eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KoszalinZamówienie dodatkowe do zamówienia podstawowego pn.Przebudowa przejścia przez m. Sławoborze w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 162

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-09-28

Koszalin: Zamówienie dodatkowe do zamówienia podstawowego pn.: Przebudowa przejścia przez m. Sławoborze w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 162
Numer ogłoszenia: 310546 - 2011; data zamieszczenia: 28.09.2011
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Województwo Zachodniopomorskie - Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich, ul. Szczecińska 31, 75-122 Koszalin, woj. zachodniopomorskie, tel. 094 3427831, faks 094 3424328 , strona internetowa www.zzdw.koszalin.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zamówienie dodatkowe do zamówienia podstawowego pn.: Przebudowa przejścia przez m. Sławoborze w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 162.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie zamówienia dodatkowego do zamówienia podstawowego pn. Przebudowa przejścia przez m. Sławoborze w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 162 polegającego na: 1) wymianie gruntu na odcinku od km 30+450 do km 30+850, 2) wykonaniu dodatkowej warstwy ulepszonego podłoża z kruszywa stabilizowanego cementem o grubości 10 cm pod projektowanymi chodnikami.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg .

II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA

Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zgodnie z treścią zatwierdzonego Protokołu Konieczności Nr 11 z dnia 05.09.2011r. oraz wniosku Wykonawcy robót Nr 72/1234 wykonanie wymiany gruntu na odcinku od km 30+450 do km 30+850 stało się konieczne, gdyż w trakcie wykonywania robót związanych z usunięciem warstwy humusu (wg Projektu grubości 20 cm), stwierdzono zwiększone grubości zalegającego humusu w stosunku do założeń projektowych. Wyniki badań laboratoryjnych potwierdziły zaleganie warstwy humusu od 22cm do 49 cm a poniżej do głębokości od 35 cm do 88 cm zaleganie warstwy piasków drobnych zapylonych i humusowych. Z uwagi na to, że dokumentacja projektowa przewiduje w ww. kilometrach wykonanie poszerzenia drogi oraz budowę zatoki autobusowej, stwierdzono na podstawie badań zagęszczeń dna koryta, że występujące w podłożu piaski nie są odpowiednim materiałem pod konstrukcje poszerzeń drogi i zatoki autobusowej. Dla zapewnienia prawidłowego wskaźnika zagęszczenia podłoża pod warstwy konstrukcyjne zgodnie z Dokumentacją projektową i ST, należy istniejący grunt wymienić do warstwy gruntu nośnego. Zgodnie z treścią zatwierdzonego Protokółu Konieczności Nr 12 z dnia 05.09.2011r. oraz wniosku Wykonawcy robót Nr 74/1234 wykonanie dodatkowej warstwy stabilizacji cementem o grubości 10 cm pod projektowanymi chodnikami stało się konieczne, gdyż na podstawie wyników badania geotechnicznego gruntu stwierdzono, że głębokość warstwy humusu wynosi 20 cm a poniżej do głębokości 40 cm występują warstwy piasków próchniczych. Aby wzmocnić podłoże pod projektowany chodnik należy wykonać warstwę ulepszonego podłoża z kruszywa stabilizowanego cementem o grubości 10 cm. Roboty te są niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, a wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Wykonanie tych robót stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Zamówienie udzieli się Wykonawcy realizującemu zamówienie podstawowe. Wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia. Są tu spełnione przesłanki art.67 ust. 1 pkt 5 lit.b) ustawy Pzp.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • STRABAG sp. z o.o., ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków, kraj/woj. mazowieckie.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.