Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-08-21
Starogard Gdański: przeprowadzenie kursów i szkoleń zawodowych dla 67 uczestników projektu systemowego pn. Alpiniści - podniesienie motywacji do poprawy sytuacji życiowej osób bezrobotnych, klientów MOPS Starogard Gdański - edycja 2012-2013, współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego
Numer ogłoszenia: 307486 - 2012; data zamieszczenia: 21.08.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , al. Jana Pawła II 6, 83-200 Starogard Gdański, woj. pomorskie, tel. 058 5624458, faks 058 5634014.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.starogard.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: przeprowadzenie kursów i szkoleń zawodowych dla 67 uczestników projektu systemowego pn. Alpiniści - podniesienie motywacji do poprawy sytuacji życiowej osób bezrobotnych, klientów MOPS Starogard Gdański - edycja 2012-2013, współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest usługa polegająca na organizacji i przeprowadzeniu kursów zawodowych i szkoleń dla grupy 67 osób, uczestników projektu systemowego pn. Alpiniści - podniesienie motywacji do poprawy sytuacji życiowej osób bezrobotnych, klientów MOPS Starogard Gdański współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w zakresie: 1. Kurs profesjonalna pomoc domowa i hotelowa dla 13 osób, min 90 godz. os. 2. Kurs operator wózków jezdniowych z obsługą - wymianą butli gazowej + program magazynowo handlowy dla 5 osób, min. 180 godz. os. 3. Kurs pielęgnacja terenów zielonych dla 6 osób, min. 140 godz. os. 4. Kurs kafelkarz - glazurnik dla 5 osób, min. 140 godz. os. 5. Kurs profesjonalny sprzedawca z obsługą kas fiskalnych (fakturowanie) dla 16 osób, min. 180 godz. os. 6. Kurs podstawy obsługi komputera dla 4 osób min. 80 godz. os. 7. Kurs pomoc kuchenna dla 9 osób min. 150 godz. os. 8. Kurs opiekunka dziecięca dla 3 osób, min. 90 godz. os. 9. Kurs fryzjerstwa dla 3 osób, min 250 godz. os. 10. Kurs opiekun osób starszych i niepełnosprawnych dla 3 osób, 90 godz. os. Wśród osób skierowanych na kursy są osoby z niepełnosprawnością intelektualną. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia Wspólny obszar dotyczący każdego kursu, szkolenia 1. Czas i intensywność szkolenia a. Ilość godzin zegarowych zajęć dziennie - maksymalnie 7. b. Godzina zegarowa kursu liczy 60 min. i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 min. oraz przerwę, liczącą 15 minut przy czym częstotliwość przerw może być ustalana elastycznie. c. Wymaga się, aby zajęcia szkolenia odbywały się w godzinach od 8.00 do 15.00 od poniedziałku do piątku z wyłączeniem świąt oraz dni ustawowo wolnych od pracy, a także 31 października i 2 listopada. 2. Miejsce realizacji zamówienia Wymaga się, aby: a. miejsca w których odbywać się będą szkolenia odpowiadały warunkom określonym w rozporządzeniu MPiPS z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 2003r. Nr 169, poz. 1650 ze zm.) w zakresie powierzchni, przestrzeni, oświetlenia i innych, b. uczestnicy powinni mieć zapewniony bezpłatny dostęp do strzeżonej szatni, jeśli w budynku nie ma szatni organizator szkolenia powinien zapewnić do tego celu inne pomieszczenie, bezpieczne dla pozostawionych okryć wierzchnich, c. pomieszczenia sanitarnohigieniczne: - uczestnicy szkolenia mieli bezpłatny dostęp do toalet z bieżącą ciepłą wodą do mycia rąk, - organizator szkolenia zapewnił oddzielne toalety dla kobiet i mężczyzn, - toalety były zlokalizowane w tym samym budynku w którym odbywać się będą szkolenia oraz wyposażone w papier toaletowy, ręczniki papierowe, mydło i uzupełniane na bieżąco, - stan czystości toalet był monitorowany i sprzątany zgodnie z zapotrzebowaniem i sytuacją. d. miejscem realizacji szkolenia było miasto Starogard Gdański, e. do miejsca prowadzenia szkoleń była możliwość dojazdu komunikacją publiczną MZK, f. wykonawca wskazał dokładny adres miejsca realizacji szkoleń. 3. Materiały dydaktyczne, biurowe i catering dla uczestników a. Każdy uczestnik musi być wyposażony na pierwszych zajęciach w program i harmonogram szkolenia oraz bezzwrotne materiały dydaktyczne w formie drukowanej np. skrypty z zakresów tematycznych zawartych w programie szkolenia, materiały biurowe teczka lub segregator, notatnik A4, długopis. b. Przed rozpoczęciem każdego ze szkoleń wykonawca jest zobowiązany do: - informowania uczestników szkolenia o obowiązujących przepisach, dotyczących bloków tematycznych z powyższego szkolenia, na dzień realizacji szkolenia, c. Uczestnikom szkolenia, w każdym dniu odbywania zajęć należy zapewnić catering, w skład którego ma wejść: - posiłek obiadowy tzn. posiłek jednodaniowy, mięsny pełnowartościowy pod względem odżywczym, różnorodny, zgodny z zasadami żywienia. Zamawiający dopuszcza raz w tygodniu przygotowanie posiłku bez mięsa, np.: naleśniki z serem. Każdy z posiłków musi zawierać minimum 1000 kalorii. Temperatura wydawanych posiłków powinna być zgodna z normami żywieniowymi. W przypadku posiłków dostarczanych do miejsca szkolenia powinny być one podzielone na porcje, dostarczone w zamykanych opakowaniach jednorazowego użytku, zabezpieczone przed nadmierną utratą ciepła, w sposób umożliwiający bezpośrednie podanie do spożycia wraz ze sztućcami jednorazowego użytku. Zarówno opakowania, jak i sztućce muszą być dopuszczone do kontaktu z żywnością, - kawa, herbata oraz co najmniej ? litra woda mineralna na osobę dziennie, - ciastka kruche lub sztukowe różnego rodzaju. d. Wykonawca przez cały okres realizacji umowy będzie prowadził rejestr wydanych materiałów szkoleniowych, listy obecności oraz listy wydanych posiłków. Wykonawca przekaże Zamawiającemu 1 komplet materiałów szkoleniowych. 4. Zakres szkolenia a. Szkolenie powinno obejmować część teoretyczną i praktyczną z wykorzystaniem standardów kwalifikacji zawodowych i modułowych programów szkoleń zawodowych dostępnych w bazach danych prowadzonych przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej z danego zakresu (www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl), b. Szkolenie musi być zrealizowane zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem MPiPS z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. z 2003r. Nr 169, poz. 1650 z późn. zm.), z uwzględnieniem wyposażenia uczestników kursu w odzież ochronną c. Szkolenie musi być przeprowadzone zgodnie z programem szkolenia sporządzonym wg wzoru (załącznik nr 5 do SIWZ) oraz zapisami wskazanymi w niniejszych szczegółowych opisach przedmiotu zamówienia. 5. Finansowanie i logo a. Realizacja szkoleń odbywać się będzie w ramach projektu systemowego pn. Alpiniści - podniesienie motywacji do poprawy sytuacji życiowej osób bezrobotnych, klientów MOPS Starogard Gdański - edycja 2012-2013, współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego. Każde szkolenie zakończy się wystawieniem przez Wykonawcę dodatkowych zaświadczeń potwierdzających uczestnictwo w szkoleniu w ramach ww projektu EFS. Zaświadczenia te podpisują Zamawiający i Wykonawca. b. Budynek i sale szkoleniowe, w których przeprowadzane będą szkolenia, muszą być oznakowane informacją o nazwie szkolenia, czasie trwania kursu, numerze sali, w której odbywają się zajęcia. Dodatkowo informacje te muszą być opatrzone logo EFS, PO KL oraz zapisem: Projekt pn Alpiniści - podniesienie motywacji do poprawy sytuacji życiowej osób bezrobotnych, klientów MOPS Starogard Gdański - edycja 2012-2013, współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Materiały biurowe powinny być oznaczone logo EFS, PO KL zgodnie z zasadami określonymi w wytycznych dotyczących oznaczenia projektowe w ramach PO KL zamieszczone na stronie internetowej www.efs.gov.pl. 6. Ubezpieczenie Ubezpieczenie dla uczestników kurs na czas jego trwania od następstw nieszczęśliwych wypadków. Ubezpieczenie ma obejmować wypadki powstałe w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem. Wysokość składki ma odpowiadać sumie ubezpieczenia NNW nie mniejszej niż 2000,00 zł na jednego uczestnika szkolenia. Koszty ubezpieczenia ponosi Wykonawca. Zakres szczegółowy dotyczący poszczególnych kursów Kurs: profesjonalna pomoc domowa i hotelowa 1. Liczba osób do przeszkolenia: 13 2. Forma organizacji szkolenia: kurs 3. Minimalna ilość godzin przypadająca na jedną osobę - 90 4. Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy i uprawnień niezbędnych do świadczenia usługi w zakresie: profesjonalna pomoc domowa i hotelowa 5. Minimalny zakres tematyczny szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia: - zasady sprzątania wg nowoczesnych systemów utrzymania czystości, - zasady organizacji służb sprzątających, - sprzęt sprzątający, - środki chemiczne i dezynfekcyjne wykorzystywane w wewnątrz pomieszczeń i na zewnątrz pomieszczeń, - techniki sprzątania, - zajęcia praktyczne, Kurs: operator wózków jezdniowych z obsługą - wymianą butli gazowej + program magazynowo - handlowy 1. Liczba osób do przeszkolenia: 5 2. Forma organizacji szkolenia: kurs. 3. Minimalna ilość godzin przypadająca na jedną osobę - 180 4. Celem szkolenia jest uzyskanie uprawnień operatora wózków jezdniowych - z obsługą i wymianą butli gazowej oraz zdobycie umiejętności obsługi programów magazynowo - handlowych 5. Minimalny zakres tematyczny szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia: - typy stosowanych wózków jezdniowych, budowa wózka, - czynności operatora przy obsłudze wózków przed podjęciem pracy i po pracy wózkami, - czynności operatora w czasie pracy wózkami, - wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa, - budowa i eksploatacja butli gazowej, - właściwości gazu propan - butan, aparatura kontrolno - pomiarowa, - wiadomości z zakresu bhp, - programy magazynowo - handlowe - gospodarka magazynowa, kartoteki ilościowe i ilościowo-wartościowe, dokumentacja magazynowa (PZ, WZ), wycena rozchodu materiałów w ewidencji, zapasy magazynowe, - zajęcia praktyczne. Kurs: pielęgnacja terenów zielonych 1. Liczba osób do przeszkolenia: 6 2. Forma organizacji szkolenia: kurs 3. Minimalna ilość godzin przypadająca na jedną osobę - 140 4. Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy i uprawnień niezbędnych do świadczenia usługi w zakresie: pielęgnacji terenów zielonych 5. Minimalny zakres tematyczny szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia: - przepisy BHP w miejscu pracy, - charakterystyka i elementy terenów zielonych, - kształtowanie powierzchni terenu, - rozpoznawanie, gatunki i cechy roślin ozdobnych i innych wykorzystywanych w ogrodach i w terenach zielonych, - zakładanie trawników, - sposoby nawadniania i nawożenia roślin ogrodniczych, - pielęgnacja trawników, kwietników, roślin iglastych oraz prace porządkowe, - maszyny i urządzenia wykorzystywane w pielęgnacji ogrodów i ich konserwacja, - harmonogram prac ogrodniczych wg kalendarza fenologicznego, - charakterystyka gleby, kryteria wyboru nawozów i terminy ich stosowania, - ochrona roślin przed czynnikami szkodliwymi, - rozpoznawanie i zwalczanie chorób roślin i krzewów, - przygotowanie ogrodów, trawników, drzewek do okresu wegetacyjnego, - zajęcia praktyczne Kurs: kafelkarz - glazurnik 1. Liczba osób do przeszkolenia: 5 2. Forma organizacji szkolenia: kurs. 3. Minimalna ilość godzin przypadająca na jedną osobę - 140 4. Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy i uprawnień niezbędnych do świadczenia usług w zakresie: kafelkarz - glazurnik 5. Minimalny zakres tematyczny szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia: - posługiwanie się dokumentacją techniczną, wykonywanie rysunków roboczych i drobnych aranżacji, - organizowanie miejsca pracy i dróg transportowych materiałów, - wykonywanie podkładów pod różne rodzaje posadzek oraz izolacji akustycznych i przeciwwodnych podłóg, - przygotowanie zapraw cementowych, klejów, kitów, lepików, mas plastycznych, itp. sposobem ręcznym i mechanicznym, - dobieranie, sortowanie i obróbka wstępna materiałów podłogowych i posadzkowych, - układanie posadzek z różnych materiałów zgodnie z przyjętą technologią i warunkami technicznymi wykonania robót, - układanie i mocowanie elementów wykończeniowych posadzek, wykańczanie i konserwacja nawierzchni podłogi, naprawianie i konserwowanie istniejących posadzek z różnych materiałów, - dobieranie sprzętu, maszyn i narzędzi zgodnie z zasadami ergonomii, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisami przeciwpożarowymi, warunkami technicznymi oraz zasadami racjonalnej gospodarki materiałami i ochrony środowiska, - przygotowanie lica ścian (podłoża) pod ułożenie glazury, - zaplanowanie okładziny, sortowanie i rozmieszczenie, dobór elementów wykończeniowych i ozdobnych, - obróbka płytek, przycinanie, szlifowanie, wykonanie otworów, - przyklejanie płytek na zaprawie cementowej i klejowej, - spoinowanie, - licowanie cokołów, schodów, podokienników, słupów, itp. płytkami i kształtkami ceramicznymi lub klinkierowymi, - naprawianie okładzin ściennych z różnych rodzajów płytek i na różnych podłożach. - zajęcia praktyczne Kurs: profesjonalny sprzedawca z obsługą kas fiskalnych (fakturowanie) 1. Liczba osób do przeszkolenia: 16 2. Forma organizacji szkolenia: kurs 3. Minimalna ilość godzin przypadająca na jedną osobę - 180 4. Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy i uprawnień niezbędnych do świadczenia usługi w zakresie: sprzedawca z obsługą kas fiskalnych (fakturowaniem) 5. Minimalny zakres tematyczny szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia: - prawne aspekty sprzedaży, prawa i obowiązki sprzedawcy, gwarancję, reklamacje, faktury, paragony, korekty , odpowiedzialność za błędy, - fakturowanie sprzedaży, - obsługa klienta, techniki sprzedaży, zasady profesjonalnej obsługi klienta , typologia klientów, komunikacja werbalna i niewerbalna - rola i znaczenie, - skuteczne techniki negocjacji, etapy i struktura procesu sprzedaży, racjonalne i emocjonalne motywacje zakupu, - obsługa kas fiskalnych, - przedstawienie podstawowych kwestii prawnych - ustawa o VAT, obowiązki podatnika, obowiązki serwisu, sankcje karne, - rodzaje urządzeń fiskalnych oraz zasady ich wyboru, - sprzedaż z użyciem kas fiskalnych, sprzedaż towarów jednostkowych, sprzedaż wielokrotna i ułamkowa towarów, obsługa opakowań zwrotnych, - finalizacja transakcji różnymi formami zapłaty, udzielanie rabatów procentowych i kwotowych, korekta błędów, funkcje pozafiskalne, - organizacja zaopatrzenia i przyjmowania towarów, - raporty fiskalne i kontrolne, wzajemne zależności logiczne raportów, sytuacje awaryjne oraz sposoby ich likwidacji, wymiana materiałów eksploatacyjnych, zasady instalacji kas na stanowisku, zasady archiwizacji dokumentów księgowych -terminy archiwizacji rolek sprawozdawczych oraz raportów dziennych i okresowych, obieg dokumentacji KW i KP, wpłaty i wypłaty, zaliczki z kasy, przelewy bankowe, raport kasowy 6. Minimum jedna kasa fiskalna na dwie osoby. Kurs: podstawy obsługi komputera 1. Liczba osób do przeszkolenia: 4 2. Forma organizacji szkolenia: kurs 3. Minimalna ilość godzin przypadająca na jedną osobę - 80 4 Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy z podstaw obsługi komputera 5 Minimalny zakres tematyczny szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia: - podstawowe zagadnienia dotyczące budowy i działania komputera, - możliwości podłączania urządzeń zewnętrznych (monitor, mysz, klawiatura, drukarka) - budowa sieci komputerowej, a w szczególności w jaki sposób odnaleźć komputery w sieci oraz w jaki sposób udostępniać dane innym jej użytkownikom, - zasady organizacji danych przechowywanych na dyskach komputera: podział dysku na partycje, pliki i katalogi - ich rodzaje, budowa, przeznaczenie i lokalizacja na dyskach. - przedstawienie podstawowych funkcji programu Microsoft Word ( jak stworzyć estetyczne pismo, jak wzbogacić przygotowywany dokument o grafikę i wykresy, jak ponumerować strony i załączyć spis treści oraz jak stworzyć korespondencję seryjną). - przedstawienie podstawowych funkcji programu Microsoft Excel w zakresie wykonywania różnorakich obliczeń, budowania zestawień, tworzenia wykresów w oparciu o zgromadzone dane oraz jak gromadzić i organizować dane w arkuszu kalkulacyjnym, tak aby były one czytelne i gotowe do dalszego przetwarzania, - Internet i poczta elektroniczna, podstawowe korzyści jakie daje nam dostęp do Internetu; w szczególności możliwość przeglądania stron WWW, wymiany plików oraz korzystanie z poczty elektronicznej, obsługa wyszukiwarki, jak założyć konto poczty elektronicznej na darmowym serwerze pocztowym oraz jak skonfigurować program pocztowy, w którym łatwo i wygodnie będzie można tego konta używać, przeglądu oprogramowania antywirusowego oraz firewalli. - multimedia; jak kopiować pliki muzyczne do odtwarzacza MP3, jak nagrać płytę CD/DVD oraz co jest potrzebne do odtwarzania filmów i muzyki na komputerze. Kurs: pomoc kuchenna 1. Liczba osób do przeszkolenia: 9 2. Forma organizacji szkolenia: kurs 3. Minimalna ilość godzin przypadająca na jedną osobę - 150 4. Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy i uprawnień niezbędnych do świadczenia usługi w zakresie: pomoc kuchenna 5. Minimalny zakres tematyczny szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia: - samodzielnie sporządzanie różnego rodzaju potraw z surowców i półproduktów spożywczych zgodnie z odpowiednimi recepturami oraz techniką sporządzania, - umiejętne korzystanie z nowoczesnych maszyn, urządzeń i sprzętów stosowanych w technologii gastronomicznej zgodnie z przepisami bhp i ppoż., - umiejętne gospodarowanie surowcami, półproduktami i wyrobami gotowymi, - przechowywanie, magazynowanie artykułów spożywczych, surowców, półproduktów, - posługiwanie się różnymi technikami i metodami obróbki kulinarnej, - porcjowanie, wykańczanie i dekorowanie potrawy z uwzględnieniem aktualnych trendów, - kalkulowanie ceny oraz oferty kulinarnej, - utrzymywanie porządku i czystość na stanowisku pracy, przestrzegając zasady higieny pracy, - dobieranie surowców i półproduktów do produkcji, - sporządzanie różnymi technikami i metodami podstawowego asortymentu potraw i napojów, - ocenianie jakościowe i ilościowe surowców, półproduktów i wyrobów gotowych, - zajęcia praktyczne. Kurs: opiekunka dziecięca 1. Liczba osób do przeszkolenia: 3 2. Forma organizacji szkolenia: kurs 3 Minimalna ilość godzin przypadająca na jedną osobę - 90 4 Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy i uprawnień niezbędnych do świadczenia usługi w zakresie: opiekunka dziecięca 5 Minimalny zakres tematyczny szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia: - regulamin i obowiązki opiekunki dziecięcej oraz specyfika zawodu, - stosowanie wybranych form komunikacji interpersonalnej oraz metod poznawania dziecka, - określanie potrzeb dziecka i sposobów ich zaspakajania, - stosowanie podstawowych zasad i metod wychowania, - wychowanie dziecka w środowisku instytucjonalnym, - stosowanie wybranych gier i zabaw wpływających na rozwój dziecka, - utrzymywanie w czystości skóry dziecka i jego otoczenia, - zaspokajanie podstawowych potrzeb fizjologicznych dziecka, - podstawy udzielania pierwszej pomocy u dzieci. Kurs: fryzjerstwo 1. Liczba osób do przeszkolenia: 3 2. Forma organizacji szkolenia: kurs 3. Minimalna ilość godzin przypadająca na jedną osobę - 250. 4. Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy i uprawnień niezbędnych do świadczenia usługi w zakresie: fryzjerstwa. 5. Minimalny zakres tematyczny szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia: - zasady BHP w pracy fryzjera, - omówienie produktów do stylizacji i modelowania włosów, - budowa włosów, skóry i właściwości (typy i funkcja skóry, rozpoznawanie chorób skóry, budowa włosów, ich funkcja i rodzaje, właściwości włosów, uszkodzenia i sposoby regeneracji struktury włosa, pielęgnacja), - dopasowanie fryzury do kształtu twarzy, - pielęgnacja włosów, - strzyżenie damskie i męskie, czesanie, pasemka, balayage, refleksy, papiloty, loki, skręcanie włosów na wałki, - stylizacja włosów przy użyciu lokówki i prostownicy, - farbowanie i trwała ondulacja, - zajęcia praktyczne Kurs: opiekun osób starszych i niepełnosprawnych 1. Liczba osób do przeszkolenia: 3 2. Forma organizacji szkolenia: kurs 3. Minimalna ilość godzin przypadająca na jedną osobę - 90 4. Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy i uprawnień niezbędnych do świadczenia usługi w zakresie: opiekun osób starszych i niepełnosprawnych 5. Minimalny zakres tematyczny szkolenia musi obejmować następujące zagadnienia - podstawy higieny i pielęgnacji, - podstawy rehabilitacji, - bezpieczeństwo i higiena pracy, - wykonywanie codziennych czynności z zakresu gospodarstwa domowego, - wykonywanie czynności higienicznych przy podopiecznym, - wspieranie biologicznych funkcji życiowych podopiecznego, - organizowanie czasu podopiecznemu i dotrzymywanie towarzystwa, - udzielanie pierwszej pomocy przedlekarskiej, - zajęcia praktyczne.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00 - Usługi szkolenia zawodowego 80.53.31.00 - Usługi szkolenia komputerowego .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 14.12.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli wykonawca przedstawi oświadczenie, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności i czynności będących przedmiotem zamówienia (wzór - zał. nr 6 do SIWZ).
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przeprowadził minimum po jednym szkoleniu z każdego kursu objętego przedmiotem zamówienia: 1. Kurs profesjonalna pomoc domowa i hotelowa, 2. Kurs operator wózków jezdniowych z obsługą - wymianą butli gazowej + program magazynowo handlowy, 3. Kurs pielęgnacja terenów zielonych, 4. Kurs kafelkarz - glazurnik, 5. Kurs profesjonalny sprzedawca z obsługą kas fiskalnych (fakturowanie), 6. Kurs podstawy obsługi komputera, 7. Kurs pomoc kuchenna, 8. Kurs opiekunka dziecięca, 9. Kurs fryzjerstwa, 10. Kurs opiekun osób starszych i niepełnosprawnych.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi oświadczenie, że dysponuje potencjałem technicznym potrzebnym do wykonania zamówienia (zał. Nr 6 do SIWZ).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że będzie dysponował osobami o wykształceniu, kwalifikacjach i doświadczeniu niezbędnymi do realizacji poszczególnych kursów, wykładowcy/instruktorzy posiadać będą doświadczenie zawodowe w postaci przeprowadzonych w okresie ostatnich trzech lat minimum trzech kursów z zakresu tematyki, jaką będą wykładać na kursie.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi oświadczenie, że się znajduje w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia (zał. Nr 6 do SIWZ).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
program szkolenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Oświadczenie wykonawcy, że figuruje w internetowej bazie ofert szkoleniowych dostępnej na stronie internetowej: www.inwestycjawkadry.pl i aktualizował w tej bazie informację o każdym szkoleniu otwartym organizowanym w ramach Projektu nie rzadziej niż raz w miesiącu. 2. Wzory zaświadczeń/certyfikatów, świadectw kwalifikacyjnych potwierdzających ukończenie szkolenia i nabycie kwalifikacji, 3. Pełnomocnictwo, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, 4. Pełnomocnictwo, w przypadku podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia (jeśli dotyczy), 5 Pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, jeżeli wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolności finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, 6 Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w pkt VI SIWZ polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art.26 ust.2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt.VII.2,
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1 - Cena - 80
- 2 - Doświadczenie - 20
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiany w kadrze dydaktycznej, gdy konieczność jej dokonania wynika ze zdarzeń, których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy (np. choroba, śmierć itp.). W przypadku zmiany wykładowcy wykonawca zobowiązany jest zapewnić, aby nowy wykładowca spełniał warunki określone w pkt. VI.4.1. 2. Zmiany miejsca realizacji zajęć, gdy konieczność jej dokonania wynika z przyczyn, których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy. Zmiana ta nie może prowadzić do obniżenia wymagań technicznych i funkcjonalnych określonych w SIWZ, 3. Zmiany harmonogramu zajęć i innej dokumentacji szkolenia, gdy konieczność jej dokonania wynika z przyczyn, których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mops.starogard.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
al. Jana Pawła II 6
83-200 Starogard Gdański.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.08.2012 godzina 10:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej al. Jana Pawła II 6 83-200 Starogard Gdański.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt systemowy pn. Alpiniści - podniesienie motywacji do poprawy sytuacji życiowej osób bezrobotnych, klientów MOPS Starogard Gdański - edycja 2012-2013, współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z STAROGARDU GDAŃSKIEGO
- Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia "Spawanie metodą MAG 136" dla 5 osób bezrobotnych, zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Starogardzie Gdańskim.
- Ulepszenie nawierzchni dróg powiatowych metodą slurry seal
- Przebudowa drogi powiatowej nr 2706G w zakresie przystanków autobusowych
- Budowa oświetlenia przejść dla pieszych w ciągu drogi powiatowej nr 2711G -ul. Lubichowska w miejscowości Starogard Gdański
- Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów dla uczestników projektu ,,Podniesienie jakości szkolnictwa zawodowego pomorskich medycznych szkół policealnych - etap II"
- Dostawa rękawic diagnostycznych, chirurgicznych i specjalistycznych
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- KURS GASTRONOMICZNY
- Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia "Spawanie metodą MAG 136" dla 5 osób bezrobotnych, zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Starogardzie Gdańskim.
- Szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa w ramach zadania pn. "Cyberbezpieczny Powiat Zduńskowolski
- Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia dla 10 osób bezrobotnych w zakresie: "Operator koparko -ładowarki kl.III"
- Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów zawodowych dla uczestników projektu "Kierunek - Moja przyszłość", współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
- Kurs Carvingu dla 6 uczestników w Ośrodku Szkolenia i Wychowania OHP w Strzelcach Krajeńskich.
więcej: Usługi szkolenia zawodowego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.