eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KaliszBudowa Trasy Bursztynowej w Kaliszu - ETAP II (odcinek od ulicy Dworcowej do ul. Częstochowskiej) - roboty dodatkowe

Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2010-10-25

Kalisz: Budowa Trasy Bursztynowej w Kaliszu - ETAP II (odcinek od ulicy Dworcowej do ul. Częstochowskiej) - roboty dodatkowe
Numer ogłoszenia: 300651 - 2010; data zamieszczenia: 25.10.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Miejskich, ul. Złota 43, 62-800 Kalisz, woj. wielkopolskie, tel. 62 59 85 200, faks 62 59 85 201.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa Trasy Bursztynowej w Kaliszu - ETAP II (odcinek od ulicy Dworcowej do ul. Częstochowskiej) - roboty dodatkowe.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Zakres robót określają protokoły konieczności wykonania robót dodatkowych nr 10/09.10, 11/09.10, 12/09.10, 13/09.10, 14/09.10, 15/09.10, 16/09.10..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.23.32.24 - Roboty budowlane w zakresie dróg dwupasmowych 45.23.32.52 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.11.13.00 - Roboty rozbiórkowe 45.23.24.51 - Roboty odwadniające i nawierzchniowe .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Regionalny Program Operacyjny Województwa Wielkopolskiego Priorytet II - Infrastruktura Komunikacyjna Działanie 2.2. Poprawa dostępności do regionalnego i ponadregionalnego układu drogowego (drogi wojewódzkie w miastach na prawach powiatu, powiatowe i gminne..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01.10.2010.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • STRABAG Sp. z o.o., ul. Parzniewska 10, Pruszków, kraj/woj. Polska.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 945337,48 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 1153311,73

  • Oferta z najniższą ceną: 1153311,73 / Oferta z najwyższą ceną: 1153311,73

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zakres robót określają protokoły konieczności nr 10/09.10, nr 11/09.10, 12/09.10, 13/09.10, 14./09/10, 15/09.10, 16/09.10 Konieczność wykonania robót dodatkowych wystąpiła w trakcie prowadzonych robót. 1/ Roboty o których mowa w protokole nr 10/09.10 to roboty związane z usunięciem kolizji z siecią ciepłowniczą. Konieczność ich wykonania stwierdzono w trakcie prowadzenia robót demontażowych kanału ciepłowniczego O 400. Zakres robót określony w dokumentacji projektowej okazał się niewystarczający. W konsekwencji należy wydłużyć odcinek demontażu starego kanału ciepłowniczego, co umożliwi kontynuację robót związanych z budową kanalizacji deszczowej w zakresie budowy nowego kolektora deszczowego. Konieczności wykonania tych robót nie można było przewidzieć na etapie opracowania dokumentacji, gdyż faktyczny stan kanału można było stwierdzić dopiero w trakcie prowadzonych robót rozbiórkowych. Wartość tych robót wynosi 141.951,72 zł brutto i stanowi 0,4% wartości robót dodatkowych. 2/ Roboty dodatkowe określone w protokole konieczności 11/09.10 to roboty, których konieczność wyniknęła w trakcie prowadzonych robót związanych z korytowaniem trasy. W dnie koryta budowanej Trasy Bursztynowej stwierdzono duże ilości śmieci (folie, butelki, wyroby tekstylne), które należy usunąć i zastąpić kruszywem naturalnym oraz wzmocnić dodatkowo podłoże. Wykonanie tych robót warunkuje właściwe pod względem technicznym wykonanie zamówienia a w szczególności pozwoli zachować stateczność konstrukcji budowanej drogi. Na etapie opracowywania dokumentacji geotechnicznej trudno było przewidzieć taki stan rzeczy z uwagi na nierównomierne rozmieszczenie pokładów śmieci w postaci oczek. Wartość robót dodatkowych wynosi 292.186,89 zł brutto i stanowi 0,84% wartości zamówienia podstawowego. 3/ Protokół konieczności nr 12/09.10 określa roboty dodatkowe konieczne do wykonania a nieobjęte zamówieniem podstawowym, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. W trakcie prowadzonych robót okazało się że humus przewidziany do ponownego wbudowania, faktycznie nie nadaje się do tego celu z uwagi na dużą ilość gruzu, szmat i innych zanieczyszczeń. Humus złożony na odkład należy przesiać, aby umożliwić ponowne wbudowanie i przystąpienie do realizacji kolejnych etapów robót. Wartość robót dodatkowych wynosi 41.253,08 zł brutto i stanowi 0,12 % wartości zamówienia podstawowego. 4/ Konieczność wykonania robót dodatkowych określonych w protokole konieczności nr 13/09.10 została stwierdzona w trakcie wierceń pod ekran akustyczny przy ul. Kresowej. Na wykonanie pali w tym rejonie nie pozwoliła usytuowana komora sieci ciepłowniczej nie zaznaczona na mapie i w związku z tym nie przewidziana wcześniej konieczność wykonania robót związanych z usunięciem przedmiotowej kolizji. W związku z brakiem możliwości przesunięcia ekranów akustycznych należy wykonać roboty dodatkowe związane z demontażem nieczynnego (wyłączonego z eksploatacji) kanału ciepłowniczego. Wartość robót dodatkowych wynosi 11.982,56 zł brutto i stanowi 0,03% wartości zamówienia podstawowego. 5/ Protokół konieczności nr 14/09.10 określa roboty objęte częściowo zamówieniem podstawowym, lecz zakresie niewystarczającym. W trakcie prowadzonych robót związanych z budową kanalizacji deszczowej, stwierdzono konieczność wydłużenia odcinków kanałów przewidzianych do renowacji jak również takie które należy poddać renowacji mimo iż pierwotnie nie były brane pod uwagę. Zrezygnowano z renowacji odc. kanałów zlokalizowanych poza pasem drogowym. Bezwzględnej renowacji wymagają natomiast odcinki umiejscowione w pasie drogowym wymagają z uwagi na fakt, iż narażone są one na obciążenie ruchem, a tym samym pozwoli zapobiec uszkodzeniom kanałów w trakcie eksploatacji. Wartość robót dodatkowych wynosi 350.132,16 zł brutto i stanowi 1,01 % wartości zamówienia podstawowego. 6/ W trakcie prowadzonych robót wystąpiła konieczność wykonania robót dodatkowych określonych w Protokole Konieczności nr 15 z dnia 23.09.2010r. Przedmiotowe roboty nie były objęte zamówieniem podstawowym. Projekt zakładał wykonanie muru oporowego w pobliżu ekranów akustycznych. Po wykonaniu projektu wykonawczego ekranów akustycznych okazało się, że usytuowanie ekranów i muru oporowego obok siebie w pasie przeznaczonym do tego celu jest niemożliwe, z uwagi na zbyt mało miejsca. Nie pozwala na to rozmiar pala oraz brak zachowania odpowiednich parametrów przenoszenia obciążeń w przypadku wykonania pala w zaistniałych warunkach. W związku z powyższym pale należy wykonać w murze oporowym, co diametralnie zmienia konstrukcję muru przewidzianą w dokumentacji projektowej. Zmiana konstrukcji muru oporowego pozwoli na posadowienie na nim ekranów akustycznych a tym samym na prawidłowe wykonie i spełnienie założonych warunków dla pali ekranu akustycznego oraz umożliwi usytuowanie obu elementów w pasie przeznaczonym do tego celu. Wykonanie robót, których mowa wyżej stało się konieczne na wskutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia a z przyczyn technicznych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego nie jest możliwe. Ponadto wykonanie zamówienia dodatkowego uzależnia wykonanie zamówienia podstawowego. Wartość robót dodatkowych nie przekracza 50 % wartości zamówienia podstawowego i wynosi 260 022,81 zł brutto, co stanowi 0,75% wartości zamówienia podstawowego. 7/ Roboty dodatkowe określone w protokole konieczności nr 16/09.10 nie były objęte zamówieniem podstawowym a konieczność ich wykonania wyniknęła w trakcie realizacji robót. Dokumentacja projektowa przewidywała rozbiórkę budynku przy ul. Nowy Świat 53. W wyniku powyższego przylegająca do rozebranego budynku, ściana budynku nr 51 stała się ścianą szczytową. Podczas prowadzonych robót rozbiórkowych stwierdzono postępujące pęknięcia tej ściany. Na powiększenie się pęknięć wpływ miały prowadzone w pobliżu prace budowlane oraz zły stan techniczny ściany będący skutkiem zastosowanej technologii wznoszenia konstrukcji murów tego budynku. Stwierdzono, że : ściana szczytowa nie jest powiązana konstrukcyjnie z prostopadłymi ścianami zewnętrznymi, znaczne braki w zaprawie wiążącej cegły w ścianie oraz brak wieńca na wysokości stropu międzykondygnacyjnego. W związku z powyższym stwierdzone pęknięcia mogły się powiększać prowadząc w ostateczności do poważnego uszkodzenia budynku. Ponadto zgodnie z projektem na ścianie tej należy ustawić szafę sieci telekomunikacyjnej. Mając powyższe na uwadze, ścianę tę należy wzmocnić i zabezpieczyć przed dalszymi uszkodzeniami. Wykonanie robót dodatkowych jest konieczne z uwagi na niemożność prowadzenia robót (postępujące na skutek robót uszkodzenia), konieczność wykonania robót zgodnie z projektem (ustawienie szafy teletechnicznej), a także w trosce o mieszkańców budynku. Tak więc wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od zamówienia dodatkowego. Wartość robót dodatkowych nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego i wynosi 55 782,51 zł brutto, co stanowi 0,16 %wartości zamówienia podstawowego. Jak wynika z powyższego, wykonanie robót dodatkowych, o których mowa w pkt. 1/ - 7/ stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia a wykonanie ich jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia. Zamówienia dodatkowego z przyczyn technicznych nie można oddzielić od zamówienia podstawowego. Ponadto wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego Wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego i wynosi łącznie 1.153.311,73 zł, co stanowi 3,31 % zamówienia podstawowego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.