eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RzeszówDostawa sprzętu komputerowego, oprogramowania informatycznego oraz materiałów eksploatacyjnych do drukarek kodów kreskowych dla Izby Skarbowej w Rzeszowie i urzędów skarbowych woj. podkarpackiego

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-11-10

Rzeszów: Dostawa sprzętu komputerowego, oprogramowania informatycznego oraz materiałów eksploatacyjnych do drukarek kodów kreskowych dla Izby Skarbowej w Rzeszowie i urzędów skarbowych woj. podkarpackiego
Numer ogłoszenia: 302258 - 2015; data zamieszczenia: 10.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Izba Skarbowa w Rzeszowie , ul. Geodetów 1, 35-959 Rzeszów, woj. podkarpackie, tel. 17 8503600, faks 17 8521130.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.apodatkowa.rzeszow.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa sprzętu komputerowego, oprogramowania informatycznego oraz materiałów eksploatacyjnych do drukarek kodów kreskowych dla Izby Skarbowej w Rzeszowie i urzędów skarbowych woj. podkarpackiego.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: CZĘŚĆ I - DOSTAWA SPRZĘTU KOMPUTEROWEGO ORAZ OPROGRAMOWANIA INFORMATYCZNEGO: 1) Dostawa komputerów All In One (stacjonarnych) - 17szt. Zamawiający informuje, że z określonej powyżej liczby komputerów: a) 12 szt. zostanie zakupionych obligatoryjnie b) 5 szt. może zostać zakupionych, jako Opcja. Zastosowanie przez Zamawiającego prawa opcji ma polegać na dostarczeniu przez wykonawcę, którego oferta zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza, maksymalnie 5 szt. dodatkowych komputerów All In One (stacjonarnych). Cena jednostkowa zakupu w ramach prawa opcji dodatkowych komputerów stacjonarnych będzie taka sama, jak cena jednostkowa podana w formularzu ofertowym dla sprzętu, o którym mowa w pkt 1). Wszystkie wymagania zawarte w Opisie przedmiotu zamówienia dla niniejszego sprzętu dotyczą także dostawy w ramach prawa opcji. Zamawiający poinformuje wykonawcę o wykorzystaniu prawa opcji niezwłocznie po zawarciu umowy. Warunkiem wykorzystania Opcji będzie możliwość sfinansowania tej części zamówienia. 2) Dostawa komputerów przenośnych typu notebook 15 cali - 14 szt. Zamawiający informuje, że z określonej powyżej liczby komputerów 15 cali: a) 9 szt zostanie zakupionych obligatoryjnie b) 5 szt. może zostać zakupionych jako opcja. Zastosowanie przez Zamawiającego prawa opcji ma polegać na dostarczeniu przez wykonawcę, którego oferta zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza, maksymalnie 5 szt. dodatkowych komputerów przenośnych typu notebook 15 cali. Cena jednostkowa zakupu w ramach prawa opcji dodatkowych komputerów przenośnych typu notebook 15 cali będzie taka sama, jak cena jednostkowa podana w formularzu ofertowym dla sprzętu, o którym mowa w pkt 2). Wszystkie wymagania zawarte w Opisie przedmiotu zamówienia dla niniejszego sprzętu dotyczą także dostawy w ramach prawa opcji. Zamawiający poinformuje wykonawcę o wykorzystaniu prawa opcji niezwłocznie po zawarciu umowy. Warunkiem wykorzystania Opcji będzie możliwość sfinansowania tej części zamówienia. 3) Dostawa komputera przenośnego ultrabook - notebook 13,1 - 13,3 cala - 1szt. 4) Dostawa pakietów oprogramowania biurowego - 36 szt. Zamawiający informuje, że z określonej powyżej liczby pakietów oprogramowania: a) 11 szt. zostanie zakupionych obligatoryjnie b) 25 szt. może zostać zakupionych, jako opcja. Zastosowanie przez Zamawiającego prawa opcji ma polegać na dostarczeniu przez wykonawcę, którego oferta zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza, maksymalnie 25 szt. dodatkowych pakietów oprogramowania biurowego. Cena jednostkowa zakupu w ramach prawa opcji dodatkowych pakietów oprogramowania biurowego będzie taka sama jak cena jednostkowa podana w formularzu ofertowym dla pakietu oprogramowania, o którym mowa w pkt 4). Wszystkie wymagania zawarte w Opisie przedmiotu zamówienia dla niniejszego pakietu oprogramowania biurowego dotyczą także dostawy w ramach prawa opcji. Zamawiający poinformuje wykonawcę o wykorzystaniu prawa opcji niezwłocznie po zawarciu umowy. Warunkiem wykorzystania Opcji będzie możliwość sfinansowania tej części zamówienia. 5) Dostawa monochromatycznych urządzeń wielofunkcyjnych - 29 szt. Zamawiający informuje, że z określonej powyżej liczby urządzeń wielofunkcyjnych: a) 24 szt zostanie zakupionych obligatoryjnie, b) 5 szt. może zostać zakupionych, jako opcja. Zastosowanie przez Zamawiającego prawa opcji ma polegać na dostarczeniu przez wykonawcę, którego oferta zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza, maksymalnie 5 szt. dodatkowych monochromatycznych urządzeń wielofunkcyjnych. Cena jednostkowa zakupu w ramach prawa opcji dodatkowych monochromatycznych urządzeń wielofunkcyjnych będzie taka sama, jak cena jednostkowa podana w formularzu ofertowym dla sprzętu, o którym mowa w pkt 5). Wszystkie wymagania zawarte w Opisie przedmiotu zamówienia dla niniejszego sprzętu dotyczą także dostawy w ramach prawa opcji. Zamawiający poinformuje wykonawcę o wykorzystaniu prawa opcji niezwłocznie po zawarciu umowy. Warunkiem wykorzystania Opcji będzie możliwość sfinansowania tej części zamówienia. 6) Dostawa drukarek laserowych - 29 szt. Zamawiający informuje, że z określonej powyżej liczby drukarek: a) 24 szt zostanie zakupionych obligatoryjnie b) 5 szt. może zostać zakupionych jako opcja. Zastosowanie przez Zamawiającego prawa opcji ma polegać na dostarczeniu przez wykonawcę, którego oferta zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza, maksymalnie 5 szt. dodatkowych drukarek laserowych. Cena jednostkowa zakupu w ramach prawa opcji dodatkowych drukarek laserowych będzie taka sama, jak cena jednostkowa podana w formularzu ofertowym dla sprzętu, o którym mowa w pkt 6). Wszystkie wymagania zawarte w Opisie przedmiotu zamówienia dla niniejszego sprzętu dotyczą także dostawy w ramach prawa opcji. Zamawiający poinformuje wykonawcę o wykorzystaniu prawa opcji niezwłocznie po zawarciu umowy. Warunkiem wykorzystania Opcji będzie możliwość sfinansowania tej części zamówienia. CZĘŚĆ II - DOSTAWA MATERIAŁÓW EKSPLOATACYJNYCH DO DRUKAREK KODÓW KRESKOWYCH 7) Ilości materiałów eksploatacyjnych wskazane w załączniku nr 2/II do SIWZ Zestawienie ilościowe i parametry materiałów eksploatacyjnych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2/I Zestawienie ilościowe i parametry sprzętu komputerowego i oprogramowania informatycznego do SIWZ oraz załącznik nr 2/II do SIWZ Zestawienie ilościowe i parametry materiałów eksploatacyjnych odpowiednio dla każdej części zamówienia..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.21.30.00-5, 48.00.00.00-8, 30.21.30.00-6, 30.23.21.10-0, 30.19.23.00-4.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 21.12.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 10 000 zł. dla części I zamówienia 2. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia wnosi wadium w: a) pieniądzu - przelewem na konto Zamawiającego NBP o/o Rzeszów Nr 84 1010 1528 0017 1713 9120 0000 b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz.U. z 2014r. poz. 1804). 3. Sposób przekazania wadium: a) wraz z ofertą w postaci oryginału poręczenia lub gwarancji; b) w przypadku przelewu - dowodu jego dokonania złożonego wraz z ofertą. 4. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 5. Dla II części zamówienia Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek, gdy ten oświadczy, że posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności. Ocena spełniania warunku dotyczącego posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności zostanie dokonana na podstawie oświadczenia wykonawcy, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia, niezbędnych do wykonywania przedmiotowego zamówienia w zakresie wówczas, gdy: 1) dla części I zamówienia Wykonawca wykonał, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności gospodarczej jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 dostawę sprzętu komputerowego, o wartości minimum 50.000 PLN brutto (słownie złotych: pięćdziesiąt tysięcy). Ocena spełniania warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia dla części I zamówienia zostanie dokonana na podstawie: a) oświadczenia wykonawcy, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ, b) wykazu głównych dostaw, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ, c) dowodów należytego wykonania dostaw, o których mowa w §1 ust.1 pkt 3) i ust.2 rozporządzenia Prezesa R.M. z dnia 19.02.2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawców, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2013r., poz. 231). 2) dla II części zamówienia Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca złoży wraz z ofertą oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek, gdy ten oświadczy, że dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Ocena spełniania warunku dotyczącego dysponowania potencjałem technicznym zostanie dokonana na podstawie oświadczenia wykonawcy, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek gdy ten oświadczy, że posiada osoby zdolne do wykonania zamówienia. Ocena spełniania warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zostanie dokonana na podstawie oświadczenia wykonawcy, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek, gdy ten oświadczy, że znajduje się w sytuacji finansowej i ekonomicznej zapewniającej wykonanie zamówienia. Ocena spełniania warunku dotyczącego sytuacji finansowej i ekonomicznej zostanie dokonana na podstawie oświadczenia wykonawcy, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.apodatkowa.rzeszow.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Izba Skarbowa w Rzeszowie, ul. Geodetów 1, 35-959 Rzeszów.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.11.2015 godzina 10:00, miejsce: Izba Skarbowa w Rzeszowie, ul. Geodetów 1, 35-959 Rzeszów (Kancelaria pok. 01- Sala obsługi, parter).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: DOSTAWA SPRZĘTU KOMPUTEROWEGO ORAZ OPROGRAMOWANIA INFORMATYCZNEGO.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Dostawa komputerów All In One (stacjonarnych) - 17szt. Zamawiający informuje, że z określonej powyżej liczby komputerów: a) 12 szt. zostanie zakupionych obligatoryjnie b) 5 szt. może zostać zakupionych, jako Opcja. 2) Dostawa komputerów przenośnych typu notebook 15 cali - 14 szt. Zamawiający informuje, że z określonej powyżej liczby komputerów 15cali: a) 9 szt zostanie zakupionych obligatoryjnie b) 5 szt. może zostać zakupionych jako opcja. 3) Dostawa komputera przenośnego ultrabook - notebook 13,1 - 13,3 cala - 1szt. 4) Dostawa pakietów oprogramowania biurowego - 36 szt. Zamawiający informuje, że z określonej powyżej liczby pakietów oprogramowania: a) 11 szt. zostanie zakupionych obligatoryjnie b) 25 szt. może zostać zakupionych, jako opcja. 5) Dostawa monochromatycznych urządzeń wielofunkcyjnych - 29 szt. Zamawiający informuje, że z określonej powyżej liczby urządzeń wielofunkcyjnych: a) 24 szt zostanie zakupionych obligatoryjnie, b) 5 szt. może zostać zakupionych, jako opcja. 6) Dostawa drukarek laserowych - 29 szt. Zamawiający informuje, że z określonej powyżej liczby drukarek: a) 24 szt zostanie zakupionych obligatoryjnie b) 5 szt. może zostać zakupionych jako opcja..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.21.30.00-5, 48.00.00.00-8, 30.21.30.00-6, 30.23.21.10-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 21.12.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 96
    • 2. Skrócenie terminu wykonania zamówienia - 4

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: DOSTAWA MATERIAŁÓW EKSPLOATACYJNYCH DO DRUKAREK KODÓW KRESKOWYCH.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Ilości materiałów eksploatacyjnych wskazane w załączniku nr 2/II do SIWZ Zestawienie ilościowe i parametry materiałów eksploatacyjnych..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.19.23.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2016.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Dodatkowa gwarancja - 10

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.