Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2010-10-21
Skarszewy: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób korzystających z pomocy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Skarszewach przyznanych na podstawie art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (j.t. Dz. U. z 2009 r., Nr 175, poz. 1362 z późn. zm.), zamieszkałych na terenie miasta i gminy Skarszewy i wskazanych przez Zamawiającego
Numer ogłoszenia: 296229 - 2010; data zamieszczenia: 21.10.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Skarszewach , ul. Szkolna 9, 83-250 Skarszewy, woj. pomorskie, tel. 058 5882436, faks 058 5882436.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.skarszewy.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób korzystających z pomocy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Skarszewach przyznanych na podstawie art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (j.t. Dz. U. z 2009 r., Nr 175, poz. 1362 z późn. zm.), zamieszkałych na terenie miasta i gminy Skarszewy i wskazanych przez Zamawiającego.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Szacunkowa liczba godzin usług w okresie objętym zamówieniem (umową) tj. w okresie od dnia 01.01.2011 r. do dnia 31.12.2011 r. wynosi: 1) 38400 godzin - usług opiekuńczych; 2) 2160 godzin - specjalistycznych usług opiekuńczych. Szacunkowa liczba osób, na rzecz których Wykonawca świadczyć będzie usługi objęte niniejszym zamówieniem wynosi: 1) ok.60 osób miesięcznie - usługi opiekuńcze, 2) ok. 3 osób miesięcznie - specjalistyczne usługi opiekuńcze. 3) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany liczby osób i godzin w granicach + 30 % w trakcie trwania umowy. W takim wypadku ceny zaproponowane przez Wykonawcę pozostają bez zmian. 3.8. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli realizacji umowy przez Wykonawcę, w tym: kontroli merytorycznej, obejmującej kontrolę zgodności świadczonych usług z warunkami umowy - w miejscu świadczenia usług (w miejscu zamieszkania osób, na rzecz których świadczone są usługi objęte niniejszym zamówieniem) oraz kontroli dokumentów Wykonawcy w powyższym zakresie. Zamawiającemu przysługuje prawo do: 1) bezpośrednich kontaktów z osobami, przy pomocy których Wykonawca świadczy usługi objęte zamówieniem oraz prawo przekazywania tym pracownikom uwag i spostrzeżeń dotyczących prawidłowości świadczonych usług, 2) występowania do Wykonawcy o zmianę osoby świadczącej usługi. Zamawiający wskaże Wykonawcy osoby uprawnione do korzystania z usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych objętych niniejszym zamówieniem, określając jednocześnie następujące dane tych osób oraz informacje o zakresie przyznanych usług: 1) imię, nazwisko oraz adres; 2) rodzaj przyznanych usług (jakie mają być świadczone na rzecz danej osoby); 3) ilość godzin przyznanych usług; 4) czas na jaki przyznane zostały usługi; 5) stawkę odpłatności za jedną godzinę usług, jaką zobowiązana jest ponosić osoba korzystająca według decyzji Zamawiającego z przyznanych usług; W wyjątkowych i nagłych wypadkach dopuszcza się możliwość ustnego (telefonicznego) zlecenia usług przez Zamawiającego jak też możliwość ustnego poinformowania Wykonawcy o przerwaniu świadczenia usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług opiekuńczych w odniesieniu do poszczególnych osób - wskazanych przez Zamawiającego, co wymaga bezzwłocznego potwierdzenia pisemnym zleceniem lub informacją Zamawiającego z doręczeniem Wykonawcy. Szczegółowy zakres usług opiekuńczych: 1) podstawowa pomoc w czynnościach życia codziennego oraz załatwianiu spraw: a) podstawowe zakupy artykułów spożywczych, przemysłowych, higienicznych, realizacja recept, inne zlecone przez osobę korzystającą z usług; dokonywane w najbliższej okolicy miejsca zamieszkania osoby, na rzecz której świadczone są usługi; b) przygotowywanie posiłków (także dietetycznych), z zabezpieczeniem co najmniej raz dziennie gorącego posiłku, c) pomoc przy spożywaniu posiłków, d) mycie naczyń, e) sprzątanie (bez mycia okien i prania dywanów) pokoju osoby, na rzecz której świadczone są usługi, w tym sprzątanie kuchni, łazienki i urządzeń sanitarnych, f) zmiana odzieży, bielizny osobistej i pościelowej, g) zanoszenie bielizny do pralni i jej odbiór, h) pranie bielizny osobistej i lekkiej odzieży, prasowanie, i) wynoszenie śmieci, j) przynoszenie wody, węgla i palenie w piecu (w przypadku takiej konieczności), k) załatwianie bieżących spraw urzędowych, w tym wnoszenie opłat, wysyłanie korespondencji, zgłaszanie napraw urządzeń domowych i sprzętu, wymiana książek w bibliotece, l) pomoc w prowadzeniu gospodarstwa domowego, m) zamawianie wizyt w placówkach zdrowia oraz pomoc w dostaniu się do placówek służby zdrowia oraz do placówek rehabilitacyjnych; 2) podstawowa opieka: a) podawanie leków wg zaleceń lekarza, b) dbałość o kondycję psychoruchową oraz zapewnienie kontaktu z otoczeniem poprzez: b.a) organizowanie spacerów, b.b) prowadzenie rozmów, b.c) czytanie prasy, książek, b.d) pomoc w prowadzeniu korespondencji, b.e) stały kontakt z rodziną osoby, na rzecz której świadczone są usługi, b.f) wizyty z osobą, na rzecz której świadczone są usługi w urzędach i placówkach kulturalnych, b.g) dbałość o bezpieczeństwo podczas wykonywania czynności życia codziennego, b.h) odwiedzanie osoby samotnej w przypadku jej pobytu w szpitalu; 3) współpraca: a) utrzymywanie stałego kontaktu z pracownikiem socjalnym Zamawiającego, z lekarzem i pielęgniarką środowiskową, b) informowanie o wszelkich zmianach stanu zdrowia osoby, na rzecz której świadczone są usługi oraz o jej potrzebach w zakresie dodatkowej pomocy społecznej, a także o nieobecności w domu, skierowaniu do szpitala i innych zdarzeniach mających wpływ sytuację i przebieg wykonywania usług. Szczegółowy zakres specjalistycznych usług opiekuńczych: 1) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza: a) kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak: a.a) samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu, a.b) dbałość o higienę i wygląd, a.c) utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną, a.d) wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego, a.e) korzystanie z usług różnych instytucji, b) interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym: b.a) pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych - poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne, b.b) ułatwienie dostępu do edukacji i kultury, b.c) doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług, b.d) kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi, b.e) współpraca z rodziną - kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej, c) pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym: c.a) w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych, c.b) w wypełnieniu dokumentów urzędowych, d) pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym: d.a) nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków, d.b) pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach, d.c) zwiększanie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie finansowe; 2.pielęgnacja - jako wspieranie procesu leczenia, w tym: a) pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych, b) uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych, c) pomoc w zakupie lub zamawianiu leków w aptece, d) nadzór nad przyjmowaniem leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania, e) w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny, f) pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia oraz placówek rehabilitacyjnych zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii; 3) pomoc mieszkaniowa, w tym w: a) uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat, b) organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych, c) kształtowaniu właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu; 4) współpraca: a) utrzymywanie stałego kontaktu z pracownikiem socjalnym, Zamawiającego, z lekarzem i pielęgniarką środowiskową, b) informowanie o wszelkich zmianach stanu zdrowia osoby, na rzecz której świadczone są usługi oraz o jej potrzebach w zakresie dodatkowej pomocy społecznej, a także o nieobecności w domu, skierowaniu do szpitala i innych zdarzeniach mających wpływ na sytuację i przebieg wykonywania usług, c) współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.11.00-3, 85.31.12.00-4.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
posiadania wiedzy i doświadczenia
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
sytuacji ekonomicznej i finansowej
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany liczby osób i godzin w granicach +/- 30 % w trakcie trwania umowy. W takim wypadku ceny zaproponowane przez Wykonawcę pozostają bez zmian.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.skarszewy.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
ul.Szkolna 9
83-250 Skarszewy , pok. nr 15.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.11.2010 godzina 10:00, miejsce: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul.Szkolna 9 83-250 Skarszewy , pok. nr 15.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: usługi opiekuńcze.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: ok. 38400 godzin - usług opiekuńczych - ok. 60 osób miesięcznie - usługi opiekuńcze.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.11.00-3.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Usługi specjalistyczne.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 2160 godzin - specjalistycznych usług opiekuńczych - ok. 3 osób miesięcznie - specjalistyczne usługi opiekuńcze.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.12.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługi restauracyjne dla uczestników Dziennego Domu Pomocy w Łowiczu
- Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowskich Górach
- Świadczenie usługi elektronicznego całodobowego monitoringu sygnałów alarmowych od osób starszych tzw. teleopieki na potrzeby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bielsku-Białej
- Świadczenie usług asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej dla klientów Centrum Usług Społecznych w Gminie Czarnków w roku 2025 (powt).
- Usługi wsparcia seniorów w ramach w ramach projektu "Wsparcie seniorów w Gminie Stara Dąbrowa" nr FEPZ. 06.18-IP.01-0016/24
- Usługi opiekuńcze w Gminie Stara Dąbrowa w ramach projektu "Wsparcie seniorów w Gminie Stara Dąbrowa" nr FEPZ. 06.18-IP.01-0016/24
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.