Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2010-09-22
Bia³ystok: AZP/261/D/56/TIN/SWI/231/A8/2010 - Dostawa aparatury specjalistycznej, z podzia³em na dwie czê¶ci, do Zak³adu Farmakodynamiki Uniwersytetu Medycznego w Bia³ymstoku.
Numer og³oszenia: 301248 - 2010; data zamieszczenia: 22.09.2010
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe.
Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Medyczny w Bia³ymstoku , ul. Jana Kiliñskiego 1, 15-089 Bia³ystok, woj. podlaskie, tel. 085 7485400, faks 085 7485627.
- Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.umwb.edu.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKRE¦LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: AZP/261/D/56/TIN/SWI/231/A8/2010 - Dostawa aparatury specjalistycznej, z podzia³em na dwie czê¶ci, do Zak³adu Farmakodynamiki Uniwersytetu Medycznego w Bia³ymstoku..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Okre¶lenie przedmiotu oraz wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: dostawa wraz z roz³adunkiem, wniesieniem, monta¿em, instalacj±, uruchomieniem oraz przeszkoleniem personelu U¿ytkownika, aparatury specjalistycznej do Zak³adu Farmakodynamiki Uniwersytetu Medycznego w Bia³ymstoku, z podzia³em na dwie nastêpuj±ce czê¶ci: Czê¶æ Nr 1 - aparatura specjalistyczna w postaci: agregometr dwukana³owy model 700-2 z metodami: optyczn±, impedacyjn±, luminescencyjn± wraz z oprogramowaniem, stacj± steruj±c± PC do agregometru, monitorem LCD 19 i zestawem startowym - szt. 1, do Zak³adu Farmakodynamiki UMB; Czê¶æ Nr 2 - aparatura specjalistyczna w postaci: thermomixer - szt. 1, do Zak³adu Farmakodynamiki UMB..
II.1.4) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ uzupe³niaj±cych: nie.
II.1.5) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 33.10.00.00-1.
II.1.6) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty czê¶ciowej: tak, liczba czê¶ci: 2.
II.1.7) Czy dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: .
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE£NIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i do¶wiadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki, dotycz±ce posiadania wiedzy i do¶wiadczenia, tj.: Wykonawca wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ dostawy w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³niania warunku wiedzy i do¶wiadczenia. Przez dostawy w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³niania warunku wiedzy i do¶wiadczenia Zamawiaj±cy rozumie minimum 1 dostawê aparatury odpowiadaj±cej swoim rodzajem dostawie stanowi±cej przedmiot zamówienia w poszczególnych czê¶ciach, o warto¶ci minimum: Czê¶æ Nr 1 - 65.000,00 z³ brutto; Czê¶æ Nr 2 - 10.000,00 z³ brutto. Wykonawca wska¿e w wykazie dostaw - warto¶æ, przedmiot zamówienia, daty wykonania i odbiorców oraz za³±czy dokumenty potwierdzaj±ce, ¿e wykazane dostawy zosta³y zrealizowane nale¿ycie np. opinie, referencje, faktury, protoko³y odbioru, przy czym dokumenty takie jak faktury, protoko³y odbioru powinny potwierdzaæ nale¿yte wykonanie zamówienia w sposób nie budz±cy w±tpliwo¶ci, a zapisy w nich zawarte nie mog± ograniczaæ siê jedynie do potwierdzenia ilo¶ci dostarczonej aparatury;
III.4) INFORMACJA O O¦WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ¡ DOSTARCZYÆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spe³niania przez wykonawcê warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o¶wiadczenia o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu, nale¿y przed³o¿yæ:
- wykaz wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, dostaw lub us³ug w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³niania warunku wiedzy i do¶wiadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz za³±czeniem dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e te dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale¿y przed³o¿yæ:
- o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z w³a¶ciwego rejestru, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert, a w stosunku do osób fizycznych o¶wiadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk³ada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania potwierdzaj±cy, ¿e:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert
III.4.3.2) za¶wiadczenie w³a¶ciwego organu s±dowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotycz±, w zakresie okre¶lonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo sk³adania ofert - albo o¶wiadczenie z³o¿one przed notariuszem, w³a¶ciwym organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, je¿eli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê takiego za¶wiadczenia
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJ¡CYCH, ¯E OFEROWANE DOSTAWY , US£UGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJ¡ OKRE¦LONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, ¿e oferowane dostawy, us³ugi lub roboty budowlane odpowiadaj± okre¶lonym wymaganiom nale¿y przed³o¿yæ:
inne dokumenty
W CELU POTWIERDZENIA, ¯E OFEROWANE DOSTAWY ODPOWIADAJ¡ WYMAGANIOM OKRE¦LONYM PRZEZ ZAMAWIAJ¡CEGO, WYKONAWCA WINIEN ZA£¡CZYÆ DO OFERTY: 1) prospekty aparatury potwierdzaj±ce spe³nienie wszystkich parametrów technicznych. Wskazane jest, aby parametry techniczne prezentowane w za³±czonych prospektach odpowiada³y parametrom technicznym opisanym w Za³±cznikach Nr 2 i 3 do SIWZ. Je¿eli w prospekcie technicznym brak opisu danej funkcji aparatu lub warto¶ci parametru, dopuszcza siê za³±czenie do oferty innych dokumentów producenta (np. czê¶æ instrukcji obs³ugi), w których Zamawiaj±cy bêdzie w stanie zweryfikowaæ zgodno¶æ opisu funkcji lub warto¶ci danego parametru. Uwaga. W przypadku w±tpliwo¶ci Zamawiaj±cy mo¿e za¿±daæ dodatkowych dokumentów potwierdzaj±cych spe³nianie parametrów/warunków, które zosta³y okre¶lone w Za³±czniku nr 2 oraz Za³±czniku Nr 3 do SIWZ. Dokumenty zostan± udostêpnione przez Wykonawców na ka¿de ¿±danie Zamawiaj±cego. 2)O¶wiadczenie, ¿e zaoferowany przedmiot zamówienia jest dopuszczony do obrotu na terytorium RP, posiada wszelkie wymagane przez przepisy prawa ¶wiadectwa, certyfikaty, atesty, deklaracje zgodno¶ci, itp. oraz spe³nia wszelkie wymagane przez przepisy prawa wymogi w zakresie norm bezpieczeñstwa obs³ugi, oraz, ¿e dokumenty te dostarczy na ka¿de ¿±danie Zamawiaj±cego - na Formularzu ofertowym - za³±cznik Nr 1 do SIWZ. 3)W przypadku rozwi±zañ równowa¿nych wskazaæ (podaæ dokumenty tj. atesty polskie i europejskie, certyfikaty potwierdzaj±ce równowa¿no¶æ proponowanych przez Wykonawcê rozwi±zañ w trybie art. 29 ust. 3 ustawy - Prawo zamówieñ publicznych, do³±czaj±c wykaz w/w dokumentów z podaniem nazwy podmiotu wydaj±cego przedmiotowy dokument - (tylko w przypadku sk³adania oferty równowa¿nej z opisem przedmiotu zamówienia).
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Wype³niony przez Wykonawcê Formularz ofertowy - za³±cznik nr 1 do SIWZ, 2) Pe³nomocnictwo do podpisywania oferty i sk³adania ewentualnych wyja¶nieñ, je¿eli osob± podpisuj±c± nie jest osoba upowa¿niona na podstawie dokumentu wymienionego w ust. 2 pkt 2) - w oryginale lub po¶wiadczone notarialnie lub opatrzone adnotacj± - za zgodno¶æ z orygina³em - pieczêci± wykonawcy, imienn± piecz±tk± osoby upowa¿niaj±cej na podstawie dokumentu wymienionego w ust. 2 pkt 2) oraz jej podpisem, 3) wype³niona Tabela Opisu Przedmiotu Zamówienia - za³±cznik Nr 2 do SIWZ (w zale¿no¶ci od czê¶ci zamówienia, w której Wykonawca sk³ada ofertê), 4) wype³niona Tabela Oceny Technicznej - za³±cznik Nr 3 do SIWZ (w zale¿no¶ci od czê¶ci zamówienia, w której Wykonawca sk³ada ofertê), 5) wykaz czê¶ci zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyæ podwykonawcom (je¿eli s± przewidywani - za³±czyæ za³±cznik Nr 6 do SIWZ), 6) wype³niony za³±cznik Nr 9 do SIWZ - (tylko w przypadku sk³adania oferty równowa¿nej z opisem przedmiotu zamówienia); 7) o¶wiadczenie ma³¿onka Wykonawcy (za³±cznik Nr 10 do SIWZ) - zgodnie z zapisem w uwadze poni¿ej): Uwaga: W zwi±zku z przepisem art. 787 kodeksu postêpowania cywilnego, Wykonawcy wystêpuj±cy w obrocie jako indywidualny podmiot gospodarczy, wspólnicy spó³ki cywilnej, wspólnicy spó³ki jawnej, pozostaj±cy w zwi±zku ma³¿eñskim na zasadzie ustawowej wspólno¶ci maj±tkowej, zobowi±zani s± do z³o¿enia o¶wiadczeñ wspó³ma³¿onków, których tre¶æ stanowi za³±cznik Nr 10 do SIWZ.
III.7) Czy ogranicza siê mo¿liwo¶æ ubiegania siê o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowi± osoby niepe³nosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1 - Cena - 70
- 2 - Ocena techniczna (jako¶æ) - 30
IV.2.2) Czy przeprowadzona bêdzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowieñ umowy oraz okre¶lenie warunków zmian
1.Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagaj± dla swej wa¿no¶ci formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci i bêd± dopuszczalne w granicach unormowania artyku³u 144 ustawy Prawo zamówieñ publicznych. 2. Zmiana umowy jest mo¿liwa w sytuacji gdy: a.konieczno¶æ zmiany wynika z okoliczno¶ci, których nie da³o siê przewidzieæ w dacie zawarcia umowy, b.zmieni³y siê przepisy, których regulacje wp³ywaj± na prawa i obowi±zki Stron, c.zmiana jest korzystna dla Kupuj±cego, d.istnieje konieczno¶æ przesuniêcia terminu wykonania Umowy z przyczyn le¿±cych po stronie Kupuj±cego. 3.Dopuszcza siê mo¿liwo¶æ zmiany podmiotów wskazanych w § 7 ust. 1 i 2 umowy. Zmiana taka wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci i nie stanowi zmiany umowy. Jednak¿e w przypadku zmiany serwisu gwarancyjnego, serwis ka¿dorazowo musi spe³niaæ wymogi dla serwisu okre¶lone w SIWZ, w tym byæ serwisem autoryzowanym z siedzib± w Polsce.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostêpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umwb.edu.pl
Specyfikacjê istotnych warunków zamówienia mo¿na uzyskaæ pod adresem: Uniwersytet Medyczny w Bia³ymstoku
Sekcja ds. Zamówieñ Publicznych, pok. 12 A
ul. Mickiewicza 2 c
15-222 Bia³ystok..
IV.4.4) Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub ofert: 30.09.2010 godzina 12:00, miejsce: Kancelaria Kanclerza UMB (lewe skrzyd³o Pa³acu Branickich, parter) ul. Jana Kiliñskiego 1 15- 089 Bia³ystok.
IV.4.5) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotycz±ce finansowania projektu/programu ze ¶rodków Unii Europejskiej: Przedmiot zamówienia w czê¶ci Nr 1 finansowany jest z Projektu ¦ródb³onek naczyniowy w chorobach cywilizacyjnych: od badañ poznawczych do oferty innowacyjnego leku o dzia³aniu ¶ródb³onkowym nr projektu: POIG.01.01.02-00-069/09-00; Porozumienie o wspó³pracy z dnia 15.04.2009 r. Przedmiot zamówienia w czê¶ci Nr 2 finansowany jest - w czê¶ci z w/w Projektu oraz ¶rodków w³asnych Zamawiaj±cego..
IV.4.17) Czy przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: tak
ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH
CZÊ¦Æ Nr: 1 NAZWA: Czê¶æ Nr 1 - aparatura specjalistyczna w postaci: agregometr dwukana³owy model 700-2 z metodami: optyczn±, impedacyjn±, luminescencyjn± wraz z oprogramowaniem, stacj± steruj±c± PC do agregometru, monitorem LCD 19 i zestawem startowym - szt. 1, do Zak³adu Farmakodynamiki UMB..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Aparatura specjalistyczna w postaci: agregometr dwukana³owy model 700-2 z metodami: optyczn±, impedacyjn±, luminescencyjn± wraz z oprogramowaniem, stacj± steruj±c± PC do agregometru, monitorem LCD 19 i zestawem startowym - szt. 1, do Zak³adu Farmakodynamiki UMB. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia, wymagane parametry i wymagania ogólne przedmiotu zamówienia zawiera za³±cznik Nr 2 do SIWZ dotycz±cy - OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA - Czê¶æ Nr 1, stanowi±cy integraln± czê¶æ niniejszej SIWZ. Szczegó³owy opis i wymagane parametry oceniane przedmiotu zamówienia zawiera za³±cznik Nr 3 do SIWZ dotycz±cy - TABELI OCENY TECHNICZNEJ - Czê¶æ Nr 1, stanowi±cy integraln± czê¶æ niniejszej SIWZ..
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 33.10.00.00-1.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 30.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 70
- 2. Ocena techniczna (jako¶æ) - 30
CZÊ¦Æ Nr: 2 NAZWA: Czê¶æ Nr 2 - aparatura specjalistyczna w postaci: thermomixer - szt. 1, do Zak³adu Farmakodynamiki UMB..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielko¶ci lub zakresu zamówienia: Aparatura specjalistyczna w postaci: thermomixer - szt. 1, do Zak³adu Farmakodynamiki UMB. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia, wymagane parametry i wymagania ogólne przedmiotu zamówienia zawiera za³±cznik Nr 2 do SIWZ dotycz±cy - OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA - Czê¶æ Nr 2, stanowi±cy integraln± czê¶æ niniejszej SIWZ. Szczegó³owy opis i wymagane parametry oceniane przedmiotu zamówienia zawiera za³±cznik Nr 3 do SIWZ dotycz±cy - TABELI OCENY TECHNICZNEJ - Czê¶æ Nr 2, stanowi±cy integraln± czê¶æ niniejszej SIWZ..
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV): 33.10.00.00-1.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 60.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 70
- 2. Ocena techniczna (jako¶æ) - 30
INNE PRZETARGI Z BIA£EGOSTOKU
- "Opracowanie dokumentacji projektowej na budowê ulicy Micha³a Motoszko w Bia³ymstoku wraz z infrastruktur± techniczn± oraz pe³nieniem nadzoru autorskiego".
- Dostawa asortymentu do zabiegów embolizacyjnych
- Wykonanie przegl±dów okresowych, przeprowadzenie konserwacji i usuniêcie nieprawid³owo¶ci w pracy urz±dzeñ zamontowanych w obiektach Uniwersytetu w Bia³ymstoku (II)
- "Opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowê ulicy ¦cianka w Bia³ymstoku wraz z budow± i przebudow± infrastruktury technicznej oraz pe³nieniem nadzoru autorskiego"
- Opracowanie dokumentacji projektowej na budowê ulicy Kowalskiej w Bia³ymstoku wraz z infrastruktur± techniczn± oraz pe³nieniem nadzoru autorskiego
- Dostawa obiadów do sto³ówki szkolnej w roku szkolnym 2025 - 2026
wiêcej: przetargi w Bia³ymstoku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa aparatu USG i aparatów EKG dla Samodzielnego Publicznego Zak³adu Opieki Zdrowotnej w Bestwinie
- Zakup wiertarki ortopedycznej z oprzyrz±dowaniem na potrzeby Bloku Operacyjnego - Ortopedia
- Zakup, dostawa, instalacja i uruchomienie aparatu RTG kostno p³ucnego wraz z adaptacj± pomieszczenia w Pracowni RTG w Lubawie
- Dostawa sprzêtu medycznego (32)
- "Zakup echokardiografu z sond± dla dzieci i noworodków"
- Zakup i dostawa sprzêtu medycznego do Poradni Okulistycznej w Powiatowym Centrum Zdrowia - Samodzielnym Publicznym Zespole Przychodni Specjalistycznych we W³oc³awku
wiêcej: Urz±dzenia medyczne »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.