Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-11-05
Mrągowo: Budowa dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych przy ul. Kolejowej w Mrągowie w ramach zadania Prace projektowe
Numer ogłoszenia: 298714 - 2015; data zamieszczenia: 05.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Mrągowo , ul. Królewiecka 60A, 11-700 Mrągowo, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 74190 00, faks 89 7412874.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.mragowo.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych przy ul. Kolejowej w Mrągowie w ramach zadania Prace projektowe.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dwóch kompletów dokumentacji projektowo - kosztorysowej budowy dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych na nieruchomości o nr ewid. 321, obręb 6, położonej w miejscowości Mrągowo przy ul. Kolejowej w ramach zadania Prace projektowe. 1. Zakres rzeczowy obejmuje: 1.1. Komplet dokumentacji projektowo-kosztorysowej: a) Projekt budowlano-wykonawczy wielobranżowy - 6 egz. b) Kosztorys inwestorski - 1 egz. (każdy budynek oddzielnie) c) Przedmiar robót (w układzie specyfikacyjnym) - 1 egz. (każdy budynek oddzielnie) d) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - 1 egz. e) Mapa do celów projektowych 1.2. Projekt zagospodarowania terenu - 6 egz. Opracowania należy przekazać w formie elektronicznej (część tekstowa opracowania w formacie *.doc [MS Word] lub *.pdf [Adobe Reader], część rysunkowa w formacie *.dwg lub *.dxf oraz w *.pdf [Adobe Reader]; kosztorys i przedmiar robót w formacie *.ath [Norma lub inny kompatybilny] lub *.xls [MS Excel]) 2. Zakres przedmiotu zamówienia: a) Opracowanie dwóch kompletów dokumentacji projektowo - kosztorysowej dla każdego budynku oddzielnie, w celu realizacji inwestycji w dwóch etapach. b) Opracowanie projektów przyłączy wodociągowego, kanalizacji sanitarnej, cieplnego, energetycznego oraz wewnętrznej instalacji wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, elektrycznej, centralnego ogrzewania i teletechnicznej (Internet, telewizja). c) Uzyskanie warunków przyłączenia do sieci wod. - kan., energetycznej oraz ciepłowniczej. d) Opracowanie projektu zagospodarowania terenu działki nr 6-321 w nawiązaniu do istniejącej infrastruktury oraz z wykorzystaniem istniejących elementów zagospodarowania terenu, zaprojektowanie połączenia komunikacyjnego zarówno z ul. Kolejową jak również z drogą wewnętrzną, zlokalizowaną na działce nr 6-193/4. e) Opracowanie projektu wycinki drzew w przypadku kolizji projektowanych obiektów z istniejącą zielenią oraz projektu nasadzeń. f) Uzgodnienie koncepcji rozkładu lokali mieszkalnych oraz koncepcji zagospodarowania terenu z Zamawiającym w terminie 4 tygodni, od podpisania umowy. g) Uzyskanie wszelkich decyzji, uzgodnień i opinii niezbędnych do uzyskania decyzji pozwolenia na budowę przez Zamawiającego. h) Opracowanie dokumentacji geologicznej zgodnie z obowiązującymi przepisami. Uwagi: a) Dokumentację projektowo-kosztorysową należy opracować zgodnie z wytycznymi Banku Gospodarstwa Krajowego w zakresie programu wsparcia budownictwa socjalnego finansowanego ze środków Funduszu Dopłat, a w tym zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 29 lipca 2009r., w sprawie finansowego wsparcia na tworzenie lokali socjalnych mieszkań chronionych i lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy niestanowiących lokali socjalnych (Dz. U. 2015r. poz. 210), z którego wynika konieczność zainstalowania w lokalach mieszkalnych pozyskanych z wykorzystaniem finansowego wsparcia: wanny lub kabiny natryskowej, umywalki - w łazience, miski ustępowej - w łazience lub wydzielonym ustępie, zlewozmywaka, czteropaleniskowej kuchenki gazowej lub na inne paliwo lub równoważnej użytkowo kuchenki elektrycznej (w lokalach należy zaprojektować kuchenki elektryczne). Należy pamiętać o uwzględnieniu ewentualnych zmian wymogów. b) Zamawiający zaleca przeprowadzenie przez Wykonawcę wizji w terenie. c) Działka jest objęta Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego, stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. 3. Opis przedmiotu zamówienia: a) Należy zaprojektować dwa budynki mieszkalne wielorodzinne - obiekty czterokondygnacyjne wraz z podpiwniczeniem, dostosowane architektonicznie do istniejącego budynku wielorodzinnego przy ul. Kolejowej 9, usytuowanego na działce nr 6-321. b) W jednym budynku należy zaprojektować 20 lokali mieszkalnych: - 4 mieszkania 1-pokojowe (pokój + kuchnia), - 4 mieszkania 3-pokojowe (pokój z aneksem kuchennym + 2 pokoje), - 12 mieszkań 2-pokojowych (pokój z aneksem kuchennym + 1 pokój). c) Proponowany układ na kondygnacji - 1 mieszkanie 1-pokojowe, 1 mieszkanie 3-pokojowe, 3 mieszkania 2-pokojowe. d) W lokalach mieszkalnych należy uwzględnić balkony. e) Lokale mieszkalne na parterze należy dostosować do osób niepełnosprawnych. f) Lokale mieszkalne będą zasilane energią cieplną z sieci ciepłowniczej Miejskiej Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Mrągowie. g) W lokalach mieszkalnych należy uwzględnić zainstalowanie kuchenek elektrycznych. h) Pokoje z aneksami kuchennymi należy zaprojektować w sposób umożliwiający ewentualne wydzielenie dwóch oddzielnych pomieszczeń - kuchni i pokoju. i) Wszystkie urządzenia służące do opomiarowania lokali należy usytuować na klatce schodowej. j) Standard wykończenia lokali podlega akceptacji oraz uzgodnieniu z Zamawiającym. k) W piwnicy wydzielić komórki lokatorskie dla każdego mieszkania 4. Przedmiot zamówienia należy wykonać w pełnym zakresie i zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, w tym w szczególności: a) Dokumentacja ma być wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i sztuką budowlaną oraz powinna być opatrzona klauzulą o kompletności i przydatności z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. b) Informacje zawarte w dokumentacji w zakresie technologii wykonania robót, doboru materiałów i urządzeń powinny określać przedmiot zamówienia w sposób zgodny z Prawem zamówień publicznych (bez używania nazw własnych) poprzez określenie parametrów precyzujących ich rodzaj, wielkość, standard oraz inne istotne elementy. c) Dokumentacja projektowa powinna zawierać optymalne rozwiązania konstrukcyjne, materiałowe i kosztowe oraz niezbędne rysunki szczegółów i detali wraz z precyzyjnym opisem. d) Projekty branżowe powinny być spójne i skoordynowane we wszystkich branżach oraz zawierać klauzulę podpisaną przez wszystkich projektantów o przeprowadzeniu koordynacji branżowej. e) Zakres projektu budowlano - wykonawczego powinien ujmować wszystkie roboty niezbędne do wykonania robót bez dodatkowych opracowań i uzupełnień oraz obliczenia, bilanse i inne szczegółowe dane pozwalające na sprawdzenie poprawności ich wykonania. f) Projekt budowlano - wykonawczy należy sporządzić zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2013r. poz. 1409 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. z 2004r. Nr 202 poz. 2072 z późn. zm.). g) Specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiar robót należy sporządzić zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. z 2004r. Nr 202 poz. 2072 z późn. zm.). h) Kosztorys inwestorski należy sporządzić zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. (Dz. U. z 2004r. Nr 130 poz. 1389) w sprawie określenia metody i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym, tj. w jednym opracowaniu ze zbiorczym zestawieniem kosztów, zgodnie z podziałem na branże. 5. Pozostałe wymagania dotyczące wykonania dokumentacji projektowej. a) Zamawiający udzieli Wykonawcy pełnomocnictwa do występowania w jego imieniu z wnioskami o uzyskanie niezbędnych decyzji, pozwoleń, postanowień, zezwoleń i opinii, po wcześniejszym wystąpieniu Wykonawcy do Zamawiającego o jego udzielenie. b) Wykonawca skompletuje wszystkie materiały stanowiące załącznik do wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę, z oświadczeniem, że powyższe materiały są kompletne i mogą stanowić podstawę do ubiegania się przez Zamawiającego o pozwolenie na budowę dla danej inwestycji. c) Wykonawca przekaże Zamawiającemu komplety oryginałów wszystkich decyzji, pozwoleń, postanowień, uzgodnień, opinii, stanowisk, warunków i innych pism. Oryginały należy załączyć do egz. nr 1 Projektu. d) W trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane - realizowane na podstawie dokumentacji projektowej (będącej przedmiotem niniejszego zamówienia), aż do wyłonienia Wykonawcy robot budowlanych - Wykonawca dokumentacji projektowej będzie przygotowywał pisemne odpowiedzi na pytania i ewentualne zmiany dokumentacji projektowej, których konieczność będzie wynikać z zadawanych pytań i udzielanych odpowiedzi, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, nie dłuższym niż 3 dni od dnia przekazania pytania Wykonawcy.
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.03.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Złożenie: 1. Oświadczenia. Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższych warunków na podstawie złożonych dokumentów. Z treści złożonych oświadczeń i dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że warunki wykonawca spełnia
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Złożenie: 1. Oświadczenia. 2. Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Wymagane jest wykazanie zrealizowania w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: co najmniej 1 dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy obiektu mieszkalnego czterokondygnacyjnego, o powierzchni całkowitej nie mniejszej niż 800 m2 Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższych warunków na podstawie złożonych dokumentów. Z treści złożonych oświadczeń i dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że warunki wykonawca spełnia
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Złożenie: 1. Oświadczenia. Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższych warunków na podstawie złożonych dokumentów. Z treści złożonych oświadczeń i dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że warunki wykonawca spełnia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Złożenie: 1. Oświadczenia. Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższych warunków na podstawie złożonych dokumentów. Z treści złożonych oświadczeń i dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że warunki wykonawca spełnia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Złożenie: 1. Oświadczenia. Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższych warunków na podstawie złożonych dokumentów. Z treści złożonych oświadczeń i dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że warunki wykonawca spełnia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 99
- 2 - Kryterium społeczne - 1
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.warmia.mazury.pl/mragowo_gmina_miejska/zamowienia_publiczne/110/status/rodzaj/wzp/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Mrągowie, ul. Królewiecka 60A, 11-700 Mrągowo.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.11.2015 godzina 10:30, miejsce: Urząd Miejski w Mrągowie, ul. Królewiecka 60A, 11-700 Mrągowo.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z MRĄGOWA
- Przebudowa dróg "Na Zatorzu" - ul. Bukowej, Klonowej, Kalinowej, Jaśminowej i Grabowej
- Usługa ubezpieczenia Szpitala Mrągowskiego im. Michała Kajki Sp. z o.o.
- Przebudowa ciągu komunikacyjnego granica powiatu - Burszewo - Warpuny - Zyndaki od km 4+120 do 5+120
więcej: przetargi w Mrągowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa i rozbudowa odcinka drogi gminnej nr090221C w miejscowości Anieliny,gmina Sadki oraz odcinka drogi gminnej nr090324C Anieliny-Bielawy w obrębie geodezyjnym Lubaszcz,Gmina Nakło nad Notecią
- Wykonanie robót budowlanych polegających na modernizacji budynków garażowych w obiektach IMGW - PIB w Słupsku i Gorzowie Wielkopolskim
- Opracowanie dokumentacji projektowej budowy chodników w ciągu drogi powiatowej nr 1546K Stadła-Długołęka Świerkla-Przyszowa w km 0+000-1+930 oraz 5+280 - 6+690
- "Rozbudowa infrastruktury wodno-kanalizacyjnej oraz budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Baranów Sandomierski - poza granicami aglomeracji"
- Wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej dla planowanej inwestycji pn. Budowa budynku biurowo-socjalnego z zapleczem magazynowo - garażowo - warsztatowym oraz (PSZOK)
- Opracowanie dokumentacji projektowej do realizacji inwestycji "Przebudowa Sali Błękitnej w budynku LUW w Lublinie przy ul. Lubomelskiej 1-3 - w zakresie termomodernizacji i modernizacji obiektu"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.