Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-08-20
Chrzanów: Kompleksowa obsługa (konserwacje, naprawy i eksploatacja) węzłów cieplnych
i sieci c.o. w budynkach Oddziału ZUS w Chrzanowie - ul. Oświęcimska 14 i 19 oraz Inspektoratów ZUS w Olkuszu - Al. 1000-lecia 11, Oświęcimiu - ul. Chopina 13, Wadowicach - ul. Teatralna 3, Suchej Beskidzkiej - Rynek 12.
Numer ogłoszenia: 305174 - 2012; data zamieszczenia: 20.08.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Chrzanowie , ul. Oświęcimska 14, 32-500 Chrzanów, woj. małopolskie, tel. 32 624 53 00, faks 32 623 29 97.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zus.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Instytucja ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kompleksowa obsługa (konserwacje, naprawy i eksploatacja) węzłów cieplnych i sieci c.o. w budynkach Oddziału ZUS w Chrzanowie - ul. Oświęcimska 14 i 19 oraz Inspektoratów ZUS w Olkuszu - Al. 1000-lecia 11, Oświęcimiu - ul. Chopina 13, Wadowicach - ul. Teatralna 3, Suchej Beskidzkiej - Rynek 12..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Kompleksowa obsługa (konserwacje, naprawy i eksploatacja): 1) wymiennikowni ciepła wraz z siecią c.o. w budynku Oddziału w Chrzanowie przy ul. Oświęcimskiej 14; 2) kotłowni gazowej wraz z siecią c.o. w budynku Oddziału w Chrzanowie przy ul. Oświęcimskiej 19; 3) wymiennikowni ciepła oraz urządzeń klimatyzacyjno-wentylacyjnych wraz z siecią c.o. w budynku Inspektoratu ZUS w Olkuszu przy Al. Tysiąclecia 11; 4) wymiennikowni ciepła oraz kotła gazowego z zasobnikiem ciepła wraz z siecią c.o. w Inspektoracie ZUS w Oświęcimiu ul. Chopina 13; 5) kotłowni gazowej wraz z siecią c.o. w Inspektoracie ZUS w Wadowicach ul. Teatralna 3; 6) kotłowni elektrycznej wraz z siecią c.o. w Inspektoracie ZUS w Suchej Beskidzkiej Rynek 12 w okresie od 01.10.2012 r. do 30.09.2015 r. CPV: 50531100-7 Usługi w zakresie napraw i konserwacji kotłów grzewczych 50531200-8 Usługi w zakresie konserwacji aparatury gazowej 50730000-1 Usługi w zakresie napraw i konserwacji układów chłodzących 50721000-5 Obsługa instalacji grzewczych Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa specyfikacja istotnych warunków zamówienia. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa specyfikacja istotnych warunków zamówienia..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50.72.10.00-5, 50.53.11.00-7, 50.53.12.00-8, 50.73.00.00-1.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 36.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonał: 1. co najmniej jedną usługę na obsługę kotłowni gazowej trwającą przez co najmniej 12 miesięcy; 2. co najmniej jedną usługę na obsługę wymiennikowni ciepła trwającą przez co najmniej 12 miesięcy; 3. co najmniej jedną usługę na obsługę kotłowni elektrycznej trwającą przez co najmniej 12 miesięcy; 4. co najmniej jedną usługę na obsługę urządzeń klimatyzacyjno-wentylacyjnych trwającą przez co najmniej 12 miesięcy i załączyć dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane należycie. Uwaga: w przypadku usługi wykonywanej do upływu terminu składania ofert usługa musi być świadczona przez co najmniej 12 miesięcy.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że dysponuje osobą lub osobami: 1. posiadającą uprawnienia do eksploatacji (E) urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu nie wyższym niż 1 kV; 2. posiadającą uprawnienia do eksploatacji (E) kotłów wodnych na paliwa stałe, płynne i gazowe o mocy powyżej 50 kW wraz urządzeniami pomocniczymi; 3. posiadającą uprawnienia do eksploatacji (E) aparatury kontrolno-pomiarowej i urządzeń automatycznej regulacji związanych z kotłami wodnymi na paliwa stałe, płynne i gazowe o mocy powyżej 50 kW wraz urządzeniami pomocniczymi; 4. posiadającą uprawnienia do eksploatacji (E) urządzeń i instalacji gazowych o ciśnieniu do 5 kPa; 5. posiadającą uprawnienia do eksploatacji (E) aparatury kontrolno-pomiarowej i urządzeń sterowania związanych z urządzeniami i instalacjami gazowymi o ciśnieniu do 5 kPa; 6. posiadającą uprawnienia do dozoru (D) urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu nie wyższym niż 1 kV; 7. posiadającą uprawnienia do dozoru (D) kotłów wodnych na paliwa stałe, płynne i gazowe o mocy powyżej 50 kW wraz urządzeniami pomocniczymi; 8. posiadającą uprawnienia do dozoru (D) aparatury kontrolno-pomiarowej i urządzeń automatycznej regulacji związanych z kotłami wodnymi na paliwa stałe, płynne i gazowe o mocy powyżej 50 kW wraz urządzeniami pomocniczymi; 9. posiadającą uprawnienia do dozoru (D) urządzeń i instalacji gazowych o ciśnieniu do 5 kPa; 10. posiadającą uprawnienia do dozoru (D) aparatury kontrolno-pomiarowej i urządzeń sterowania związanych z urządzeniami i instalacjami gazowymi o ciśnieniu do 5 kPa.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia spełniania warunku sytuacji ekonomicznej i finansowej Wykonawca musi wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 100.000,00 zł.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Jeżeli Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2 b ustawy, to musi ponadto udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku. Dotyczy podmiotu zagranicznego - jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów określonych powyżej dotyczących braku podstaw do wykluczenia z postępowania zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Oświadczenie powinno być złożone nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w zakresie braku zaległości w uiszczaniu podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne oświadczenie powinno być złożone nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w przypadkach określonych poniżej: 1) zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego (m. in. wyczerpania środków przeznaczonych na realizację zamówienia); 2) z przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy, które uniemożliwiają realizację umowy; 3) ze względu na zmianę obowiązujących przepisów zrealizowanie zamówienia lub jego części nie będzie możliwe; 4) konieczności zmiany sposobu i organizacji wykonania zamówienia (m. in. z powodu prowadzenia robót budowlanych); 5) wystąpienia awarii infrastruktury w budynkach i na posesjach Zamawiającego powstałej bez winy Wykonawcy; 6) wstrzymania przez Zamawiającego wykonywania zamówienia; 7) siły wyższej, przez którą rozumie się zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i niemożliwe do zapobieżenia (w tym katastrofalne działania przyrody, akty władzy ustawodawczej i wykonawczej, niektóre zaburzenia życia zbiorowego np. zamieszki); 8) katastrofy budowlanej; 9) pożaru; 10) epidemii; 11) zmiany obowiązujących przepisów prawa (m. in. stawek podatku VAT, przepisów o dozorze technicznym); 12) rezygnacji Zamawiającego z realizacji części przedmiotu zamówienia w przypadku zaistnienia takiej konieczności (np. gdy część ta okaże się zbędna dla wykonania zamówienia); 13) zlecenia części zamówienia podwykonawcom, innym niż wykazani w niniejszej umowie, jeżeli m. in. wystąpiły przypadki losowe uniemożliwiające wykonywanie umowy przez dotychczasowych podwykonawców (o ile taki przypadek będzie zachodził); 14) zmian korzystnych i neutralnych dla Zamawiającego. Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia może składać wnioski i propozycje zmiany sposobu wykonania zamówienia, które : 1) zmniejszą koszty, 2) poprawią jakość usługi, 3) w inny sposób dostarczą zamawiającemu pożytku. Zmiany umowy mogą nastąpić przy zachowaniu poniższych warunków: 1) zainicjowania zmiany treści umowy przez Zamawiającego lub Wykonawcę poprzez złożenie pisemnego wniosku w sprawie proponowanej zmiany; 2) akceptacji zmiany przez drugą stronę umowy; 3) podpisania aneksu do umowy. Nie będzie traktowane jako zmiana umowy: 1) zmiana osób realizujących umowę ze strony Zamawiającego i Wykonawcy - w tym przypadku strony zobowiązują się do stosownego powiadomienia drugiej strony na piśmie o zmianach; 2) zmiany teleadresowe Zamawiającego i Wykonawcy, a także Centrali ZUS w Warszawie - w tym przypadku strony zobowiązują się do stosownego powiadomienia drugiej strony na piśmie o zmianach.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zus.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Chrzanowie, Samodzielne Stanowisko Zamówień Publicznych, ul. Oświęcimska 14, 32-500 Chrzanów..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.08.2012 godzina 10:00, miejsce: Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Chrzanowie, Samodzielne Stanowisko Zamówień Publicznych, ul. Oświęcimska 14, sektor B, IV piętro, pok. 404B, 32-500 Chrzanów..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1. spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dotyczące: 1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; 2) posiadania wiedzy i doświadczenia; 3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; 4) sytuacji ekonomicznej i finansowej; 2. nie podlegają wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych powinni spełnić ci Wykonawcy wspólnie. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek dotyczący braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podst. art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych musi spełnić każdy z Wykonawców samodzielnie. Wykaz wymaganych przez Zamawiającego usług powinien zawierać przedmiot usługi (tj. wskazanie czy obsługa dotyczyła kotłowni gazowej, wymiennikowni ciepła, kotłowni elektrycznej czy urządzeń klimatyzacyjno-wentylacyjnych), daty wykonania oraz wskazanie odbiorców. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w tym wspólników spółki cywilnej, oświadczenie i dokumenty na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podst. art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych musi złożyć każdy z tych Wykonawców. W przypadku złożenia oferty przez spółkę jawną stosowne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego musi odnosić się do spółki jawnej, a nie jej wspólników..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z CHRZANOWA
- Usługi pocztowe w obrocie krajowym i zagranicznym w formie opłaty "z dołu"
- Wymiana nagłośnienia w kinie Sztuka w Chrzanowie Zamówienie realizowane będzie przy dofinansowaniu w ramach Programu Operacyjnego IV: Rozwój kin; Priorytet I: Modernizacja kin.
- Dostawa worków na odpady medyczne dla Szpitala Powiatowego w Chrzanowie
- Zakup serwerów dla Gminy Chrzanów w ramach projektu "Cyberbezpieczny Samorząd".
- Zagospodarowanie terenu przy ul. Dobczyckiej - Skwer Róży
- "Zakup i dostawa urządzenia wielofunkcyjnego do serwisowania płyty boiska ze sztucznej nawierzchni zlokalizowanej przy ul. Leśnej 2 C w Chrzanowie".
więcej: przetargi w Chrzanowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługi w zakresie napraw i konserwacji układów chłodzących we wszystkich budynkach zlokalizowanych w Katowicach przy ul. Żeliwnej 38
- SZPiFP-97-24 Usługa w zakresie obsługi i konserwacji kotłowni gazowych i olejowych w jednostkach Policji województwa kujawsko-pomorskiego
- Sukcesywna usługa napraw i konserwacji urządzeń chłodniczych w IHAR-PIB, Oddział w Młochowie
- Świadczenie usług wykonywania przeglądów technicznych i konserwacji, kontroli poprawności działania oraz usuwania nieprawidłowości w działaniu systemów funkcjonalnych serwerowni UMK w latach 2025-2027
- Wykonanie instalacji klimatyzacji w pomieszczeniach biurowych - O/Koszalin
- remont kotła na bloku nr 2.
więcej: Usługi w zakresie napraw i konserwacji kotłów grzewczych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.