eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi MakówDostawa średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla jednostki OSP w Makowie

Zobacz treść przetargu, którego dotyczy to sprostowanie



Ogłoszenie z dnia 2016-09-16

Ogłoszenie nr 309616 - 2016 z dnia 2016-09-16 r.

Maków:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

OGŁOSZENIE DOTYCZY:

Ogłoszenia o zamówieniu

INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU

Numer: 307215
Data: 09/09/2016

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Ochotnicza Straż Pożarna w Makowie, Krajowy numer identyfikacyjny 75006583000000, ul. ul. Przemysłowa  2, 96124   Maków, woj. łódzkie, tel. 46 831 20 17, faks 46 831 20 09.
Adres strony internetowej (url):
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej, pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne:

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: II
Punkt: 4
W ogłoszeniu jest: L.P WYMAGANIA MINIMALNE ZAMAWIAJĄCEGO I. WYMAGANIA PODSTAWOWE 1.1 Pojazd powinien spełniać wymagania polskich przepisów o ruchu drogowym zgodnie z Ustawą "Prawo o ruchu drogowym" z uwzględnieniem wymagań dotyczących pojazdów uprzywilejowanych 1.2 Pojazd powinien spełniać przepisy Polskiej Normy PN-EN 1846-1oraz PN-EN 1846-2. 1.3 Pojazd powinien spełniać "Wymagania techniczno-użytkowe dla wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, wprowadzanych do użytkowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej" "-Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji -Dz.U. Nr 143 poz. 1002 z 2007r , i Rozporządzenie zmieniające-Dz.U. Nr 85 poz 553 z 2010r. 1.4 Samochód musi posiadać świadectwo dopuszczenia wyrobu, do stosowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej wydany przez polską jednostkę certyfikującą. Świadectwo ważne na dzień składania ofert .Należy potwierdzić spełnienie wymagań i załączyć kompletne świadectwo dopuszczenia do oferty (dwie strony). II. PARAMETRY TECHNICZNO - UŻYTKOWE 2.1 Maksymalna masa rzeczywista samochodu gotowego do akcji ratowniczo-gaśniczej (pojazd z załogą, pełnymi zbiornikami, zabudową i wyposażeniem) - do 16 000kg. 2.2 Samochód wyposażony w silnik wysokoprężny o mocy min. 290 KM. III. PODWOZIE Z KABINĄ 3.1 Samochód fabrycznie nowy, rok produkcji 2016. Podać markę, typ i model 3.2 Samochód wyposażony w podwozie drogowe w układzie napędowym: 4x4 - uterenowiony z : o przekładnią rozdzielczą z możliwością wyboru przełożeń szosowych i terenowych; o blokadą mechanizmu różnicowego tylnego mostu, przedniego mostu oraz z blokadą mechanizmu międzyosiowego o napęd stały osi przedniej; o na osi przedniej koła pojedyncze , na osi tylnej koła podwójne; 3.3 Samochód wyposażony w: o system ABS- z możliwością odłączenia podczas jazdy w terenie; o silnik wyposażony w hamulec silnikowy; o skrzynia biegów manualna, 6 biegowa plus bieg wsteczny, 3.4 Kabina jednomodułowa czterodrzwiowa, zapewniająca dostęp do silnika, w układzie miejsc 1+1+4 (siedzenia przodem do kierunku jazdy). Kabina wyposażona w : o klimatyzację; o indywidualne oświetlenie do czytania mapy dla pozycji dowódcy; o niezależny układ ogrzewania, umożliwiający ogrzewanie kabiny przy wyłączonym silniku; o reflektor pogorzeliskowy na zewnątrz kabiny z gniazdem elektrycznym z prawej strony; o poręcz do trzymania w tylnej części kabiny; o zewnętrzną osłonę przeciwsłoneczną z przodu dachu kabiny; o elektrycznie sterowane szyby po stronie kierowcy i dowódcy; o elektrycznie sterowane lusterka po stronie kierowcy i dowódcy; Kabina wyposażona dodatkowo w: o uchwyty na 4 aparaty oddechowe umieszczone w oparciach tylnych siedzeń; o odblokowanie każdego aparatu indywidualnie; o dźwignia odblokowująca o konstrukcji uniemożliwiającej przypadkowe odblokowanie np. w czasie hamowania pojazdu; o uchwyty na aparaty nie powinny zmniejszać przestrzeni załogi; o w przypadku gdy aparaty nie są przewożone, wstawienie oparć w miejscu mocowania aparatów; o schowek pod siedzeniami w tylnej części kabiny. 3.5 Fotele wyposażone w pasy bezpieczeństwa. Siedzenia pokryte materiałem łatwozmywalnym, o zwiększonej odporności na ścieranie. Fotele wyposażone w zagłówki. Fotele dla kierowcy i pasażera (dowódcy) z regulacją wysokości, odległości i pochylenia oparcia. 3.6 W kabinie kierowcy zamontowane następujące urządzenia: o radiotelefon samochodowy o parametrach: częstotliwość VHF 136-174 MHz, moc 1÷25 W, odstęp międzykanałowy 12,5 kHz dostosowany do użytkowania w sieci MSWiA ,min 255 kanałów, wyświetlacz alfanumeryczny min 14 znaków. Obrotowy potencjometr siły głosu; o radio z odtwarzaczem CD i MP3; o podest do ładowarek radiostacji przenośnych i latarek z wyłącznikiem. 3.7 Dodatkowe urządzenia zamontowane w kabinie: o sygnalizacja otwarcia żaluzji skrytek i podestów; o sygnalizacja informująca o wysunięciu masztu; o sygnalizacja załączonego gniazda ładowania; o główny wyłącznik oświetlenia skrytek; o sterowanie zraszaczami; o sterowanie niezależnym ogrzewaniem kabiny i przedziału pracy autopompy; o kontrolka włączenia autopompy; o wskaźnik poziomu wody w zbiorniku; o wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku; o wskaźnik niskiego ciśnienia; o wskaźnik wysokiego ciśnienia. 3.8 Pojazd wyposażony w urządzenie sygnalizacyjno- ostrzegawcze (akustyczne i świetlne), pojazdu uprzywilejowanego. Urządzenie akustyczne powinno umożliwiać podawanie komunikatów słownych. Sterowanie przy pomocy manipulatora na elastycznym przewodzie ,zmiana modulacji dźwiękowej sygnału poprzez klakson pojazdu, manipulator powinien być funkcjonalny, czytelny i posiadać wyraźne, podświetlane oznaczenia trybu pracy w ciągu dnia i nocy. Wymagana funkcjonalność podstawowa: o załączenie sygnałów dźwiękowych i świetlnych jednym przyciskiem; o wyłączenie sygnałów dźwiękowych; o wyłączenie sygnałów dźwiękowych, świetlnych; Na dachu kabiny zamontowana wyprofilowana nadbudowa z zamontowaną lampą zespoloną z napisem "STRAŻ" - płaską z głośnikiem , umieszczoną w nakładce kompozytowej dachu kabiny i dwie wyprofilowane lampy niebieskie LED wbudowane w nakładkę kompozytową lub układ równoważny (z zabezpieczeniem ochronnym); o dodatkowe 2 lampy sygnalizacyjne niebieskie LED z przodu pojazdu; o zabudowę nadwozia wyposażyć w 4 lampki niebieskie diodowe pulsujące umieszczone po dwie na każdą stronę - u góry nadwozia wbudowane w nakładkę kompozytową, połączone w systemie z pulsacyjnymi z przodu; o na ścianie tylnej pojazdu wbudowane w naroża nakładek kompozytowych, wyprofilowane dwie specjalne lampy niebieskie lub układ równoważny (z zabezpieczeniem ochronnym); o "fala świetlna" LED wbudowana w nakładkę kompozytową umieszczona na tylnej ścianie nadwozia; o na ścianie tylnej w dolnej części nadwozia z lewej i prawej strony zamontowane wyprofilowane dwie specjalne nakładki kompozytowe z zamontowanymi lampami zespolonymi tylnymi z zabezpieczeniami ochronnymi lub układ równoważny. 3.9 Instalacja elektryczna wyposażona w główny wyłącznik prądu. 3.10 Pojazd wyposażony w integralny układ do ładowania akumulatorów z zewnętrznego źródła ~230V, z gniazdem przyłączeniowym z wyrzutnikiem z wtyczką i przewodem umieszczonym po lewej stronie . Ładowarka-prostownik zamontowana na samochodzie. Złącze musi być samo rozłączalne w momencie rozruchu silnika. W kabinie kierowcy sygnalizacja podłączenia instalacji do zewnętrznego źródła. 3.11 Pojazd wyposażony w zewnętrzne szybkozłącze do uzupełniania powietrza w układzie pneumatycznym z sieci stacjonarnej. 3.12 Pojazd wyposażony w sygnalizację świetlną i dźwiękową włączonego biegu wstecznego (jako sygnalizację świetlną dopuszcza się światło cofania). 3.13 Pojazd wyposażony w sygnał pneumatyczny, włączany dodatkowym włącznikiem z miejsca dostępnego dla kierowcy i dowódcy. 3.14 Wylot spalin skierowany na lewą stronę. 3.15 Pojazd wyposażony w hak holowniczy, paszczowy typu Rockinger lub równoważny , przystosowany do ciągnięcia przyczep, zgodnie z homologacją podwozia, o masie min. 10 ton. Złącza elektryczne i pneumatyczne muszą współpracować z przyczepą wyposażoną w ABS i EBS. Instalacja elektryczna musi współpracować z przyczepami wyposażonymi w ledowe źródła światła. 3.16 Ogumienie uniwersalne, szosowo-terenowe z bieżnikiem dostosowanym do różnych warunków atmosferycznych 3.17 Pełnowymiarowe koło zapasowe na wyposażeniu pojazdu Dopuszcza się brak stałego zamocowania w pojeździe 3.18 Kolory samochodu: o elementy podwozia, rama - w kolorze czarnym lub zbliżonym; o błotniki i zderzaki - w kolorze białym; o żaluzje skrytek - w kolorze naturalnym aluminium; o kabina, zabudowa- w kolorze czerwonym RAL 3000. IV. ZABUDOWA POŻARNICZA 4.1 Maksymalna wysokość całkowita pojazdu wraz z zainstalowanym wyposażeniem na dachu -3150mm (ze względu na wysokość garażu) Zabudowa nadwozia wykonana z materiałów odpornych na korozję. Balustrady ochronne boczne dachu wykonane ze specjalnych profilowanych materiałów kompozytowych. Wewnętrzne poszycia skrytek wykonane z anodowanej blachy aluminiowej. Po trzy skrytki na bokach pojazdu (w układzie 3+3+1). Pomiędzy kabiną a zabudową pożarniczą zamontowana kompozytowa osłona ochronno-maskująca. 4.2 Wymagane otwierane lub wysuwne podesty pod wszystkimi schowkami bocznymi zabudowy, które umożliwią łatwy i bezpieczny dostęp do sprzętu położonego w górnych partiach schowków, na całej długości zabudowy . Musi być zainstalowany podest otwierany lub wysuwny nad kołami tylnymi po obu stronach zabudowy. 4.3 Otwarcie lub wysunięcie podestu, musi być sygnalizowane w kabinie kierowcy. Otwierane lub wysuwne podesty poza obrys pojazdu, muszą posiadać oznakowanie ostrzegawcze. 4.4 Skrytki na sprzęt i przedział autopompy wysokociśnieniowej wyposażone w oświetlenie - podwójne listwy LED, umieszczone pionowo po obu stronach schowka, przy prowadnicy żaluzji, włączane automatycznie po otwarciu drzwi-żaluzji skrytki. W kabinie zamontowana sygnalizacja otwarcia skrytek. Główny wyłącznik oświetlenia skrytek, zainstalowany w kabinie kierowcy. 4.5 Dolne skrytki otwierane przez podesty boczne - także wyposażone w oświetlenie - listwy LED włączane automatycznie po otwarciu podestu. W kabinie zamontowana sygnalizacja otwarcia skrytek. 4.6 Pojazd posiada oświetlenie pola pracy wokół samochodu: o oświetlenie składające się z lamp bocznych do oświetlenia dalszego pola pracy wbudowane w kompozytowe balustrady boczne i zewnętrznych listew LED, zamontowanych nad żaluzjami do oświetlenia pola przy pojeździe; o w kabinie musi być zainstalowany włącznik do załączenia oświetlenia zewnętrznego, z możliwością sterowania oświetleniem z tablicy autopompy; o pojazd posiada oświetlenie powierzchni dachu; o oświetlenia włączane z przedziału autopompy. 4.7 Szuflady i wysuwane tace automatycznie blokują się w pozycji wsuniętej i całkowicie wysuniętej i posiadają zabezpieczenie przed całkowitym wyciągnięciem. Szuflady i tace wystające w pozycji otwartej powyżej 250 mm poza obrys pojazdu, posiadają oznakowanie ostrzegawcze. 4.8 Półki sprzętowe wykonane z aluminium, w systemie z możliwością regulacji położenia (ustawienia) wysokości półek-w zależności od potrzeb. 4.9 Schowki wyposażone w regały wysuwne lub obrotowe na urządzenie ratownicze, agregat prądotwórczy Regał obrotowy lub wysuwny -wyposażony w zestaw sprzętu m.in : o łom zwykły -1szt o łomo-wyciągacz -1szt o młotek 2 kg - 1szt o młot 4kg - 1 szt o siekiera -1szt o nożyce do drutu -1szt 4.10 Skrytki na sprzęt i wyposażenie zamykane żaluzjami aluminiowymi. Drzwi żaluzjowe wyposażone w zamki - jeden klucz pasuje do wszystkich zamków. Wymagane dodatkowe zabezpieczenie przed przypadkowym otwarciem żaluzji. 4.11 Dach zabudowy wykonany w formie podestu roboczego w wykonaniu antypoślizgowym .Balustrada ochronna boczna dachu wykonana ze specjalnych profilowanych materiałów kompozytowych jako nierozłączna część z nadbudową pożarniczą, o wysokości min 80 mm 4.12 Na dachu pojazdu zamontowana zamykana skrzynia aluminiowa na drobny sprzęt o wymiarach w przybliżeniu 1400x460x270 mm, posiadająca oświetlenie wewnętrzne typu LED, oraz uchwyty z rolkami na drabinę dwuprzęsłową wysuwną z podporami ,uchwyty na węże ssawne, bosak, mostki przejazdowe, tłumice itp. 4.13 Pojazd posiada drabinkę do wejścia na dach z tyłu samochodu ,wykonana z materiałów nierdzewnych, umieszczoną po prawej stronie .W górnej części drabinki zamontowane poręcze ułatwiające wchodzenie. 4.14 Powierzchnie platform, podestów roboczych i podłogi kabiny w wykonaniu antypoślizgowym 4.15 Zbiornik wody o pojemności min. 3 m3, wykonany z materiałów kompozytowych. Tolerancja pojemności +/- 1% Zbiornik wyposażony w oprzyrządowanie umożliwiające jego bezpieczną eksploatację, z układem zabezpieczającym przed swobodnym wypływem wody w czasie jazdy. Zbiornik wyposażony w falochrony i właz rewizyjny. 4.16 Zbiornik wody wyposażony w nasadę 75, umiejscowioną na prawym boku z tyłu pojazdu Wlot do napełniania z hydrantu wyposażony w zawór odcinający oraz sito. Zbiornik wyposażony w urządzenie przelewowe zabezpieczające przed uszkodzeniem podczas napełniania. Układ zbiornika wyposażony w automatyczny zawór napełniania hydrantowego zabezpieczającego przed przepełnieniem zbiornika wodnego z możliwością przełączenia na pracę ręczną. 4.17 Zbiornik środka pianotwórczego, wykonany z materiałów kompozytowych, odpornych na działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów o pojemności 10% pojemności zbiornika wodnego. Tolerancja pojemności +/-1%. Napełnianie zbiornika środkiem pianotwórczym, możliwe z poziomu terenu i z dachu pojazdu. 4.18 Układ wodno-pianowy wyposażony w ręczny lub automatyczny dozownik środka pianotwórczego dostosowany do wydajności autopompy, zapewniający uzyskiwanie co najmniej stężeń 3% i 6% (tolerancja + 0,5%) w całym zakresie pracy. 4.19 Autopompa zlokalizowana z tyłu pojazdu w obudowanym przedziale, zamykanym drzwiami żaluzjowymi 4.20 Autopompa dwuzakresowa ze stopniem wysokiego ciśnienia. o wydajność , min. 2500l/min, przy ciśnieniu 8 bar i głębokości ssania 1,5m; o wydajność stopnia wysokiego ciśnienia, min. 400 l/min przy ciśnieniu 40 bar; Należy wpisać parametry z dołączonego świadectwa CNBOP do oferty. 4.21 Autopompa umożliwia podanie wody i wodnego roztworu środka pianotwórczego do minimum: o dwóch nasad tłocznych 75 zlokalizowanych z tyłu pojazdu, po bokach w zamykanych schowkach; o wysokociśnieniowej linii szybkiego natarcia; o działka wodno - pianowego; o zraszaczy; Autopompa umożliwia podanie wody do zbiornika samochodu. Autopompa wyposażona w urządzenie odpowietrzające umożliwiające zassanie wody: o z głębokości 1,5 m w czasie do 30 sek. o z głębokości 7,5 m w czasie do 60 sek. Autopompa wyposażona w układ utrzymywania stałego ciśnienia tłoczenia, umożliwiający sterowanie z regulacją automatyczną i ręczną ciśnienia pracy oraz automatyczny sterownik zabezpieczający przed suchobiegiem pompy. Układ wodno-pianowy wyposażony w system zabezpieczający przed przeciążeniami hydraulicznymi z programem odciążającym układ w przypadku zamknięcia przepływu środków gaśniczych przy załączonej autopompie. 4.22 Na wlocie ssawnym autopompy zamontowany element zabezpieczający przed przedostaniem się do pompy zanieczyszczeń stałych zarówno przy ssaniu ze zbiornika zewnętrznego jak i ze zbiornika własnego pojazdu, gwarantujący bezpieczną eksploatację pompy. 4.23 W przedziale autopompy znajdują się co najmniej następujące urządzenia kontrolno - sterownicze pracy pompy: o manowakuometr; o manometr niskiego ciśnienia; o manometr wysokiego ciśnienia; o wskaźnik poziomu wody w zbiorniku samochodu; o wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku; o regulator prędkości obrotowej silnika pojazdu; o miernik prędkości obrotowej wału pompy; o wyłącznik silnika pojazdu; o kontrolka ciśnienia oleju i temperatury cieczy chłodzącej silnik; o kontrolka włączenia autopompy; o licznik motogodzin pracy autopompy. W przedziale autopompy należy zamontować zespół: o sterowania automatycznym układem utrzymywania stałego ciśnienia tłoczenia, umożliwiający sterowanie z regulacją automatyczną i ręczną ciśnienia pracy; o sterownia automatycznym zaworem napełniania hydrantowego zabezpieczającym przed przepełnieniem zbiornika wodnego z możliwością przełączenia na pracę ręczną; o sterowania ręcznym lub automatycznym układem dozowania środka pianotwórczego w całym zakresie pracy autopompy. 4.24 W przedziale pracy autopompy, na tablicy sterującej ,wymagane są zamontowane włączniki do uruchamiania silnika pojazdu, załączenia i wyłączenia autopompy oraz wyłączania silnika pojazdu. Włączniki muszą być aktywne przy neutralnej pozycji skrzyni biegów i załączonym ręcznym hamulcu postojowym. 4.25 Przedział pracy autopompy wyposażony w dodatkowy zewnętrzny głośnik z mikrofonem, połączony z radiotelefonem samochodowym. 4.26 Przedział pracy autopompy wyposażony w system ogrzewania działający niezależnie od pracy silnika. Montaż sterowania ogrzewaniem z kabiny kierowcy. 4.27 Wszystkie elementy układu wodno-pianowego , odporne na korozję i działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów. 4.28 Działko wodno-pianowe o regulowanej wydajności, umieszczone na dachu pojazdu z nakładką do piany . Wydajność działka od 800 do 1600 l /min, przy podstawie działka zamontowany zawór odcinający. Dopuszcza się zastosowanie zaworu odcinającego ze sterowaniem elektryczno-pneumatycznym. 4.29 Samochód wyposażony w wysokociśnieniową linię szybkiego natarcia o długości węża min. 60 m, umieszczoną na zwijadle, zakończoną prądownicą wodno-pianową o regulowanej wydajności, umożliwiającą podawanie zwartego i rozproszonego strumienia wody oraz piany. Linia szybkiego natarcia umożliwia podawanie wody lub piany z prądownicy bez względu na stopień rozwinięcia węża. Zwijadło wyposażone w napęd elektryczny i ręczny. Szybkie natarcie wyposażone w pneumatyczny system odwadniania, umożliwiający opróżnienie linii przy użyciu sprężonego powietrza. 4.30 Instalacja układu zraszaczy zasilanych od autopompy: o min 4 dysze do podawania wody w czasie jazdy; o dwa zraszacze zamontowane przed przednią osią; o dwa zraszacze zamontowane po bokach pojazdu; Instalacja powinna być wyposażona w zawory odcinające (jeden dla zraszaczy przednich, drugi dla zraszaczy bocznych). Montaż sterowania zraszaczami z kabiny kierowcy. 4.31 Pojazd wyposażony w wysuwany maszt oświetleniowy z głowicą z 4 (czterema) lub 2 (dwoma) reflektorami, wyposażonymi w lampy LED o strumieniu świetlnym min.30 000 lumenów, zasilany z instalacji elektrycznej pojazdu napięciem 24V, wyposażonymi w soczewki zapewniające szerokie rozproszenie światła. o wysokość rozłożonego masztu, mierzona od podłoża do oprawy reflektorów - minimum 5 metrów; o obrót i pochył reflektorów, o kąt co najmniej od 0o ÷ 150o - w obie strony; o sterowanie masztem odbywa się z poziomu ziemi; o złożenie masztu następuje, bez konieczności ręcznego wspomagania; o w kabinie znajduje się sygnalizacja informująca o wysunięciu masztu; o wymagana możliwość sterowania masztem na różnej wysokości wysuwu; o wysuw masztu realizowany z instalacji pneumatycznej samochodu; oprócz ręcznego, wymagane bezprzewodowe sterowanie masztem (pilotem) obrotem i pochyłem reflektorów oraz załączeniem oświetlenia, dla każdego reflektora osobno (zasięg min 50m). V. WYPOSAŻENIE 5.1 Pojazd wyposażony w sprzęt standardowy, dostarczany z podwoziem, min: 2 kliny, klucz do kół, podnośnik hydrauliczny z dźwignią, trójkąt ostrzegawczy, apteczka, gaśnica, wspornik zabezpieczenia podnoszonej kabiny, 5.2 Na pojeździe zapewnione miejsce na przewożenie sprzętu zgodnie z "Wymaganiami dla samochodów ratowniczo-gaśniczych". Szczegóły dotyczące rozmieszczenia sprzętu do uzgodnienia z użytkownikiem na etapie realizacji zamówienia. 5.3 Samochód należy doposażyć w : o z przodu pojazdu montaż wyciągarki elektrycznej o sile uciągu minimum -8 ton z liną o długości min. 30 m, wraz z pokrowcem, zawiesiem o długości 3m dostosowanym do parametrów wyciągarki - 2szt, oraz zbloczem o 4 szt latarek kątowych typu Ex z ładowarkami i 4 szt- radiostacji Motorola GP 360 - z ładowarkami i z obsadą kanałową lub równoważnych , zamontowane w kabinie na specjalnym podeście; o 2 szt drabin nasadkowych o 4szt mostków przejazdowych o w kamerę monitorującą strefę z tyłu pojazdu . Kamera przystosowana do pracy w każdych warunkach atmosferycznych .Monitor przekazujący obraz ,kolorowy o przekątnej min 5 cali , zamontowany w kabinie w zasięgu wzroku kierowcy. VI. OZNACZENIE 6.1 Wykonanie na drzwiach kabiny od strony kierowcy oraz dowódcy: napisów "OSP MAKÓW" i herbu Gminy Maków oraz oznakowanie numerami operacyjnymi zgodnie z obowiązującymi wymogami KG PSP VII. OGÓLNE 7.1 Gwarancja: Na podwozie samochodu min. 24 miesiące Na nadwozie i zabudowę pożarnicząmin. 24 miesiące
W ogłoszeniu powinno być: L.P WYMAGANIA MINIMALNE ZAMAWIAJĄCEGO I. WYMAGANIA PODSTAWOWE 1.1 Pojazd powinien spełniać wymagania polskich przepisów o ruchu drogowym zgodnie z Ustawą "Prawo o ruchu drogowym" z uwzględnieniem wymagań dotyczących pojazdów uprzywilejowanych 1.2 Pojazd powinien spełniać przepisy Polskiej Normy PN-EN 1846-1oraz PN-EN 1846-2. 1.3 Pojazd powinien spełniać "Wymagania techniczno-użytkowe dla wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, wprowadzanych do użytkowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej" "-Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji -Dz.U. Nr 143 poz. 1002 z 2007r , i Rozporządzenie zmieniające-Dz.U. Nr 85 poz 553 z 2010r. 1.4 Samochód musi posiadać świadectwo dopuszczenia wyrobu, do stosowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej wydany przez polską jednostkę certyfikującą. Świadectwo ważne na dzień składania ofert .Należy potwierdzić spełnienie wymagań i załączyć kompletne świadectwo dopuszczenia do oferty (dwie strony). II. PARAMETRY TECHNICZNO - UŻYTKOWE 2.1 Maksymalna masa rzeczywista samochodu gotowego do akcji ratowniczo-gaśniczej (pojazd z załogą, pełnymi zbiornikami, zabudową i wyposażeniem) - do 16 000kg. 2.2 Samochód wyposażony w silnik wysokoprężny o mocy min. 290 KM. III. PODWOZIE Z KABINĄ 3.1 Samochód fabrycznie nowy, rok produkcji 2016. Podać markę, typ i model 3.2 Samochód wyposażony w podwozie drogowe w układzie napędowym: 4x4 - uterenowiony z : o przekładnią rozdzielczą z możliwością wyboru przełożeń szosowych i terenowych; o blokadą mechanizmu różnicowego tylnego mostu, przedniego mostu oraz z blokadą mechanizmu międzyosiowego o napęd stały osi przedniej; o na osi przedniej koła pojedyncze , na osi tylnej koła podwójne; 3.3 Samochód wyposażony w: o system ABS- z możliwością odłączenia podczas jazdy w terenie; o silnik wyposażony w hamulec silnikowy; o skrzynia biegów manualna, 6 biegowa plus bieg wsteczny, 3.4 Kabina jednomodułowa czterodrzwiowa, zapewniająca dostęp do silnika, w układzie miejsc 1+1+4 (siedzenia przodem do kierunku jazdy). Kabina wyposażona w : o klimatyzację; o indywidualne oświetlenie do czytania mapy dla pozycji dowódcy; o niezależny układ ogrzewania, umożliwiający ogrzewanie kabiny przy wyłączonym silniku; o reflektor pogorzeliskowy na zewnątrz kabiny z gniazdem elektrycznym z prawej strony; o poręcz do trzymania w tylnej części kabiny; o zewnętrzną osłonę przeciwsłoneczną z przodu dachu kabiny; o elektrycznie sterowane szyby po stronie kierowcy i dowódcy; o elektrycznie sterowane lusterka po stronie kierowcy i dowódcy; Kabina wyposażona dodatkowo w: o uchwyty na 4 aparaty oddechowe umieszczone w oparciach tylnych siedzeń; o odblokowanie każdego aparatu indywidualnie; o dźwignia odblokowująca o konstrukcji uniemożliwiającej przypadkowe odblokowanie np. w czasie hamowania pojazdu; o uchwyty na aparaty nie powinny zmniejszać przestrzeni załogi; o w przypadku gdy aparaty nie są przewożone, wstawienie oparć w miejscu mocowania aparatów; o schowek pod siedzeniami w tylnej części kabiny. 3.5 Fotele wyposażone w pasy bezpieczeństwa. Siedzenia pokryte materiałem łatwozmywalnym, o zwiększonej odporności na ścieranie. Fotele wyposażone w zagłówki. Fotele dla kierowcy i pasażera (dowódcy) z regulacją wysokości, odległości i pochylenia oparcia. 3.6 W kabinie kierowcy zamontowane następujące urządzenia: o radiotelefon samochodowy o parametrach: częstotliwość VHF 136-174 MHz, moc 1÷25 W, odstęp międzykanałowy 12,5 kHz dostosowany do użytkowania w sieci MSWiA ,min 255 kanałów, wyświetlacz alfanumeryczny min 14 znaków. Obrotowy potencjometr siły głosu; o radio z odtwarzaczem CD i MP3; o podest do ładowarek radiostacji przenośnych i latarek z wyłącznikiem. 3.7 Dodatkowe urządzenia zamontowane w kabinie: o sygnalizacja otwarcia żaluzji skrytek i podestów; o sygnalizacja informująca o wysunięciu masztu; o sygnalizacja załączonego gniazda ładowania; o główny wyłącznik oświetlenia skrytek; o sterowanie zraszaczami; o sterowanie niezależnym ogrzewaniem kabiny i przedziału pracy autopompy; o kontrolka włączenia autopompy; o wskaźnik poziomu wody w zbiorniku; o wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku; o wskaźnik niskiego ciśnienia; o wskaźnik wysokiego ciśnienia. 3.8 Pojazd wyposażony w urządzenie sygnalizacyjno- ostrzegawcze (akustyczne i świetlne), pojazdu uprzywilejowanego. Urządzenie akustyczne powinno umożliwiać podawanie komunikatów słownych. Sterowanie przy pomocy manipulatora na elastycznym przewodzie ,zmiana modulacji dźwiękowej sygnału poprzez klakson pojazdu, manipulator powinien być funkcjonalny, czytelny i posiadać wyraźne, podświetlane oznaczenia trybu pracy w ciągu dnia i nocy. Wymagana funkcjonalność podstawowa: o załączenie sygnałów dźwiękowych i świetlnych jednym przyciskiem; o wyłączenie sygnałów dźwiękowych; o wyłączenie sygnałów dźwiękowych, świetlnych; Na dachu kabiny zamontowana wyprofilowana nadbudowa z zamontowaną lampą zespoloną z napisem "STRAŻ" - płaską z głośnikiem , umieszczoną w nakładce kompozytowej dachu kabiny i dwie wyprofilowane lampy niebieskie LED wbudowane w nakładkę kompozytową lub układ równoważny (z zabezpieczeniem ochronnym); o dodatkowe 2 lampy sygnalizacyjne niebieskie LED z przodu pojazdu; o zabudowę nadwozia wyposażyć w 4 lampki niebieskie diodowe pulsujące umieszczone po dwie na każdą stronę - u góry nadwozia wbudowane w nakładkę kompozytową, połączone w systemie z pulsacyjnymi z przodu; o na ścianie tylnej pojazdu wbudowane w naroża nakładek kompozytowych, wyprofilowane dwie specjalne lampy niebieskie lub układ równoważny (z zabezpieczeniem ochronnym); o "fala świetlna" LED wbudowana w nakładkę kompozytową umieszczona na tylnej ścianie nadwozia; o na ścianie tylnej w dolnej części nadwozia z lewej i prawej strony zamontowane wyprofilowane dwie specjalne nakładki kompozytowe z zamontowanymi lampami zespolonymi tylnymi z zabezpieczeniami ochronnymi lub układ równoważny. 3.9 Instalacja elektryczna wyposażona w główny wyłącznik prądu. 3.10 Pojazd wyposażony w integralny układ do ładowania akumulatorów z zewnętrznego źródła ~230V, z gniazdem przyłączeniowym z wyrzutnikiem z wtyczką i przewodem umieszczonym po lewej stronie . Ładowarka-prostownik zamontowana na samochodzie. Złącze musi być samo rozłączalne w momencie rozruchu silnika. W kabinie kierowcy sygnalizacja podłączenia instalacji do zewnętrznego źródła. 3.11 Pojazd wyposażony w zewnętrzne szybkozłącze do uzupełniania powietrza w układzie pneumatycznym z sieci stacjonarnej. 3.12 Pojazd wyposażony w sygnalizację świetlną i dźwiękową włączonego biegu wstecznego (jako sygnalizację świetlną dopuszcza się światło cofania). 3.13 Pojazd wyposażony w sygnał pneumatyczny, włączany dodatkowym włącznikiem z miejsca dostępnego dla kierowcy i dowódcy. 3.14 Wylot spalin skierowany na lewą stronę. 3.15 Pojazd wyposażony w hak holowniczy, paszczowy typu Rockinger lub równoważny , przystosowany do ciągnięcia przyczep, zgodnie z homologacją podwozia, o masie min. 10 ton. Złącza elektryczne i pneumatyczne muszą współpracować z przyczepą wyposażoną w ABS i EBS. Instalacja elektryczna musi współpracować z przyczepami wyposażonymi w ledowe źródła światła. 3.16 Ogumienie uniwersalne, szosowo-terenowe z bieżnikiem dostosowanym do różnych warunków atmosferycznych 3.17 Pełnowymiarowe koło zapasowe na wyposażeniu pojazdu Dopuszcza się brak stałego zamocowania w pojeździe 3.18 Kolory samochodu: o elementy podwozia, rama - w kolorze czarnym lub zbliżonym; o błotniki i zderzaki - w kolorze białym; o żaluzje skrytek - w kolorze naturalnym aluminium; o kabina, zabudowa- w kolorze czerwonym RAL 3000. IV. ZABUDOWA POŻARNICZA 4.1 Maksymalna wysokość całkowita pojazdu wraz z zainstalowanym wyposażeniem na dachu -3200mm (ze względu na wysokość garażu) Zabudowa nadwozia wykonana z materiałów odpornych na korozję. Balustrady ochronne boczne dachu wykonane ze specjalnych profilowanych materiałów kompozytowych. Wewnętrzne poszycia skrytek wykonane z anodowanej blachy aluminiowej. Po trzy skrytki na bokach pojazdu (w układzie 3+3+1). Pomiędzy kabiną a zabudową pożarniczą zamontowana kompozytowa osłona ochronno-maskująca. 4.2 Wymagane otwierane lub wysuwne podesty pod wszystkimi schowkami bocznymi zabudowy, które umożliwią łatwy i bezpieczny dostęp do sprzętu położonego w górnych partiach schowków, na całej długości zabudowy . Musi być zainstalowany podest otwierany lub wysuwny nad kołami tylnymi po obu stronach zabudowy. 4.3 Otwarcie lub wysunięcie podestu, musi być sygnalizowane w kabinie kierowcy. Otwierane lub wysuwne podesty poza obrys pojazdu, muszą posiadać oznakowanie ostrzegawcze. 4.4 Skrytki na sprzęt i przedział autopompy wysokociśnieniowej wyposażone w oświetlenie - podwójne listwy LED, umieszczone pionowo po obu stronach schowka, przy prowadnicy żaluzji, włączane automatycznie po otwarciu drzwi-żaluzji skrytki. W kabinie zamontowana sygnalizacja otwarcia skrytek. Główny wyłącznik oświetlenia skrytek, zainstalowany w kabinie kierowcy. 4.5 Dolne skrytki otwierane przez podesty boczne - także wyposażone w oświetlenie - listwy LED włączane automatycznie po otwarciu podestu. W kabinie zamontowana sygnalizacja otwarcia skrytek. 4.6 Pojazd posiada oświetlenie pola pracy wokół samochodu: o oświetlenie składające się z lamp bocznych do oświetlenia dalszego pola pracy wbudowane w kompozytowe balustrady boczne i zewnętrznych listew LED, zamontowanych nad żaluzjami do oświetlenia pola przy pojeździe; o w kabinie musi być zainstalowany włącznik do załączenia oświetlenia zewnętrznego, z możliwością sterowania oświetleniem z tablicy autopompy; o pojazd posiada oświetlenie powierzchni dachu; o oświetlenia włączane z przedziału autopompy. 4.7 Szuflady i wysuwane tace automatycznie blokują się w pozycji wsuniętej i całkowicie wysuniętej i posiadają zabezpieczenie przed całkowitym wyciągnięciem. Szuflady i tace wystające w pozycji otwartej powyżej 250 mm poza obrys pojazdu, posiadają oznakowanie ostrzegawcze. 4.8 Półki sprzętowe wykonane z aluminium, w systemie z możliwością regulacji położenia (ustawienia) wysokości półek-w zależności od potrzeb. 4.9 Schowki wyposażone w regały wysuwne lub obrotowe na urządzenie ratownicze, agregat prądotwórczy Regał obrotowy lub wysuwny -wyposażony w zestaw sprzętu m.in : o łom zwykły -1szt o łomo-wyciągacz -1szt o młotek 2 kg - 1szt o młot 4kg - 1 szt o siekiera -1szt o nożyce do drutu -1szt 4.10 Skrytki na sprzęt i wyposażenie zamykane żaluzjami aluminiowymi. Drzwi żaluzjowe wyposażone w zamki - jeden klucz pasuje do wszystkich zamków. Wymagane dodatkowe zabezpieczenie przed przypadkowym otwarciem żaluzji. 4.11 Dach zabudowy wykonany w formie podestu roboczego w wykonaniu antypoślizgowym .Balustrada ochronna boczna dachu wykonana ze specjalnych profilowanych materiałów kompozytowych jako nierozłączna część z nadbudową pożarniczą, o wysokości min 80 mm 4.12 Na dachu pojazdu zamontowana zamykana skrzynia aluminiowa na drobny sprzęt o wymiarach w przybliżeniu 1400x460x270 mm, posiadająca oświetlenie wewnętrzne typu LED, oraz uchwyty z rolkami na drabinę dwuprzęsłową wysuwną z podporami ,uchwyty na węże ssawne, bosak, mostki przejazdowe, tłumice itp. 4.13 Pojazd posiada drabinkę do wejścia na dach z tyłu samochodu ,wykonana z materiałów nierdzewnych, umieszczoną po prawej stronie .W górnej części drabinki zamontowane poręcze ułatwiające wchodzenie. 4.14 Powierzchnie platform, podestów roboczych i podłogi kabiny w wykonaniu antypoślizgowym 4.15 Zbiornik wody o pojemności min. 3 m3, wykonany z materiałów kompozytowych. Tolerancja pojemności +/- 1% Zbiornik wyposażony w oprzyrządowanie umożliwiające jego bezpieczną eksploatację, z układem zabezpieczającym przed swobodnym wypływem wody w czasie jazdy. Zbiornik wyposażony w falochrony i właz rewizyjny. 4.16 Zbiornik wody wyposażony w nasadę 75, umiejscowioną na prawym boku z tyłu pojazdu Wlot do napełniania z hydrantu wyposażony w zawór odcinający oraz sito. Zbiornik wyposażony w urządzenie przelewowe zabezpieczające przed uszkodzeniem podczas napełniania. Układ zbiornika wyposażony w automatyczny zawór napełniania hydrantowego zabezpieczającego przed przepełnieniem zbiornika wodnego z możliwością przełączenia na pracę ręczną. 4.17 Zbiornik środka pianotwórczego, wykonany z materiałów kompozytowych, odpornych na działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów o pojemności 10% pojemności zbiornika wodnego. Tolerancja pojemności +/-1%. Napełnianie zbiornika środkiem pianotwórczym, możliwe z poziomu terenu i z dachu pojazdu. 4.18 Układ wodno-pianowy wyposażony w ręczny lub automatyczny dozownik środka pianotwórczego dostosowany do wydajności autopompy, zapewniający uzyskiwanie co najmniej stężeń 3% i 6% (tolerancja + 0,5%) w całym zakresie pracy. 4.19 Autopompa zlokalizowana z tyłu pojazdu w obudowanym przedziale, zamykanym drzwiami żaluzjowymi 4.20 Autopompa dwuzakresowa ze stopniem wysokiego ciśnienia. o wydajność , min. 2500l/min, przy ciśnieniu 8 bar i głębokości ssania 1,5m; o wydajność stopnia wysokiego ciśnienia, min. 400 l/min przy ciśnieniu 40 bar; Należy wpisać parametry z dołączonego świadectwa CNBOP do oferty. 4.21 Autopompa umożliwia podanie wody i wodnego roztworu środka pianotwórczego do minimum: o dwóch nasad tłocznych 75 zlokalizowanych z tyłu pojazdu, po bokach w zamykanych schowkach; o wysokociśnieniowej linii szybkiego natarcia; o działka wodno - pianowego; o zraszaczy; Autopompa umożliwia podanie wody do zbiornika samochodu. Autopompa wyposażona w urządzenie odpowietrzające umożliwiające zassanie wody: o z głębokości 1,5 m w czasie do 30 sek. o z głębokości 7,5 m w czasie do 60 sek. Autopompa wyposażona w układ utrzymywania stałego ciśnienia tłoczenia, umożliwiający sterowanie z regulacją automatyczną i ręczną ciśnienia pracy oraz automatyczny sterownik zabezpieczający przed suchobiegiem pompy. Układ wodno-pianowy wyposażony w system zabezpieczający przed przeciążeniami hydraulicznymi z programem odciążającym układ w przypadku zamknięcia przepływu środków gaśniczych przy załączonej autopompie. 4.22 Na wlocie ssawnym autopompy zamontowany element zabezpieczający przed przedostaniem się do pompy zanieczyszczeń stałych zarówno przy ssaniu ze zbiornika zewnętrznego jak i ze zbiornika własnego pojazdu, gwarantujący bezpieczną eksploatację pompy. 4.23 W przedziale autopompy znajdują się co najmniej następujące urządzenia kontrolno - sterownicze pracy pompy: o manowakuometr; o manometr niskiego ciśnienia; o manometr wysokiego ciśnienia; o wskaźnik poziomu wody w zbiorniku samochodu; o wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku; o regulator prędkości obrotowej silnika pojazdu; o miernik prędkości obrotowej wału pompy; o wyłącznik silnika pojazdu; o kontrolka ciśnienia oleju i temperatury cieczy chłodzącej silnik; o kontrolka włączenia autopompy; o licznik motogodzin pracy autopompy. W przedziale autopompy należy zamontować zespół: o sterowania automatycznym układem utrzymywania stałego ciśnienia tłoczenia, umożliwiający sterowanie z regulacją automatyczną i ręczną ciśnienia pracy; o sterownia automatycznym zaworem napełniania hydrantowego zabezpieczającym przed przepełnieniem zbiornika wodnego z możliwością przełączenia na pracę ręczną; o sterowania ręcznym lub automatycznym układem dozowania środka pianotwórczego w całym zakresie pracy autopompy. 4.24 W przedziale pracy autopompy, na tablicy sterującej ,wymagane są zamontowane włączniki do uruchamiania silnika pojazdu, załączenia i wyłączenia autopompy oraz wyłączania silnika pojazdu. Włączniki muszą być aktywne przy neutralnej pozycji skrzyni biegów i załączonym ręcznym hamulcu postojowym. 4.25 Przedział pracy autopompy wyposażony w dodatkowy zewnętrzny głośnik z mikrofonem, połączony z radiotelefonem samochodowym. 4.26 Przedział pracy autopompy wyposażony w system ogrzewania działający niezależnie od pracy silnika. Montaż sterowania ogrzewaniem z kabiny kierowcy. 4.27 Wszystkie elementy układu wodno-pianowego , odporne na korozję i działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów. 4.28 Działko wodno-pianowe o regulowanej wydajności, umieszczone na dachu pojazdu z nakładką do piany . Wydajność działka od 800 do 1600 l /min, przy podstawie działka zamontowany zawór odcinający. Dopuszcza się zastosowanie zaworu odcinającego ze sterowaniem elektryczno-pneumatycznym. 4.29 Samochód wyposażony w wysokociśnieniową linię szybkiego natarcia o długości węża min. 60 m, umieszczoną na zwijadle, zakończoną prądownicą wodno-pianową o regulowanej wydajności, umożliwiającą podawanie zwartego i rozproszonego strumienia wody oraz piany. Linia szybkiego natarcia umożliwia podawanie wody lub piany z prądownicy bez względu na stopień rozwinięcia węża. Zwijadło wyposażone w napęd elektryczny i ręczny. Szybkie natarcie wyposażone w pneumatyczny system odwadniania, umożliwiający opróżnienie linii przy użyciu sprężonego powietrza. 4.30 Instalacja układu zraszaczy zasilanych od autopompy: o min 4 dysze do podawania wody w czasie jazdy; o dwa zraszacze zamontowane przed przednią osią; o dwa zraszacze zamontowane po bokach pojazdu; Instalacja powinna być wyposażona w zawory odcinające (jeden dla zraszaczy przednich, drugi dla zraszaczy bocznych). Montaż sterowania zraszaczami z kabiny kierowcy. 4.31 Pojazd wyposażony w wysuwany maszt oświetleniowy z głowicą z 4 (czterema) lub 2 (dwoma) reflektorami, wyposażonymi w lampy LED o strumieniu świetlnym min.30 000 lumenów, zasilany z instalacji elektrycznej pojazdu napięciem 24V, wyposażonymi w soczewki zapewniające szerokie rozproszenie światła. o wysokość rozłożonego masztu, mierzona od podłoża do oprawy reflektorów - minimum 5 metrów; o obrót i pochył reflektorów, o kąt co najmniej od 0o ÷ 150o - w obie strony; o sterowanie masztem odbywa się z poziomu ziemi; o złożenie masztu następuje, bez konieczności ręcznego wspomagania; o w kabinie znajduje się sygnalizacja informująca o wysunięciu masztu; o wymagana możliwość sterowania masztem na różnej wysokości wysuwu; o wysuw masztu realizowany z instalacji pneumatycznej samochodu; oprócz ręcznego, wymagane bezprzewodowe sterowanie masztem (pilotem) obrotem i pochyłem reflektorów oraz załączeniem oświetlenia, dla każdego reflektora osobno (zasięg min 50m). V. WYPOSAŻENIE 5.1 Pojazd wyposażony w sprzęt standardowy, dostarczany z podwoziem, min: 2 kliny, klucz do kół, podnośnik hydrauliczny z dźwignią, trójkąt ostrzegawczy, apteczka, gaśnica, wspornik zabezpieczenia podnoszonej kabiny, 5.2 Na pojeździe zapewnione miejsce na przewożenie sprzętu zgodnie z "Wymaganiami dla samochodów ratowniczo-gaśniczych". Szczegóły dotyczące rozmieszczenia sprzętu do uzgodnienia z użytkownikiem na etapie realizacji zamówienia. 5.3 Samochód należy doposażyć w : o z przodu pojazdu montaż wyciągarki elektrycznej o sile uciągu minimum -8 ton z liną o długości min. 30 m, wraz z pokrowcem, zawiesiem o długości 3m dostosowanym do parametrów wyciągarki - 2szt, oraz zbloczem o 4 szt latarek kątowych typu Ex z ładowarkami i 4 szt- radiostacji Motorola GP 360 - z ładowarkami i z obsadą kanałową lub równoważnych , zamontowane w kabinie na specjalnym podeście; o 2 szt drabin nasadkowych o 4szt mostków przejazdowych o w kamerę monitorującą strefę z tyłu pojazdu . Kamera przystosowana do pracy w każdych warunkach atmosferycznych .Monitor przekazujący obraz ,kolorowy o przekątnej min 5 cali , zamontowany w kabinie w zasięgu wzroku kierowcy. VI. OZNACZENIE 6.1 Wykonanie na drzwiach kabiny od strony kierowcy oraz dowódcy: napisów "OSP MAKÓW" i herbu Gminy Maków oraz oznakowanie numerami operacyjnymi zgodnie z obowiązującymi wymogami KG PSP VII. OGÓLNE 7.1 Gwarancja: Na podwozie samochodu min. 24 miesiące Na nadwozie i zabudowę pożarnicząmin. 24 miesiące

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 6.2
W ogłoszeniu jest: Data: 19/09/2016, godzina: 12:00, Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): nie Wskazać powody: Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu > Język polski
W ogłoszeniu powinno być: Data: 23/09/2016, godzina: 12:00, Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): nie Wskazać powody: Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu > Język polski

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.