Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2010-10-26
Warszawa: Wspomaganie systemu oceny jakości powietrza z użyciem modelowania w zakresie ozonu troposferycznego
Numer ogłoszenia: 302035 - 2010; data zamieszczenia: 26.10.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Główny Inspektorat Ochrony Środowiska , ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 8256376, 8258457, faks 022 8256376.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wspomaganie systemu oceny jakości powietrza z użyciem modelowania w zakresie ozonu troposferycznego.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zgodnie z Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/50/WE z dnia 21 maja 2008 roku w sprawie jakości powietrza i czystszego powietrza dla Europy (CAFE), kraje członkowskie będą zobligowane m. in. do raportowania jakości powietrza za dany rok z użyciem modelowania matematycznego rozprzestrzenia się zanieczyszczeń w atmosferze. Za cel zadania przyjęto wspomaganie systemu oceny jakości powietrza dla ozonu i jego prekursorów w skali kraju, przy wykorzystaniu modelowania dla lat 2010 i 2011. Umożliwi to zidentyfikowanie obszarów zagrożonych występowaniem przekroczeń stężeń ozonu (liczba godzin z przekroczeniami progu informowania społeczeństwa, SOMO35, AOT40, średniorocznych, średniomiesięcznych), a tym samym umożliwi zastosowanie na tych obszarach odpowiednich środków zapobiegawczych ograniczających wysokie stężenia ozonu. Podstawę systemu mają stanowić pomiary jakości powietrza wykonywane przez wojewódzkie inspektoraty ochrony środowiska w ramach Państwowego Monitoringu Środowiska. Praca będzie realizowana w czterech etapach: ETAP I 1. Przegląd i analiza metod modelowania stężeń ozonu wykorzystywanych w rocznych ocenach jakości powietrza. 2. Wybór i opis metody modelowania stężeń ozonu troposferycznego na potrzeby rocznych ocen jakości powietrza. 3. Wykonanie opracowania pt. Metoda modelowania stężeń ozonu troposferycznego na potrzeby rocznych ocen jakości powietrza. ETAP II 1. Przeprowadzenie seminarium dla WIOŚ i GIOŚ dot. metody modelowania stężeń ozonu troposferycznego na potrzeby rocznych ocen jakości powietrza. 2. Opracowanie danych niezbędnych do wykonania map rozkładów stężeń ozonu dla roku 2010. 3. Wykonanie map rozkładów stężeń ozonu z użyciem modelowania dla roku 2010. 4. Wykonanie opracowania pt. Raport z modelowania stężeń ozonu w skali kraju. Rok 2010. ETAP III 1. Opracowanie danych niezbędnych do wykonania map rozkładów stężeń ozonu dla roku 2011. 2. Wykonanie map rozkładów stężeń ozonu z użyciem modelowania dla roku 2011. 3. Wykonanie opracowania pt. Raport z modelowania stężeń ozonu w skali kraju. Rok 2011. ETAP IV 1. Przeprowadzenie seminarium poświęconego upowszechnieniu wyników i rezultatów pracy. 2. Wykonanie raportu syntetycznego pt. Wspomaganie systemu oceny jakości powietrza z użyciem modelowania w zakresie ozonu troposferycznego - synteza, podsumowującego wyniki całej pracy. 3. Wykonanie opracowania zbiorczego pt. Wspomaganie systemu oceny jakości powietrza z użyciem modelowania w zakresie ozonu troposferycznego zawierającego opis wykonanych w ramach pracy zadań Wykonawca sporządzi opracowanie zbiorcze pt. Wspomaganie systemu oceny jakości powietrza z użyciem modelowania w zakresie ozonu troposferycznego, zawierające opis wszystkich wykonanych w ramach pracy zadań wraz z wnioskami..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.73.11.00 - Zarządzanie jakością powietrza .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy wniesienia Wadium.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń, wg formuły: spełnia, nie spełnia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi w formule spełnia, nie spełnia, zostanie dokonana na podstawie: 1) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi osobami, którego wzór stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. W skład zespołu wchodzić będą co najmniej 3 osoby posiadające wykształcenie wyższe w zakresie ochrony środowiska, inżynierii chemicznej, ochrony powietrza lub meteorologii oraz co najmniej 3 letnie doświadczenie w zakresie modelowania rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń w powietrzu atmosferycznym. 1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 2. Wykaz wykonanych - a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych - minimum 3 prac na łączną kwotę nie mniejszą niż 300 000 zł z zakresu modelowania rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń w powietrzu atmosferycznym, wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w tym co najmniej 1 pracy na kwotę co najmniej 80 000 zł obejmującą swym zakresem obszar całego kraju, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te prace zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi w formule: spełnia, nie spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi w formule: spełnia, nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi w formule: spełnia, nie spełnia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki określone w pkt III.3. 1-5 muszą zostać spełnione łącznie przez wszystkich Wykonawców. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi w formule: spełnia, nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający może udzielić Wykonawcy dodatkowego terminu wykonania zamówienia w przypadku, gdy wyłączną przyczyną braku możliwości dotrzymania terminu wykonania Umowy lub jej etapu jest działanie siły wyższej leżącej po jednej ze Stron (Wykonawca lub Zamawiający). 2. Przez siłę wyższą rozumie się zdarzenie bądź połączenie zdarzeń lub okoliczności niezależnych od Strony, które zasadniczo utrudniają lub uniemożliwiają wykonanie Wykonawcy zamówienia, a których Strona nie mogła przewidzieć ani im zapobiec lub przezwyciężyć poprzez działanie z dochowaniem należytej staranności. 3. W przypadku naruszenia terminów realizacji etapów pracy określonych w zamówieniu przez jedną ze Stron z przyczyny działania siły wyższej Strona, której dotyczy działanie siły wyższej, zobowiązana jest poinformować drugą Stronę na piśmie o wystąpieniu siły wyższej, ze wskazaniem przewidywanego czasu trwania przeszkody w realizacji danego etapu pracy określonego w zamówieniu z powodu działania siły wyższej. 4. Po zaakceptowaniu przez Stronę, po której nie leży przyczyna działania siły wyższej, czasu trwania przeszkody w realizacji etapu pracy określonego w zamówieniu z powodu działania siły wyższej, może za zgodą Stron nastąpić zmiana terminu realizacji danego etapu pracy poprzez podpisanie przez Strony Aneksu do Umowy dotyczącego zmiany realizacji danego etapu pracy wraz z podaniem: przyczyny siły wyższej, czasu jej trwania, nowego terminu realizacji danego etapu pracy po usunięciu działania siły wyższej.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gios.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: e.palma@gios.gov.pl. Tel.: 22 5792329, fax: 22 8254129, Departament Monitoringu i Informacji o Środowisku, Główny Inspektorat Ochrony Środowiska.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.11.2010 godzina 11:00, miejsce: Główny Inspektorat Ochrony Środowiska, ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa, sekretariat Departamentu Monitoringu i Informacji o Środowisku, pokój nr 450.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Remont pustostanów lokali mieszkalnych: część nr 1: gen. W. Andersa 13 m 91 (ADK-1), część nr 2: Kredytowa 2 m 9 (ADK-5) - w podziale na 2 części
- Likwidacja dzikiego wysypiska na nieruchomości
- Zakup garnków, czajników, patelni
- Przetworzenie danych i wykonanie zbiorczych ocen jakości powietrza w Polsce na podstawie badań Państwowego Monitoringu Środowiska wg prawa krajowego i wymagań sprawozdawczości europejskiej w 2025 roku
- Modernizacja i przebudowa instalacji elektrycznej w budynku Białowieskiej Stacji Geobotanicznej UW
- Budowa studia podcastowego w siedzibie Wojskowego Instytutu Wydawniczego w Warszawie
więcej: przetargi w Warszawie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.