eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi PostominoPrzebudowa ulicPiaskowej, Leśnej, Nadmorskiej oraz ulic na Osiedlu PołudnieChabrowej, Konwaliowej, Fiołkowej i Różanej z odwodnieniem i niezbędną infrastrukturą w miejscowości Jarosławiec (zadanie I) oraz przebudowa istniejących placów wraz z ciągami pieszymi, oświetleniem, remontem zejścia na plażę oraz budowa sanitariatów w m. Jarosławiec (zadanie II)

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-02-10

Postomino: Przebudowa ulic: Piaskowej, Leśnej, Nadmorskiej oraz ulic na Osiedlu Południe: Chabrowej, Konwaliowej, Fiołkowej i Różanej z odwodnieniem i niezbędną infrastrukturą w miejscowości Jarosławiec (zadanie I) oraz przebudowa istniejących placów wraz z ciągami pieszymi, oświetleniem, remontem zejścia na plażę oraz budowa sanitariatów w m. Jarosławiec (zadanie II)
Numer ogłoszenia: 29332 - 2016; data zamieszczenia: 10.02.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Postomino , Postomino 30, 76-113 Postomino, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-59 810 85 93, faks 0-59 810 85 84.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: ww.postomino.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa ulic: Piaskowej, Leśnej, Nadmorskiej oraz ulic na Osiedlu Południe: Chabrowej, Konwaliowej, Fiołkowej i Różanej z odwodnieniem i niezbędną infrastrukturą w miejscowości Jarosławiec (zadanie I) oraz przebudowa istniejących placów wraz z ciągami pieszymi, oświetleniem, remontem zejścia na plażę oraz budowa sanitariatów w m. Jarosławiec (zadanie II).

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest: Zadanie I:Przebudowa ulicy Piaskowej, Leśnej, Nadmorskiej oraz ulic na osiedlu Południe: Chabrowej, Konwaliowej, Fiołkowej i Różanej z odwodnieniem i niezbędną infrastrukturą w miejscowości Jarosławiec. Zadanie II: Przebudowa istniejących placów wraz z ciągami pieszymi, oświetleniem, remontem zejścia na plażę oraz budowa sanitariatów w m. Jarosławiec. 2.Zakres robót obejmuje przebudowę: Zadanie I: 1) ulicy Piaskowej długości 357,53 mb o nawierzchni częściowo z płyt typu Jomb i nawierzchni utwardzonej kruszywem - na dwukierunkową pieszo-jezdnię szer. 4,5 m o nawierzchni z kostki betonowej h=8 cm, koloru żółtego z jednostronnym 2% spadkiem poprzecznym i wjazdami z kostki koloru grafitowego wraz z budową oświetlenia drogowego z oprawą LED w ilości 12 szt. 2) ulicy Leśnej długości 452,04 mb o nawierzchni z płyt żelbetowych pełnych i częściowo z płyt żelbetowych w układzie pasowym - na jezdnię dwukierunkową szer. 6,0 m o nawierzchni bitumicznej i dwustronnym daszkowym 2% spadkiem poprzecznym z wydzielonym ciągiem pieszym szer. 2,0 m z kostki betonowej koloru żółtego h=8 cm z 2% spadkiem do jezdni i wjazdami z kostki brukowej betonowej koloru grafitowego oraz ścieżki rowerowej szer. 2,0 m z betonu asfaltowego koloru czerwonego z 2% spadkiem do jezdni wraz z budową oświetlenia drogowego z oprawą LED w ilości 10 szt. 3)ulicy Nadmorskiej długości 215,19 mb z jezdnią szer. 6,0 m o nawierzchni z masy bitumicznej z obustronnymi ciągami pieszymi z kostki betonowej i chodnikowych płyt betonowych oraz odcinek drogi do parkingu z trylinki - na jezdnię szer. 6,0 m o nawierzchni z kostki granitowej 15/17 łupanej koloru brązowego (beżowo-różowy) typu BOHUS ze ściekiem z kostki granitowej szarej 8/11 z jednej strony ciętej i płomieniowanej z obustronnymi ciągami pieszymi o zmiennych szerokościach tj. od 2,55 do 2,95m i 3,35 do 4,34 m h=8 cm, o nawierzchni z ciętych płyt granitowych koloru szarego o wymiarach 100x100x8cm lub 100x80x8 cm otoczonych 3 rzędami kostki granitowej ciętej i płomieniowanej koloru czerwonego 8/11 typu VANGA. Skrzyżowanie ul. Nadmorskiej, Bałtyckiej i Szkolnej wykonane będzie z wyniesionej granitowej kostki łupanej 15/17 typu VANGA koloru czerwonego. Przejścia dla pieszych wykonane naprzemiennie 4 rzędami z granitowej kostki 8/11 koloru czarnego ciętej i płomieniowanej typu SZWED i szarej kostki granitowej 8/11 z kostki ciętej i płomieniowanej. Wykonane nawierzchnie należy zamulić drobno mielonym miałem kamiennym. Z uwagi na różnice poziomów ciągów pieszych w stosunku do istniejącej zabudowy dopuszcza się wykonanie krawężników o zmiennym świetle w stosunku do jezdni.Okrawężnikowanie jezdni należy wykonać z ciętego granitu koloru czarnego typu SZWED o wymiarach 15x30x100 cm natomiast chodniki - obrzeżem z ciętego granitu koloru czarnego typu SZWED o wymiarach 8x30x100 cm. Uwaga: w/w opis stanowi uszczegółowienie i ujednolicenie do dokumentacji projektowej w zakresie typów, kolorystyki i wymiarów zastosowanych materiałów i stanowi element pomocniczy do sporządzenia oferty.Natomiast pozostałe elementy konstrukcji jezdni i chodników (podbudowy) wykonać zgodnie z dokumentacją projektową.Zakres robót obejmuje również przebudowę istniejącej podziemnej infrastruktury tj. sieci wodociągowej i kanalizacji deszczowej wraz z oświetleniem drogowym z oprawami LED- 9 szt. latarni aluminiowych o wysokości 6,00 m z wysięgnikiem dwuramiennym o długości 2x0,50 m i oprawą LED min. 40W, 4700 lm oraz 3 szt. latarni aluminiowych o wysokości 6,00 m z wysięgnikiem 1x0,5 m z oprawą LED min. 55W, 5900 lm. W ramach remontu sieci wodociągowej należy wykonać: - rurociąg z rur PE śr. 160 mm o łącznej długości ca. 190,0 mb. - 4 szt. włączenia do istniejącej sieci wodociągowej śr. 160 mm, - 2 szt. hydranty podziemne;- 5 szt. zasuw,- 5 kpl. nawiertek wraz z zasuwami i odcinkami przyłączy do granicy działki z rur PE śr. 32 mm wraz w włączeniem do istniejących przyłączy;- wykonanie prób szczelności wraz z płukaniem i dezynfekcją sieci. Ciąg pieszy wyposażony jest w ławki z odlewu żeliwnego (11 szt.), kosze na śmieci (15 szt.), kraty żeliwne, osłony okołodrzewne, donice/gazony (16 szt.) i tablice informacyjne. Istniejąca zieleń wysoką (9 szt.) będzie wymieniona na nową zieleń przez nasadzenie uformowanych drzew - Platan kulisty - Alpens Globe o wys. min. 4 m - wraz z wykonaniem systemu nawadniania. Pozostałe nasadzenia zgodnie z projektem nasadzeń- 5 szt. klonów wys. min 2m. Nowo nasadzone drzewa zabezpieczyć przy gruncie poprzez montaż kraty żeliwnej o wymiarach max. 120x120 cm i otworem min. 60 cm oraz osłony okołodrzewnej wysokości min. 150 cm i średnicy min.60 cm.W załączeniu zdjęcia poglądowe kraty żeliwnej, osłony okołodrzewnej, tablicy informacyjnej, ławek i koszy. 4)ulicy Chabrowej długości 257,67 mb z jezdnią szer. 6,0 m i dwustronnym 2% spadku do środka jezdni o nawierzchni z kostki betonowej h=8 cm, koloru grafitowego z dwustronnym chodnikiem szer. 1,5 m z kostki betonowej h=8 cm, koloru żółtego i przykrawężnikową opaską z kostki granitowej gr. 8 cm o spadku jednostronnym do jezdni od 1% do 3% wraz z wjazdami do poszczególnych posesji z kostki gr. 8 cm koloru czerwonego. W osi jezdni zaprojektowano ściek uliczny międzyjezdniowy wykonany z kostki kamiennej gr. 10 cm i szerokości 60 cm obniżony w stosunku do krawędzi jezdni o 2 cm. Przed przystąpieniem do robót drogowych należy dokonać rozbiórki istniejącej nawierzchni szerokości 3,0 m z płyt betonowych typu Jomb wraz z transportem w miejsce wskazane przez Inwestora . 5)ulicy Konwaliowej długości 240,52 mb z jezdnią szer. 6,0 m i dwustronnym 2% spadku do środka jezdni o nawierzchni z kostki betonowej h=8 cm, koloru grafitowego z dwustronnym chodnikiem szer. 2,0 m z kostki betonowej h=8 cm, koloru żółtego i przykrawężnikową opaską z kostki granitowej gr. 8 cm o spadku jednostronnym do jezdni od 1% do 3% wraz z wjazdami do poszczególnych posesji z kostki gr. 8 cm koloru czerwonego. W osi jezdni zaprojektowano ściek uliczny międzyjezdniowy wykonany z kostki kamiennej gr. 10 cm i szerokości 60 cm obniżony w stosunku do krawędzi jezdni o 2 cm. Przed przystąpieniem robót drogowych należy dokonać rozbiórki istniejącej nawierzchni szerokości 3,0 m z płyt betonowych typu Jomb wraz z transportem w miejsce wskazane przez Inwestora. 6)ulicy Fiołkowej długości 131,09 mb z jezdnią szer. 6,0 m i dwustronnym 2% spadku do środka jezdni o nawierzchni z kostki betonowej h=8 cm, koloru grafitowego z dwustronnym chodnikiem szer. 1,5 m z kostki betonowej h=8 cm, koloru żółtego i przykrawężnikową opaską z kostki granitowej gr. 8 cm o spadku jednostronnym do jezdni od 1% do 3% wraz z wjazdami do poszczególnych posesji z kostki gr. 8 cm koloru czerwonego. W osi jezdni zaprojektowano ściek uliczny międzyjezdniowy wykonany z kostki kamiennej gr. 10 cm i szerokości 60 cm obniżony w stosunku do krawędzi jezdni o 2 cm.Przed przystąpieniem robót drogowych należy dokonać rozbiórki istniejącej nawierzchni szerokości 3,0 m z płyt betonowych typu Jomb wraz z transportem w miejsce wskazane przez Inwestora. 7)ulicy Różanej długości 174,13 mb z jezdnią szer. 6,0 m i dwustronnym 2% spadku do środka jezdni o nawierzchni z kostki betonowej h=8 cm, koloru grafitowego z dwustronnym chodnikiem szer. 2,0 m z kostki betonowej h=8 cm, koloru żółtego i przykrawężnikową opaską z kostki granitowej gr. 8 cm o spadku jednostronnym do jezdni od 1% do 3% wraz z wjazdami do poszczególnych posesji z kostki gr. 8 cm koloru czerwonego. W osi jezdni zaprojektowano ściek uliczny międzyjezdniowy wykonany z kostki kamiennej gr. 10 cm i szerokości 60 cm obniżony w stosunku do krawędzi jezdni o 2 cm. Przed przystąpieniem robót drogowych należy dokonać rozbiórki istniejącej nawierzchni z płyt betonowych drogowych pełnych gr. 12 cm i szerokości 3,0 m wraz z transportem w miejsce wskazane przez inwestora. Elementy uzupełniające:- odwodnienie ulic przez budowę kanalizacji deszczowej PVC O 200 z przyłączami i montażem studni z kręgów betonowych, wpustów deszczowych wraz z wykonaniem włączeń do istniejących studni,- w celu spowolnienia ruchu w ulicach Chabrowej, Konwaliowej, Fiołkowej i Różanej zastosowano lokalne zwężenia jezdni do szerokości 4,50 m. Powstały element zawężający należy zagospodarować zielenią z roślinnością niską,- na wjazdach na ulicę Chabrową, Konwaliową, Fiołkową i Różaną z ul. Szkolnej i Uzdrowiskowej (dawna Osiedlowa ) zaprojektowano progi zwalniające, płytowe o nawierzchni z brukowej kostki betonowej wyniesionej w stosunku do nawierzchni jezdni właściwej 10 cm.- humusowanie gr. 10 cm z obsianiem powierzchni skarp, poboczy i zieleńców trawą,- oznakowanie pionowe i poziome. Zadanie 2 Przebudowa istniejących placów o nawierzchni z kostki betonowej typu trylinka z ciągami pieszymi z kostki brukowej betonowej i chodnikowych płyt betonowych na: 1)plac górny (przy scenie)- nawierzchnia z ciętych płyt granitowych koloru szarego o wymiarach 100x100x8cm lub 100x80x8 cm otoczonych 3 rzędami kostki granitowej ciętej i promieniowanej koloru czerwonego 8/11 typu VANGA. 2)plac dolny (przy zejściu na plażę) - nawierzchnia z kostki granitowej szarej 8/11 z jednej strony ciętej i płomieniowanej wraz z wykonaniem róży wiatrów opisanej na okręgu średnicy 10,0 m - kierunki świata róży wiatrów wykonać z kostki granitowej 8/11 koloru czarnego, z jednej strony ciętej i płomieniowanej typu SZWED i kostki granitowej 8/11 koloru czerwonego, z jednej strony ciętej i płomieniowanej typu VANGA. 3)ciągi piesze - nawierzchnia z ciętych płyt granitowych koloru szarego o wymiarach 100x100x8cm lub 100x80x8 cm otoczonych 3 rzędami kostki granitowej ciętej i promieniowanej koloru czerwonego 8/11 typu VANGA. 4)scena - nawierzchnia z płyt granitowych ciętych koloru szarego o wym. 100x100x8 cm oraz schody na scenę z ciętych płyt granitowych koloru szarego o wym.60x60x8 cm. Należy uwzględnić wykonanie barierki przy przebudowanych schodach. Wykonane nawierzchnie należy zamulić drobno mielonym miałem kamiennym. Z uwagi na różnice poziomów ciągów pieszych w stosunku do istniejącej zabudowy dopuszcza się wykonanie krawężników o zmiennym świetle w stosunku placów. Okrawężnikowanie wykonanych nawierzchni należy wykonać z ciętego granitu koloru czarnego typu SZWED o wymiarach 15x30x100 cm natomiast chodniki - obrzeżem z ciętego granitu koloru czarnego typu SZWED o wymiarach 8x30x100 cm. Uwaga: w/w opis stanowi uszczegółowienie i ujednolicenie do dokumentacji projektowej w zakresie typów, kolorystyki i wymiarów zastosowanych materiałów i stanowi element pomocniczy do sporządzenia oferty. Natomiast pozostałe elementy konstrukcji placów i chodników (podbudowy) wykonać zgodnie z dokumentacją projektową. Zakres robót obejmuje również przebudowę istniejącej podziemnej infrastruktury tj. kanalizacji deszczowej wraz z oświetleniem drogowym z oprawami LED- 12 szt latarni aluminiowych o wysokości 6,00 m z wysięgnikiem 1x0,5 m z oprawą LED min. 55W, 5900 lm. Należy również zdemontować istniejące oświetlenie. Zakres robót obejmuje również przebudowę istniejących schodów na skarpach pomiędzy placami i ciągiem pieszym (schody z płyt granitowych koloru szarego o wym. 60x60x8 cm), miejsc siedzących przy placu z różą wiatrów, wykonanie rampy- pochylni dla niepełnosprawnych, wymianę barierek wzdłuż ciągu pieszego o długości ca. 35 mb na barierki ze stali nierdzewnej oraz remont istniejącego zejścia na plażę poprzez oczyszczenie (piaskowanie strumieniowe) konstrukcji stalowej, wymianę uszkodzonych elementów, malowanie natryskowe farbami odpornymi na warunki atmosferyczne oraz wykonanie nowej nawierzchni zejścia z desek pomostowych z tworzywa sztucznego koloru brązowego. Przebudowywane place wyposażone są w ławki z odlewu żeliwnego (5 szt.), kosze na śmieci (12 szt.), kraty żeliwne i osłony okołodrzewne. Projektowaną zieleń wykonać zgodnie z projektem nasadzeń - klony o wys. min. 2 m, tuje o wys. min. 1,5 m. natomiast bukszpany o wys. min. 0,5 m. Nowo nasadzone klony należy zabezpieczyć przy gruncie poprzez montaż kraty żeliwnej o wymiarach max. 120x120 cm i otworem min. 60 cm oraz osłony okołodrzewnej wysokości min. 150 cm i średnicy min.60 cm oraz wykonać system nawadniania. Zdjęcia poglądowe i opis ławek, koszy na śmieci, kraty żeliwnej i osłon okołodrzewnych zostały załączone do opisu Zadania I w części dot. przebudowy ul. Nadmorskiej. Zakres robót obejmuje również budowę budynku sanitariatów o powierzchni zabudowy 66,44 m2, powierzchni użytkowej 49,90 m2 i kubaturze 255,79 m3. Budynek o konstrukcji murowanej z dachem płaskim krytym papą, na planie koła o średnicy 9,20 m i wysokości maksymalnej 3,92 m. Funkcje oraz rozkład pomieszczeń wg. załączonego projektu technicznego. Do budynku należy doprowadzić przyłącza, tj. przyłącze wodociągowe, kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej wraz z przydomową przepompownią ścieków oraz przyłącze elektroenergetyczne - WLZ z istniejącego przyłącza budynku Punktu Informacji Turystycznej. W budynku należy wykonać instalacje wewnętrzne wraz z systemem monitoringu z wykorzystaniem kamer wysokiej rozdzielczości, pracujących zarówno w dzień jak i w nocy (kamery kopułowe w obudowie wandaloodpornej) - zarejestrowany sygnał z kamer rejestrowany w komputerze znajdującym się w pomieszczeniu technicznym. Armatura czerpalna - baterie stojące uruchamiane bezdotykowo na fotokomórkę z mieszadłami elektrycznymi, spłukiwanie misek ustępowych i pisuarów bezdotykowe na fotokomórkę. Kabiny toaletowe systemowe. Uwaga! - Na realizację budowy budynku sanitariatów Zamawiający jest na etapie uzyskania decyzji pozwolenia na budowę. UWAGA!! Z uwagi na letniskowy/wypoczynkowy charakter miejscowości Jarosławiec należy mieć na uwadze ograniczenie uciążliwości w trakcie prowadzonych robót. W związku z powyższym, prace w ramach zadania II należy wykonać w okresie od podpisania umowy do rozpoczęcia sezonu letniego tj. do 15 czerwca 2016 r. Przebudowa ul. Nadmorskiej jest możliwa tylko i wyłącznie po zakończeniu sezonu letniego tj. od września 2016 r. Przed przystąpieniem do realizacji robót, wykonywanie prac na pozostałych ulicach należy uzgodnić z Zamawiającym. 3.Przedmiot umowy określony został w dokumentacji projektowej, która jest podstawą do określenia ceny ofertowej, w tym: a)projektu budowlanego - budowy dróg osiedlowych: Chabrowej, Konwaliowej, Fiołkowej i Różanej wraz z ich odwodnieniem w miejscowości Jarosławiec; b)projektu budowlanego - przekroje poprzeczne, budowy dróg osiedlowych: Chabrowej, Konwaliowej, Fiołkowej i Różanej; c)projektu budowlanego - budowy sieci kanalizacji deszczowej ulic: Chabrowej, Konwaliowej, Fiołkowej i Różanej; d)specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót dla branży drogowej i sanitarnej; e)zatwierdzony projekt stałej organizacji ruchu dla oś. Południe w m. Jarosławiec; f)przedmiary robót stanowiący element pomocniczy przy sporządzaniu oferty; g)projektu budowlanego ulic Leśnej i Piaskowej branży drogowej; h)projektu budowlano-wykonawczego kanalizacji deszczowej - branży sanitarnej; i)projektu budowlano-wykonawczego oświetlenia drogowego - branża elektryczna; j)specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót branży drogowej, sanitarnej i elektrycznej; k)przedmiary robót stanowiący element pomocniczy przy sporządzaniu oferty; l)projekty stałej organizacji ruchu; m)projekt budowlano-wykonawczy przebudowy ulicy Nadmorskiej (zadanie I i zadanie II) dla branży drogowej, sanitarnej i elektrycznej; n)projekt nasadzeń; o)specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót branży drogowej, sanitarnej i elektrycznej; p)projekt stałej organizacji ruchu; q)przedmiary robót stanowiący element pomocniczy przy sporządzaniu oferty; r)Projekt budowlany z zagospodarowaniem terenu budowy sanitariatów - projekt wielobranżowy; s)specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót branży budowlanej, sanitarnej i elektrycznej; t)przedmiary robót stanowiący element pomocniczy przy sporządzaniu oferty; 4.Zadanie I Przebudowa ulic: Piaskowej, Leśnej, Nadmorskiej oraz ulic na Osiedlu Południe: Chabrowej, Konwaliowej, Fiołkowej i Różanej z odwodnieniem i niezbędną infrastrukturą w miejscowości Jarosławiec realizowane jest w ramach Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019. 5.Załącznikiem do umowy jest zestawienie rzeczowo-finansowe, które Wykonawca zobowiązany jest wypełnić zgodnie z wytycznymi Zamawiającego. Do każdej faktury należy załączyć zestawienie wykonanych elementów robót opracowane na podstawie zestawienia rzeczowo - finansowego. Rozdział II. Elementy składowe przedmiotu zamówienia 1.Elementami składowymi przedmiotu zamówienia są także wszelkie roboty i usługi towarzyszące realizacji robót o których mowa w dziale II Opis przedmiotu zamówienia w szczególności: koszty obsługi geodezyjnej w tym tyczenia i inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej oraz odtworzenia pkt. osnowy geodezyjnej, zajęcia pasa drogowego, koszty uzyskania niezbędnych badań w tym badanie stopnia zagęszczenia podbudowy ulic, zjazdów, placów i chodników, opinii i uzgodnień, zużycia wody i energii elektrycznej, ubezpieczenia budowy, wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, zabezpieczenia placu budowy, utrzymania zaplecza budowy, koszty tablic informacyjnych, doprowadzenia terenu do stanu pierwotnego w tym koszty odtworzenia nawierzchni przylegających do wybudowanych dróg, wszystkie koszty wywozu materiałów pochodzących z rozbiórki. Rozdział III. Wymagania techniczne 1.Całość robót należy wykonać zgodnie ze sztuką budowlaną, z obowiązującymi przepisami, normami oraz na ustalonych niniejszą specyfikacją warunkach. 2.Zobowiązuje się Wykonawcę do stosowania materiałów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnych z deklaracją właściwości użytkowych i kryteriami technicznymi określonymi w PN wyrobu i Aprobatach Technicznych. 3.Po zakończeniu budowy należy przedstawić w formie wykazu - certyfikaty i świadectwa jakości, atesty lub równoważne na wbudowane materiały budowlane. 4.Znaki towarowe materiałów budowlanych występujące w opisach technicznych i przedmiarach robót wszystkich branż stanowią jedynie przykłady pożądanego standardu i mogą być zastąpione innymi równoważnymi wyrobami producentów nie gorszymi niż wymienione w opisie przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń innych niż przewidziane w projekcie budowlanym z zachowaniem tych samych technologii wykonania, parametrów i właściwości technicznych i jakościowych. 5.Kierownik budowy jest zobowiązany do sporządzenia czasowej organizacji ruchu zatwierdzonej przez właściwy organ, planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia realizowanego zadania oraz programu zapewnienia jakości, opinii technologicznej zawierający wyniki badań: podłoża i nawierzchni w tym pomiarów równości poprzecznej i podłużnej podbudowy, warstwy wiążącej i warstwy ścieralnej, cech fizyko-chemicznych warstw bitumicznych, zagęszczenia, nośności, wskaźników zagęszczenia wbudowanych warstw..

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.23.31.23 - Roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych 45.21.55.00 - Toalety publiczne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.11.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 80000,00 zł, słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych, 2.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1)pieniądzu, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3)gwarancjach bankowych, 4)gwarancjach ubezpieczeniowych, 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 3.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr 97 9315 0004 0021 2012 2000 0040. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający dokonanie przelewu. 5.Za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę i godzinę uznania rachunku zamawiającego. 6.W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu - należy wnieść wraz z ofertą (nie łączyć go trwale z ofertą). 7.Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Prawa zamówień publicznych. 8.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 9.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania: a)co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie drogi lub elementu drogi (np. chodniki, ciągi pieszo-jezdne, ścieżki rowerowej o nawierzchni z kostki betonowej /brukowej/kamiennej o wartości co najmniej 4 000 000,00 zł brutto (słownie: cztery miliony złotych brutto) każda oraz co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie drogi o nawierzchni bitumicznej o długości co najmniej 450 mb każda oraz załączy dowody dotyczące najważniejszych robót, określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli wykonawca zapewni przy realizacji zamówienia udział osoby/osób, które posiadają: a)uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w branży drogowej, b)uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w branży elektrycznej, c)uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w branży sanitarnej, d)uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w branży konstrukcyjno-budowlanej.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Przez roboty budowlane, których dotyczy obowiązek wskazania w wykazie, Zamawiający rozumie: A. co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie drogi lub elementu drogi (np. chodniki, ciągi pieszo-jezdne, ścieżki rowerowej o nawierzchni z kostki betonowej /brukowej/kamiennej o wartości co najmniej 4 000 000,00 zł brutto (słownie: cztery miliony złotych brutto) każda oraz co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie drogi o nawierzchni bitumicznej o długości co najmniej 450 mb każda;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Okres gwarancji - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionej poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 1) Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy: a)w przypadku przedłużających się procedur związanych z wykorzystaniem przez wykonawców środków ochrony prawnej w zamówieniach publicznych lub innych procedur zamówień publicznych, b)spowodowana warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi prowadzenie robót budowlanych, dokonywanie odbiorów, c)spowodowana udzieleniem zamówień zamiennych lub dodatkowych, d)koniecznością wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej/technicznej będącej załącznikiem do SIWZ, e)spowodowana nieprzewidzianymi w SIWZ warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności w przypadku: -odmiennych od przyjętych w dokumentacji technicznej warunków geologicznych, -odmiennych od przyjętych w dokumentacji technicznej warunków terenowych, -istnienia niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych, podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych f)w przypadku zmian sposobu spełnienia świadczenia opisanych w punkcie 2, g)w innych uzasadnionych przypadkach; 2) Zmiany sposobu spełnienia świadczenia: a)zmiany technologiczne, w szczególności: konieczność zrealizowania przedmiotu zmówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w SIWZ w szczególności w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu zamówienia; b)konieczność usunięcia wad i braków lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej/technicznej będącej załącznikiem do SIWZ, c)spowodowane odmiennymi od przyjętych w dokumentacji warunkami terenowymi, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, 2)Zlecenie realizacji robót zamiennych lub dodatkowych, 3)Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy spowodowana w szczególności: a)zmianami przepisów prawnych, w tym zmiany stawki od podatku od towarów i usług mającej zastosowanie do przedmiotu umowy, b)wprowadzeniem zmian sposobu świadczenia opisanych w pkt 2. c)wyłączeniem spod ryczałtu robót zamiennych i rozliczenia ich kosztorysem powykonawczym lub różnicowym, 4)Zamawiający przewiduje możliwość wyłączenia spod ryczałtu robót zamiennych i rozliczenia ich kosztorysem powykonawczym lub różnicowym, 5)Zamawiający przewiduje zmniejszenie wynagrodzenia o wartość robót niewykonanych, a ujętych w oferowanej cenie na podstawie kosztorysu powykonawczego lub różnicowego w oparciu o dokonane obmiary faktycznie wykonanych ilości robót. Zamawiający przewiduje zmniejszenie wynagrodzenia z tytułu wad w przedmiocie umowy uniemożliwiających użytkowanie przedmiotu umowy. 6)Zamawiający przewiduje obniżenie wynagrodzenia z tytułu nieuregulowania przez Wykonawcę kosztów zużycia wody i energii, 7) Zamawiający przewiduje możliwość zmian w zakresie wymagań dotyczących umów o podwykonawstwo.8)W przypadku, gdy oferta wykonawcy nie zawierała części, którą na etapie realizacji zamówienia zamierza on powierzyć podwykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zawarcia umów o podwykonawstwo na etapie realizacji umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.postomino.bip.net.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Postomino, Postomino 30, 76-113 Postomino, pok. nr 15.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.02.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Postomino, Postomino 30, 76-113 Postomino, pok. nr 19 - sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie I Przebudowa ulic: Piaskowej, Leśnej, Nadmorskiej oraz ulic na Osiedlu Południe: Chabrowej, Konwaliowej, Fiołkowej i Różanej z odwodnieniem i niezbędną infrastrukturą w miejscowości Jarosławiec realizowane jest w ramach Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.