Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-01-26
Włocławek: Specjalistyczne zajęcia zawodowe przygotowujące do uzyskania
nowych uprawnień zawodowych w zakresie:
- obsługi koparko ładowarki
- obsługi oprogramowania typu CAD
- obsługi kas fiskalnych z fakturowaniem
Numer ogłoszenia: 29751 - 2011; data zamieszczenia: 26.01.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli , ul. Nowomiejska 15A, 87-800 Włocławek, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 054 231 33 42, faks 054 412 10 98.
- Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: www.cen.org.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Specjalistyczne zajęcia zawodowe przygotowujące do uzyskania nowych uprawnień zawodowych w zakresie: - obsługi koparko ładowarki - obsługi oprogramowania typu CAD - obsługi kas fiskalnych z fakturowaniem.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku na podstawie art. 10 i 39 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 i Nr 161, poz. 1078), zwanej dalej ustawą PZP ogłasza przetarg nieograniczony, którego przedmiotem jest przygotowanie i przeprowadzenie specjalistycznych zajęć zawodowych przygotowujących do uzyskania nowych uprawnień zawodowych w następujących zakresach: - obsługa koparko ładowarki, - obsługa oprogramowania typu CAD, - obsługa kas fiskalnych z fakturowaniem. Zajęcia powinny być realizowane we wskazanych przez Lidera szkołach na terenie województwa kujawsko - pomorskiego. Przedmiot zamówienia podzielony został na 3 odrębne zadania, różniące się miejscem przeprowadzenia zajęć oraz zakresem, z których każde stanowi odrębną część zamówienia. Część I - specjalistyczne zajęcia zawodowe przygotowujące do uzyskania nowych uprawnień zawodowych w zakresie obsługi koparko ładowarki. Część II - specjalistyczne zajęcia zawodowe przygotowujące do uzyskania nowych uprawnień zawodowych w zakresie obsługi oprogramowania typu CAD Część III - specjalistyczne zajęcia zawodowe przygotowujące do uzyskania nowych uprawnień zawodowych w zakresie obsługi kas fiskalnych z fakturowaniem.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9, 80.51.00.00-2.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 14.02.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Kserokopia dokumentu potwierdzająca uprawnienia do prowadzenia specjalistycznych szkoleń zawodowych nadającym kwalifikacje zawodowe. Oświadczenie o spełnianiu warunków, wymienionych w treści art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (Zał. nr 2 do SIWZ);
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykaz wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku posiadania wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym krótszym okresie, z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie (załącznik nr 5).
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykaz urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy usługi w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami (załącznik nr 6)
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik nr 7).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Warunki zmiany umowy: a) w szczególnie uzasadnionych przypadkach możliwe jest niewielkie wydłużenie (przesunięcie) terminu realizacji usługi wynikającej z umowy, gdy będzie do podyktowane czynnikami niezależnymi od Wykonawcy, a Wykonawca wystąpi do Zamawiającego o niewielkie przesunięcie terminu realizacji usługi i to szczegółowo uzasadni. W przypadku wyrażenia przez Zamawiającego zgody na przedłużenie terminu realizacji usługi nie będą naliczane kary umowne. b) w szczególnie uzasadnionych przypadkach Wykonawca może dokonać wymiany osób, które zaproponował w ofercie jako wykładowców na szkoleniu. W takiej sytuacji Wykonawca wskaże Zamawiającemu osobę/y o co najmniej porównywalnych i nie niższych kwalifikacjach, wykształceniu i doświadczeniu (dostarczy obowiązkowo w tym celu dokumenty poświadczające kwalifikacje, wykształcenie, doświadczenie - wykaz). Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zwrot kosztów wynikających bezpośrednio lub pośrednio z wymiany osób, wyznaczonych przez Wykonawcę do wykonania przedmiotu zamówienia. Zmiana kadry wymaga zgody Zamawiającego. c) dopuszcza się zmianę terminu realizacji zajęć w porozumieniu i uzgodnieniu z kierownictwem szkoły. d) Z wnioskiem o zmianę treści umowy może wystąpić zarówno Wykonawca, jak i Zamawiający.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.cen.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Kujawsko-Pomorskie Centrum
Edukacji Nauczycieli we Włocławku
ul. Nowomiejska 15A
87-800 Włocławek.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.02.2011 godzina 12:00, miejsce: Sekretariat Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku ul. Nowomiejska 15A 87-800 Włocławek.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej realizowanego w ramach Projektu systemowego pn. Nowa jakość kształcenia zawodowego w województwie kujawsko - pomorskim realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Część I - specjalistyczne zajęcia zawodowe przygotowujące do uzyskania nowych uprawnień zawodowych w zakresie obsługi koparko ładowarki..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników wiedzy teoretycznej i praktycznej niezbędnej do obsługi koparko-ładowarki. 1. Zakres szkolenia - szkolenie powinno zawierać część teoretyczną i praktyczną. Część teoretyczna obejmuje zagadnienia z zakresu: a) dokumentacji technicznej maszyn roboczych, b) bezpieczeństwa i higieny pracy przy eksploatacji maszyn roboczych, c) technologii wykonywania robót ziemnych, d) użytkowania i obsługi maszyn roboczych. Część praktyczna szkolenia obejmuje naukę eksploatacji maszyn roboczych w różnych warunkach terenowych i technologicznych. 2. Realizacja szkolenia zgodnie z obowiązującym programem dla tego typu szkolenia w wymiarze 202 godz. dydaktycznych - (142 godziny zajęć teoretycznych i 60 godzin zajęć praktycznych) , konieczne przedstawienie programu szkolenia zgodnego z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych ( Dz. U. nr 118, poz. 1263) Zajęcia powinny być realizowane we wskazanych przez Lidera szkołach na terenie województwa kujawsko - pomorskiego: 1) Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych, ul. Przemysłowa 15, 89-400 Sępólno Krajeńskie - 1 grupa 12-osobowa 1 grupa 12-osobowa w terminie: od 14 lutego 2011 r. do 30 czerwca 2011 r. 2) Zespół Szkół, CKU w Gronowie, Gronowo 128, 87-162 Lubicz - 2 grupy 12-osobowe. 1 grupa 12-osobowa w terminie: od 14 lutego 2011r. do 30 czerwca 2011r 1 grupa 12-osobowa w terminie: od 15 września 2011r. do 20 grudnia 2011r 1.2. Technikum Mechaniczne Zespołu Szkół CKU w Gronowie - Zespół Szkół, CKU w Gronowie, Gronowo 128, 87-162 Lubicz 1 grupa 12-osobowa w terminie: od 14 lutego 2011r. do 30 czerwca 2011r 1 grupa 12-osobowa w terminie: od 15 września 2011r. do 20 grudnia 2011r..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.51.00.00-2.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 14.02.2011.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Część II - specjalistyczne zajęcia zawodowe przygotowujące do uzyskania nowych uprawnień zawodowych w zakresie obsługi oprogramowania typu CAD..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Szkolenie, skierowane jest do osób, które rozpoczynają swoją pracę z programami typu CAD . Dla każdego z uczestników winno być przewidziane osobne stanowisko komputerowe oraz zestaw materiałów edukacyjnych. Szkolenie powinno obejmować następujące zagadnienia: - Podstawy pracy z programem CAD. - Obsługa programu (otwieranie, zamykanie projektów) - Podstawowe narzędzia rysunkowe - Modyfikacja elementów - Bloki rysunkowe - Pozostałe elementy rysunku - Rastry - Wydruki i podsumowanie - Praca w obszarze papieru - Podstawy rysunku 3D - Zaawansowane opcje CAD. - Podsumowanie Szkolenie powinno obejmować 60 godzin dla 1 grupy 12- osobowej ( 10 spotkań po 6 godzin). Realizacja zajęć w trybie weekendowym: sobota, niedziela w godz. 9.00 do 15.00 - po 6 godzin dydaktycznych z przerwą na posiłek - dopuszcza się zmianę terminu realizacji zajęć w porozumieniu i uzgodnieniu z kierownictwem szkoły. Realizacja szkolenia zgodnie z obowiązującym programem dla tego typu szkolenia w wymiarze 60 godz. dydaktycznych - konieczne przedstawienie programu szkolenia. Zapewnienie realizacji zajęć gwarantującej przygotowanie uczestników do uzyskania nowych uprawnień zawodowych( prezentacja efektywności w zakresie przygotowania uczestników ). 3.2.10. Zajęcia powinny być realizowane we wskazanych przez Lidera szkołach na terenie województwa kujawsko - pomorskiego: 1) Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 5, ul. Narutowicza 34, 88-100 Inowrocław - 1 grupa 12-osobowa 1 grupa 12-osobowa w terminie: od 15 września 2011r. do 30 listopada 2011r. 2) Zespół Szkół ,CKU w Gronowie, Gronowo 128 - 1 grupa 12-osobowa 1 grupa 12-osobowa w terminie: od 14 lutego 2011 r. do 30 kwietnia 2011 r..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 14.02.2011.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Część III - specjalistyczne zajęcia zawodowe przygotowujące do uzyskania nowych uprawnień zawodowych w zakresie obsługi kas fiskalnych z fakturowaniem..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zasadniczym celem szkolenia jest nabycie przez jego uczestników umiejętności obsługi różnych typów kas fiskalnych, jak również nabycie przez te osoby wiedzy z zakresu zasad związanych z wystawianiem faktur. Obsługa urządzeń fiskalnych jest podstawową czynnością wykonywaną przez każdego sprzedawcę. Dla każdego z uczestników winno być przewidziane osobne stanowisko z kasą fiskalną oraz komputerowe oraz zestaw materiałów edukacyjnych. Szkolenie powinno obejmować 40 godzin dla 1 grupy 12- osobowej ( 5 spotkań po 8 godzin), realizacja zajęć w trybie weekendowym: sobota, niedziela w godz. 9.00- 16.00 ( z przerwą na posiłek) - dopuszcza się zmianę terminu realizacji zajęć w porozumieniu i uzgodnieniu z kierownictwem szkoły. Zajęcia powinny być realizowane we wskazanych przez Lidera szkołach na terenie województwa kujawsko - pomorskiego: 1) Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Stanisława Staszyca, ul. Staszica 18, 89-100 Nakło n.Notecią - 1 grupa 12-osobowa 1 grupa 12-osobowa w terminie: od 14 lutego 2011 r. do 30 kwietnia 2011 r 2) Zespół Szkół Zawodowych im Tadeusza Kościuszki, ul. Kościuszki 15, 88-320 Strzelno - 1 grupa 12-osobowa 1 grupa 12-osobowa w terminie: od 14 lutego 2011 r. do 30 kwietnia 2011 r..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 15.02.2011.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z WŁOCŁAWKA
- Dostawę i montaż klimatyzacji w budynku Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie, przy ul. Ogniowej 8/10 we Włocławku.
- ROZBUDOWA PLACU ZABAW DLA ŻŁOBKA "KRUSZYNKA"
- REMONTY WYKOŃCZENIOWE W ŚWIETLICY WIEJSKIEJ W MIEJSCOWOŚCI PIŃCZATA W RAMACH REALIZACJI PROJEKTU PN.: "REMONT I DOPOSAŻENIE INSTYTUCJI KULTURY"
- Dostawa gazów medycznych wraz z dzierżawą zbiornika i przeglądami instalacji - II postępowanie
- Wymiana okien w Domu Studenta oraz naprawa dachu na budynku dydaktycznym
- Budowa ulicy Brzezinowej na odcinku od ulicy Mielęcińskiej do ulicy Letniej we Włocławku
więcej: przetargi w Włocławku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Organizacja i przeprowadzenie szkoleń zawodowych dla uczniów i nauczycieli ZSCKR w Potoczku w ramach projektu "Nowe kwalifikacje kluczem do sukcesu"
- "Usługi szkolenia specjalistycznego dla nauczycieli i uczniów" w ramach projektu pn.: "ZSCKR Mieczysławów wspiera uczniów" - III
- "Usługi szkolenia specjalistycznego dla uczniów" w ramach projektu pn.: "Nowe kompetencje i kwalifikacje uczniów / uczennic Zespołu Szkół Ponadpodstawowych Nr 1 ...." - II
- Świadczenie usług szkoleniowych dedykowanych uczniom i nauczycielom w ramach projektu współfinansowanego ze środków UE pn. Nowoczesny zawodowiec-szansą na przyszłość realizowanego przez ZSE w Dębicy
- Wybór Wykonawców do przeprowadzenia szkoleń dla kadry Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej (OWES) w ramach projektu pn. Koordynacja działań w zakresie polityki społecznej - ROPS WSL
- Wybór Wykonawców do przeprowadzenia szkoleń z zakresu obsługi i wsparcia integracji cudzoziemców dla kadry jednostek samorządu terytorialnego w ramach projektu pn. Koordynacja działań (...)
więcej: Usługi szkoleniowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.