eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WałbrzychWykonanie robót budowlanych dla zadania pn.Przebudowa ul. Uczniowskiej w Wałbrzychu wraz z budową drugiej jezdni, od skrzyżowania z ul. Wrocławską do skrzyżowania z ul. Stacyjną



Ogłoszenie z dnia 2013-07-31

Wałbrzych: Wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: Przebudowa ul. Uczniowskiej w Wałbrzychu wraz z budową drugiej jezdni, od skrzyżowania z ul. Wrocławską do skrzyżowania z ul. Stacyjną
Numer ogłoszenia: 307092 - 2013; data zamieszczenia: 31.07.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wałbrzych - Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu, ul. Matejki 1, 58-300 Wałbrzych, woj. dolnośląskie, tel. 74 6414400, 6414408, faks 74 6414404.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka budżetowa Gminy Wałbrzych.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: Przebudowa ul. Uczniowskiej w Wałbrzychu wraz z budową drugiej jezdni, od skrzyżowania z ul. Wrocławską do skrzyżowania z ul. Stacyjną.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pod nazwą: Przebudowa ul. Uczniowskiej w Wałbrzychu wraz z budową drugiej jezdni, od skrzyżowania z ul. Wrocławską do skrzyżowania z ul. Stacyjną. Zakres robót obejmuje: demontaż wiaty przystankowej - demontaż wiaty przystankowej 1 szt., montaż wiat przystankowych - montaż wiaty przystankowej STELL 2007 1 szt., montaż wiaty przystankowej STELL 2005 5 szt., wykonanie kanalizacji teletechnicznej dla wejść energetycznych 6 szt, wymiana gruntu - odcinki 0+524÷0+530; 0+545÷0+550; 1+345÷1,385; 1+180÷1,350; 1+270÷1+330 474,87 m3, wykonanie pętli indukcyjnych - budowa studni kablowych 1 szt, ręczne kopanie rowków do kabli 5,76 m3, nasypanie warstw piasku na dnie rowka 24,00 m, ułożenie rur ochronnych 12,00 m, ręczne zasypanie rowków dla kanalizacji 4,32 m3, wykonanie pętli indukcyjnych 2,00 szt, wzmocnienie podbudowy warstwą stabilizacji cementowej - roboty ziemne wykonywane koparką 81,624 m3, koszt przyjęcia ziemi na składowisko 138,761 t, mechaniczne profilowanie i zagęszczenie koryta 816,24 m2, stabilizacja podłoża gruntowego 544,16 m2, wykonanie nawierzchni pod wiatę autobusową - rozebranie obrzeży betonowych 32,00 m, rozebranie ław pod obrzeża 0,82 m3, załadunek, wyładunek gruzu 1,59 m3, przyjęcie na gruzu na składowisko 3,29 t, rozebranie podbudowy z kruszywa 7,00 m2, usunięcie warstw ziemi urodzajnej 4,90 m2, rozścielenie ziemi urodzajnej 2,10 m2, wykonanie trawników 7,00 m2, wykonanie ławy pod obrzeża 2,07 m2, wykonanie obrzeży betonowych 50,00 m, profilowanie i zagęszczenie podłoża pod chodnik 4,00 m2, podsypka piaskowa chodnika 4,00 m2, wykonanie podbudowy chodnika z kruszywa łamanego 4,00 m2, profilowanie i zagęszczenie podłoża pod ścieżkę rowerową 12,00 m2, podsypka piaskowa ścieżki rowerowej 12,00 m2,, mechaniczne zagęszczenie warstwy odsączającej 12,00 m2, poszerzenie warstw konstrukcyjnych jezdni - roboty ziemne wykonywane ręcznie 13,55 m3, koszt przyjęcia ziemi na składowisko 80,19 t, mechaniczne profilowanie i zagęszczenie koryta 100,37 m2, wykonanie warstwy stabilizacji cementowej 100,37 m2, wykonanie podbudowy z kruszywa gr 20 cm 100,37 m2, wykonanie dodatkowego odcinka drenażu - wywiezienie ziemi 143,00 m3, przyjęcie ziemi na wysypisko 271,70 t, formowanie nasypów 164,00 m3, wyłożenie podłoża geowłókniną 300,00 m2, drenaż - podsypka filtracyjna 50,00 m3, drenaż rurowy jednorzędowy 200,00 m, montaż studzienek drenarskich 6,00 szt, rozebranie ścieku 3,00 m, rozebranie obrzeży betonowych 3,00 m, rozebranie nawierzchni z kostki kamiennej 1,00 m2, wykonanie ławy pod obrzeża 0,36 m3, ściek z elementów prefabrykowanych 3,00 m, obrzeża betonowe 3,00 m, wykonanie nawierzchni z kostki kamiennej 1,00 m2, wykonanie dodatkowych wpustów - wykopy i przekopy wykonywane ręcznie 29,70 m3, ażurowe umocnienie ścian wykopów 63,00 m2, kanały rurowe 18,70 m, zasypanie wykopów do rury 3,60 m3, zasypanie wykopów powyżej rury 3,60 m3,, zasypanie studni i wpustów 8,853 m3 zasypanie wykopów liniowych 10,80 m3, dostawa pisku do zasypki 24,16 m3, załadunek ziemi koparkami 26,325 m3, wywóz ziemi na wysypisko 26,325 m3, przyjęcie ziemi na wysypisko 47,385 t, montaż wpustów ulicznych 3 szt, montaż kanałów z rur kanalizacyjnych 18,00 m, próba szczelności 3 odc., budowa przyłącza dla sygnalizacji świetlnej - zakres wg załącznika nr 1, zmiana nawierzchni wjazdu do CERSANIT z kostki kamiennej na nawierzchnię bitumiczną - skropienie nawierzchni emulsją asfaltową 116,89 m2, wykonanie warstwy wiążącej z AC16W grubości 8 cm 116,89 m2 skropienie nawierzchni emulsją asfaltową 190,26 m2 wykonanie warstwy wiążącej z AC16W grubości 8 cm 190,26 m2 skropienie nawierzchni emulsją asfaltową 200,00 m2 wykonanie warstwy wiążącej z AC16W grubości 5 cm 200,00 m2 wykonanie robót rozbiórkowych (niedoszacowanie przedmiaru) - zakres wg załącznika nr 2, Włączenie istniejącej kanalizacji deszczowej do nowego kanału deszczowego - zakres wg załącznika nr 3, Wykonanie dodatkowego oznakowania pionowego i poziomego - zakres wg załącznika nr 4, Dostosowanie (przebudowa) wysokościowe istniejących ciągów pieszych - zakres wg załącznika nr 5, Likwidacja kolizji kanalizacji sanitarnej - zakres wg załącznika nr 6, Budowa dodatkowego wpustu kanalizacji deszczowej - zakres wg załącznika nr 7, Likwidacja studni kanalizacyjnych - zakres wg załącznika nr 8. W zakresie obowiązków Wykonawcy znajduje się: 1) zapewnienie obsługi geodezyjnej (wytyczenie punktów głównych, obsługa w trakcie realizacji, inwentaryzacja powykonawcza z planszą zbiorczą uzbrojenia wraz z docelową organizacją ruchu), 2) utrzymanie wprowadzonej tymczasowej organizacji ruchu, 3) stosowanie się podczas prowadzenia budowy do wymagań określonych w Ogólnej Specyfikacji Technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, 4) zabezpieczenie terenu budowy oraz zapewnienia stałych warunków widoczności w dzień i w nocy tych elementów oznakowania, które są niezbędne ze względu na bezpieczeństwo, 5) zapewnienie stałego utrzymania porządku i czystości wewnątrz i bezpośrednio na zewnątrz terenu budowy oraz utrzymanie w stanie estetycznym ogrodzeń i obiektów tymczasowych robót, 6) zapewnienie właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony środowiska w miejscu robót i jego otoczeniu zgodnie z opracowanym planem bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (art. 21a ustawy Prawo budowlane), 7) wbudowywanie materiałów odpowiadających, co do jakości wymaganiom określonym ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz.U. Nr 92, poz. 881) oraz wymaganiom określonym w dokumentacji projektowej i Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, 8) przedstawianie Inspektorowi Nadzoru wykazu wszystkich materiałów do akceptacji przed rozpoczęciem robót, 9) zapewnienie miejsca wywiezienia, składowania i utylizacji gruzu betonowego pochodzącego z rozbiórki.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45.23.33.20 - Fundamentowanie dróg 45.23.23.00 - Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie linii telefonicznych i ciągów komunikacyjnych .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 oraz z budżetu Gminy Wałbrzych.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 23.07.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • EUROVIA POLSKA S.A., ul. Szwedzka 5, 55-040 Kobierzyce, kraj/woj. dolnośląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 272997,45 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 335786,86

  • Oferta z najniższą ceną: 335786,86 / Oferta z najwyższą ceną: 335786,86

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego; W dniu 18.05.2012 r., na podstawie art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), Zamawiający zawarł umowę nr 211/2012 z wykonawcą EUROVIA POLSKA S.A., ul. Szwedzka 5, 55-040 Kobierzyce na wykonanie robót budowlanych dla zadania p.n. Przebudowa ul. Uczniowskiej w Wałbrzychu wraz z budową drugiej jezdni, od skrzyżowania z ul. Wrocławską do skrzyżowania z ul. Stacyjną. Wartość przedmiotowej umowy wynosi 11 389 660,32 zł brutto. Zakres prac wynika z rozbieżności projektowych i stanu faktycznego. Dokumentacja przewidywała konieczność demontażu tylko jednej wiaty. Konieczność zmiany typu wiat przystankowych wynika z przyjętej w mieście koncepcji ujednolicenia standardów w zakresie wyposażenia przystanków komunikacji miejskiej. Na etapie opracowywania projektu i wyłaniania wykonawcy robót budowlanych nie obowiązywały stosowane obecnie wytyczne. W trakcie wykonywania robót ziemnych natrafiono na zalegające w podłożu koryta drogowego przewilgocone grunty słabonośne ze znaczną domieszki części organicznych. Grunty te nie nadają się do posadowienia konstrukcji drogi. W związku z tym konieczne było dokonanie na tym odcinku wymiany gruntu. W związku ze zmianą niwelety terenu (obniżenie o ok. 0,7m) niemożliwe okazało się wykorzystanie, zgodnie z założeniami projektowymi, istniejącej kanalizacji kablowej wraz z zabudowaną na niej studnią. W związku z powyższym konieczne było wykonanie nowej kanalizacji kablowej i studni kablowej dla sygnalizacji świetlnej. W związku z koniecznością rozbiórki nawierzchni w celu wpięcia sieci wodociągowej na odcinku nie przewidzianym do ingerencji niemożliwe okazało się wykorzystanie istniejących pętli indukcyjnych. Pętle uległy zniszczenie albowiem znajdowały się w nawierzchni która została rozebrana. Należało wykonać dwie nowe pętle sterujące pracą sygnalizacji świetlnej. W trakcie wykonywania koryta pod konstrukcję jezdni, pomimo uzyskania wskaźnika zagęszczenia na poziomie 1,00 nie udało się uzyskać wymaganego parametru nośności. W związku z powyższym, analogicznie jak dla bliźniaczego odcinka jezdni południowej, w celu osiągnięcia wymaganych założeń projektowych wykonano pogrubienie warstwy wzmocnienia podłoża gruntowego do grubości 25 cm. Zastosowanie tego rozwiązania pozwoliło osiągnąć wymagane parametry przy relatywnie najniższych nakładach. W projekcie podstawowym nie przewidziano miejsca na posadowienie wiaty przystankowej. W związku z zaprojektowaniem poszerzenia nowej nawierzchni jezdni poza konstrukcję istniejącej jezdni południowej na odcinku od wiaduktu do ul. Wrocławskiej, stwierdzono konieczność wykonania nowych warstw konstrukcyjnych do poziomu podbudowy pomocniczej. W związku ze stwierdzeniem znacznego napływu wód gruntowych od strony skarpy przyległego terenu jezdni południowej, dla prawidłowego odwodnienia podłoża konstrukcji ścieżki rowerowej i chodnika konieczne było doprojektowanie dodatkowego zakresu drenażu wgłębnego. Dla pełnego odwodnienia powierzchniowego terenu oraz prawidłowego odbioru wód ze ścieków korytkowych konieczne jest wykonanie dodatkowych wpustów ulicznych w ilości 3 szt. Podczas wykonywania robót elektrycznych stwierdzono brak ujęcia w opracowaniu projektowym przyłącza energetycznego dla zasilania sygnalizacji świetlnej. Dla jej prawidłowego działania konieczne było wykonanie tegoż przyłącza. Z uwagi na wyjeżdżanie na jezdnię (ul. Uczniowską) wózków widłowych, w celu zminimalizowania degradacji nawierzchni jezdni na styku z wjazdem do Cersanit oraz kosztów późniejszego utrzymania drogi podjęto decyzję o zmianie nawierzchni wjazdu z kostki kamiennej na nawierzchnię bitumiczną. Podczas realizacji robót rozbiórkowych stwierdzono niedoszacowanie w przedmiarze robót, których wykonanie jest niezbędne dla prawidłowej realizacji zadania podstawowego. W trakcie wykonywania robót kanalizacyjnych stwierdzono konieczność spięcia istniejących odcinków sieci kanalizacji deszczowej z remontowaną kanalizacją w ul. Uczniowskiej. Wykonanie powyższych robót było niezbędne dla prawidłowego odprowadzenia wód deszczowych z przebudowywanego odcinka drogi. W trakcie robót stwierdzono rozbieżność opracowania projektowego z koniecznym do wykonania zakresem oznakowania poziomego i pionowego. Konieczność wykonania prawidłowego połączenia istniejących ciągów komunikacyjnych (dojście do WS w Wałbrzychu) z nowym chodnikiem wynikała z rozbieżności rzędnych wysokościowych pomiędzy projektem a stanem faktycznym. W trakcie fundamentowania ekranów akustycznych stwierdzono kolizję posadowienia z istniejącą kanalizacją sanitarną fi 200. Z uwagi na szerokość pasa drogowego nie było możliwości wprowadzenia korekty przebiegu linii ekranów. W celu zapewnienia drożności kanalizacji sanitarnej niezbędne było wykonanie obejścia powyższych fundamentów. Podczas wykonywania odwodnienia powierzchniowego stwierdzono brak punktu odbioru wody ze ścieku korytkowego. Dla zapewnienia prawidłowego spływu wody deszczowej należało wykonać dodatkowy wpust uliczny. Wykonanie powyższych robót jest niezbędne dla prawidłowej realizacji zadana podstawowego. Wymienione roboty dodatkowe wykonano w oparciu o rozwiązanie projektowe wykonane w ramach nadzoru autorskiego przez autora projektu podstawowego. Szacunkowa wartość robót zwiększających objętych zamówieniem wynosi: 272 997,45 zł. netto tj. 335 786,89 zł brutto, co stanowi 2,40 % wartości zamówienia podstawowego. Wykonanie powyższych robót zgodnie z zasadami wiedzy inżynierskiej, stanowi warunek konieczny uniknięcia wystąpienia szkody w realizacji zamówienia podstawowego. Oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymaga poniesienia dodatkowych kosztów związanych z wszczęciem postępowania zmierzającego do wyłonienia wykonawcy, dodatkowym oznakowaniem i organizacją placu budowy, zapoznaniem nowego Wykonawcy z warunkami geologicznymi podłoża oraz ponownymi badaniami nośności gruntu. Kolejną przesłanką jest dochodzenie przez Zamawiającego ewentualnych roszczeń z tytułu gwarancji. W przypadku wystąpienia w okresie gwarancji wad nawierzchni, ustalenie powstania przyczyn tego stanu może stanowić problem, albowiem podbudowa konstrukcyjnie współpracuje z nawierzchnią przy jednoczesnym wzajemnym oddziaływaniu na siebie tych warstw. Z uwagi na powyższe, ponadto zachowanie jednorodnych standardów wykonania robot, czytelny zakres warunków gwarancji udzielonej przez dotychczasowego wykonawcę zadania uzasadnia udzielenie nowego zamówienia wykonawcy zamówienia podstawowego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.