eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wielka Wieś › Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z obiektami towarzyszącymi, etap I w miejscowości Prądnik Korzkiewski, Giebułtów , Gmina Wielka Wieś.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-07-29

Wielka Wieś: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z obiektami towarzyszącymi, etap I w miejscowości Prądnik Korzkiewski, Giebułtów , Gmina Wielka Wieś.
Numer ogłoszenia: 300112 - 2013; data zamieszczenia: 29.07.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wielka Wieś , ul. Wesoła 48, 32-089 Wielka Wieś, woj. małopolskie, tel. 012 4191704, faks 012 4191705.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wielka-wies.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z obiektami towarzyszącymi, etap I w miejscowości Prądnik Korzkiewski, Giebułtów , Gmina Wielka Wieś..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: I. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. 1. DANE PODSTAWOWE CHARAKTERYZUJĄCE INWESTYCJĘ pn. Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z obiektami towarzyszącymi etap I w miejscowości Prądnik Korzkiewski, Giebułtów, gmina Wielka Wieś 1.1 Kanalizacja grawitacyjna PVC DN klasy S (SDR 34,SN8) : rurociągi o połączeniach kielichowych z uszczelką gumową fi160 mm L = 67,80 m fi200 mm L = 334,40 m fi250 mm L = 40,70 m fi 400 mm z wydłużonym kielichem L = 241,20 m 1.2 Rurociągi tłoczne: Rury trójwarstwowe odporne na zarysowania, naciski punktowe, wolną propagację pęknięć zgodne z PAS 1075:2009 -4 PE 100RC SDR 11 PN 16 2 x fi160 x 14,6mm na długość 2 x 739,40 = 1478,8m PE 100RC SDR 11 PN 16 fi63 x 5,8 mm, L = 196,00 m PEHD PE100 SDR17 PN10 fi 50 x 2,4 mm, L = 180,60 m L = 291,60 m droga prywatna dz. nr 256/2 ( wg dokumentacji objętej pozwoleniem nr AB.V.2.291.2011 z dnia 02.06.2011r.) Łącznie : 472,20m 1.3 Przewierty: Przewiert pod rzeką Prądnik na rurociągach przewodowych fi 200 mm, wykonane rurami stalowymi przewiertowymi fi 273, L = 16,0 m Umocnienia skarp koryta rzeki Prądnik po obu stronach brzegu płotkami wys. 80cm - L=52,0m z kiszki faszynowej fi 20cm - L= 208,0m Przewiert pod drogą gminą asfaltową ul. Wesoła na rurociągach przewodowych 2 x PE 100RC PN 16 SDR 11 160 x 14,6; wykonane rurami PE SDR17 250 x 14,2 przewiertowymi L= 2 x 12,0 m= 24,0 m Uwaga zmiana w projekcie - w kosztorysie ofertowym należy wycenić: Przewiert sterowany dla rur trójwarstwowych zgodne z PAS 1075:2009 -4 PE 100 RC SDR 11 PN16 fi160 mm na długości od t14- t19 - 1 rura przewiert L= 229,60m; t19 - t25 - 2 rury przewiert 2x 341,10 = 682,20m; t25 - t28 - 1 rura przewiert L= 144,9m Łączna długość 1056,70m Przewiert sterowany dla rury PE fi 63 mm L = 108,60m w ul. Wesołej ( od C7 - C13) 1.4 Studnie kanalizacyjne systemowe prefabrykowane fi 1200 mm - szt. 11 prefabrykowane fi 1000 mm - szt. 13 PE rozprężna fi 1000 mm - szt. 2 PE rozprężna fi 600 mm - szt. 1 prefabrykowana fi 1000 mm - szt.2 (odpowietrzająca) z armaturą prefabrykowana fi 1500 mm - szt. 3 (czyszczakowa) z armaturą 1.5.Pompownia przydomowa Dostawa i montaż kompletnych przydomowych przepompowni ścieków, z zatopioną jedną pompą wirową w zbiorniku PEHD DN minimum 800 mm ( wyposażone w sprzęgło nadwodne) wraz z pełnym zasilaniem energetycznym i sterowaniem pracą pomp - kpl. 7 ( wyłączone 2 kpl. pompowni nr C14.1 i C11.2) + tylko P.p nr 49 - 1 kpl ( wg dokumentacji objętej pozwoleniem nr AB.V.2.291.2011 z dnia 02.06.2011r.) 1.6.Dostawa i montaż kompletnej - tłoczni ścieków wykonanej z profilu PEHD lub polimerobetonu o średnicy Dn=2000 mm wyposażoną w monitoring wraz z zasilaniem elektrycznym kpl. 1 + 1 szt. pompy zapasowej. - komory zasuw 1,5m x 1,5m 1.7 Teren tłoczni ścieków - zagospodarowanie terenu wokół tłoczni ścieków Elementy ogrodzeniowe zgrzewane (panelowe) w kolorze zielonym + podmurówka z ceownika betonowego 0,2x0,2 m na słupkach stalowych obsadzonych w cokole - wysokość 1,53m; rozstaw 2,40 m z rur fi 76/3,5 mm. Panele jednostronnie zakończone ostrymi końcówkami drutów o długości 30mm, umieszczone na górze ogrodzenia. Wymiar oczka: 100 x 50 mm. Średnica drutu: 4,5 mm. Druty stalowe ocynkowane, zgrzewane, powleczone PVC. Słupki ze stali ocynkowanej wewnątrz i na zewnątrz, malowane metodą proszkową, wyposażone w plastikowe kapturki. Typowe wrota w ramach stalowych na gotowych słupkach, szerokość wrót 3,00 m (brama dwuskrzydłowa o szerokości 2x 1,50 m co daje 3,00 m i wysokości 1,73m, z ryglem wraz z poprzecznym ryglem zwieńczony kłódką nierdzewną). Montaż ogrodzenia systemowego - łącznie L= 48,0m. Teren wokół ogrodzenia należy obsadzić sadzonkami tui szmaragdowych Teren pompowni wyłożyć kostką brukową betonową, kolor szary o powierzchni 95,00 m2 . Tłocznie ścieków wyposażyć w żurawik słupowy obrotowy z wciągarką łańcuchową do demontażu pomp - udźwig min. 500kg (dostawa i montaż). Teren pompowni należy oświetlić lampą z wyłącznikiem zmierzchowym. 1.8 Nawierzchnie drogowe: Rozbiórka i naprawa nawierzchni z tłucznia i żwiru o powierzchni 454,72 m2 ( ul. Pod Moroniem) + 305,5 m2 (wg dokumentacji objętej pozwoleniem nr AB.V.2.291.2011 z dnia 02.06.2011r.) ( droga prywatna dz. nr 256/2)) Rozbiórka i naprawa nawierzchni asfaltowej wraz z podbudową o powierzchni 46,98 m2 2.Pompownie ścieków należy wyposażyć oraz uruchomić w ramach systemu monitorowania i zdalnego sterowania i włączyć do istniejącego systemu na terenie gminy. Istniejący system monitorowania wykonany jest przez firmę Control-System z Poznania. System bazuje na sterownikach MT-101, Mt-102 i MT - 202 firmy INVENTIA. 3.Do celów projektowych i kosztorysowych dobrano pompownie w oparciu o obliczenia firmy Wilo Polska, kompletowane również przez w/w firmę. Dopuszcza się pompownie o parametrach co najmniej równoważne. Nie dopuszcza się kompletowania pompowni przez zastosowanie wyrobów różnych producentów i dostawców. Pompownie przydomowe stanowić mają kompletny, oryginalny produkt renomowanego producenta, gwarantującego najwyższą jakość wykonawstwa, serwisu, oraz udzielonych gwarancji. 4.Do odbioru końcowego Wykonawca ma obowiązek dostarczyć komplet oświadczeń właścicieli działek objętych w pozwoleniu na budowę o uporządkowaniu terenu po wykonanych pracach. 5.Warunkiem powołania komisji odbiorowej jest przedłożenie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej. 6.Przed odbiorem częściowym i odbiorem końcowym prac kanalizacyjnych, będzie dokonany odbiór systemem kamerowym, przy pomocy specjalistycznych kamer dla kanalizacji wykonanej systemem grawitacyjnym. Monitoring kanalizacji Gmina-jako Inwestor wykona na własny koszt. Odbiór ten wykonywany zostanie, przy udziale Inspektora nadzoru budowlanego i Kierownika budowy oraz w obecności upoważnionych osób ze strony Wykonawcy i Inwestora. Obejmować będzie sprawdzenie danego odcinka instalacji pod względem zgodności stanu wybudowanego z dokumentacją, warunkami technicznymi, zachowania szczelności połączeń rur kanalizacyjnych i odpowiednich spadków. Każdy odbiór będzie podsumowany raportem w wersji pisemnej i graficznej. 7.W przypadku stwierdzenia podczas monitoringowego odbioru robót kanalizacyjnych - niewłaściwego wykonania przedmiotu umowy, Wykonawca niezależnie od usunięcia wad na odcinku sieci kanalizacyjnej - poniesie koszty takiej kontroli monitoringowej przy użyciu kamer zarówno przy stwierdzeniu niewłaściwości, jak i powtórnej kontroli po usunięciu niewłaściwości. 8.Termin montażu pompowni przydomowych należy uzgodnić z Zamawiającym. 9.Określenie przedmiotu zamówienia jak w załączonych przedmiarach robót i specyfikacji nie zwalnia wykonawcy od dokładnego zapoznania się z dokumentacją techniczną, celem opracowania własnego przedmiaru robót, bowiem przedmiar ten ma stanowić podstawę do sporządzenia kosztorysu ofertowego. 10.Wykonawca zdając sobie sprawę z prac jakie należy wykonać, ich znaczenia oraz ich rodzaju zobowiązany jest przez wiedzę zawodową w swojej specjalności uzupełnić szczegóły, które mogły być pominięte w dokumentacji i uwzględnić je w kosztach. - Podstawą sporządzenia kosztorysu ofertowego są w równej mierze opis techniczny dokumentacji wszystkich branż, rysunki dokumentacji wszystkich branż, SIWZ, wiedza zawodowa wykonawcy oraz obowiązujące normy i przepisy. - Określenie przedmiotu zamówienia jak w niniejszej specyfikacji i załączonych przedmiarach robót nie zwalnia wykonawcy od dokładnego zapoznania się z dokumentacją techniczną, celem opracowania własnego przedmiaru robót, bowiem przedmiar ten ma stanowić podstawę do sporządzenia kosztorysu ofertowego. 11. Wytyczne do sporządzenia kosztorysu ofertowego - realizacja robót odbywać się będzie wyłącznie z materiałów dostarczanych przez wykonawcę. - Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej pod warunkiem, że użyte przez wykonawcę materiały będą odpowiadać normom jakościowym wymaganym przez odpowiednie w tym względzie przepisy oraz zapewniać standard narzucony w dokumentacji. Integralną częścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia jest część opisowa do projektu wykonawczego składająca się z opisu technicznego, warunków technicznych wykonania i odbioru robot budowlanych. - Prace budowlane należy prowadzić zgodnie z warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano-montażowych..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.20.00 - Roboty budowlane w zakresie robót inżynieryjnych, z wyjątkiem mostów, tuneli, szybów i kolei podziemnej 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.23.24.40 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 3.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiajacy wymaga wadium w kwocie 30.000,00 zł ( trzydzieści tysięcy złotych)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej 2 roboty budowlane odpowiadającą swoim rodzajem i wartością robocie stanowiącej przedmiot zamówienia. Za roboty tego samego rodzaju Zamawiający uzna budowę lub przebudowę kanalizacji sanitarnej o wartości minimum 1.000.000,00 zł brutto ( 1 milion zł ) każda.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże dysponowanie minimum: 1 kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia w zakresie sieci sanitarnych.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże ,że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 500.000,00 zł- ( słownie: pięćset tysięcy złotych )

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    W wykazie robót budowlanych należy wskazać roboty polegające budowie lub przebudowie kanalizacji sanitarnej o wartości minimum 1.000.000,00 zł brutto (1 milion zł ) każda.;;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Formularz OFERTA - załącznik nr 1 do SIWZ. Pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów dołączonych do oferty (pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza) Oświadczenia i dokumenty wymagane postanowieniami rozdziału VIII SIWZ. Kosztorys ofertowy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana terminu: Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu, tylko w przypadku wystąpienia okoliczności nie wynikłych z winy Wykonawcy, w tym między innymi: a)wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających realizację robót b) wystąpienia zmian parametrów projektowych opisanych w SIWZ dla wykonywanego obiektu. c)wystąpienia konieczności wykonania robót nie przewidzianych. Termin wykonania zamówienia zostanie przesunięty odpowiednio o czas: a) wstrzymania robót ze względu na warunki atmosferyczne b) niezbędny do wprowadzenia zmian do projektu c) niezbędny do wykonania robót nie przewidzianych. Zmiana terminu powinna być potwierdzona protokołem konieczności zaakceptowanym przez Zamawiającego i podpisana przez Zamawiającego i Wykonawcę. Zmiana wynagrodzenia: Zmiana wynagrodzenia może nastąpić wskutek a) ustawowej zmiany stawki podatku VAT b) wprowadzonych przez Zamawiającego w trakcie realizacji przedmiotu umowy zmian dotyczących technologii wykonania c) w przypadku nie wykorzystania w całości kwoty umowy o której mowa w art.12 umowy

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wielka-wies.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Wielka Wieś, ul. Wesoła 48, 32-089 Wielka Wieś, pok. 303.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.08.2013 godzina 09:30, miejsce: Urząd Gminy Wielka Wieś, ul. Wesoła 48, 32-089 Wielka Wieś, Biuro Obsługi Interesantów..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.