentacja projektowa, o której mowa w ust. 3i 6 powy¿ej , stanowi±ca Za³±cznik nr 9 do SIWZ znajduje siê na stronie internetowej Zamawiaj±cego www.swidnica.bip-gov.info.pl w katalogu zamówienia publiczne. Dokumentacja projektowa w wersji papierowej jest do wgl±du w siedzibie Zamawiaj±cego - Urz±d Miejski w ¦widnicy, ul. Armii Krajowej nr 49, Wydzia³ Dróg - pok. 311. UWAGA! ? Za³±czone przedmiary robót (Za³±cznik nr 10 do SIWZ) nale¿y traktowaæ jako element dodatkowy, nie s³u¿±cy do obliczania ceny oferty. Przedmiar robót jest materia³em pomocniczym i pogl±dowym, nie stanowi samodzielnego opisu przedmiotu zamówienia i nie nale¿y mu przypisywaæ roli funkcji, o których mowa w § 4 ust.1 pkt. 3 Rozporz±dzenia Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004 r. w sprawie szczegó³owego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-u¿ytkowego (Dz. U. z 2004 r. nr 202, poz. 2072). ? Przedmiary robót za³±czone s± w celu u³atwienia dokonania wyceny oferty przez Wykonawcê. Przedmiarów nie nale¿y wype³niaæ ani za³±czaæ do oferty. 10. Przedmiot zamówienia bêdzie realizowany w oparciu o: 1) dokumentacjê projektow±, o której mowa w ust. 3 i 6 powy¿ej, 2) dokumentacjê przetargow±, tj. dokumentacjê sporz±dzon± i udostêpnion± Wykonawcom przez Zamawiaj±cego na potrzeby przeprowadzenia niniejszego postêpowania przetargowego, obejmuj±c± w szczególno¶ci SIWZ wraz z za³±cznikami do niej oraz wszelkimi zmianami i dodatkowymi ustaleniami wynik³ymi w trakcie procedury przetargowej stanowi±cymi integraln± czê¶æ SIWZ, wyszczególnionymi we wszystkich przes³anych i umieszczonych na stronie internetowej Zamawiaj±cego pismach. 11. Zakres robót do wykonania wynika z za³±czonej Dokumentacji, stanowi±cej Za³±cznik 9 do SIWZ. Przedmiary robót maj± charakter pomocniczy. Wykonawca zobowi±zany jest do ustalenia dok³adnej ilo¶ci robót. Z uwagi na wynagrodzenie rycza³towe, w przypadku, w którym oka¿e siê, ¿e rzeczywista ilo¶æ robót jest wiêksza od wcze¶niej za³o¿onej, Wykonawca nie bêdzie móg³ ¿±daæ dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót koniecznych do wykonania na podstawie Dokumentacji, nie zwalnia Wykonawcy od ich wykonania. Ilo¶æ robót w przedmiarze Wykonawca winien skorygowaæ do wielko¶ci rzeczywistej, obliczonej na podstawie Dokumentacji, w³asnych pomiarów i analiz. 12. Ponadto Wykonawca zobowi±zany jest do: 1) opracowania na w³asny koszt projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót objêtych niniejszym zamówieniem zgodnie z Ustaw± z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz.U. 2003 r. Nr 58 poz.515 ze zm.), Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca w sprawie szczegó³owych warunków technicznych dla znaków i sygna³ów drogowych oraz urz±dzeñ bezpieczeñstwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. z 2003 r. Nr 220, poz. 2181) oraz Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 wrze¶nia w sprawie szczegó³owych warunków zarz±dzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarz±dzaniem (Dz.U. z 2003 r. Nr 177 poz.1729), 2) zorganizowania placu budowy (( zaplecze, pobór energii, wody, dozorowanie itd.), 3) oznakowania miejsca robót zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu i utrzymywania tego oznakowania w nale¿ytym stanie przez ca³y czas budowy, 4) obs³ugi geodezyjnej budowy a w szczególno¶ci wykonywania inwentaryzacji w stanie odkrytym oraz wykonania dokumentacji geodezyjnej powykonawczej dla prac zrealizowanych w ramach przedmiotu zamówienia, której orygina³ nale¿y zg³osiæ do Powiatowego Biura Geodezji i Katastru w ¦widnicy, a kopiê do Zamawiaj±cego, 5) bie¿±cego wywozu materia³ów nieu¿ytecznych z terenu budowy na sk³adowisko odpadów oraz i ich unieszkodliwienie o ile bêdzie to konieczne (do 10 km), 6) utrzymania w czysto¶ci dróg publicznych, po których bêdzie odbywa³ siê ruch pojazdów budowy i transportuj±cych materia³y, wykonania inwentaryzacji i przegl±du stanu zerowego dróg przeznaczonych do transportu oraz ustalenia z odpowiednimi zarz±dcami sposobu korzystania z uzgodnionych dróg. W przypadku ewentualnych roszczeñ odszkodowawczych administratorów i zarz±dców za zniszczenie dróg i ulic przez transport budowy Wykonawca jest zobowi±zany do ich naprawy na w³asny koszt, który nie bêdzie podlega³ odrêbnej zap³acie i jest wliczony w cenê kontraktow±. 7) wykonania we w³asnym zakresie dokumentacji fotograficznej oraz inwentaryzacji przyleg³ego terenu celem oddalenia ewentualnych roszczeñ w³a¶cicieli dotycz±cych uszkodzeñ spowodowanych przeprowadzonymi robotami - je¿eli Wykonawca nie dope³ni tego warunku, w przypadku ewentualnych roszczeñ odszkodowawczych w³a¶cicieli nieruchomo¶ci, Wykonawca bêdzie zobowi±zany do ich naprawy na w³asny koszt; 8) uporz±dkowanie i doprowadzenie do stanu pierwotnego terenu s±siaduj±cego z placem budowy po zakoñczeniu wszystkich robót objêtych zamówieniem, 9) niezw³ocznego zawiadamiania Zamawiaj±cego o wszelkich zagro¿eniach lub nowych okoliczno¶ciach wynik³ych w trakcie prowadzenia robót, 10) sporz±dzenia planu bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia, 11) zawarcia na w³asny koszt odpowiednich umów ubezpieczenia z tytu³u szkód, które mog± zaistnieæ w zwi±zku z okre¶lonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialno¶ci cywilnej na czas realizacji roboty objêtej umow±, przy czym ubezpieczeniu podlegaæ maj± w szczególno¶ci: a) roboty objête umow±, urz±dzenia oraz wszelkie mienie ruchome zwi±zane bezpo¶rednio z wykonawstwem robót b) odpowiedzialno¶æ cywilna za szkody oraz nastêpstwa nieszczê¶liwych wypadków dotycz±ce pracowników i osób trzecich a powsta³e w zwi±zku z prowadzonymi robotami, w tym tak¿e ruchem pojazdów mechanicznych. 12) wykonywania wszelkich, innych czynno¶ci wynikaj±cych ze specyfiki danych robót. Uwaga ! ? Prace budowlane bêd± prowadzone na ca³ym obszarze objêtym przedmiotem zamówienia w sposób pozwalaj±cy na utrzymanie ruchu obs³uguj±cego przyleg³e tereny. Wykonawca zobowi±zany jest do zapewnienia dostêpu do wszystkich nieruchomo¶ci dla osób pieszych przez ca³y okres trwania budowy a tak¿e, w miarê mo¿liwo¶ci technologicznych, do umo¿liwienia przez ten okres dojazdu do nieruchomo¶ci oraz dostaw towaru; je¿eli ze wzglêdów technologicznych zaistnieje konieczno¶æ wstrzymania dojazdu do nieruchomo¶ci - Wykonawca ka¿dorazowo zobowi±zany jest do poinformowania o tym fakcie zainteresowane strony. ? Wszelkie prace w pobli¿u istniej±cego uzbrojenia terenu (kable teletechniczne, energetyczne, przewody kanalizacyjne, wodoci±gowe, gazowe) nale¿y prowadziæ rêcznie, pod nadzorem przedstawiciela, wskazanego przez w³a¶ciciela sieci. Przed rozpoczêciem robót przebiegaj±cych w pobli¿u istniej±cego uzbrojenia terenu, nale¿y próbnymi przekopami ustaliæ po³o¿enie tych sieci. ? Zamawiaj±cy zachowuje prawo dostêpu do terenu budowy dla wskazanych przez siebie innych wykonawców (np. Zak³ad Gazowniczy w Wa³brzychu, ¦widnickie Przedsiêbiorstwo Wodoci±gów i Kanalizacji, Zak³ad Energetyczny, spó³ki telekomunikacyjne, ..), w celu realizacji przez tych wykonawców w³asnych zadañ inwestycyjnych i prowadzenia robót na podstawie odrêbnych pozwoleñ na budowê lub zg³oszenia robót, wy³±czonych z przedmiotu niniejszej umowy, ? Wykonawca winien na czas realizacji robót ustawiæ i utrzymywaæ tablice informacyjne (informuj±ce mieszkañców o komunikacyjnych utrudnieniach, wykonywanych pracach drogowych, z przeprosinami za utrudnienia); w/w tablice nale¿y przywie¼æ z miejsca wskazanego przez Zamawiaj±cego (tj. z odleg³o¶ci ok. 2 km) a po zakoñczeniu robót odwie¼æ w to samo miejsce, 4.2 LOKALIZACJA 1. Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowê ul. Przyja¼ni w ¦widnicy wraz z przylegaj±cymi skrzy¿owaniami z ulicami £±kow±, Zielon± oraz ¦l±sk±. 2. Przedmiot zamówienia zlokalizowany jest na n/w dzia³kach: 1) dz. nr: 204, 205, 26, 30, 33 (33/1), 93, 101, 102, (102/1), 103, 104 (104/1), 105 (105/1), 124, 125, 154 (154/1), 17, 89, 253, 254, 255, 90, 91, 98, 153, 152, 151/2, 148, 147, 129, 128, 127; obrêb 0006 -Kraszowice, 2) dzia³ki nr; 2658, 2694, 2651; obrêb 0005 - Zachód j. ew. 021901_1 miasto ¦widnica (w nawiasach podano numery dzia³ek po podzia³ach na podstawie map podzia³owych) 4.3 WSPÓLNY S£OWNIK ZAMÓWIEÑ PUBLICZNYCH CPV: 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg Roboty w zakresie nawierzchni dróg, 45233260-9 Roboty budowlane w zakresie dróg pieszych, 45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg, 45233320-8 Fundamentowanie dróg, 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowê, 45110000-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne, 45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych, 45230000-8 Roboty budowlane w zakresie budowy ruroci±gów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg , lotnisk i kolei; wyrównanie terenu, 45231400-9 Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych, 45232210-7 Roboty budowlane w zakresie linii napowietrznych, 45232200-4 Roboty pomocnicze w zakresie linii energetycznych, 45232300-5 Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie linii telefonicznych i ci±gów komunikacyjnych , 45231000-5 Roboty budowlane w zakresie budowy ruroci±gów, ci±gów komunikacyjnych i linii energetycznych, 45221119-9 Roboty budowlane w zakresie renowacji mostów, 45231300-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodoci±gów i ruroci±gów do odprowadzania ¶cieków, 45232130-2 Roboty budowlane w zakresie budowy wodoci±gów i ruroci±gów do odprowadzania wody burzowej, 4.3. INNE POSTANOWIENIA 1 U¿yte w dokumentacji przetargowej nazwy w³asne urz±dzeñ i materia³ów okre¶laj± jedynie minimalne oczekiwane parametry jako¶ciowe oraz wymagany standard i wygl±d. Mog± byæ zast±pione przez inne równowa¿ne, z tym, ¿e obowi±zek udowodnienia równowa¿no¶ci nale¿y do Wykonawcy. 2 Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych. 3 Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci sk³adania ofert wariantowych. 4 Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ udzielenia zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp, na kwotê nie wiêksz± ni¿ 200.000,00 z³. netto. Ewentualny zakres robót budowlanych zamówienia to roboty zwi±zane z przebudow± dróg i chodników (w tym z ich odwodnieniem, o¶wietleniem oraz usuwaniem kolizji z infrastruktur± techniczn±) takie jak: roboty przygotowawcze i rozbiórkowe, roboty ziemne, uk³adanie podbudów i nawierzchni dróg, uk³adanie krawê¿ników obrze¿y i ¶cieków ulicznych, oznakowanie drogi, regulacja urz±dzeñ uzbrojenia drogi, monta¿ i demonta¿ kana³ów, ruroci±gów, przewodów i urz±dzeñ kanalizacji deszczowej, gazowej i telekomunikacyjnej, uk³adanie kabli o¶wietlenia ulicznego, instalowanie urz±dzeñ o¶wietlenia drogowego, roboty w zakresie budowy linii energetycznych i napowietrznych. W/w roboty budowlane zostan± udzielone na zasadach przewidzianych w umowie dla zamówienia podstawowego 5 Zamawiaj±cy nie zastrzega obowi±zku osobistego wykonania przez Wykonawcê kluczowych czê¶ci zamówienia na roboty budowlane lub us³ugi. 6 Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê lub podwykonawcê na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych nastêpuj±ce czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia (art. 29 ust. 3a ustawy PZP): 1) przygotowanie terenu pod budowê, 2) roboty rozbiórkowe 3) roboty ziemne, 4) roboty monta¿owe sieci kanalizacji deszczowej, 5) roboty zwi±zane z usuwaniem kolizji z infrastruktur± podziemn±, 6) roboty w zakresie budowy linii energetycznych i napowietrznych 7) wykonanie konstrukcji nawierzchni jezdni, chodników, zjazdów i zatok autobusowych, 8) roboty w zakresie wykonania o¶wietlenia ulicznego. 10) roboty naprawczo-konserwacyjne 7 Wykonawca bêdzie zobowi±zany do przed³o¿enia najpó¼niej w dniu podpisania umowy z³±cznika zawieraj±cego sk³ad osobowy tych¿e pracowników; za³±cznik musi byæ aktualizowany na bie¿±co tj. za ka¿dym razem, gdy dojdzie do zmiany personalnej na budowie. Wymaganie powy¿sze zawiera równie¿ "Wzór umowy" - Za³±cznik nr 8 do SIWZ 8 Wykonawca zobowi±zuje siê, ¿e pracownicy wykonuj±cy czynno¶ci w zakresie jak w ust. 6, bêd± zatrudnieni na umowê o pracê w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2014 r., poz. 1502 z pó¼n. zm.). 9 Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ kontroli zatrudnienia w/w osób przez ca³y okres realizacji wykonywanych przez niego czynno¶ci, w szczególno¶ci poprzez: 1) przedstawienie przez Wykonawcê kopii zanonimizowanych umów zawartych przez Wykonawcê z pracownikami wykonuj±cymi czynno¶ci, o których mowa powy¿ej w terminie wskazanym przez Zamawiaj±cego, nie krótszym ni¿ 7 dni roboczych, 2) okazanie dokumentów potwierdzaj±cych bie¿±ce op³acanie sk³adek i nale¿nych podatków z tytu³u zatrudnienia w/w osób, w terminie wskazanym przez Zamawiaj±cego, nie krótszym ni¿ 7 dni roboczych, 3) sprawdzenie czy roboty budowlane bêd± wykonywane przez osoby wymienione w za³±czniku nr 4 do umowy, które zosta³y wskazane przez Wykonawcê. 10 Nieprzed³o¿enie przez Wykonawcê dokumentów, o których mowa w ust. 8, pkt 1 i 2, bêdzie traktowane jako niewype³nienie obowi±zku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracê oraz bêdzie skutkowaæ naliczeniem kar umownych w wysoko¶ci okre¶lonej w §12, ust. 1, pkt 12 i 13 wzoru umowy za³±czonego do SIWZ, a tak¿e zawiadomieniem Pañstwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zast±pienia umowy o pracê z osobami wykonuj±cymi pracê na warunkach okre¶lonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, umow± cywilnoprawn±. 11 Kontrola, o której mowa w ust. 8 mo¿e byæ przeprowadzona bez wcze¶niejszego uprzedzenia Wykonawcy. V. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA 1 Z uwagi na organizowane przez Miasto cykliczne imprezy sportowe, wymagaj±ce przejezdno¶ci ulicy Przyja¼ni w dniach 21-23 kwietnia 2017 r. Wykonawca rozpocznie realizacjê przedmiotu zamówienia nie wcze¶niej ni¿ w dniu 24 kwietnia 2017 r. 2 Zakoñczenie realizacji przedmiotu zamówienia ustala siê na: 31 pa¼dziernika 2017 r. rozumiany jako data podpisania koñcowego protoko³u odbioru robót, 3 Wykonawca w ci±gu 14 dni od dnia podpisani umowy o wykonanie niniejszego przedmiotu zamówienia dostarczy Zamawiaj±cemu szczegó³owy Harmonogram rzeczowo - finansowy realizacji robót i uzgodni go z Zamawiaj±cym. 1) Harmonogram winien zawieraæ okre¶lenie elementów dla robót, kolejno¶æ w jakiej Wykonawca proponuje je realizowaæ oraz czê¶ciowe ceny rycza³towe za wykonanie elementów robót. Ponadto, w harmonogramie Wykonawca winien wskazaæ roboty przewidziane do wykonania przez podwykonawców (zgodnie z za³±cznikiem nr 4 do SIWZ) . Zamawiaj±cy ma prawo wnie¶æ uwagi do projektu harmonogramu, które Wykonawca jest zobowi±zany uwzglêdniæ w jego ostatecznej wersji 2) Harmonogram bêdzie za³±cznikiem do umowy o roboty budowlane. 3) Terminy po¶rednie zawarte w harmonogramie s± wi±¿±ce dla Wykonawcy. Przesuniêcie terminów po¶rednich z harmonogramu mo¿e nast±piæ wy³±cznie w przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci z powodu których ich dotrzymanie nie by³o mo¿liwym, po uprzedniej, pisemnej akceptacji Zamawiaj±cego dla zmian w harmonogramie. Zmiany nie mog± zostaæ wprowadzone z uwagi na okoliczno¶ci le¿±ce po stronie Wykonawcy lub podwykonawców 4) Terminy wyszczególnione w harmonogramie bêd± na roboczo monitorowane przez osobê upowa¿nion± w tym zakresie przez Zamawiaj±cego. Je¶li Wykonawca nie dotrzyma postanowieñ harmonogramu, koszty wszelkich opó¼nieñ poniesione przez Zamawiaj±cego w zwi±zku z opó¼nieniem poniesie Wykonawca, niezale¿nie od obowi±zku zap³aty kary, zgodnie z zapisami § 13 wzoru umowy. 4. Wykonawca do dnia wprowadzenia na budowê sporz±dzi plan bezpieczeñstwa i ochrony zdrowia. 5. Wykonawca rozpocznie roboty budowlane bez zbêdnej zw³oki i nastêpnie bêdzie prowadzi³ roboty z nale¿ytym pospiechem i bez opó¼nienia , aby ukoñczyæ je w terminie oznaczonym w ust. 2, wliczaj±c w to czas konieczny na przeprowadzenie z powodzeniem prób, sprawdzeñ, pomiarów itp.
II.5) G³ówny kod CPV: 45233220-7
Dodatkowe kody CPV:45233260-9, 45233000-9, 45233320-8, 45100000-8, 45110000-1, 45233290-8, 45230000-8, 45231400-9, 45232210-7, 45232200-4, 45232300-5, 45231000-5, 45221119-9, 45231300-8, 45232130-2
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT: 2401485.58
Waluta:
PLN
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: tak
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: 4 Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ udzielenia zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp, na kwotê nie wiêksz± ni¿ 200.000,00 z³. netto. Ewentualny zakres robót budowlanych zamówienia to roboty zwi±zane z przebudow± dróg i chodników (w tym z ich odwodnieniem, o¶wietleniem oraz usuwaniem kolizji z infrastruktur± techniczn±) takie jak: roboty przygotowawcze i rozbiórkowe, roboty ziemne, uk³adanie podbudów i nawierzchni dróg, uk³adanie krawê¿ników obrze¿y i ¶cieków ulicznych, oznakowanie drogi, regulacja urz±dzeñ uzbrojenia drogi, monta¿ i demonta¿ kana³ów, ruroci±gów, przewodów i urz±dzeñ kanalizacji deszczowej, gazowej i telekomunikacyjnej, uk³adanie kabli o¶wietlenia ulicznego, instalowanie urz±dzeñ o¶wietlenia drogowego, roboty w zakresie budowy linii energetycznych i napowietrznych. W/w roboty budowlane zostan± udzielone na zasadach przewidzianych w umowie dla zamówienia podstawowego
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
data zakoñczenia: 31/10/2017
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci minimum 1.500.000,00 z³ (s³ownie: jeden milion piêæset tysiêcy z³otych) oraz, ¿e posiada ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej zwi±zanej z przedmiotem zamówienia, na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿: 1.000.000,00 z³ (s³ownie: jeden milion z³otych)
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków:
Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e:
b1 dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, tj.
1) 1 osob± z uprawnieniami budowlanymi w specjalno¶ci in¿ynieryjnej drogowej bez ograniczeñ: osoba pe³ni±ca funkcjê kierownika budowy;
2) 1 osob± z uprawnieniami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych: osoba pe³ni±ca funkcjê kierownika robót instalacji elektrycznych;
Wskazane osoby powinny posiadaæ minimum 3 letnie do¶wiadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi oraz wy¿sze wykszta³cenie.
Przez uprawnienia nale¿y rozumieæ: uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2016 poz. 290 ze zm.) oraz w Rozporz±dzeniu Ministra Transportu Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83, poz.578 ze zm.) lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowi±zuj±cych przepisów prawa, lub uznane przez w³a¶ciwy organ, zgodnie z ustaw± z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz.U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394) do pe³nienia samodzielnej funkcji w budownictwie.
b2 posiada niezbêdn± wiedzê i do¶wiadczenie, tzn. w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, zrealizowa³ minimum 2 roboty budowlane, polegaj±ce na budowie drogi na terenie miejskim (ulicy) wraz z towarzysz±c± infrastruktur± techniczn±, w tym min. budow±/ przebudow± o¶wietlenia ulicznego, o warto¶ci robót min. 1.500.000,00 z³ brutto (s³ownie: jeden milion piêæset tysiêcy z³otych) ka¿da.
Przez budowê drogi na terenie miejskim (ulicy), nale¿y rozumieæ budowê/rozbudowê/przebudowê drogi w obszarze miejskim zabudowanym wraz z budow±/rozbudow±/przebudow± wystêpuj±cej w tej drodze infrastruktury towarzysz±cej.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
nie
Informacje dodatkowe:
III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
nie
O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
nie
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
7. Zamawiaj±cy przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym, nie krótszym ni¿ 5 dni, terminie aktualnych na dzieñ z³o¿enia nastêpuj±cych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1) dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± okre¶lon± przez Zamawiaj±cego (np. polisy)
2) informacji banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± Wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 1 miesi±c przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu.
Je¿eli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ dokumentów dotycz±cych sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez zamawiaj±cego, mo¿e z³o¿yæ inny dokument, który w wystarczaj±cy sposób potwierdza spe³nianie opisanego przez zamawiaj±cego warunku udzia³u w postêpowaniu lub kryterium selekcji.
3) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty;
4) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
5. Ponadto ka¿dy Wykonawca musi do oferty do³±czyæ: 1) pe³nomocnictwo z³o¿one w formie orygina³u lub kopii po¶wiadczonej notarialnie. a) w przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z w³a¶ciwego rejestru - pe³nomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy. b) w przypadku podmiotów wystêpuj±cych wspólnie pe³nomocnictwo podpisane przez upowa¿nionych przedstawicieli ka¿dego z podmiotów wystêpuj±cych wspólnie, do reprezentowania w postêpowaniu (zgodnie z art. 23 ustawy Pzp). 2) pisemne zobowi±zanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - Za³±cznik nr 5 do SIWZ.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:
tak,
Informacja na temat wadium
X. WYMAGANIA DOTYCZ¡CE WADIUM
1. Wykonawca zobowi±zany jest wnie¶æ wadium w wysoko¶ci 20.000,00 z³ (s³ownie: dwadzie¶cia tysiêcy z³otych) przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
2. Wadium mo¿e byæ wniesione w:
1) pieni±dzu;
2) porêczeniach bankowych, lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej z tym, ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2016 r. poz. 359) - w przypadku porêczeñ Wykonawca zobowi±zany jest do do³±czenia dokumentu po¶wiadczaj±cego, ¿e podmiot, który udzieli³ porêczenia zap³aty wadium zawar³ umowê o udzielenie wsparcia z Polsk± Agencj± Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci.
3. Wadium w formie pieni±dza nale¿y wnie¶æ przelewem na konto w Banku PeKaO. S.A. I Oddzia³ w ¦widnicy nr rachunku 96 1240 1978 1111 0010 0166 5724, z dopiskiem na przelewie: "Wadium w postêpowaniu nr P-22/III/17 na wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. "Przebudowa ul. Przyja¼ni w ¦widnicy".
4. W przypadku korzystania przez Wykonawcê z systemu umo¿liwiaj±cego dokonywanie natychmiastowych przelewów miêdzy kontami w ró¿nych bankach, Wykonawca zobowi±zany jest tak opisaæ tytu³ przelewu aby wynika³o z niego kto wp³aca wadium i jakiego przetargu dotyczy wp³ata.
5. Skuteczne wniesienie wadium w pieni±dzu nastêpuje z chwil± uznania ¶rodków pieniê¿nych na rachunku bankowym Zamawiaj±cego, o którym mowa w rozdz. X. 3 niniejszej SIWZ, przed up³ywem terminu sk³adania ofert (tj. przed up³ywem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin sk³adania ofert).
6. Zamawiaj±cy:
1) zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie pieniê¿nej - dokument potwierdzaj±cy dokonanie przelewu wadium zosta³ za³±czony do oferty;
2) wymaga aby w przypadku wniesienia wadium w formie innej ni¿ pieni±dz - dokument potwierdzaj±cy wniesienie wadium zosta³ do³±czony w oryginale do oferty.
7. Z tre¶ci gwarancji/porêczenia winno wynikaæ bezwarunkowe, na ka¿de pisemne ¿±danie zg³oszone przez Zamawiaj±cego w terminie zwi±zania ofert±, zobowi±zanie Gwaranta do wyp³aty Zamawiaj±cemu pe³nej kwoty wadium w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP.
8. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawid³owy zostanie odrzucona.
9. Okoliczno¶ci i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy okre¶la ustawa PZP.
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:
nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa bêdzie zawarta:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) nie
Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Aukcja wieloetapowa
etap nr | czas trwania etapu |
Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu: nie
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
Cena ofertowa brutto | 60 |
Gwarancja jako¶ci Termin gwarancji (zgodnie z kart± gwarancyjn±) na wszelkie prace I roboty z wy³±czeniem zieleni i organizacji ruchu docelowego. | 20 |
Do¶wiadczenie zawodowe osoby wskazanej przez Wykonawcê do pe³nienia funkcji kierownika budowy | 10 |
Udzia³ procentowy samodzielnego wykonania przedmiotu zamówienia | 10 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ: nie
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:
Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Licytacja wieloetapowa
etap nr | czas trwania etapu |
Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu: nie Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wzór umowy, stanowi Za³±cznik nr 8 do SIWZ.
Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:
XVII. WYMAGANIA DOTYCZ¡CE ZABEZPIECZENIA NALE¯YTEGO WYKONANIA UMOWY 1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zobowi±zany bêdzie do wniesienia zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy najpó¼niej w dniu jej zawarcia, w wysoko¶ci 5% ceny ca³kowitej brutto podanej w ofercie. 2. Zabezpieczenie mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku nastêpuj±cych formach: 1) pieni±dzu; 2) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e zobowi±zanie kasy jest zawsze zobowi±zaniem pieniê¿nym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2016 r., poz. 359). 3. Zamawiaj±cy nie wyra¿a zgody na wniesienie zabezpieczenia w formach okre¶lonych art. 148 ust. 2 ustawy PZP. 4. W przypadku wniesienia zabezpieczenia w formie pieniê¿nej Zamawiaj±cy przechowa je na oprocentowanym rachunku bankowym. 5. Z tre¶ci zabezpieczenia przedstawionego w formie gwarancji/porêczenia winno wynikaæ, ¿e bank, ubezpieczyciel, porêczyciel zap³aci, na rzecz Zamawiaj±cego w terminie maksymalnie 30 dni od pisemnego ¿±dania kwotê zabezpieczenia, na pierwsze wezwanie Zamawiaj±cego, bez odwo³ania, bez warunku, niezale¿nie od kwestionowania czy zastrze¿eñ Wykonawcy i bez dochodzenia czy wezwanie Zamawiaj±cego jest uzasadnione czy nie. 6. W przypadku, gdy zabezpieczenie, bêdzie wnoszone w formie innej ni¿ pieni±dz, Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do akceptacji projektu ww. dokumentu. 7. Zamawiaj±cy zwróci zabezpieczenie w wysoko¶ci 70% w terminie do 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiaj±cego za nale¿ycie wykonane. Zabezpieczenie w wysoko¶ci 30%, pozostawione zostanie na zabezpieczenie roszczeñ z tytu³u rêkojmi za wady i zostanie zwrócone nie pó¼niej ni¿ w 14 dniu po up³ywie okresu rêkojmi za wady.
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
§ 18 ZMIANY UMOWY 1. Zamawiaj±cy o¶wiadcza, i¿ przewiduje mo¿liwo¶æ istotnych zmian niniejszej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z wymienionych w niniejszym paragrafie okoliczno¶ci oraz okre¶la warunki zmian w ust. 2 -17 niniejszego paragrafu umowy. 2. W przypadku zmiany wysoko¶ci obowi±zuj±cej stawki podatku VAT w sytuacji, gdy w trakcie realizacji przedmiotu umowy nast±pi zmiana stawki podatku VAT dla robót objêtych przedmiotem umowy. W takim przypadku Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia, okre¶lonego w § 12 ust. 1 umowy, o kwotê równ± ró¿nicy w kwocie podatku, jednak¿e wy³±cznie co do czê¶ci wynagrodzenia za roboty, których do dnia zmiany stawki podatku VAT jeszcze nie wykonano. 3. W przypadku zmiany regulacji prawnych odnosz±cych siê do praw i obowi±zków stron umowy, wprowadzonych po jej zawarciu, wywo³uj±cych niezbêdn± potrzebê zmiany sposobu realizacji umowy, Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany sposobu realizacji umowy, wysoko¶ci wynagrodzenia, okre¶lonego w § 12 ust. 1 umowy lub terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, okre¶lonego w § 4 ust. 1 pkt 2) umowy. 4. W przypadku przestojów lub opó¼nieñ w realizacji przedmiotu umowy, wywo³anych: 1) prowadzonymi równolegle pracami budowlanymi lub monta¿owymi przez inne podmioty lub 2) przyczynami niezale¿nymi od stron umowy b±d¼ zale¿nymi wy³±cznie od Zamawiaj±cego, Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, okre¶lonego w § 4 ust. 1 pkt 2) umowy, odpowiednio o okres opó¼nienia spowodowanego jedn± z przyczyn wskazanych w pkt 1) i 2). 5. W przypadku obiektywnej konieczno¶ci zmiany technologii wykonania przedmiotu umowy, zastosowania rozwi±zañ zamiennych, zastêpczych lub równowa¿nych, które nie mog³y byæ przewidziane przez Zamawiaj±cego pomimo do³o¿enia nale¿ytej staranno¶ci, Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê zakresu prac, przy czym wy³±cznie w zakresie niezbêdnym do zgodnego z obowi±zuj±cymi standardami, wymaganiami technicznymi oraz normami, prawid³owego wykonania przedmiotu umowy lub zmianê wynagrodzenia, okre¶lonego w § 12 ust. 1 umowy, w zakresie uwzglêdniaj±cym zmieniony zakres prac. Je¿eli wskutek wprowadzenia zmian w zakresie prac wyst±pi opó¼nienie, b±d¼ przewidywany okres realizacji zmienionego zakresu prac bêdzie d³u¿szy od dotychczasowego, Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, okre¶lonego w § 4 ust. 1 pkt 2) umowy poprzez wyd³u¿enie odpowiednio o okres takiego opó¼nienia lub o okres o jaki czas konieczny dla wykonania przedmiotu umowy po wprowadzonych zmianach bêdzie d³u¿szy od czasu wykonania przewidzianego dla Wykonawcy przed tak± zmian±. 6. W przypadku, gdy z przyczyn technicznych, które nie mog³y byæ przewidziane przez Zamawiaj±cego pomimo do³o¿enia nale¿ytej staranno¶ci lub które ujawni³y siê podczas wykonywania prac lub gdy jest to korzystne dla interesu publicznego lub interesu Zamawiaj±cego w zakresie w jakim korzy¶æ mo¿e polegaæ na: 1) zmianach maj±cych wp³yw na przyspieszenie wykonania, 2) zmianach maj±cych wp³yw na obni¿enie kosztu ponoszonego przez Zamawiaj±cego na wykonanie, utrzymanie, lub u¿ytkowanie, 3) zmianach maj±cych wp³yw na poprawê sprawno¶ci, wydajno¶ci wykonanych robót dla Zamawiaj±cego, 4) zmianach maj±cych wp³yw na poprawê bezpieczeñstwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy, 5) zmianach maj±cych wp³yw na poprawê bezpieczeñstwa u¿ytkowania, 6) zmianach maj±cych wp³yw na poprawê parametrów technicznych, 7) zmianach maj±cych wp³yw na poprawê parametrów funkcjonalno-u¿ytkowych, 8) aktualizacji rozwi±zañ z uwagi na postêp technologiczny lub zmiany obowi±zuj±cych przepisów, Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany sposobu wykonania przedmiotu umowy, zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy lub zmianê wynagrodzenia okre¶lonego w §12, ust. 1 umowy oraz je¿eli wskutek wprowadzenia tych zmian wyst±pi opó¼nienie lub wyd³u¿enie czasu koniecznego dla wykonania przedmiotu umowy, Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy poprzez wyd³u¿enie o okres takiego opó¼nienia lub o okres o jaki czas konieczny dla wykonania przedmiotu umowy po wprowadzonych zmianach bêdzie d³u¿szy od czasu wykonania przewidzianego dla Wykonawcy przed tak± zmian±. 7. W przypadku dzia³ania si³y wy¿szej pod pojêciem, której rozumie siê wszystkie zdarzenia zewnêtrzne niemo¿liwe do przewidzenia i niemo¿liwe do zapobie¿enia przez Stronê lub Strony umowy, a zaistnia³e po zawarciu umowy, w szczególno¶ci takie jak: 1) dzia³ania wojenne, 2) terroryzm, 3) rozruchy, z wyj±tkiem tych, które s± ograniczone wy³±cznie do pracowników Wykonawcy lub jego podwykonawców lub Zamawiaj±cego, 4) zanieczyszczenie i inne podobnie niebezpieczne skutki spowodowane przez substancje toksyczne, z wyj±tkiem tych, które mog± byæ przypisane u¿yciu przez Wykonawcê takich substancji, 5) dzia³ania si³ przyrody, w tym huragany lub powodzie, 6) ogólnokrajowe b±d¼ regionalne spory w przemy¶le lub te¿ spory, które s± czê¶ci± ogólnonarodowej lub regionalnej kampanii, a którym Strona umowy nie mog³a zapobiec, Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê sposobu wykonania umowy jednak¿e tylko w takim zakresie, aby po ustaniu dzia³ania si³y wy¿szej, Wykonawca móg³ wykonaæ przedmiot umowy w sposób prawid³owy oraz je¿eli w wyniku dzia³ania si³y wy¿szej wyst±pi opó¼nienie, dopuszcza zmianê terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu Umowy, 8. W przypadku natrafienia podczas wykonywania prac przez Wykonawcê na przeszkody w postaci niezinwentaryzowanego mienia, stanowisk lub zabytków archeologicznych i podobnych przeszkód, o ile istnienie tego rodzaju przeszkód nie mog³o byæ przewidziane przez Zamawiaj±cego pomimo do³o¿enia nale¿ytej staranno¶ci, Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê sposobu wykonania umowy w niezbêdnym zakresie tak, aby Wykonawca po ustaniu lub usuniêciu przeszkód móg³ wykonaæ prawid³owo przedmiot umowy. 9. W przypadku wyst±pienia niemo¿liwych do przewidzenia warunków terenowych, w szczególno¶ci istnienia podziemnych sieci, instalacji, urz±dzeñ lub niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych (bunkry, fundamenty, ¶ciany szczelne), Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany wynagrodzenia, okre¶lonego w § 12 ust. 1 umowy oraz je¿eli w wyniku opisanych powy¿ej przeszkód wyst±pi opó¼nienie w robotach, Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, okre¶lonego w § 4 ust. 1 pkt. 2) umowy poprzez przed³u¿enie o okres takiego opó¼nienia. 10. W przypadku przestojów lub opó¼nieñ w wykonywaniu prac przez Wykonawcê bêd±cych nastêpstwem b³êdów w wymaganiach Zamawiaj±cego, jednak¿e z wy³±czeniem b³êdów jakie do¶wiadczony Wykonawca dok³adaj±c nale¿ytej staranno¶ci powinien wykryæ w trakcie badania wymagañ Zamawiaj±cego, Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany wynagrodzenia, okre¶lonego w § 12, ust. 1 umowy oraz je¿eli wskutek opó¼nieñ w wykonywaniu prac wyst±pi opó¼nienie lub wyd³u¿enie czasu koniecznego dla wykonania przedmiotu umowy, Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, okre¶lonego w § 4 ust. 1pkt. 2) umowy, poprzez wyd³u¿enie o okres takiego opó¼nienia lub o okres o jaki czas konieczny dla wykonania przedmiotu umowy po wprowadzonych zmianach bêdzie d³u¿szy od czasu wykonania przewidzianego dla Wykonawcy przed tak± zmian±. 11. W przypadku dopuszczonego prawem zlecenia robót dodatkowych, je¿eli terminy ich wykonania, rodzaj lub zakres uniemo¿liwiaj± dotrzymanie pierwotnego terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu umowy, okre¶lonego w § 4 ust. 1 pkt. 2) umowy, poprzez wyd³u¿enie o okres niezbêdny do dokoñczenia robót. 12. W przypadku, gdy w umowie znajduj± siê oczywiste b³êdy pisarskie lub rachunkowe Zamawiaj±cy dopuszcza zmiany postanowieñ umowy, w których wystêpuj± takie oczywiste b³êdy pisarskie lub rachunkowe. 13. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian i uzupe³nieñ nieistotnych umowy (nie stanowi±cych zmian istotnych niniejszej umowy), w szczególno¶ci: 1) zmiana nazwy, siedziby stron umowy, numerów kont bankowych oraz innych danych identyfikacyjnych, 2) zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad przedmiotem umowy. 14. W przypadku zmiany kierownika budowy/robót (jedynie za uprzedni± pisemn± zgod± Zamawiaj±cego) na wniosek Wykonawcy w przypadku: 1) choroby lub innych zdarzeñ losowych dotycz±cych kierownika budowy/robót 2) nie wywi±zywania siê kierownika budowy/robót 3) je¿eli zmiana kierownika budowy/robot stanie siê konieczna z jakichkolwiek przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy (np. rezygnacji). 15. W przypadku zmiany kierownika budowy/robót na wniosek Zamawiaj±cego w przypadku, gdy nie wykonuje on swoich obowi±zków wynikaj±cych z umowy, Wykonawca zobowi±zany jest zmieniæ kierownika budowy/robot zgodnie z ¿±daniem Zamawiaj±cego we wskazanym przez Zamawiaj±cego terminie. 16. W przypadku zmiany kierownika budowy/robót, o których mowa w ust. 15 i 20 niniejszego paragrafu umowy, nowy kierownik budowy musi spe³niaæ wymagania okre¶lone w SIWZ. 17. W przypadku zmiany podwykonawców: w przypadku wprowadzenia podwykonawcy, wprowadzenia nowego (kolejnego) podwykonawcy, rezygnacji podwykonawcy, zmiany warto¶ci lub zakresu robót wykonywanych przez podwykonawcê, Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê na powy¿sze po zaakceptowaniu umowy Wykonawcy z podwykonawc± wraz z czê¶ci± dokumentacji dot. wykonania robót okre¶lonych w umowie, w terminie 14 dni od przekazania umowy przez Wykonawcê. 18. Wszystkie powy¿sze postanowienia stanowi± katalog zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê. Nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania Zamawiaj±cego do wyra¿enia takiej zgody.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 15/03/2017, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
nie
Wskazaæ powody:
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> jêzyk polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
INNE PRZETARGI Z ¦WIDNICY
- Termomodernizacja budynku ZS w ¯arowie w ramach projektu pn. "Termomodernizacja budynków u¿yteczno¶ci publicznej Powiatu ¦widnickiego pe³ni±cych funkcje o¶wiatowe"
- Zakup oleju napêdowego oraz AdBlue na potrzeby SPZOZ Powiatowego Pogotowia Ratunkowego w ¦widnicy
- ¦wiadczenie us³ug polegaj±cych na przygotowywaniu, dostarczaniu, podawaniu posi³ków Z PODZIA£EM NA ZADANIA
- "Obs³uga i utrzymanie w dobrym stanie sanitarnym dwóch toalet publicznych w ¦widnicy w 2025 r ".
- Remont i przebudowa budynku dawnego Zboru Ewangelickiego w Letnicy.
- Sukcesywne dostawy rêkawic niesterylnych oraz foliowych
wiêcej: przetargi w ¦widnicy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Utrzymanie i konserwacja nawierzchni drogi le¶nej w le¶nictwach: Podlesie nr 1001 i 1002, Panewnik nr 1130, Ochojec nr 601, 0621, 0638/2,0638/3, 0154 Giszowiec nr 0201/2
- Remont drogi wojewódzkiej nr 561 na odcinku od km 20+351 (20+375) do km 21+009 (21+035) - nr postêpowania 260/24
- "Przebudowa odcinka drogi powiatowej Nr 1266R Biedaczów - Grodzisko Górne od km 0+092 do 1+419 w miejscowo¶ci Gwizdów"
- Przebudowa drogi gminnej Nr 110822L w miejscowo¶ci ¯urawnica.
- "Przebudowa budynku s³u¿by celno-skarbowej w Lubieszynie ze zmian± sposobu u¿ytkowania na budynek o¶wiatowo-administracyjny" - w formule zaprojektuj i wybuduj
- Przebudowa ul. Boh. Monte Cassino, ul. Wyszyñskiego i ul. Ko³³±taja w Sokó³ce wraz z infrastruktur± towarzysz±c± w formule zaprojektuj wybuduj
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.