Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2010-10-29
Błonie: Dostawa aparatury badawczej i kontrolno-pomiarowej dla Ogrodu Botanicznego KCRZG w Bydgoszczy i Oddziału IHAR-PIB w Bydgoszczy z podziałem na 4 pakiety.
Numer ogłoszenia: 306657 - 2010; data zamieszczenia: 29.10.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Hodowli i Aklimatyzacji Roślin , Radzików 1, 05-870 Błonie, woj. mazowieckie, tel. 22 7253611, faks 22 7254714.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.ihar.edu.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka badawczo-rozwojowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa aparatury badawczej i kontrolno-pomiarowej dla Ogrodu Botanicznego KCRZG w Bydgoszczy i Oddziału IHAR-PIB w Bydgoszczy z podziałem na 4 pakiety..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa aparatury badawczej i kontrolno-pomiarowej dla Ogrodu Botanicznego KCRZG w Bydgoszczy i dla Oddziału IHAR-PIB w Bydgoszczy z podziałem na cztery pakiety: Pakiet 1 - Dostawa mikroskopu stereoskopowego z kamerą mikroskopową i oświetlaczem fluorescencyjnym pierścieniowym dla OB KCRZG w Bydgoszczy. Pakiet 2 - Dostawa chlorofilomierza dla OB KCRZG w Bydgoszczy. Pakiet 3 - Dostawa i montaż demineralizatora wody dla Oddziału IHAR-PIB w Bydgoszczy - z przeszkoleniem Pakiet 4 - Dostawa, montaż i uruchomienie stacji meteorologicznej dla Oddziału IHAR-PIB w Bydgoszczy - z przeszkoleniem. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki do SIWZ: Dla Pakietu 1- załącznik nr 2/1 Dla Pakietu 2 - załącznik nr 2/2 Dla Pakietu 3 - załącznik nr 2/3 Dla Pakietu 4 - załącznik nr 2/4.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.50.00.00-0, 38.51.00.00-3, 38.12.00.00-2, 42.91.23.30-4, 51.21.50.00-2, 51.43.00.00-0, 80.51.10.00-0.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: .
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od Wykonawców wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający za spełnienie tego warunku uzna złożenie oświadczenia Wykonawcy ( art. 22 ust. 1 ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień Publicznych (tekst jednolity z 2010 r DzU. Nr 113, poz. 759) Zamawiający dokona oceny spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń lub dokumentów o których mowa w § 6.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca powinien udokumentować posiadanie wiedzy i doświadczenia poprzez wykazanie wykonania, co najmniej trzech dostaw o zakresie porównywalnym z przedmiotem zamówienia, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie wraz z dokumentami potwierdzającymi ich należyte wykonanie (np. referencje) Zamawiający dokona oceny spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń lub dokumentów o których mowa w § 6.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający za spełnienie tego warunku uzna złożenie oświadczenia Wykonawcy ( art. 22 ust. 1 ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień Publicznych (tekst jednolity z 2010 r DzU. Nr 113, poz. 759) Zamawiający dokona oceny spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń lub dokumentów o których mowa w § 6.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający za spełnienie tego warunku uzna złożenie oświadczenia Wykonawcy ( art. 22 ust. 1 ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień Publicznych (tekst jednolity z 2010 r DzU. Nr 113, poz. 759) Zamawiający dokona oceny spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń lub dokumentów o których mowa w § 6.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający za spełnienie tego warunku uzna złożenie oświadczenia Wykonawcy ( art. 22 ust. 1 ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień Publicznych (tekst jednolity z 2010 r DzU. Nr 113, poz. 759) Zamawiający dokona oceny spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń lub dokumentów o których mowa w § 6.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
Zamawiający dla wszystkich pakietów żąda dołączenia do oferty: 1) Foto-Folderu lub karty katalogowej (w j. polskim lub angielskim) z których wynikać będzie, że oferowane urządzenie spełnia wymagania Zamawiającego 2). Certyfikatu bezpieczeństwa-deklaracji zgodności CE . 3) Instrukcji obsługi w j. polskim w wersji elektronicznej. W momencie dostawy wykonawca dostarczy instrukcję obsługi w j. polskim w wersji drukowanej.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Wzór umowy stanowi załącznik nr 5. 2. Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych strony dopuszczają zmiany umowy: 1)w zakresie: a)numeru katalogowego produktu, b)zmiany terminu wykonania dostawy, której konieczność zaistniała wskutek okoliczności niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, o czas wynikający z tych okoliczności, c)zmiany obowiązujących przepisów prawa związanych z przedmiotowym zamówieniem, d)zmianie wartości przedmiotowej umowy, wynikającej z okoliczności określonych w niniejszym pkt lit. b)-c), o zakres tych zmian. 2)w sytuacji gdy: a)wprowadzony zostanie do sprzedaży przez Wykonawcę produkt zmodyfikowany (udoskonalony), b)wystąpi przejściowy brak przedmiotu umowy z przyczyn leżących po stronie producenta przy jednoczesnym dostarczeniu produktu zamiennego (fabrycznie nowego) o parametrach nie gorszych od produktu objętego umową, z zastrzeżeniem, że Wykonawca niezwłocznie dostarczy prawidłowy przedmiot umowy, przy czym okres gwarancji zostanie liczony od momentu otrzymania prawidłowego produktu. Powyższe zmiany nie mogą skutkować zmianą ceny, wartości umowy i nie mogą być niekorzystne dla Zamawiającego. 3.Nie stanowi zmiany w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo Zamówień Publicznych: 1) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno organizacyjną umowy np. zmiana rachunku bankowego, 2) zmiana danych teleadresowych, zmiany osób wykazanych do kontaktów między stronami.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ihar.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Instytut Hodowli i Aklimatyzacji Roślin
- Państwowy Instytut Badawczy
Radzików, 05-870 Błonie
Budynek Laboratorium II, p. 36.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.11.2010 godzina 14:00, miejsce: IHAR-PIB Radzików, Kancelaria Ogólna, pokój nr 39.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Pakiet 1 - Dostawa mikroskopu stereoskopowego z kamerą mikroskopową i oświetlaczem fluorescencyjnym pierścieniowym dla OB KCRZG w Bydgoszczy..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet 1 Aparatura - fabrycznie nowa o parametrach nie gorszych niż: Mikroskop stereoskopowy Z-168, kamera mikroskopowa Moticam-2300, oświetlacz fluorescencyjny pierścieniowy 220 V Szczegółowy opis stanowi załącznik 2/1 do SIWZ Pozostałe warunki: - Gwarancja: min 12 m-cy - termin dostawy: do 5 tygodni.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.50.00.00-0, 38.51.00.00-3.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 35.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Pakiet 2 - Dostawa chlorofilomierza dla OB KCRZG w Bydgoszczy..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Urządzenie (fabrycznie nowe) o parametrach nie gorszych niż: Chlorofilomierz CCM-200 Urządzenie przenośne, pozwalające na prowadzenie pomiaru względnej koncentracji chlorofilu w trakcie cyklu wzrostowego roślin, bez konieczności zrywania liści. Oszacowanie ilości chlorofilu obecnego w tkankach odbywa się na podstawie pomiaru ilości energii absorbowanej w paśmie podczerwieni. Pozostałe warunki: - Gwarancja: 12 m-cy - termin dostawy: do 4 tygodni od daty podpisania umowy..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.50.00.00-0.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 28.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Pakiet 3 - Dostawa i montaż demineralizatora wody dla Oddziału IHAR-PIB w Bydgoszczy - z przeszkoleniem..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet 3 Parametry techniczne demineralizatora wody (fabrycznie nowego) 1. Praca urządzenia pod ciśnieniem wody komunalnej. 2. Oczyszczanie wody odbywa się poprzez: -filtrację na filtrach osadowych i węglowych, -odwróconej osmozy, - demineralizacji na złożu jonowymiennym. 3. Wydajność ok. 4-4,5 dm3/h. 4. Praca urządzenia automatyczna. 5. Punkt poboru wody - druga klasa czystości wody wg PN-EN ISO 3696: 1999 zaopatrzony w zbiornik ciśnieniowy o pojemności do 10 dm2. 6. Możliwość instalacji dodatkowego punktu poboru wody - pierwsza klasa czystości wg PN-EN ISO 3696: 1999 (dodatkowa mikrofiltracja). 7. Urządzenie jest wyposażone w manometr ciśnienia wody zasilającej i czujniki niskiego i wysokiego ciśnienia. 8. Automatyczne zatrzymanie pracy urządzenia przy niskim ciśnieniu wody zasilającej. 9. Automatyczne zatrzymanie pracy urządzenia po napełnieniu zbiornika 10. Łatwa wymiana przez użytkownika wkładów filtracyjnych. 11 Pobór mocy przez urządzenie poniżej 1 W. 12. Mikroprocesorowy system kontrolno-pomiarowy z wyświetlaczem LCD zapewniający: -pomiar temperatury wody oczyszczonej, - zegar wyświetlający datę i godzinę, - alarm sygnalizujący konieczność wymiany filtrów, - alarm sygnalizujący konieczność wymiany złóż jonowymiennych, Pozostałe warunki: - termin dostawy: do 4 tygodni - Gwarancja: 36 m-cy - montaż i przeszkolenie pracowników.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 42.91.23.30-4, 51.43.00.00-0, 80.51.10.00-0.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 28.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Pakiet 4 - Dostawa, montaż i uruchomienie stacji meteorologicznej dla Oddziału IHAR-PIB w Bydgoszczy - z przeszkoleniem..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet 4 Parametry techniczne: Stacja meteorologiczna (fabrycznie nowa) o parametrach: - pomiar temperatury powietrza o określonych godzinach (7.00/8.00, 13.00/14.00 i 19.00/20.00) oraz temperatury maksymalnej i minimalnej, - pomiar wilgotności względnej powietrza, - pomiar opadu atmosferycznego, - pomiar prędkości i kierunku wiatru, - pomiar ciśnienia atmosferycznego, - pomiar temperatury i wilgotności gleby z minimum jednej głębokości, - zasilanie stacji z sieci elektrycznej, a przy wyłączeniu prądu - zasilanie z akumulatora/UPS - moduł gsm nie jest konieczny, - radiowy przesył wyników (200-300m zasięg) na konsolę/rejestrator, ewentualnie comiesięczny odczyt wyników z nośnika elektronicznego ze stacji meteo, - na wyposażeniu konieczne oprogramowanie do współpracy z komputerem, kontroli poprawności pracy systemu i zestawiania danych z obserwacji, m. in. : - obliczanie średniej temperatury dobowej (temp. max. + temp. min.+ temp. godz. 7.00 + temp. godz. 19.00/4), -śr. temp. powietrza doby, dekady, miesiąca, -suma opadów dnia, dekady, miesiąca, - eksport danych do Excela, Pozostałe warunki: - Gwarancja: minimum 12 m-cy - wymagany montaż, uruchomienie i przeszkolenie obsługi, - dostawa: do 4 tygodni od daty podpisania umowy.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.12.00.00-2, 51.21.50.00-2, 80.51.10.00-0.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 28.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa urządzenia do plazmowego czyszczenia podłoży
- dostawa materiałów i części do mikroskopów
- Dostawa systemu do Real-Time PCR z oprogramowaniem (ang. Real-Time PCR System with software) do Instytutu Fizjologii i Żywienia Zwierząt im. J. Kielanowskiego Polskiej Akademii Nauk
- Projekt, wykonanie i wdrożenie platformy edukacyjnej na potrzeby projektu pn. Koordynacja działań w zakresie polityki społecznej - ROPS WSL
- "Dostawa 2 urządzeń do badania integralności filtrów w podziale na części".
- Dostawa sprzętu medycznego
więcej: Przyrządy meteorologiczne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.