Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-07-24
Warszawa: Przeniesienie danych monitoringu pól elektromagnetycznych do systemu informatycznego Ekoinfonet wraz ze wspomaganiem systemu w Inspekcji Ochrony Środowiska
Numer ogłoszenia: 292722 - 2013; data zamieszczenia: 24.07.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Główny Inspektorat Ochrony Środowiska , ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 8256376, 8258457, faks 022 8256376, 8254129.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.gios.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeniesienie danych monitoringu pól elektromagnetycznych do systemu informatycznego Ekoinfonet wraz ze wspomaganiem systemu w Inspekcji Ochrony Środowiska.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Cel pracy Celem pracy jest wspomaganie wdrożenia systemu informatycznego Ekoinfonet w zakresie bazy danych i aplikacji dotyczących pól elektromagnetycznych, zwanej dalej SI JELMAG, w tym przeniesienie danych z archiwalnych pomiarów pól elektromagnetycznych, organizacja i przeprowadzenie szkoleń informatycznych dla użytkowników z zakresu obsługi i funkcjonowania SI JELMAG, oraz zapewnienie stałego wsparcia merytorycznego i technicznego dla użytkowników SI JELMAG. SI JELMAG został opracowany w 2012 r. w ramach przedsięwzięcia Implementacja i wdrożenie Systemu Informatycznego Państwowego Monitoringu Środowiska - Ekoinfonet etap II, które koncentrowało się na utworzeniu repozytorium i wybranych elementów hurtowni danych wielokomponentowego systemu informatycznego Inspekcji Ochrony Środowiska, o którym mowa w art. 28h ustawy z dnia 20 lipca 1991 r. o Inspekcji Ochrony Środowiska. SI JELMAG wykonany został zgodnie z technologią: - baza danych i hurtownia - System Zarządzania Relacyjnymi Bazami Danych - Oracle 11 g; - aplikacja - JEE (Java Enterprise Edition) , serwer aplikacji Oracle Weblogic 11g; - elementy systemu raportującego - Oracle Buissness Intelligence 11 g. Zakres dokumentacji oraz danych niezbędnych do realizacji zamówienia, które zostaną udostępnione przez Zamawiającego: Na prośbę Wykonawcy: 1. Dokumentacja techniczna SI JELMAG. 2. Podręcznik użytkownika aplikacji. Po podpisaniu umowy: 1. Udostępnienie danych z archiwalnych pomiarów pól elektromagnetycznych obejmujących lata 2001-2012. 2. Dostęp do środowiska testowego aplikacji poprzez sieć Internet. 3. Dokumentacja techniczna SI JELMAG. 4. Podręcznik użytkownika aplikacji. 5. Opis struktury tabel SI JELMAG. 2. Zakres pracy Przewiduje się realizację zamówienia w dwóch etapach: Etap I w terminie do 15 listopada 2013 r. Przygotowanie wdrożenia systemu w Inspekcji Ochrony Środowiska w roku 2013 w zakresie bazy danych pól elektromagnetycznych JELMAG oraz przeniesienie danych monitoringu pól elektromagnetycznych do systemu informatycznego EKOINFONET wraz ze wspomaganiem wdrożenia systemu w Inspekcji Ochrony Środowiska w roku 2013 w zakresie bazy danych pól elektromagnetycznych JELMAG, obejmuje: 1. Przygotowanie danych z archiwalnych pomiarów pól elektromagnetycznych, które przewidziane są do przeniesienia do bazy danych JELMAG. 2. Przeniesienie danych archiwalnych z pomiarów pól elektromagnetycznych do bazy danych JELMAG. 3. Świadczenie usługi helpdesk poprzez zapewnienie wsparcia merytorycznego i technicznego użytkowników SI JELMAG na etapie weryfikacji danych archiwalnych z pomiarów pól elektromagnetycznych wprowadzonych do bazy przez Wykonawcę. 4. Opracowanie wstępnej wersji przewodnika merytorycznego (wersja 1.0) dla użytkowników JELMAG (administratora i operatora wojewódzkiego oraz administratora krajowego), zawierającego szczegółowe procedury dotyczące obsługi systemu. 5. Zorganizowanie i przeprowadzenie jednego dwudniowego szkolenia informatycznego, dla około 45 użytkowników JELMAG (administratorów i operatorów wojewódzkich oraz administratora krajowego). 6. Wprowadzenie (w miarę potrzeb) do SI JELMAG niezbędnych modyfikacji i poprawek. 7. Opracowanie zaktualizowanej wersji dokumentacji technicznej SI JELMAG, w przypadku zmian wynikających z wprowadzonych do bazy niezbędnych modyfikacji i poprawek. Etap II w terminie do dnia 15 listopada 2014 r. Wspomaganie wdrożenia systemu w Inspekcji Ochrony Środowiska w roku 2014 w zakresie bazy danych pól elektromagnetycznych JELMAG, obejmuje: 1. Świadczenie usługi helpdesk poprzez zapewnienie wsparcia merytorycznego i technicznego użytkowników bazy JELMAG w procesie wprowadzania danych do bazy z pomiarów pól elektromagnetycznych za rok 2013 i bieżących pomiarów z roku 2014. 2. Zorganizowanie i przeprowadzenie w 2014 roku dwóch dwudniowych szkoleń informatycznych dla użytkowników JELMAG. 3. Wprowadzenie do SI JELMAG niezbędnych modyfikacji i poprawek. 4. Opracowanie końcowej wersji przewodnika merytorycznego (wersja 2.0) dla użytkowników JELMAG (administratora i operatora wojewódzkiego oraz administratora krajowego). 5. Opracowanie zaktualizowanej wersji dokumentacji technicznej SI JELMAG, zawierającej zmiany wynikające z wprowadzonych do bazy niezbędnych modyfikacji i poprawek. Ponadto Wykonawca zapewni: 1. Asystę techniczną w liczbie 200 osobogodzin przez okres 24 miesięcy od dnia odbioru końcowego. 2. Gwarancję na okres 24 miesięcy od dnia odbioru końcowego.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.71.15.00 - Monitoring środowiska naturalnego inny niż dotyczący branży budowlanej 72.32.00.00 - Usługi bazy danych 72.31.00.00 - Usługi przetwarzania danych .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.11.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
wykonawca ma obowiązek złożyć: 1) wypełnione i podpisane oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do SIWZ. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten składa każdy z nich; Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi w formie spełnia/ nie spełnia 2) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 uPzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 uPzp. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten składa każdy z nich; Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi w formie spełnia/ nie spełnia 3) wypełnione i podpisane oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten mogą złożyć łącznie. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi w formie spełnia, nie spełnia
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
wykonawca ma obowiązek złożyć: Wykaz wykonanych usług, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca przedłoży wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej a) dwie prace z zakresu gromadzenia/przetwarzania/analizy danych z pomiarów pól elektromagnetycznych w środowisku, b) jedno szkolenie dla liczby uczestników co najmniej 20 osób, dotyczące tematyki pól elektromagnetycznych w zakresie wykonywania pomiarów i analizy wyników lub prowadził zajęcia akademickie w w/w zakresie w wymiarze nie mniejszym niż dwa semestry, c) dwa szkolenia informatyczne dla liczby uczestników co najmniej 10 osób każde, w tym co najmniej jedno szkolenie z wykorzystaniem narzędzi ArcGIS lub prowadził zajęcia akademickie w w/w zakresie w wymiarze nie mniejszym niż dwa semestry, d) jedną pracę z zakresu wykonania bazy danych o jakości środowiska naturalnego w technologii Oracle; z podaniem przedmiotu zamówienia, dat zakończenia zamówień i odbiorców wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi zostały wykonane należycie. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten składa przynajmniej ten lub ci Wykonawcy, którzy potwierdzają spełnienie tego warunku. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi w formie spełnia. nie spełnia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
wykonawca ma obowiązek złożyć: Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi osobami, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ. Wykonawca wykaże, że dysponuje na potrzeby wykonania tej pracy co najmniej: a) dwiema osobami posiadającymi wykształcenie wyższe w zakresie dyscyplin: elektryka lub elektronika lub fizyka lub ochrona środowiska lub inżynieria środowiska lub ochrona i kształtowanie środowiska lub informatyka lub matematyka, w tym: - jedną osobą posiadającą co najmniej trzyletnie doświadczenie w wykonywaniu pomiarów pól elektromagnetycznych w środowisku oraz przetwarzaniu i analizie danych z pomiarów pól elektromagnetycznych w środowisku, - jedną osobą posiadającą co najmniej trzyletnie doświadczenie w pracy w laboratorium badawczym, akredytowanym przez PCA w zakresie badania pola elektromagnetycznego w środowisku ogólnym, b) jedną osobą posiadającą wykształcenie wyższe informatyczne oraz co najmniej trzyletnie doświadczenie w obsłudze i programowaniu baz danych opartych na technologii Oracle, Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi w formie spełnia, nie spełnia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi w formie spełnia, nie spełnia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy tj. w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 z późn. zm), albo informację o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający może udzielić Wykonawcy dodatkowego terminu wykonania zamówienia w przypadku, gdy wyłączną przyczyną braku możliwości dotrzymania terminu wykonania umowy lub jej etapu jest działanie siły wyższej leżącej po jednej ze stron (Wykonawca lub Zamawiający). 2. Przez siłę wyższą rozumie się zdarzenie bądź połączenie zdarzeń lub okoliczności niezależnych od strony, które zasadniczo utrudniają lub uniemożliwiają wykonanie Wykonawcy zamówienia, a których strona nie mogła przewidzieć ani im zapobiec lub przezwyciężyć poprzez działanie z dochowaniem należytej staranności. 3. W przypadku naruszenia terminów realizacji etapów pracy określonych w zamówieniu przez jedną ze stron z przyczyny działania siły wyższej strona, której dotyczy działanie siły wyższej, zobowiązana jest poinformować drugą stronę na piśmie o wystąpieniu siły wyższej, ze wskazaniem przewidywanego czasu trwania przeszkody w realizacji danego etapu pracy określonego w zamówieniu z powodu działania siły wyższej. 4. Po zaakceptowaniu przez stronę, po której nie leży przyczyna działania siły wyższej, czasu trwania przeszkody w realizacji etapu pracy określonego w zamówieniu z powodu działania siły wyższej, może za zgodą stron nastąpić zmiana terminu realizacji danego etapu pracy poprzez podpisanie przez strony Aneksu do umowy dotyczącego zmiany realizacji danego etapu pracy wraz z podaniem: przyczyny siły wyższej, czasu jej trwania, nowego terminu realizacji danego etapu pracy po usunięciu działania siły wyższej
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gios.gov.pl/bip/przetargi.php
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.gios.gov.pl/bip/przetargi.php.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.08.2013 godzina 11:30, miejsce: Sekretariat Departamentu Monitoringu i Informacji o Środowisku Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska, IV piętro, pokój 450.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- "Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania pn.: "Rozbudowa DW nr 719 od km 22+531 do km 23+274 w miejscowości Nowa Wieś na terenie gminy Michałowice." - nr postępowania 054/25
- "Budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 724 z ul. Mickiewicza w m. Konstancin Jeziorna." - nr postępowania 068/25
- Wewnętrzne roboty remontowo-budowlane w Teatrze Narodowym w Warszawie.
- Zakup wraz z sukcesywną dostawą artykułów biurowych i papieru biurowego (numer postępowania UD-IX-ZP-12-2025)
- ZP/CZD/052/25 Kompleksowa obsługa stacji uzdatniania wody i atrakcji wodnych na potrzeby basenów na terenie Instytutu "Pomnik - Centrum Zdrowia Dziecka" w Warszawie,
- Dostawy artykułów biurowych na potrzeby Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa subskrypcji oprogramowania do analizy wyników NGS i raportowania danych jakościowych z sekwencjonowania
- Monitoring skuteczności prowadzonej ochrony czynnej w latach 2025-2026 - etap I
- Świadczenie usługi polegającej na digitalizacji i nadaniu zakresów przestrzennych analogowym dokumentom PZGiK prowadzonego przez Wydział Geodezji Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach
- Zestaw aparatury do wysokosprawnej chromatografii cieczowej/spektrometrii masowej.
więcej: Usługi przetwarzania danych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.