eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Stare BabicePrzedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg gminnych w sezonie 2009 w zakresieodśnieżania, zwalczania śliskości zimowej mieszanką piaskowo - solną, odśnieżania interwencyjnego oraz wywozu nadmiaru śniegu na odkład w miejsce wskazane przez gminę

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-02-17

Stare Babice: Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg gminnych w sezonie 2009 w zakresie: odśnieżania, zwalczania śliskości zimowej mieszanką piaskowo - solną, odśnieżania interwencyjnego oraz wywozu nadmiaru śniegu na odkład w miejsce wskazane przez gminę
Numer ogłoszenia: 30674 - 2009; data zamieszczenia: 17.02.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Stare Babice , Rynek 32, 05-082 Stare Babice, woj. mazowieckie, tel. 0-22 722 95 36, faks 0-22 722 95 36.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.babice-stare.waw.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg gminnych w sezonie 2009 w zakresie: odśnieżania, zwalczania śliskości zimowej mieszanką piaskowo - solną, odśnieżania interwencyjnego oraz wywozu nadmiaru śniegu na odkład w miejsce wskazane przez gminę.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Kolejność utrzymania zimowego dróg gminnych ustalona w załączonej do siwz tabeli i oznacza ona: - Utrzymanie zimowe w 1 kolejności - Wykonawca musi rozpoczynać roboty związane z odśnieżaniem i zwalczaniem śliskości zimowej w momencie pogorszenia się warunków atmosferycznych (tj. opady śniegu, wystąpienie śliskości na jezdni itp.), nie później niż 2 godziny po wystąpieniu w/w okoliczności lecz nie wcześniej niż po ustabilizowaniu się opadu, bez konieczności kontaktu telefonicznego z pracownikiem Zamawiającej. W przypadku zapowiadanych długotrwałych opadów śniegu powyższego zapisu dotyczącego rozpoczęcia prac po ustabilizowaniu opadu się nie stosuje. - Utrzymanie zimowe w 2 kolejności - Wykonawca musi rozpoczynać roboty związane z odśnieżaniem i zwalczaniem śliskości zimowej po wykonaniu prac na drogach gminnych zaliczonych do pierwszej kolejności utrzymania zimowego lecz nie później niż 12 godzin od momentu pogorszenia się warunków atmosferycznych (tj. opadu śniegu, wystąpienie śliskości na jezdni itp.) oraz po wcześniejszym ustaleniu zakresu prac z pracownikiem Zamawiającej. W przypadku braku takiej możliwości Wykonawca prowadził będzie jedynie roboty związane z odśnieżaniem dróg gminnych zaliczonych do 2 kolejności zimowego utrzymania bez zwalczania śliskości zimowej, powyższe dotyczy dróg, na których zalega warstwa śniegu utrudniająca w dużym stopniu ruch samochodów bądź pieszych. - Utrzymanie zimowe w 3 kolejności - Wykonawca musi rozpoczynać roboty związane z odśnieżaniem i zwalczaniem śliskości zimowej wyłącznie po zgłoszeniu przez pracownika Zamawiającej zakresu robót oraz wskazaniu dróg, na których one maja być przeprowadzone. Zasady prowadzenia akcji zimowego utrzymania (odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej) na drogach gminnych zaliczonych do kategorii 1: Opis stanu utrzymania jezdni - 1 kolejność zimowego utrzymania: - jezdnia odśnieżona na szerokości decydującej o możliwości ruchu, - jezdnia posypana na szerokości decydującej o możliwości ruchu, Dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania jezdni (po ustaniu opadów śniegu) - 1 kolejność zimowego utrzymania: - śnieg luźny - do 5 godzin, - śnieg zajeżdżony - występuje, - języki śnieżne - występuje, - zaspy - występują do 8 godzin, - dopuszcza się przerwy w komunikacji do 5 godzin, Dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania jezdni (od stwierdzenia występowania zjawisk) - 1 kolejność zimowego utrzymania: - gołoledź - do 5 godzin, - śliskość pośniegowa - do 5 godzin, - lodowica - do 5 godzin, Zasady prowadzenia akcji zimowego utrzymania (odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej) na drogach gminnych zaliczonych do kategorii 2 po wcześniejszym ustaleniu zakresu prac z pracownikiem Zamawiającej: Opis stanu utrzymania jezdni - 2 kolejność zimowego utrzymania: - jezdnia zaśnieżona, - prowadzi się interwencyjne odśnieżanie i usuwania gołoledzi: - jezdnia posypana po odśnieżaniu w miejscach wyznaczonych przez pracownika Zamawiającej, Dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania jezdni (po ustaniu opadów śniegu) - 2 kolejność zimowego utrzymania: - śnieg luźny - występuje, - śnieg zajeżdżony - występuje, - nabój śnieżny- występuje, - zaspy - występują do 18 godzin, - dopuszcza się przerwy w komunikacji do 18 godzin, Dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania jezdni (od stwierdzenia występowania zjawisk) - 2 kolejność zimowego utrzymania: - w miejscach wyznaczonych: - wszystkie rodzaje śliskości po odśnieżaniu. Zasady prowadzenia akcji zimowego utrzymania (odśnieżanie i zwalczanie śliskości zimowej) na drogach gminnych zaliczonych do kategorii 3, wyłącznie po wcześniejszym ustaleniu zakresu prac z pracownikiem Zamawiającej: Opis stanu utrzymania jezdni - 3 kolejność zimowego utrzymania: - jezdnia zaśnieżona, - prowadzi się interwencyjne odśnieżanie, - jezdnia posypana po odśnieżaniu wyłącznie w miejscach wyznaczonych przez pracownika Zamawiającej, Dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania jezdni (po ustaniu opadów śniegu) - 2 kolejność zimowego utrzymania: - śnieg luźny - występuje, - śnieg zajeżdżony - występuje, - nabój śnieżny- występuje, - zaspy - występują do 48 godzin, - dopuszcza się przerwy w komunikacji do 48 godzin, Dopuszczalne odstępstwa od opisu stanu utrzymania jezdni (od stwierdzenia występowania zjawisk) - 3 kolejność zimowego utrzymania: - w miejscach wyznaczonych: - wszystkie rodzaje śliskości po odśnieżaniu. Zasady prowadzenia odśnieżania interwencyjnego na drogach gminnych, wyłącznie po wcześniejszym ustaleniu zakresu prac z pracownikiem Zamawiającej: W przypadku braku możliwości odśnieżenia drogi gminnej za pomocą pługu zamontowanego na samochodzie ciężarowym należy użyć koparko ładowarki i usunąć zaspy śnieżne bądź inne przeszkody w taki sposób aby udrożnić zablokowany odcinek drogi umożliwiając swobodny przejazd dla samochodów. W zależności od kolejności odśnieżania zaspy śnieżne bądź inne przeszkody muszą być usunięte dla dróg w 1 kolejności zimowego utrzymania do 8 godzin, dla dróg w 2 kolejności zimowego utrzymania do 18 godzin, natomiast dla dróg w 3 kolejności zimowego utrzymania do 48 godzin od momentu zgłoszenia przez pracownika Zamawiającej, a w razie braku możliwości kontaktu od momentu zaistnienia nie przejezdności na drodze gminnej spowodowanej opadami śniegu lub jego nawiewaniem z pól. Zasady wywozu nadmiaru śniegu z dróg gminnych, wyłącznie po wcześniejszym ustaleniu zakresu prac z pracownikiem Zamawiającej: W przypadku nagromadzenia się zbyt dużej ilości śniegu na poboczach dróg gminnych uniemożliwiającego prowadzenie odśnieżania za pomocą pługu zamontowanego na samochodzie, konieczny będzie załadunek śniegu na samochód ciężarowy oraz jego wywóz w miejsce wskazane przez pracownika Zamawiającej, położone na terenie Gminy Stare Babice (wskazane miejsce w miarę możliwości będzie położone jak najbliżej drogi, z której będzie wywożony nadmiar śniegu). Powyższe prace prowadzone będą wyłącznie po ich zgłoszeniu przez pracownika Zamawiającej, a podjęcie ich bez powiadomienia będzie skutkowało niezapłaceniem faktury za w/w prace. Wszelkie zgłoszenia zakresu prac lub inne informacje związane z zimowym utrzymaniem dróg gminnych będą zgłaszane telefoniczne osobie uprawnionej ze strony Wykonawcy i potwierdzane za pomocą faksu, na podstawie którego Wykonawca będzie podejmował prace. Oprócz dróg będących przedmiotem niniejszej siwz Zamawiająca może również zgłaszać inne drogi nie ujęte w wykazie celem przeprowadzenia na nich akcji zimowego utrzymania, a Wykonawca będzie miał obowiązek podjęcia tych robót. W przypadku nie podjęcia obowiązków ciążących na Wykonawcy, a wynikających z ustalonych warunków umowy na zimowe utrzymanie dróg, Zamawiająca w trybie awaryjnym zleci wykonanie prac innej firmie, a kosztami obciąży wybranego Wykonawcę. W przypadku stwierdzenia niepodjęcia akcji zimowego utrzymania dróg w wyznaczonych terminach zgodnie z zawartą umową, Zamawiający nie zapłaci Wykonawcy należności za dni, w których akcja nie była prowadzona. Termin rozpoczęcia ustala się wstępnie na luty 2009 r. Termin zakończenia realizacji zamówienia przewiduje się na 30.04.2009r. Wykonawca ponosi ryzyko wynikające z prowadzenia robót bez zamykania ruchu. Wszelkie roszczenia użytkowników dróg jakie wpłyną do Zarządzającego, związane z wykonywaniem robót będących przedmiotem niniejszej umowy będą kierowane do Wykonawcy w celu ich załatwienia. Za jakość zastosowanych materiałów i wykonywanych robót odpowiedzialny jest Wykonawca robót. Środki użyte do zwalczania śliskości zimowej powinny odpowiadać warunkom określonym w następujących normach: Środki chemiczne: - sól (NaCl) PN-86/0-84081/02, - chlorek wapnia techniczny PN-75/0-84127, - solanka BN-86/6011-07 Materiały uszorstniające: - piasek PN-87/6774-04, - żużel wielkopiecowy PN-88/B-23004, Mieszanka piaskowo - solna powinna w swej masie zawierać co najmniej 40 % zawartości w/w środków chemicznych używanych do zwalczania śliskości zimowej. Wykonawca musi użyć do wykonania robót związanych z utrzymaniem zimowym dróg odpowiedniego sprzętu, co powinien wykazać w załączniku - wykaz sprzętu. Prace związane z odśnieżaniem i zwalczanie śliskości zimowej powinny być prowadzone w godzinach nocnych i rannych, tak aby w momencie nasilenia się ruchu samochodów tj. około godziny 600 i 1500, drogi muszą być odśnieżone i pozbawione śliskości (w przypadku gdy nie występują intensywne opady). W dni wolne od pracy gdy sytuacja tego wymaga Wykonawca musi również prowadzić roboty związane z zimowym utrzymaniem, a meldunki o wykonanych pracach powinny być przesłane w pierwszym dniu po dniach wolnych. Zasady odbioru robót przy zimowym utrzymaniu: - odbiorem objęte są roboty wykonywane na drogach gminnych na podstawie pisemnych meldunków składanych do Zamawiającej, najpóźniej do godziny 1000 następnego dnia po wykonaniu robót, meldunek powinien zawierać wykaz ulic, na których prowadzono zimowe utrzymanie wraz z długością tych dróg, zakres wykonanych prac oraz godziny prowadzenia robót, - Zamawiająca przeprowadza wyrywkową kontrolę grubości pozostawionego śniegu na jezdni oraz ilości rozsypanych środków w ciągu 2 - 3 godzin po wykonaniu robót, jeśli warunki pogodowe będą ustabilizowane, - w przypadku gdy Wykonawca ze względu na trudne warunki pogodowe nie jest w stanie prowadzić robót powinien zawiadomić Zamawiającą o tym fakcie, - w przypadku jak w punkcie powyższym Zamawiająca nie obciąży Wykonawcy karami przewidywanymi umową, - w przypadku stwierdzenia nieuzasadnionych odstępstw od standardów zimowego utrzymania dróg Wykonawca ponosi kary zgodnie z podpisaną umową. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych i wariantowych..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00 - Usługi odśnieżania .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2009.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: brak wadium

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Do składania ofert zostaną zakwalifikowani oferenci: 1) uprawnieni do występowania jako podmioty gospodarcze; 2) dopuszczeni do udziału w postępowaniu po uwzględnieniu treści punktu 4 niniejszych wskazówek dla oferentów: 3) posiadający pozytywne i udokumentowane doświadczenie jako wykonawcy co najmniej dwóch podobnych zadań (co najmniej o takiej samej wartości i zakresie robót, tzn. 150 000 zł każda i zakres co najmniej: odśnieżanie oraz zwalczanie śliskości zimowej) zrealizowanych w ciągu ostatnich trzech lat, a jeżeli okres działalności jest krótszy to w tym okresie. Na potwierdzenie doświadczenia należy dołączyć referencje od Inwestorów; 4) organizacyjnie, finansowo i technicznie zdolni do sprawnej realizacji przedmiotu zamówienia. Na potwierdzenie należy dołączyć zał. 3 - Wykaz sprzętu, którym wykonawca dysponuje celem wykonania zamówienia lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia wymaganego sprzętu (co najmniej: samochód ciężarowy z pługiem, piaskarko - solarka, samochód ciężarowy ze skrzynią wyładunkową , koparko ładowarka oraz ciągnik lub pojazd do tego przystosowany z zamontowanym pługiem do odśnieżania i zwalczania śliskości); 5) posiadający aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału ZUS lub KRUS wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania oferty; W przypadku gdy Wykonawcy zamierzają wspólnie ubiegać się o zamówienie ustanawiają wtedy pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana Zamawiająca zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: ) Na potwierdzenie swojej wiarygodności, doświadczenia i zdolności do realizacji przedmiotu zamówienia, oferenci zobowiązani są załączyć: zał. 1 Oferta Wykonawcy zał. 2 Wykaz zamówień, co najmniej dwa podobne zadania (co najmniej o takiej samej wartości i zakresie robót, tzn. 150 000 zł każda i zakres co najmniej: odśnieżanie oraz zwalczanie śliskości zimowej zrealizowane w ciągu trzech ostatnich lat, a jeżeli okres działalności jest krótszy to w tym okresie) zał. 3 Wykaz sprzętu, którym wykonawca dysponuje celem wykonania zamówienia lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia wymaganego sprzętu (co najmniej: samochód ciężarowy z pługiem, piaskarko - solarka, samochód ciężarowy ze skrzynią wyładunkową , koparko ładowarka oraz ciągnik lub pojazd do tego przystosowany z zamontowanym pługiem do odśnieżania i zwalczania śliskości) 2) Wymagane dokumenty. Zał. 4 Wypis z rejestru firmy lub dla firm nie ewidencjonowanych w rejestrach handlowych - wypis z Urzędu Gminy o prowadzeniu działalności gospodarczej. Zał. 5 Zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o niezaleganiu w płaceniu należnego podatku. Zał. 6 Zaświadczenie ZUS o niezaleganiu w płaceniu składek. Zał. 7 Listy referencyjne od Inwestorów. Uwaga: Zał. 4, 5, 6 muszą zostać wystawione w terminach zgodnych z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy. (Dz. U. z dnia 24 maja 2006 r. Nr 87 poz. 605 z późniejszymi zmianami) 3) Parafowany na każdej stronie wzór umowy. W przypadku gdy Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa zamiast dokumentów określonych wyżej jako zał. 4, 5, 6 składa dokumenty przewidziane w § 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy. Dz. U. z dnia 24 maja 2006 r. Nr 87 poz. 605 z późniejszymi zmianami) Wykonawca zakres prac będący przedmiotem niniejszej siwz musi w całości wykonać własnymi siłami bez możliwości zlecania części robót Podwykonawcom. Uwaga: Informacje powyższe muszą być udzielone w formie pisemnej. Wypełnione formularze, dokumenty i oświadczenia stanowią załącznik do oferty..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.babice-stare.waw.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Stare Babice ul. Rynek 32 05-082 Stare Babice pokój nr 2.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.02.2009 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Stare Babice ul. Rynek 32 05-082 Stare Babice pokój nr 18, sekretariat.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.