Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-07-30
Nowy Sącz: Podstawy obsługi komputera z obsługą kas fiskalnych
Numer ogłoszenia: 302784 - 2013; data zamieszczenia: 30.07.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Sadecki Urząd Pracy , ul. Węgierska 146, 33-300 Nowy Sącz, woj. małopolskie, tel. 018 4429110, faks 018 4429984.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.sup.nowysacz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Podstawy obsługi komputera z obsługą kas fiskalnych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i przeprowadzenie szkolenia pn.Podstawy obsługi komputera z obsługą kas fiskalnych dla 10 osób bezrobotnych w ramach jednej edycji kursowej. 2. Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników szkolenia do samodzielnej obsługi komputera oraz nabycia umiejętności obsługi kas fiskalnych. 3. Poprzez przygotowanie i przeprowadzenie szkolenia rozumie się w szczególności obowiązki Wykonawcy obejmujące: a) Opracowanie programu szkolenia w oparciu o przedstawiony poniżej zakres przedmiotowy, który stanowi minimum programowe: 1) Podstawowe informacje dotyczące systemu operacyjnego i komputera. Właściwa organizacja stanowiska, BHP. Praca na plikach i folderach (tworzenie, kasowanie, edycja, kopiowanie, przenoszenie, sortowanie, wyszukiwanie, kompresja, dekompresja, omówienie najpopularniejszych formatów plików), Prawa autorskie, licencje. Uruchamianie aplikacji. Instalacja i deinstalacja programów. Zapoznanie się z panelem sterowania. Urządzenia WE WY (drukarki, głośniki, słuchawki itp.). Podłączanie drukarki, skanera, zewnętrznych nośników danych, konfiguracja sieci. Instalowanie sterowników. Zmiana rozdzielczości ekranu. Ochrona antywirusowa. Aplikacje systemowe (paint, notatnik, wordpad, kalkulator). 2) Obsługa edytora tekstów na przykładzie MS Worda. Redagowanie tekstów, Formatowanie, Wstawianie elementów graficznych, wykresów. Funkcje sprawdzania pisowni. Praca z tabelami. Drukowanie dokumentów. Zapisywanie danych, formaty zapisu. Funkcje pomocy. 3) Obsługa arkuszy kalkulacyjnych na przykładzie Excel. Praca na arkuszu (otwieranie, wprowadzanie danych, kasowanie, formatowanie komórek, stopki, nagłówki). Formuły i funkcje - podstawy. Sortowanie danych. Tworzenie wykresów. Zapisywanie plików, drukowanie. Importowanie danych z zewnętrznego źródła. Jednoczesna praca z edytorem tekstu (kopiowanie, przenoszenie danych pomiędzy aplikacjami). 4) Podstawy Internetu oraz obsługa poczty elektronicznej, komunikatory. Obsługa przeglądarki internetowej. Popularne serwisy. Wyszukiwanie danych. Bezpieczeństwo użytkowania. Zakładanie skrzynek pocztowych. Obsługa poczty (tworzenie, wysyłanie, odbieranie poczty, edycja załączników). Obsługa poczty za pomocą programów pocztowych. Komunikatory internetowe. Wykorzystanie Internetu w sprawach codziennych (załatwianie spraw urzędowych, płatności internetowe). 5) Obsługa kas fiskalnych. Wprowadzenie; organizacja sprzedaży. Budowa kas fiskalnych, rodzaje kas. Opis techniczny kas fiskalnych. Praktyczne aspekty obsługi kas fiskalnych - ćwiczenie na różnych typach kas i urządzeniach peryferyjnych (czytnik kodów kreskowych, czytnik kart płatniczych, waga elektroniczna, itp.). Praktyczne zastosowanie funkcji kas fiskalnych (wystawianie dokumentów, ich anulowanie, itd.). Program szkolenia musi być sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. z 2010 r. nr 177, poz. 1193 z późn. zm.) według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ. Wskazanie miejsca (lokalizacji) zajęć. Zapewnienie sali dydaktycznej przystosowanej do wielkości 10 osobowej grupy oraz rodzaju prowadzonych zajęć (wykłady, zajęcia praktyczne). Zapewnienie niezbędnego sprzętu umożliwiającego sprawne prowadzenie szkolenia (rzutnika, notebook/komputera, flipcharta itp.), niezbędnych mebli biurowych (stoły, krzesła) oraz zaplecza do realizacji zajęć praktycznych, w szczególności 10 komputerów z licencjonowanym oprogramowaniem, 10 kas fiskalnych różnego typu oraz urządzenia peryferyjne różnego typu np. czytnik kodów kreskowych, czytnik kart płatniczych, waga elektroniczna, itp. Przeprowadzenie szkolenia oraz wydanie dla każdego uczestnika szkolenia zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia. Prowadzenie dokumentacji kursu tj.: dziennika zajęć edukacyjnych zawierającego tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych oraz listę obecności zawierającą: imię, nazwisko i podpis uczestnika szkolenia;protokołu i karty ocen z okresowych sprawdzianów kształcenia oraz egzaminu końcowego, jeżeli zostały przeprowadzone; rejestru wydawanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, zawierającego: numer, imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość oraz nazwę szkolenia i datę wydania zaświadczenia. ankiet oceny szkolenia dla uczestników i absolwentów szkolenia. Ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem osoby, które: nie posiadają prawa do stypendium szkoleniowego Wykaz osób, które należy objąć w.w ubezpieczeniem na czas trwania całego szkolenia Zamawiający zobowiązuje się przekazać Wykonawcy najpóźniej do dnia rozpoczęcia szkolenia. kontynuują szkolenie po podjęciu zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub działalności gospodarczej. Koszt ewentualnego ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków należy uwzględnić przy obliczaniu kosztów szkolenia. Zapewnienie dwóch przerw kawowych (zimne i gorące napoje, drobny poczęstunek)..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.32.00 - Kursy komputerowe .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 15.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu wymaga złożenia oświadczenia o posiadaniu aktualnego na dany rok kalendarzowy wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych www.ris.praca.gov.pl prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy (Załącznik nr 8). Ocenę spełnienia warunku w postępowaniu Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia, metodą spełnia/nie spełnia (Załącznik nr 3 i 8 do SIWZ) oraz poprzez sprawdzenie w systemie elektronicznym faktu posiadania aktualnego wpisu do RIS.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże doświadczenie w zrealizowaniu minimum 5 szkoleń z zakresu obsługi komputera (zawierające minimum programowe zawarte w przedmiocie zamówienia) obejmujące nie mniej niż 40 godzin zegarowych przeprowadzone dla co najmniej 10 osobowej grupy kursowej oraz minimum 2 szkoleń z zakresu obsługi kas fiskalnych przeprowadzone również dla co najmniej 10 osobowej grupy kursowej z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których zostały wykonane w okresie trzech lat przed upływem terminu składania ofert i załączy dowody, że zostały wykonane należycie. Ocenę spełnienia warunku w postępowaniu Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty wykazu, metodą spełnia/nie spełnia (Załącznik nr 3 i 4 do SIWZ).
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca w wykazie sal i bazy sprzętowej (Załącznik nr 5 do SIWZ) przedstawi, iż na czas realizacji szkolenia (zamówienia) będzie dysponował przynajmniej jedną salą szkoleniową przystosowaną do prowadzenia zajęć dla 10 osobowej grupy oraz będzie dysponował narzędziami i sprzętem niezbędnym do realizacji zamówienia. Wykonawca musi zapewnić niezbędny sprzęt umożliwiający sprawne przeprowadzenie szkolenia teoretycznego (rzutnika, notebook/komputera, flipcharta). W celu realizacji części praktycznej Wykonawca musi posiadać przynajmniej 10 komputerów wraz z niezbędnym licencjonowanym oprogramowaniem, które zgodnie z zasadami licencjonowania może być wykorzystywane do realizacji szkoleń komercyjnych (1 uczestnik - 1 stanowisko) i 10 kas fiskalnych różnego typu (1 uczestnik - 1 stanowisko) oraz urządzenia peryferyjne różnego typu np. czytnik kodów kreskowych, czytnik kart płatniczych, waga elektroniczna, itp. Ocenę spełnienia warunku w postępowaniu Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia, metodą spełnia/nie spełnia (Załącznik nr 3 i 5 do SIWZ).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zostanie spełniony, jeżeli: a) do przeprowadzenia szkolenia z zakresu podstaw komputera Wykonawca wykaże, że będzie dysponował co najmniej jednym wykładowcą posiadającym wykształcenie wyższe oraz co najmniej 2 letnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć (w szkole lub uczelni) z zakresu związanego z treścią tematyczną prowadzonych zajęć w okresie ostatnich 5 latach lub przeprowadził co najmniej 3 szkolenia z zakresu związanego z treścią tematyczną prowadzonych zajęć w okresie ostatnich 2 lat przed wszczęciem postępowania. b) do przeprowadzenia szkolenia z zakresu obsługi kas fiskalnych Wykonawca wykaże, że będzie dysponował co najmniej jednym wykładowcą posiadającym wykształcenie minimum średnie oraz doświadczenie w prowadzeniu zajęć z zakresu obsługi kas fiskalnych tj. przeprowadził co najmniej 3 kursy z tego zakresu w ciągu ostatnich 12 miesięcy lub posiada minimum 12 miesięczne doświadczenie w pracy na stanowisku związanym z obsługą kas fiskalnych w okresie ostatnich 3 lat. Powyższe informacje muszą wynikać z przedstawionego przez Wykonawcę wykazu osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia (według Załącznika nr 6). Ocenę spełnienia warunku w postępowaniu Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia, metodą spełnia/nie spełnia (Załącznik nr 3 i 6 do SIWZ).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocenę spełniania warunku w postępowaniu Zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia, metodą spełnia/nie spełnia (Załącznik nr 3 do SIWZ).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://pup.nowysacz.ibip.pl/public/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Sądecki Urząd Pracy
ul. Węgierska 146
33-300 Nowy Sącz.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.08.2013 godzina 09:00, miejsce: Sądecki Urząd Pracy ul. Węgierska 146 33-300 Nowy Sącz pok nr 8 Biuro Obsługi Klienta (parter).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z NOWEGO SĄCZA
- BZP.271.111.2024 Wykonanie wewnętrznej instalacji gazu, co i cwu w lokalu położonym przy ul. Jagiellońskiej 21/15 w Nowym Sączu
- Prowadzenie wyłącznie przez umundurowane osoby fizyczne dozoru dla NOVA Sp. z o.o. z siedzibą w Nowym Sączu, obiektów i urządzeń znajdujących się na terenie ZZO w Nowym Sączu przy ul. Tarnowskiej 120
- Budżet Obywatelski 2024 - W trosce o miasto i jego mieszkańców - cz. II, IV
- Dostawa foteli biurowych do Sądu Rejonowego w Nowym Sączu
- BZP. 271.105.2024 Wykonanie usługi w zakresie bieżącego utrzymania sieci kanalizacji deszczowej na terenie miasta Nowego Sącza
- "Pobyt studentów i kadry dydaktycznej w ośrodku narciarskim/stacji narciarskiej w celu realizacji zajęć : Sporty śnieżne - narciarstwo obóz szkoleniowy 8 dni prowadzony przez WKFIB ANS NS."
więcej: przetargi w Nowym Sączu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Usługa zorganizowania i przeprowadzenia kursów zawodowych dla uczestników projektu "Aktywna szkoła zawodowa bez barier" nr FELD.08.08-IZ.00-0116/23
- Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia z zakresu zwiększenia kompetencji i umiejętności cyfrowych dla uczestników projektu "Kwalifikacja? Akcja! - aktywizacja zawodowa z OHP"
więcej: Kursy komputerowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.