eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KatowiceUsuwanie szkód powodziowych powstałych w wyniku powodzi w 2010r w korytach cieków na terenie działania Śląskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Katowicach

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-09-26

Katowice: Usuwanie szkód powodziowych powstałych w wyniku powodzi w 2010r w korytach cieków na terenie działania Śląskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Katowicach
Numer ogłoszenia: 304400 - 2011; data zamieszczenia: 26.09.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Śląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych , ul. Sokolska 65, 40-087 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 25 83 076, faks 32 25 82 743.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szmiuw.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: samorządowa jednostka organizacyjna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usuwanie szkód powodziowych powstałych w wyniku powodzi w 2010r w korytach cieków na terenie działania Śląskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Katowicach.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Usuwanie szkód powodziowych powstałych w wyniku powodzi w 2010r w korytach cieków na terenie działania Śląskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Katowicach część nr 1: obiekt ciek Młynówka Bolesław w km 0+000 - 0+850 w m. Bolesław, gm. Krzyżanowice zakres robót obejmuje: wykoszenie ręczne, wygrabienie, ręczne usuwanie namułu, roboty ziemne, ścinanie i karczowanie, wykonanie opasek z kiszek faszynowych, plantowanie, wykonanie palisady, wykonanie narzutu kamiennego część nr 2: obiekt ciek Syrynka w km 0+000 - 2+890 (odcinkowo) w m. Syrynia, gm. Lubomia zakres robót obejmuje: wykoszenie porostów ręcznie, wygrabienie wykoszonych porostów, ręczne ścinanie i karczowanie, ręczne usuwanie namułu z cieku, naprawa opasek z kiszek faszynowych, wykonanie narzutu kamiennego część nr 3: obiekt ciek Wapienicki w km 5+300 - 5+360 (prawa strona - zabudowa wyrwy) w m. Ligota, gm. Czechowice - Dziedzice zakres robót obejmuje: zakup podkładu gruntowego z transportem, roboty ziemne, rurociągi układane ręcznie w wykopach, zabezpieczenie rurociągów drenarskich, wykonanie połączeń przerwanych rurociągów drenarskich, mechaniczne plantowanie, obsiew część nr 4: obiekt ciek Rokitnicki w km 1+520 w m. Gliwice, gm. Gliwice zakres robót obejmuje: wykopy oraz przekopy wykonywane koparkami, umocnienie drenaże i przygotowanie terenu pod wykopy, ręczne formowanie nasypów, zagęszczenie nasypów, plantowanie, obsianie skarp, rozbiórka bruków z prefabrykatów, wykonanie bruków z dybli, transport lądowy, część nr 5: obiekt ciek Bielszowicki w km 13+820 - 13+840 (rejon ul. Radoszowskiej) w m. Ruda Śląska, gm. Ruda Śląska zakres robót obejmuje: ręczne ścinanie i karczowanie, układanie rozbieranie i utrzymanie czasowych dróg kołowych i placów z płyt żelbetowych, plantowanie, wykonanie podsypek, umocnienie skarp i dna kanałów płytami prefabrykowanymi, transport lądowy materiałów część nr 6: obiekt ciek Bodek w km 1+100 - 5+430 w m. Racibórz, gm. Racibórz zakres robót obejmuje: wykoszenie porostów, wygrabienie wykoszonych porostów, ręczne usuwanie namułu z cieku.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.60.00-3.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 6.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: .

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełnienia ww. warunku na podstawie oświadczenia wykonawcy zgodnie z art. 22.ust.1 pkt 1 ustawy Pzp załączonego do oferty

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, których wiedza i doświadczenie pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony o ile wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał min. 1 zadanie odpowiadające zakresowi robót budowlanych, stanowiących wybrane części przedmiotu zamówienia, na które wykonawca złoży ofertę, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączy dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełnienia ww. warunku dokonana zostanie na podstawie informacji zawartych w przedłożonych dokumentach oraz załączonego do oferty oświadczenia wykonawcy zgodnie z art. 22. ust.1 pkt 2 ustawy Pzp

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, których dostępny potencjał techniczny pozwoli na prawidłowe i terminowe wykonanie zamówienia. Zamawiający dokona oceny spełnienia ww. warunku na podstawie oświadczenia wykonawcy zgodnie z art. 22. ust.1 pkt 3 ustawy Pzp załączonego do oferty

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający wymaga aby kierownik budowy posiadał uprawnienia o specjalności konstrukcyjno - budowlanej do kierowania robotami w zakresie budowli melioracji wodnych lub budowli hydrotechnicznych, oraz był członkiem Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa. Ocena spełnienia ww. warunku dokonana zostanie na podstawie informacji zawartych w przedłożonych dokumentach oraz załączonego do oferty oświadczenia wykonawcy zgodnie z art. 22. ust.1 pkt 3 ustawy Pzp

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, których sytuacja ekonomiczna i finansowa pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia. Zamawiający dokona oceny spełnienia ww. warunku na podstawie oświadczenia wykonawcy zgodnie z art. 22. ust.1 pkt 4 ustawy Pzp załączonego do oferty

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Formularz ofertowy 2. Formularz oświadczenia zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych 3. Zaparafowany wzór umowy 4. Kosztorysy ofertowe (szczegółowe) wraz z tabelą elementów scalonych z wyszczególnieniem R, M, S, Kp i zysku, zestawienia wartościowo-ilościowe robocizny, materiałów i sprzętu z wyszczególnieniem cen jednostkowych

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

- umowa zawierana jest na czas oznaczony, zgodnie z terminem podanym w ofercie. Przerwa w kontynuacji robót może nastąpić tylko z przyczyn losowych na które nie mają wpływu zarówno Wykonawca jak i Zamawiający tj: powódź, wysoki stan wód, opady śniegu, niskie temperatury. - wartość umowna ustalona jest na okres ważności umowy i nie będzie podlegała zmianie, - Zamawiający nie wyraża zgody na powierzenie wykonania całości zamówienia innemu Wykonawcy

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szmiuw.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Śląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych ul. Sokolska 65, 40-087 Katowice.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.10.2011 godzina 10:00, miejsce: Śląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych ul. Sokolska 65, 40-087 Katowice.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: obiekt ciek Młynówka Bolesław w km 0+000 - 0+850 w m. Bolesław, gm. Krzyżanowice.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: obiekt ciek Młynówka Bolesław w km 0+000 - 0+850 w m. Bolesław, gm. Krzyżanowice zakres robót obejmuje: wykoszenie ręczne, wygrabienie, ręczne usuwanie namułu, roboty ziemne, ścinanie i karczowanie, wykonanie opasek z kiszek faszynowych, plantowanie, wykonanie palisady, wykonanie narzutu kamiennego.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.60.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 08.11.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: obiekt ciek Syrynka w km 0+000 - 2+890 (odcinkowo) w m. Syrynia, gm. Lubomia.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: obiekt ciek Syrynka w km 0+000 - 2+890 (odcinkowo) w m. Syrynia, gm. Lubomia zakres robót obejmuje: wykoszenie porostów ręcznie, wygrabienie wykoszonych porostów, ręczne ścinanie i karczowanie, ręczne usuwanie namułu z cieku, naprawa opasek z kiszek faszynowych, wykonanie narzutu kamiennego.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.60.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 10.11.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: obiekt ciek Wapienicki w km 5+300 - 5+360 (prawa strona - zabudowa wyrwy) w m. Ligota, gm. Czechowice - Dziedzice.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: obiekt ciek Wapienicki w km 5+300 - 5+360 (prawa strona - zabudowa wyrwy) w m. Ligota, gm. Czechowice - Dziedzice zakres robót obejmuje: zakup podkładu gruntowego z transportem, roboty ziemne, rurociągi układane ręcznie w wykopach, zabezpieczenie rurociągów drenarskich, wykonanie połączeń przerwanych rurociągów drenarskich, mechaniczne plantowanie, obsiew.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.60.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 10.11.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: obiekt ciek Rokitnicki w km 1+520 w m. Gliwice, gm. Gliwice.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: obiekt ciek Rokitnicki w km 1+520 w m. Gliwice, gm. Gliwice zakres robót obejmuje: wykopy oraz przekopy wykonywane koparkami, umocnienie drenaże i przygotowanie terenu pod wykopy, ręczne formowanie nasypów, zagęszczenie nasypów, plantowanie, obsianie skarp, rozbiórka bruków z prefabrykatów, wykonanie bruków z dybli, transport lądowy.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.60.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 10.11.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: obiekt ciek Bielszowicki w km 13+820 - 13+840 (rejon ul. Radoszowskiej) w m. Ruda Śląska, gm. Ruda Śląska.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: obiekt ciek Bielszowicki w km 13+820 - 13+840 (rejon ul. Radoszowskiej) w m. Ruda Śląska, gm. Ruda Śląska zakres robót obejmuje: ręczne ścinanie i karczowanie, układanie rozbieranie i utrzymanie czasowych dróg kołowych i placów z płyt żelbetowych, plantowanie, wykonanie podsypek, umocnienie skarp i dna kanałów płytami prefabrykowanymi, transport lądowy materiałów.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.60.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 07.11.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: obiekt ciek Bodek w km 1+100 - 5+430 w m. Racibórz, gm. Racibórz.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: obiekt ciek Bodek w km 1+100 - 5+430 w m. Racibórz, gm. Racibórz zakres robót obejmuje: wykoszenie porostów, wygrabienie wykoszonych porostów, ręczne usuwanie namułu z cieku.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.24.60.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2011.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.