Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-09-17
Warszawa: Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, w szczególności dla osób z autyzmem oraz osób niepełnosprawnych intelektualnie w miejscu ich zamieszkania, mieszkańców Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy
Numer ogłoszenia: 308690 - 2014; data zamieszczenia: 17.09.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy , ul. Falęcka 10, 02-545 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 8494466, 8495887, 6468299, faks 022 8494468.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.opsmokotow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, w szczególności dla osób z autyzmem oraz osób niepełnosprawnych intelektualnie w miejscu ich zamieszkania, mieszkańców Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, w szczególności dla osób z autyzmem oraz osób niepełnosprawnych intelektualnie w miejscu ich zamieszkania, mieszkańców Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy. 2. Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi w szczególności dla osób z autyzmem oraz osób niepełnosprawnych intelektualnie są to usługi dostosowane do szczególnych potrzeb wynikających z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ( Dz. U. z 2005 r. Nr 189 poz. 1598) zmienionego Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 6 lipca 2006 r. ( Dz. U. z 2006 r. nr 134. poz. 943). Celem ich realizacji jest uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia świadczeniobiorcy w związku z rodzajem schorzenia lub niepełnosprawnością. 3. Zadaniem Wykonawcy niniejszego zamówienia jest świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych codziennie, od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 - 20.00 na rzecz osób zamieszkałych na terenie Dzielnicy Mokotów, wskazanych przez Zamawiającego w okresie od dnia 01.01.2015 r. do dnia 29.12.2015 r. Szacunkowa liczba osób w skali miesiąca objętych usługami wynosi: ok. 36 Szacunkowa liczba godzin specjalistycznych usług opiekuńczych w skali całego zamówienia wyniesie: 10 200 4.Zamawiający przewiduje możliwość wahań ilości godzin w granicach ok 20 %. W takim przypadku ceny jednostkowe zaoferowane przez Wykonawcę pozostaną bez zmian. 5. Strony dopuszczają możliwość zmniejszenia lub zwiększenia liczby osób oraz ilości godzin w zakresie świadczonych usług będących przedmiotem zamówienia, do obiektywnie istniejących potrzeb Zamawiającego, a ich rzeczywista wielkość będzie wynikać z faktycznie zrealizowanych usług. W przypadku zmniejszenia ( zwiększenia) ilości zlecanych godzin zapłata nastąpi za faktycznie zrealizowane. 6.Prawo do korzystania ze specjalistycznych usług opiekuńczych każdorazowo wymaga wydania decyzji administracyjnej przyznającej świadczenie świadczeniobiorcy. 7.Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych realizowane są w oparciu o następujące przepisy: a)ustawa o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. ( tj. Dz.U. z 2013 r. poz. 182 ze zm.) b)ustawa o ochronie zdrowia psychicznego z dnia 19 sierpnia 1994 r. ( tj. Dz.U. z 2011 r. Nr 231 poz. 1375 ze zm.) c)rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ( Dz.U. z 2005 r. Nr 189 poz. 1598) zmienionego Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 6 lipca 2006 r. ( Dz. U. z 2006 r. nr 134. poz. 943). 8.Szczegółowy zakres specjalistycznych usług opiekuńczych stanowiących przedmiot zamówienia określa załącznik nr 1 do umowy..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.00.00.00 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej 85.31.12.00 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Kwota i termin wniesienia wadium - Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 4 878,00 zł (słownie: cztery tysiące osiemset siedemdziesiąt osiem złotych) - Wadium musi obejmować okres związania ofertą. - Termin wniesienia wadium upływa z dniem składania ofert, tj. 30 września 2014 r. do godz. 9.30 2. Forma i miejsce wnoszenia wadium 1) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu - przelewem na rachunek Zamawiającego, numer rachunku Zamawiającego: City Bank Handlowy S.A. w Warszawie Nr konta: 97 1030 1508 0000 0005 5046 5078 b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r.o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2000 r. Nr 109, poz. 1158, ze zm.) w Kasie Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy, ul. Falęcka10 w Warszawie, w godz: 8.30 - 15.00 2) Złożone poręczenie lub gwarancja musi zawierać zobowiązanie zgodne z art. 46 ust 4a i 5 ustawy Pzp. 3) O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego. 4) Wykonawca, który nie wniesie wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą, zostanie wykluczony z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego. 5) Zamawiający dokona zwrotu wadium w kasie OPS lub przekaże dyspozycję do banku zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dotyczące: -posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykaże się realizacją co najmniej dwóch zamówień odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia tj. świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w szczególności dla osób z autyzmem, oraz osób niepełnosprawnych intelektualnie, w miejscu ich zamieszkania, na rzecz co najmniej 25 osób miesięcznie oraz zrealizował lub realizuje (dot. świadczeń okresowych lub ciągłych) co najmniej 7 000 godzin usług specjalistycznych, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączy dowód że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznaczył szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w liczbie nie mniejszej niż: - 10 osób, w tym co najmniej 2 pielęgniarki, 1 osoba z uprawnieniami do prowadzenia rehabilitacji fizycznej, 1 terapeuta zajęciowy, 1 asystent osoby z autyzmem, oraz 2 logopedów. Osoby świadczące usługi muszą posiadać kwalifikacje zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 r. Nr 189, poz. 1598) zmienionego Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 6 lipca 2006 r. (Dz. U. z 2006 r. Nr 134, poz. 943), - 1 koordynatora usług, który winien posiadać, co najmniej wykształcenie średnie oraz półroczne doświadczenie w bezpośrednim świadczeniu specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi lub jako koordynator takich usług.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia warunku znajdowania się przez Wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) opłaconej polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia na kwotę nie niższą niż równowartość 100.000,00 złotych polskich (słownie: sto tysięcy złotych) potwierdzającego, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w tym, w zakresie przedmiotu zamówienia. 2) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w wysokości nie mniejszej niż 80.000,00 zł., wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 85
- 2 - Doświadczenie personelu w wykonywaniu specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi - 15
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Pzp przewiduje zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, w przypadku: 1) zmian przepisów powszechnie obowiązujących , które mają wpływ na treść lub przedmiot umowy, w szczególności zmiany przepisów powszechnie obowiązujących w zakresie opieki nad osobami niesamodzielnymi lub systemu usług socjalnych mających wpływ na sposób realizacji usług opiekuńczych w ramach systemu pomocy społecznej, 2. Dokonanie zmian, o których mowa w ust. 1 jest możliwe tylko w formie aneksu do umowy. 3. Zmiana umowy z naruszeniem ust. 1 podlega unieważnieniu.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.opsmokotow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy, ul. Falęcka 10, 02-545 Warszawa, Dział Administracyjny, pokój Zamówień Publicznych, II piętro.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.09.2014 godzina 09:30, miejsce: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy, ul. Falęcka 10, 02-545 Warszawa, Dział Administracyjny, pokój Zamówień Publicznych, II piętro.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Sukcesywne dostawy paliw w systemie bezgotówkowym - karta flotowa
- Usługa odbioru, wywozu i zagospodarowania odpadów komunalnych stałych z obiektów KPRP położonych w Warszawie.
- Świadczenie usługi wsparcia technicznego dla dwóch urządzeń FortiGate 800D przez 24 miesiące
- Ochrona fizyczna pięciu obiektów Ośrodka Sportu i Rekreacji Dzielnicy Praga - Południe. m.st. Warszawy od 01.2025 r. do 02.2026 r.
- Zakup i dostawa środków do utrzymania czystości
- Zakup 150 szt. bronchoskopów jednopacjentowych wraz z 2 szt. kompatybilnych monitorów
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w 2025 i 2026 roku dla klientów Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kijewie Królewskim
- Świadczenie usług opiekuńczych na rzecz uprawnionych mieszkańców Gminy Ozimek
- Udzielenie schronienia dla bezdomnych kobiet oraz schronienia z usługami opiekuńczymi dla bezdomnych mężczyzn, dla których gminą właściwą do udzielenia schronienia jest gmina Miasto Oświęcim.
- Świadczenie usług opiekuńczych: specjalistycznych dla osób z zab. psych. oraz specj. dla dzieci z zaburz. psych., w tym dzieci ze spektrum autyzmu, klientów Centrum Usług Społecznych w Skarszewach
- Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w 2025
- Świadczenie klientom Ośrodka Pomocy Społecznej w Suchym Lesie usług opiekuńczych wchodzących w zakres świadczeń pomocy społecznej określonych w art. 50 ustawy z dn. 12 marca 2004 r. o pom. społ
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.