Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-01-27
Turek: PRZEPROWADZENIE KURSÓW I SZKOLEŃ DLA NAUCZYCIELI W RAMACH PROJEKTU: WYKWALIFIKOWANY NAUCZYCIEL POWIATU TURECKIEGO
Numer ogłoszenia: 29818 - 2014; data zamieszczenia: 27.01.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Powiatu Tureckiego , ul. Kaliska 59, 62-700 Turek, woj. wielkopolskie, tel. 63 222 32 00, faks 63 278 83 19.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiat.turek.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: PRZEPROWADZENIE KURSÓW I SZKOLEŃ DLA NAUCZYCIELI W RAMACH PROJEKTU: WYKWALIFIKOWANY NAUCZYCIEL POWIATU TURECKIEGO.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia kursów i szkoleń dla nauczycieli w ramach projektu: Wykwalifikowany nauczyciel Powiatu Tureckiego. 2. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych, na poszczególne części zamówienia: 2.1 Część nr 1: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu następujących kursów: a) kurs pedagogiczny dla czynnych zawodowo nauczycieli - 270 h (1 osoba), b) kurs pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej - 270 h (1 osoba). 2.2 Część nr 2: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu kursu instruktora nauki jazdy kat. A i B - 208 h (1 osoba). 2.3 Część nr 3: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu następujących kursów: a) Międzynarodowego Inżyniera Spawalnika (IWE) - 480 h (1 osoba), b) Międzynarodowego Technologa Spawalnika (ITW) - 340 h (1 osoba). 2.4 Część nr 4: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu następujących kursów: a) kurs montera instalacji sanitarnych i gazowych - 150 h (1 osoba), b) kurs spawalniczy modułowy pachwinowy elektryczny MMA 111, MAG 135, TIG 141,- 360 h na jedną osobę (liczba osób kursu - 2 osoby), c) kurs spawalniczy na spoiny czołowe MAG 135 - 140 h na jedną osobę (liczba osób kursu - 2 osoby). 2.5 Część nr 5: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu następujących kursów: a) kurs CCNA Exploration - 180 h na jedną osobę (liczba osób kursu - 2 osoby), b) kurs instruktorski CCNA Exploration - 180 h (1 osoba), c) kurs CCNA Security -70h (1 osoba). 2.6 Część nr 6: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu następującego kursu - przegląd gospodarki materiałowej w systemie SAP-SAP MM - 42 h na jedną osobę (liczba osób kursu - 4 osoby). 2.7 Część nr 7: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu szkolenia programistycznego robotów FANUC - 64 h na jedną osobę (liczba osób kursu - 2 osoby), 2.8 Część nr 8: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu szkolenia - układy elektroniczne silników Diesla - 42 h na jedną osobę (liczba osób szkolenia - 4 osoby), 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (dla poszczególnych części zamówienia) stanowią załączniki nr 1A, 1B, 1C, 1D, 1E, 1F, 1G, 1H do SIWZ..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 8.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy oraz spełniający warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy, tj. spełniający warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. 2. Ocena spełniania warunków wymaganych przez zamawiającego zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wymaganych od wykonawcy i wymienionych w pkt. 6 SIWZ.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy oraz spełniający warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy, tj. spełniający warunek posiadania wiedzy i doświadczenia. 2. Ocena spełniania warunków wymaganych przez zamawiającego zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wymaganych od wykonawcy i wymienionych w pkt. 6 SIWZ.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy oraz spełniający warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy, tj. spełniający warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. 2. Ocena spełniania warunków wymaganych przez zamawiającego zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wymaganych od wykonawcy i wymienionych w pkt. 6 SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy oraz spełniający warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy, tj. spełniający warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. 2. Ocena spełniania warunków wymaganych przez zamawiającego zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wymaganych od wykonawcy i wymienionych w pkt. 6 SIWZ.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy oraz spełniający warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy, tj. spełniający warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej. 2. Ocena spełniania warunków wymaganych przez zamawiającego zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wymaganych od wykonawcy i wymienionych w pkt. 6 SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a) wypełniony formularz ofertowy, wzór formularza ofertowego stanowi: - dla części nr 1 - załącznik nr 2A do SIWZ, - dla części nr 2 - załącznik nr 2B do SIWZ, - dla części nr 3 - załącznik nr 2C do SIWZ, - dla części nr 4 - załącznik nr 2D do SIWZ, - dla części nr 5 - załącznik nr 2E do SIWZ, - dla części nr 6 - załącznik nr 2F do SIWZ, - dla części nr 7 - załącznik nr 2G do SIWZ, - dla części nr 8 - załącznik nr 2H do SIWZ. b) wzór umowy odpowiednio dla części 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 stanowią odpowiednio złączniki nr 7A, 7B, 7C, 7D, 7E, 7F, 7G i 7H do SIWZ, c) pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy), d) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (jeżeli dotyczy).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje zmianę istotnych warunków umowy, w przypadku zmiany terminu wykonania zamówienia z przyczyn niezależnych od wykonawcy oraz zmian związanych ze zmianą stawki podatku VAT, tj. dopuszcza się możliwość zmiany wynagrodzenia brutto jedynie w przypadku nie dającej się przewidzieć zmiany stawki podatku VAT w trakcie wykonywania umowy i gdy spełnienie świadczenia, z uwagi na tę zmianę stawki VAT, byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron stratą, zmiana taka może dotyczyć jedynie tej części wynagrodzenia, która dotyczy dostaw wykonanych w trakcie obowiązywania nowej stawki VAT
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiat.turek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Turku
ul. Kaliska 59
62-700 Turek.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.02.2014 godzina 11:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Turku ul. Kaliska 59 62-700 Turek Punkt Informacyjny (parter).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Usługa polegająca na przeprowadzeniu następujących kursów: a) kurs pedagogiczny dla czynnych zawodowo nauczycieli - 270 h (1 osoba), b) kurs pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej - 270 h (1 osoba)..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu następujących kursów: a) kurs pedagogiczny dla czynnych zawodowo nauczycieli - 270 h (1 osoba), b) kurs pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej - 270 h (1 osoba). 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki nr 1A do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Usługa polegająca na przeprowadzeniu kursu instruktora nauki jazdy kat. A i B - 208 h (1 osoba)..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu kursu instruktora nauki jazdy kat. A i B - 208 h (1 osoba). 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1B do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Usługa polegająca na przeprowadzeniu następujących kursów: a) Międzynarodowego Inżyniera Spawalnika (IWE) - 480 h (1 osoba), b) Międzynarodowego Technologa Spawalnika (ITW) - 340 h (1 osoba)..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu następujących kursów: a) Międzynarodowego Inżyniera Spawalnika (IWE) - 480 h (1 osoba), b) Międzynarodowego Technologa Spawalnika (ITW) - 340 h (1 osoba). 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1C do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Usługa polegająca na przeprowadzeniu następujących kursów: a) kurs montera instalacji sanitarnych i gazowych - 150 h (1 osoba), b) kurs spawalniczy modułowy pachwinowy elektryczny MMA 111, MAG 135, TIG 141,- 360 h na jedną osobę (liczba osób kursu - 2 osoby), c) kurs spawalniczy na spoiny czołowe MAG 135 - 140 h na jedną osobę (liczba osób kursu - 2 osoby)..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu następujących kursów: a) kurs montera instalacji sanitarnych i gazowych - 150 h (1 osoba), b) kurs spawalniczy modułowy pachwinowy elektryczny MMA 111, MAG 135, TIG 141,- 360 h na jedną osobę (liczba osób kursu - 2 osoby), c) kurs spawalniczy na spoiny czołowe MAG 135 - 140 h na jedną osobę (liczba osób kursu - 2 osoby). 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1D do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Usługa polegająca na przeprowadzeniu następujących kursów: a) kurs CCNA Exploration - 180 h na jedną osobę (liczba osób kursu - 2 osoby), b) kurs instruktorski CCNA Exploration - 180 h (1 osoba), c) kurs CCNA Security -70h (1 osoba)..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu następujących kursów: a) kurs CCNA Exploration - 180 h na jedną osobę (liczba osób kursu - 2 osoby), b) kurs instruktorski CCNA Exploration - 180 h (1 osoba), c) kurs CCNA Security -70h (1 osoba). 2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1E do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Usługa polegająca na przeprowadzeniu następującego kursu - przegląd gospodarki materiałowej w systemie SAP-SAP MM - 42 h na jedną osobę (liczba osób kursu - 4 osoby)..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu następującego kursu - przegląd gospodarki materiałowej w systemie SAP-SAP MM - 42 h na jedną osobę (liczba osób kursu - 4 osoby)..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Usługa polegająca na przeprowadzeniu szkolenia programistycznego robotów FANUC - 64 h na jedną osobę (liczba osób kursu - 2 osoby)..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu szkolenia programistycznego robotów FANUC - 64 h na jedną osobę (liczba osób kursu - 2 osoby). 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1G do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Usługa polegająca na przeprowadzeniu szkolenia - układy elektroniczne silników Diesla - 42 h na jedną osobę (liczba osób szkolenia - 4 osoby)..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu szkolenia - układy elektroniczne silników Diesla - 42 h na jedną osobę (liczba osób szkolenia - 4 osoby). 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1H do SIWZ..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z TURKU
- Rozbudowa drogi powiatowej nr 4482P Słodków - Cisew w m. Słodków - dokumentacja projektowa
- Dostawa materiałów opatrunkowych dla Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Turku
- BUDOWA PLACU GLICENSTEINA WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ TOWARZYSZĄCĄ - OPRACOWANIE DOKUMENTACJI
- Dostawa heparyny dla Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Turku
- Dostawa sprzętu jednorazowego do zabiegów ginekologicznych dla Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Turku
więcej: przetargi w Turku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przeprowadzenie szkoleń z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej wg części
- Plenerowe Kino na Bulwarach - BO
- Realizacja kursów i szkoleń dla uczniów w ramach projektu pn. "ZAWODOWE KOMPETENCJE"
- Przeprowadzenie szkoleń z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej na potrzeby Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego
- Przeprowadzenie kursu baristycznego ( powiat żarski)
- Przeprowadzenie szkolenia "Bezpieczeństwo informacji - ISO 27001 Audytor wiodący" w ramach projektu "Cyberbezpieczny Samorząd"
więcej: Usługi szkoleniowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.