eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KatowiceROPS-PSO/3321/31/11 - Świadczenie usług szkoleniowych z zakresu przeprowadzenia ścieżki szkoleniowejKurs asystenta rodziny w ramach projektu systemowego Kształcenie i doradztwo dla kadr pomocy i integracji społecznej województwa śląskiego realizowanego przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-09-23

Katowice: ROPS-PSO/3321/31/11 - Świadczenie usług szkoleniowych z zakresu przeprowadzenia ścieżki szkoleniowej: Kurs asystenta rodziny w ramach projektu systemowego Kształcenie i doradztwo dla kadr pomocy i integracji społecznej województwa śląskiego realizowanego przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego
Numer ogłoszenia: 303750 - 2011; data zamieszczenia: 23.09.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego , ul Modelarska 10, 40-142 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 730 68 68, faks 32 730 68 71.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rops-katowice.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ROPS-PSO/3321/31/11 - Świadczenie usług szkoleniowych z zakresu przeprowadzenia ścieżki szkoleniowej: Kurs asystenta rodziny w ramach projektu systemowego Kształcenie i doradztwo dla kadr pomocy i integracji społecznej województwa śląskiego realizowanego przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa polegająca na zrealizowaniu ścieżki szkoleniowej pod nazwą Kurs asystenta rodziny dla 5 grup szkoleniowych - ilość osób nie większa niż 16 w każdej grupie. 2. Ścieżka szkoleniowa obejmuje 4 dwudniowe moduły szkoleniowe, jeden moduł trzydniowy oraz jednodniowe warsztaty praktyczne w instytucji, w której realizowana jest usługa asystenta rodziny (dla każdej z grup): a) Ilość godzin szkoleniowych - 77 godzin dydaktycznych dla każdej z grup, tj. 11 dni szkoleniowych, b) Rozkład godzin - każdy z dwudniowych modułów obejmować powinien 14 godzin dydaktycznych, w następującym rozkładzie: - pierwszego dnia - 7 godzin dydaktycznych, - drugiego dnia - 7 godzin dydaktycznych. Natomiast moduł trzydniowy obejmować powinien 21 godzin dydaktycznych, w następującym rozkładzie: - pierwszego dnia - 7 godzin dydaktycznych, - drugiego dnia - 7 godzin dydaktycznych, - trzeciego dnia - 7 godzin dydaktycznych. Warsztaty praktyczne powinny zostać zrealizowane podczas jednego dnia roboczego, w wymiarze nie mniejszym niż 5 godzin dydaktycznych. Ścieżka szkoleniowa obejmuje następujące moduły szkoleniowe, każdy z modułów będzie realizowany dla pięciu grup szkoleniowych. I. Wybrane zagadnienia prawne związane ze specyfiką pracy asystenta rodziny: Ilość godzin - 14 godzin dydaktycznych, Zakres merytoryczny szkolenia musi obejmować między innymi następujące zagadnienia tematyczne: 1. Wybrane aspekty następujących aktów prawnych: - ustawa o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej; - ustawa o pomocy społecznej - ustawa o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie; - ustawa o postępowaniu w sprawach nieletnich; - kodeks rodzinny i opiekuńczy; - kodeks karny; - kodeks cywilny; - kodeks postępowania administracyjnego; - kodeks pracy. 2. Zadania, rola i uprawnienia asystenta rodziny; 3. Etyka w pracy asystenta rodziny. II. Diagnozowanie problemów rodziny, tworzenie planów pracy z rodziną: Ilość godzin - 14 godzin dydaktycznych, Zakres merytoryczny szkolenia musi obejmować między innymi następujące zagadnienia tematyczne: 1. Definicja rodziny, jej funkcje oraz potrzeby, systemowe rozumienie rodziny; 2. Charakterystyka problemów rodziny; 3. Skuteczna diagnoza problemów występujących w rodzinie; 4. Tworzenie planów pracy z rodziną, analiza potrzeb rodziny; 5. Formy i metody pracy z rodziną, w której występują poszczególne problemy. III. Motywowanie klientów do zmiany: Ilość godzin - 14 godzin dydaktycznych, Zakres merytoryczny szkolenia musi obejmować między innymi następujące zagadnienia tematyczne: 1.Psychologiczne aspekty motywowania; 2.Teorie motywacji i ich praktyczne wykorzystanie w pracy z klientem; 3. Narzędzia wspomagające proces motywowania do zmiany; 4. Metody i techniki budowania pozytywnych relacji z klientem; 5. Motywowanie do aktywności zawodowej i społecznej; 6. Planowanie oraz podtrzymywanie procesu zmiany sytuacji klienta; 7. Etapy zmiany, skuteczne radzenie sobie z oporem wobec zmiany; 8. Podnoszenie motywacji własnej. IV. Interwencja w sytuacjach kryzysowych w rodzinie: Ilość godzin - 21 godzin dydaktycznych, Zakres merytoryczny szkolenia musi obejmować między innymi następujące zagadnienia tematyczne: 1. Podstawowe założenia psychologii kryzysu i interwencji kryzysowej; 2. Teorie kryzysu, fazy kryzysu, portret psychologiczny osoby w kryzysie; 3. Zasady kontaktu z osobą przeżywającą kryzys; 4. Interwencja kryzysowa w przypadku przemocy w rodzinie; 5. Interwencja w kryzysie zagrożenia życia; 6. Interwencja kryzysowa w sytuacji utraty, śmierci i żałoby; 7. Zasady interwencji wobec problemów z uzależnieniami. 8. Interwencja wspierająca po zdarzeniu traumatycznym. V. Kształtowanie umiejętności opiekuńczo-wychowawczych rodziny: Ilość godzin - 14 godzin dydaktycznych, Zakres merytoryczny szkolenia musi obejmować między innymi następujące zagadnienia tematyczne: 1. Wybrane zagadnienia z zakresu pedagogiki, psychologii rozwojowej oraz wychowawczej; 2. Umiejętności radzenia sobie z trudnościami wychowawczymi; 3. Doskonalenie umiejętności opiekuńczych ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji kryzysowych i konfliktowych 4. Psychologiczne i społeczne aspekty rozwoju dziecka wychowywanego poza rodziną naturalną; 5. Zasady pielęgnacji niemowląt i dzieci; 6. Wspieranie więzi między dziećmi a ich rodzicami. Warsztaty praktyczne: Wykonawca winien zapewnić możliwość obserwacji w praktyce pracy asystenta rodziny, poprzez wizytę w Instytucji, w której realizowana jest usługa asystenta rodziny. Warsztaty powinny zostać przeprowadzone po zakończeniu części szkoleniowej, tj po ostatnim, piątym module ścieżki szkoleniowej. Warsztaty praktyczne powinny zostać prowadzone przez osoby zatrudnione w charakterze asystenta rodziny oraz obejmować zakres merytoryczny związany z asystenturą rodzinną. Miejsce szkolenia: Katowice, w miejscu zaproponowanym przez Wykonawcę. Wykonawca musi dysponować klimatyzowanymi salami (wyposażone w system klimatyzacji, nie dopuszcza się klimatyzatorów przenośnych), przystosowane do wielkości grup i warsztatowego charakteru zajęć, z oknem i dostępem do światła dziennego. Muszą posiadać odpowiednie oświetlenie i właściwą temperaturę oraz być wyposażone w system nagłośnienia, notebook, rzutnik multimedialny, ekran do projekcji lub białą ścianę odpowiedniej wielkości, tablicę flipchart + odpowiednie kartki oraz pisaki, krzesła, stoły/stoliki. Miejsce odbywania się warsztatów praktycznych: Województwo Śląskie, w miejscu zaproponowanym przez Wykonawcę. Wykonawca musi zapewnić uczestnikom dojazd do miejsca odbywania się warsztatów, ubezpieczenie na wypadek następstwa nieszczęśliwych wypadków, poczęstunek w formie kawy, herbaty, ciastek. Termin realizacji: do 22 grudnia 2011 roku 1. Wykonawca odpowiada za: a) Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć dydaktycznych zgodnie z harmonogramem w ramach wskazanego szkolenia. Osoba (osoby) prowadząca szkolenie winna być ujęta w tabeli stanowiącej załącznik do złożonej oferty (Załącznik nr 6 do SIWZ) oraz posiadać: - minimalne wykształcenie na poziomie wyższym magisterskim z zakresu problematyki odpowiadającej tematycznie zagadnieniom, z których prowadzone będzie szkolenie; - doświadczenie w prowadzeniu szkoleń w danym zakresie tematycznym - co najmniej 3-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń. b) Prawidłowe przeprowadzenie badania pretestowego i posttestowego, w tym za opracowanie, rozdanie i zebranie wypełnionych przez uczestników szkolenia testów oraz przekazanie do siedziby Zamawiającego elektronicznej wersji testów wraz z kluczem z odpowiedziami. Formularze pretestu i posttestu winny być identyczne i zawierać 5 pytań (cztery pytania zamknięte jednokrotnego wyboru i jedno pytanie otwarte), obejmujące zakres merytoryczny danego modułu szkoleniowego. Pretest winien być przeprowadzony przed rozpoczęciem zajęć dydaktycznych realizowanych w ramach wskazanej ścieżki szkoleniowej, natomiast posttest - przed ich zakończeniem. c) Opracowanie, wydruk i rozdysponowanie wśród uczestników szkolenia materiałów szkoleniowych. Materiały szkoleniowe winny być przygotowane w formie skryptu i zawierać: - stronę tytułową; - harmonogram szkolenia; - informacje teoretyczne z zakresu prowadzonego szkolenia; - treści pomocnicze do prowadzonych zajęć warsztatowych; - miejsce do prowadzenia notatek (co najmniej 3 strony na 1 dzień ). Na materiałach należy umieścić informację o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz logotypy zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Dostarczenie do siedziby zamawiającego elektronicznej wersji materiałów dydaktycznych. d) Opracowanie, konsultacje z Zamawiającym, wydruk, przygotowanie duplikatów lub kserokopii dla Zleceniodawcy oraz rozdysponowanie pomiędzy wszystkich uczestników szkolenia certyfikatów uczestnictwa. Na certyfikatach należy umieścić informację, iż szkolenie realizowane było w ramach projektu pt.: Kształcenie i doradztwo dla kadr pomocy i integracji społecznej województwa śląskiego realizowanego przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz logotypy zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. e) Wydruk, rozdanie i zebranie wśród uczestników szkolenia 2-stronnych ankiet ewaluacyjnych sporządzonych według wzoru przekazanego przez Zamawiającego..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.51.00.00 - Usługi szkolenia specjalistycznego .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 22.12.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg formuły spełnia-nie spełnia. Spełnia oznacza, że wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie, co najmniej 3 usługi polegające na świadczeniu usług szkoleniowych z zakresu asystenta rodziny.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg formuły spełnia-nie spełnia. Spełnia oznacza, że wykonawca dysponuje osobami, które posiadają kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia, tj. minimalne wykształcenie na poziomie wyższym magisterskim z zakresu problematyki odpowiadającej tematycznie zagadnieniom, z których prowadzone będzie szkolenie. Osoby muszą posiadać doświadczenie w prowadzeniu szkoleń - przynajmniej co najmniej 3-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    Oświadczenie zgodne w treści z Załącznikiem nr 7 do SIWZ, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia spełniają wszystkie wymagania Zamawiającego przedstawione w opisie przedmiotu zamówienia do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) Podpisany i wypełniony Formularz ofertowy, załącznik nr 1 do SIWZ, b) Podpisany i wypełniony Program zajęć, załącznik nr 8 do SIWZ , c) Wszystkie wymagane przez Zamawiającego oświadczenia i dokumenty wskazane w rozdziale VI niniejszej SIWZ, d) Pełnomocnictwo

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 60
  • 2 - Doświadczenie firmy - 40

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany umowy mogą nastąpić w następujących przypadkach: a) Zaistnienia omyłki pisarskiej, b) Zmiany danych teleadresowych, c) Zaistnienia siły wyższej (np. powódź, pożar, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, przerwy w dostawie energii elektrycznej) mającej wpływ na realizację umowy. d) Dopuszcza się możliwość zmiany terminu szkolenia składającego się na przedmiot umowy z następujących przyczyn: - jeżeli w wyniku przeprowadzonej rekrutacji do udziału w szkoleniu nie zostanie zakwalifikowana przynajmniej 60% grupa uczestników spełniających kryteria stawiane na etapie procesu rekrutacji, - jeżeli ze względu na wypadek losowy nie będzie możliwe przeprowadzenie szkolenia (w szczególności: choroba trenera, siła wyższa). W szczególnie uzasadnionych wypadkach, dopuszczalna jest zmiana osoby (osób) prowadzącej szkolenie, po uprzednim poinformowaniu o tym fakcie Zamawiającego, z podaniem przyczyny tejże zmiany i uzyskaniem akceptacji przez Zamawiającego. Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy o zmianę osoby (osób) prowadzącej szkolenie jeśli w wyniku przeprowadzonej przez Zamawiającego ankiety ewaluacyjnej uzyska ona ocenę poniżej 3,75 pkt. w pięciostopniowej skali ocen.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rops-katowice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego, ul. Modelarska 10, 40-142 Katowice pokój nr 213.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.10.2011 godzina 10:00, miejsce: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego, ul. Modelarska 10, 40-142 Katowice kancelaria, pokój nr 111.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie współfinansowane jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach projektu systemowego pod nazwą: Kształcenie i doradztwo dla kadr pomocy i integracji społecznej województwa śląskiego realizowanego przez przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.