Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2010-11-02
Biłgoraj: Remont pomieszczeń II piętra skrzydła A wraz z trwałą zabudową meblową i remontem łazienki oraz wymiana drzwi zewnętrznych na łączniku w budynku internatu Zespołu Szkół Leśnych w Biłgoraju
Numer ogłoszenia: 309137 - 2010; data zamieszczenia: 02.11.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Szkół Leśnych w Biłgoraju , ul. Polna 3, 23-400 Biłgoraj, woj. lubelskie, tel. 0-84 6880797 w.34, faks 0-84 6867486.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zslbilgoraj.internetdsl.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Szkoła publiczna podległa administracji rządowej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont pomieszczeń II piętra skrzydła A wraz z trwałą zabudową meblową i remontem łazienki oraz wymiana drzwi zewnętrznych na łączniku w budynku internatu Zespołu Szkół Leśnych w Biłgoraju.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych na II piętrze skrzydła A oraz łączniku w budynku internatu Zespołu Szkół Leśnych w Biłgoraju - w szczególności obejmujących: 1) Remont pomieszczeń II piętra skrzydła A wraz z trwałą zabudową meblową oraz wymiana drzwi zewnętrznych na łączniku, w tym: - przeszlifowanie płytek lastrykowych korytarza i kuchni II piętra dla zwiększenia przyczepności kleju do podłoża;- zagruntowanie preparatem gruntującym podłoży do posadzki; - przygotowanie podłoża pod posadzki przez wyrównanie zaprawą klejową; - ułożenie płytek z gresu szkliwionego gat. I, stopień ścieralności min. 4, wymiary nie mniejsze niż 30x30 cm; - cokoliki z listew z tworzywa sztucznego w pokojach mieszkalnych, na korytarzu cokoliki z płytek gres wys. 10cm; - rozbiórka szaf wnękowych i drzwi z naświetlami, z utylizacją materiałów z rozbiórki przez wykonawcę;- zamontowanie w otworach drzwiowych typowych ościeżnic stalowych malowanych na budowie; - zamurowanie miejsc po zdemontowanych naświetlach nad drzwiami, ścianką gr. 6 cm i otynkowanie; - skrzydła drzwiowe płytowe pełne z zamkiem, z wkładką, podłużne szyldy i klamka mosiężne (jak na parterze i I piętrze); - stała zabudowa wnęk (wg załączonego szkicu) o wymiarach około 310x270 cm, z płyty laminowanej, z drzwiami przesuwnymi (4 szt. ubraniowe i 4 szt. pawlaczowe), w ramach stalowych, gdzie rama jest równocześnie uchwytem. Drzwi winny przesuwać się na wózkach łożyskowych po torze stalowym, trwałym i odpornym na uszkodzenia mechaniczne. Wewnętrzne półki i ścianki zabudowy z płyty laminowanej o gr. 18 mm w kolorze białym. Zewnętrzne elementy zabudowy (listwy przymykowe i ścianka boczna) z płyty drewnopodobnej o gr. min. 18 mm. W części ubraniowej drążki chromowane do zawieszania ubrań. Brzegi płyt wykończone listwą PCV typ C-18mm. Kolorystyka płyt do uzgodnienia z inwestorem. Przed wykonaniem zabudowy należy dokonać oględzin i pomiarów w celu dostosowania i ujednolicenia zabudowy z już istniejącymi w budynku internatu zabudowami; - obudowę ścianki murowanej przy zabudowie meblowej, którą należy wykonać z płyty meblowej jak drzwi zewnętrzne zabudowy, miejsca łączenia przy ścianie zakończyć listwą narożną;- zamontowanie kratek wentylacyjnych z blachy nierdzewnej, bez żaluzji, o wym. 14x21 cm; - na istniejących tynkach wewnętrznych ścian i sufitów, wykonać przecierkę z zaprawy, zagruntować preparatem gruntującym i pomalować 2x farbą emulsyjną; - grzejniki i rury pomalować 2x farbą olejną lub ftalową;- lamperie korytarza pomalować 2x farbą olejną lub ftalową z 1-krotnym szpachlowaniem; - w pomieszczeniu wychowawców wykonać przy umywalce fartuch z glazury, wymienić umywalkę i baterię ścienną; - w pomieszczeniu kuchni wyłożyć ściany na wysokość 2m glazurą na kleju, wyposażyć w meble kuchenne stojące jak na parterze skrzydła A, zamontować umywalkę, zlew dwukomorowy z blachy nierdzewnej na szafce, z bateriami do tych urządzeń; - klatkę schodową pomalować (tynki, lamperie, grzejniki, balustrady), - zamontować schody nożycowe na strych; - wymienić drzwi stalowe na łączniku, na aluminiowe szklone szybą bezpieczną obustronnie, z zewnątrz ciepłe, wewnętrzne bez wymagań cieplnych, profil 3-komorowy gr. min. 63 mm, skrzydła zlicowane, z zamkami i wkładkami (zewnętrzne 2 zamki, wewnętrzne 1 zamek), samozamykacze z ramieniem blokowanym, pochwyty, (podział uzgodnić z inwestorem). Dla ujednolicenia wyglądu i funkcji remontowanych pomieszczeń zastosowane materiały, kolorystykę glazury, terakoty, malowania ścian, grzejników należy uzgodnić przed rozpoczęciem robót z inwestorem i użytkownikiem. Kolejność wykonania robót uzgodnić z inwestorem. 2) Remont instalacji elektrycznej, w tym: - zdemontowanie starego osprzętu, opraw oświetleniowych, rozdzielnicy; - wykonanie nowej rozdzielnicy T-3 z zasilaniem z istniejącego obwodu WLZ,; - wykonanie instalacji oświetleniowej i gniazd wtykowych, z rozprowadzeniem w tynku, stosować osprzęt podtynkowy o odpowiednim stopniu IP, typy opraw zgodne z planami instalacji oświetleniowej; - wykonanie sieci komputerowej, trasy okablowania strukturalnego zgodnie z rysunkami, sieć komputerowa rozprowadzona będzie w typologii gwiazdy z Smitha do punktów przyłączeniowych, przewody typu FTP 4x2x0,5 kategorii 5e zakończone modułami RJ45 ze złączami szczelinowymi terminowanymi beznarzędziowo, całość sieci wykonać podtynkowo w rurkach IPS; - wykonanie pomiarów elektrycznych i prób pomontażowych wykonanej instalacji; zgodnie z projektem wykonawczym. 3) Remont łazienki, w tym: - rozbiórka ścianek ustępowych; - skucie glazury i terakoty; - wykucie ościeżnic i parapetów; - przygotowanie podłoża pod posadzki zaprawa klejową; - wyrównanie podłoża w pomieszczeniu porządkowym zaprawą cementową do poziomu posadzki w przedsionku; - zagruntowanie podłoża pod posadzki preparatem gruntującym; - izolacja pozioma z folii w płynie z wyłożeniem na ściany ze szczególną dokładnością przy kratkach ściekowych; - montaż nowych drzwi z futryną stalową i skrzydłem w-c okleinowanym; - obłożenie ścian glazurą na kleju z wykończeniem naroży listwami PCV; - obudowa rur kanalizacyjnych ścianką z płyt g-k wodoodpornych na ruszcie metalowym (pod umywalkami); - posadzki z płytek gres szkliwionych, niepoślizgowych, gat. I o st. ścieralności min. 4; - lady z płyt polimarmurowych gr. 3 cm z narożem półokrągłym, z otworami na baterie stojące i umywalki z obudową pionową szer. 20 cm; - podokienniki polimarmurowe gr. 3 cm; - lustra ścienne bez ramy, mocowane na śruby ozdobne nierdzewne; - przetarcie tynków sufitów nad glazurą i pomalowanie farbą emulsyjną; - montaż ścianek z laminatu kompaktowego kabin ustępowych i natryskowych, laminat gr. 10 mm, w ściankach drzwi szer. 80 cm, ścianka na stopkach wys. 15 cm, okucia systemowe ze stali nierdzewnej; - montaż ścianek pisuarowych z laminatu j.w. na stopce wys. 50 cm;; - montaż konstrukcji wsporczej pod ladę z umywalkami, stalowej z obudową stopki rurą ze stali nierdzewnej; - demontaż umywalek, pisuarów, ustępów, brodzika, baterii, rurociągów, zaworów grzejnikowych, wpustów podłogowych; - wykonanie wpustów podłogowych ze stali nierdzewnej; - wykonanie rurociągów wody ciepłej i zimnej z rur ocynkowanych gwintowanych; - wykonanie podejść dopływowych i odpływowych; - zamontowanie nowych baterii, umywalek przystosowanych do montażu na ladzie, baterii natryskowych, ustępów i pisuarów; - zamontowanie zaworów grzejnikowych na zasileniu i powrocie; - ponowny montaż pomalowanych grzejników. Kolorystykę płytek glazurowanych, płytek gres, parapetów i lady polimarmurowe należy uzgodnić z Inwestorem. Dokładna lokalizacja robót - Biłgoraj, ulica Polna 3a, budynek internatu, skrzydło A - II piętro, klatka schodowa oraz łącznik. Zakres rzeczowy robót przedstawiony został w: Przedmiarach robót -załączniki nr 8,9,10; Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych - załączniki nr 11, 12, 13; Projekcie wykonawczym branży elektrycznej - załącznik nr 14..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.43.11.00 - Kładzenie terakoty 45.42.11.31 - Instalowanie drzwi 45.44.21.00 - Roboty malarskie 45.42.11.53 - Instalowanie zabudowanych mebli 44.11.23.00 - Przegrody 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.12.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w kwocie 4000.00 zł. (słownie złotych: cztery tysiące 00/100).
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za spełnienie warunku posiadania niezbędnego doświadczenia Zamawiający uzna wykonanie w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) przed upływem terminu składania ofert, przynajmniej jednej roboty budowlanej w obiekcie użyteczności publicznej, zawierającej w swoim zakresie wykonywanie: trwałej zabudowy meblowej, wymiany stolarki drzwiowej, wymiany instalacji elektrycznej o wartości brutto min. 100000.00 zł, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania (dokładna data i dokładny adres) oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za spełnienie warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia Zamawiający uzna dysponowanie osobami posiadającymi uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach: konstrukcyjno - budowlanej oraz w zakresie instalacji elektrycznych, z których jedna obejmie funkcję kierownika budowy.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za spełnienie warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający uzna posiadanie opłaconej polisy potwierdzającej, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 500000.00 zł.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiającemu przysługuje prawo do zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku odstąpienia przez Zamawiającego od wykonania części robót zbędnych do wykonania przedmiotu umowy zgodnie ze sztuką budowlaną i wiedza techniczną, a wynikających np. z technologii robót. Do ustalenia kosztów nie wykonanych robót maja zastosowanie zasady określone we wzorze umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.zslbilgoraj.internetdsl.pl/szkola_17.htm
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zespół Szkół Leśnych w Biłgoraju, ul. Polna 3, 23-400 Biłgoraj.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.11.2010 godzina 09:00, miejsce: Zespół Szkół Leśnych w Biłgoraju, ul. Polna 3, 23-400 Biłgoraj, parter, pokój nr 2, sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z BIŁGORAJA
- rozbudowa drogi powiatowej nr 2958L Wola Różaniecka - Różaniec od km 0+030 do km 7+677
- Dostawa serwerów z oprogramowaniem, urządzeń pamięci masowej, urządzeń sieciowych i zasilaczy awaryjnych wraz z usługami wdrożenia i wsparcia w ramach projektu "Cyberbezpieczny Samorząd w GMB"
- Szkolenie grupowe: Obsługa wózków jezdniowych podnośnikowych z mechanicznym napędem podnoszenia z wysięgnikiem oraz wózków jezdniowych podnośnikowych z mechanicznym napędem podnoszenia (...)
- remont cząstkowy ulic i dróg powiatowych położonych na terenie miasta Biłgoraj, gmin: Biłgoraj, Józefów.
- Wykonanie robót budowlano-montażowych zadania inwestycyjnego: "Poprawa dostępności budynku Szkoły Podstawowej Nr 5 im. Ks. Jana Twardowskiego w Biłgoraju".
więcej: przetargi w Biłgoraju »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa części budynku usługowo-mieszkalnego, w celu przystosowania lokalu usługowego, dotąd przedszkola, na żłobek na dz. nr ew. 523 w m. Dąbrowa gm. Kłaj
- Przebudowa drogi gminnej nr 041247C w km 0+000,00-0+335,97 w miejscowości Szembruczek
- Przebudowa sieci wodociągowej w Gminie Tarnowiec w miejscowościach Dobrucowa, Sądkowa, Tarnowiec oraz budowa nowego odcinka sieci wodociągowej w miejscowości Tarnowiec
- Budowa pełnowymiarowego boiska piłkarskiego o nawierzchni z trawy syntetycznej wraz z drenażem, oświetleniem i ogrodzeniem na działce 1240/2, obręb Sośnica.
- Dostosowanie wraz z aranżacją pomieszczeń magazynowych na potrzeby archiwum w Budynku A, Państwowego Instytutu Geologicznego, zlokalizowanego przy ul. Rakowieckiej 4 w Warszawie
- " Budowa odcinka sieci kanalizacji sanitarnej na odcinku od ul. Witosa do ul. Wólczyńskiej w Sannikach"
więcej: Przegrody »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.