eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RzeszówWsparcie prawne (eksperckie) zamawiającego w zakresie realizacji projektu pn. Budowa Centrum Wystawienniczo-Kongresowego Województwa Podkarpackiego.



Ogłoszenie z dnia 2014-01-27

Rzeszów: Wsparcie prawne (eksperckie) zamawiającego w zakresie realizacji projektu pn. Budowa Centrum Wystawienniczo-Kongresowego Województwa Podkarpackiego.
Numer ogłoszenia: 30124 - 2014; data zamieszczenia: 27.01.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A., ul. Szopena 51, 35-959 Rzeszów, woj. podkarpackie, tel. 017 8520600, 8520610, faks 017 8520611.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: spółka prawa handlowego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wsparcie prawne (eksperckie) zamawiającego w zakresie realizacji projektu pn. Budowa Centrum Wystawienniczo-Kongresowego Województwa Podkarpackiego..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Wykonanie usług, których przedmiotem jest: Wsparcie prawne (eksperckie) zamawiającego w zakresie realizacji projektu pn. Budowa Centrum Wystawienniczo-Kongresowego Województwa Podkarpackiego..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.11.10.00 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Projekt pn. Budowa Centrum Wystawienniczo-Kongresowego Województwa Podkarpackiego..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 27.01.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Kancelaria Radcy Prawnego Wiesław Durda, ul. Konarskiego 10, 38-460 Jedlicze, kraj/woj. podkarpackie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 120000,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 142914,28

  • Oferta z najniższą ceną: 142914,28 / Oferta z najwyższą ceną: 142914,28

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podsatwie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. Przedmiotem niniejszego postępowania jest wsparcie prawne (eksperckie) zamawiającego w zakresie realizacji projektu pn. Budowa Centrum Kongresowo-Wystawienniczego Woj. Podkarpackiego. Dotychczasowa umowa rozwiązana została na skutek upływu czasu, na który została zawarta. Zamawiający ma prawo i obowiązek zagwarantować sobie, iż świadczone na jego rzecz usługi w zakresie obsługi prawnej realizowanych przez RARR S.A. zadań Partnera Projektu, obejmujących wydatkowanie środków rozwojowych, pochodzących z Unii Europejskiej, będą świadczone przez profesjonalnego wykonawcę posiadającego duże doświadczenie w tej dziedzinie wykonywania zadań publicznych. Na podkreślenie zasługuje fakt, iż dotychczasowa Kancelaria Prawna świadczyła usługi pomocy prawnej w zakresie projektu pn. Budowa Centrum Kongresowo-Wystawienniczego Woj. Podkarpackiego od etapu przygotowania postępowań o udzielenie zamówień publicznych na wybór Inżyniera Kontraktu i Generalnego Wykonawcy robót budowlanych. tj. od początku realizacji projektu. Stwierdza się, że dysponuje ona wymaganą przez Zamawiającego obszerną wiedzą i doświadczeniem gwarantującymi należyte i profesjonalne wykonanie zamówienia. Co więcej, ponieważ żaden inny podmiot nie świadczył w tym okresie pomocy prawnej w realizacji projektu, należy założyć, że zastosowanie innego niż zamówienie z wolnej ręki trybu udzielenia zamówienia będzie nie tyle bezcelowe, co nieefektywne. Nie bez znaczenia jest fakt, że na obecnym etapie wdrażania projektu rozpoczyna się proces budowlany, świadczenie usług IK i występuje konieczność skoordynowania od strony prawnej tych skomplikowanych przedsięwzięć. Radca Prawny Wiesław Durda był współautorem SIWZ w przeprowadzonych przetargach, Przewodniczącym Komisji Przetargowych co w ogromnym stopniu ułatwiać będzie wykładnię prawną zapisów zawartych umów w sprawach zamówień publicznych. W zakończonych postępowaniach przetargowych Beneficjent (Zamawiający) przedstawiał swoje stanowisko udzielając wyjaśnień do SIWZ przy bieżącej, nieprzerwanej konsultacji z podmiotem sprawującym dotychczas obsługę prawną. Podobnie na obecnym etapie realizacji projektu wszczynane będą kolejne postępowania o udzielenie zamówień publicznych i celowym jest zachowanie jednolitości a także spójności rozwiązań prawnych (np. problemu wyboru wykonawcy na dostawę wyposażenia CWK w kontekście trwających robót budowlanych). Postępowania te będą prowadzone przy udziale dotychczasowej Kancelarii Prawnej specjalizującej się w sprawach zamówień publicznych i kontraktach zawartych w formule FIDIC-a. Przy jego wsparciu prawnym realizowane było szereg inwestycji, infrastrukturalnych współfinansowanych z budżetu Unii Europejskiej, np. terminal Portu Lotniczego Rzeszów - Jasionka. Inwestycje te realizowane były zarówno w formule wybuduj jak i zaprojektuj i wybuduj (tzw. czerwony i żółty FIDIC). Radca prawny Wiesław Durda posiada również doświadczenie w zakresie obsługi prawnej Instytucji Zarządzającej RPO WP co w konsekwencji skutkuje znajomością prawa wspólnotowego i krajowego w tym zakresie. Zmiana obsługi prawnej w trakcie realizacji projektu może wpłynąć negatywnie na ten proces i narazić Zamawiającego na niebezpieczeństwo ewentualnych postępowań w przedmiocie zwrotu dotacji. Mając powyższe na uwadze zachodzi uzasadniony przypadek dający podstawę zawarcia kolejnej umowy w zakresie obsługi prawnej RARR S.A. w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy - Prawo zamówień publicznych. Tryb zamówienia z wolnej ręki pozwala na zaoszczędzenie czasu, odgrywającego ważną rolę na obecnym etapie realizacji projektu. Na podkreślenie zasługuje fakt, iż zgodnie z dyspozycją art. 5 ust. 1a ustawy Prawo zamówień publicznych Ustawodawca upoważnia zamawiającego do stosowania trybu zamówienia z wolnej ręki, także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub 67 ust. 1 wyżej cytowanej ustawy w sytuacji udzielania przez Zamawiającego zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym. Z treści załącznika nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym wynika, iż do usług o charakterze niepriorytetowym zostały zaliczone usługi prawnicze. W przypadku takich form prowadzenia działalności prawniczej jak świadczenia stałego doradztwa prawnego , zamawiający może skorzystać z trybu zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust.1a ustawy w przypadku gdy istnieją uzasadnione przypadki zastosowania tego trybu , inne niż określone w art. 62 ust.1 i art. 67 ust. 1 cytowanej ustawy. Tak, więc należy stwierdzić, że Zamawiający ma prawo zastosować tryb z wolnej ręki w przypadku, gdy przedmiotem zamówienia są usługi prawnicze, uznane za usługi o charakterze niepriorytetowym. W takim przypadku zamawiający ma upoważnienie do zastosowania trybu z wolnej ręki na wykonanie powyższej usługi, w oparciu o przepisy art. 5 ust. 1 a ustawy Prawo zamówień publicznych, gdy występują inne uzasadnione przypadki niż określone w art. 62 ust. 1 i art. 67 ust. 1 cytowanej ustawy, a takie właśnie występują, co wskazano w początkowej części uzasadnienia.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.