eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ŻyrardówPełnienie czynności operatora usługi polegającej na organizowaniu imprez kulturalnych i innych wynikających z funkcji zabytkowych obiektów Resursy i Kręgielni.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-11-28

Żyrardów: Pełnienie czynności operatora usługi polegającej na organizowaniu imprez kulturalnych i innych wynikających z funkcji zabytkowych obiektów Resursy i Kręgielni.
Numer ogłoszenia: 310769 - 2011; data zamieszczenia: 28.11.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Żyrardów , Plac Jana Pawła II 1, 96-300 Żyrardów, woj. mazowieckie, tel. 046 8581567, faks 046 8553782.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zyrardow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie czynności operatora usługi polegającej na organizowaniu imprez kulturalnych i innych wynikających z funkcji zabytkowych obiektów Resursy i Kręgielni..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usług szczegółowo określonych w SIWZ. Zamawiający zamierza powierzyć Wykonawcy organizację usług polegających na organizowaniu imprez kulturalnych i innych wynikających z funkcji zabytkowych obiektów Resursy i Kręgielni zgodnych z umową o dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego, a także zgodnie z dokumentem: Zalecenia dla wnioskodawców z działania 6.1 Kultura w ramach RPO WM dotyczące realizacji inwestycji kulturalnych. Projekt dot. rewaloryzacji obiektów Resursy i Kręgielni został zrealizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 (priorytet VI - 06.00.00 - Wykorzystanie walorów naturalnych i kulturowych dla rozwoju turystyki i rekreacji, działanie 6.1.- 06.01.00 - Kultura), przy udziale środków unijnych i środków własnych Gminy Żyrardów. Tytuł Projektu: Rewaloryzacja zabytkowych obiektów Resursy i Kręgielni w Żyrardowie oraz ich adaptacja na cele kulturalno-artystyczne. Przedmiot zamówienia: 1) w budynku zabytkowej Resursy: a) usługi polegające na organizowaniu imprez wynikających z funkcji kulturalnej, turystycznej i widowiskowo - estradowej; Obiekt daje ogromne możliwości organizacji imprez kulturalnych, widowisk i koncertów. Wykonawca w ramach prowadzonych działań może przygotowywać działania kulturalne w zakresie muzyki, literatury, sztuki, filmu, edukacji, filmu, czy galerii. Zgodnie z zapisami wniosku aplikacyjnego oraz jego załączników (studium wykonalności) w każdym roku działalności należy zrealizować co najmniej 31 nowych ofert programowych w zakresie kultury, bezpłatnych, ogólnodostępnych. Dodatkowo operator będzie zobowiązany do monitorowania liczby osób odwiedzających Resursę i Kręgielnię, a następnie przestawiania comiesięcznych raportów Zamawiającemu. Szczegółowe działania w minimalnym zakresie są przedstawione w załączniku nr 3 do SIWZ. b) usługi polegające na wykorzystywaniu zaplecza Resursy ujętego we wniosku o dofinansowanie: Rewaloryzacja zabytkowych obiektów Resursy i Kręgielni oraz ich adaptacja na cele kulturalne i artystyczne; Zgodnie z zapisami wniosku aplikacyjnego oraz jego załączników (studium wykonalności) istnieje możliwość prowadzenia działalności związanej z wykorzystywaniem zaplecza Resursy. W budynku Resursy przewiduje się część konferencyjno-widowiskową (maksymalnie na 70 osób) oraz część klubową. Dodatkowo w budynku znajduje się zaplecze kuchenne wraz z pomieszczeniami gospodarczo-magazynowymi oraz baza noclegowa, która będzie udostępniana artystom i osobom odwiedzającym Resursę. Całość zaplecza Resursy jest w pełni wyposażona. Całe wyposażenie będzie przekazane Operatorowi na podstawie osobnej umowy użyczenia wraz z protokołem zdawczo-odbiorczym. Zamawiający ustala zakres realizowania tego zamówienia, jednak Operator może dodatkowo prowadzić inną działalność niezwiązaną z przedmiotem zamówienia i uzyskiwać z niej pożytki, które będą miały wpływ na zmniejszenie zaproponowanej kwoty wynagrodzenia w ofercie Operatora. 2) w budynku zabytkowej Kręgielni: a) usługi polegające na zapewnieniu bezpieczeństwa i udostępnieniu zwiedzającym budynku Kręgielni; W budynku zabytkowej Kręgielni zorganizowana została wystawa przez Muzeum Mazowsza Zachodniego. Wykonawca musi zapewnić bezpieczeństwo budynku Kręgielni oraz eksponatów w nim się znajdujących. W porozumieniu z Zamawiającym istnieje również możliwość przygotowania innych wystaw uzupełniających ofertę Kręgielni. Budynek Kręgielni będzie obiektem ogólnodostępnym, z którego korzystać będą mogli zarówno mieszkańcy Miasta, regionu jak i przyjeżdżający turyści. Funkcjonować będzie co najmniej w godzinach od 8.00 do 16.00 w dni powszednie (od poniedziałku do piątku) oraz od 10.00 do 16.00 w dni wolne od pracy (soboty, niedziele) z wyjątkiem świąt kościelnych i państwowych. 3) prowadzenie Centrum Informacji Kulturalnej w Resursie; W obiekcie Resursy przewiduje się także powstanie Centrum Informacji Kulturalnej (CIK), które będzie się zajmowało gromadzeniem i upowszechnianiem informacji na temat wydarzeń kulturalnych w Żyrardowie, na terenie powiatu żyrardowskiego i Mazowsza Zachodniego. Dysponować będzie bazą materiałów promocyjnych, ulotek, plakatów, programów, repertuarów itp. CIK Resursa promować będzie różnego rodzaju imprezy kulturalne: od wystaw, przez festiwale i koncerty po spotkania literackie. Pomoże ciekawie zaplanować czas wolny. CIK będzie jedynym na terenie powiatu biurem informacji czynnym przez 7 dni w tygodniu. Doskonała lokalizacja w centrum Żyrardowa ułatwi dotarcie do CIK mieszkańcom regionu i turystom. Do podstawowych zadań CIK będzie należało: -świadczenie informacji kulturalnej na rzecz mieszkańców regionu i Miasta, turystów, a także centrów i biur informacji kulturalnej na terenie kraju i za granicą, -współpraca z przedstawicielami branży turystycznej regionu, -gromadzenie i aktualizowanie informacji o wydarzeniach kulturalnych odbywających się w Mieście i w województwie mazowieckim, -gromadzenie i przetwarzanie danych dot. potrzeb kulturalnych w regionie, -opracowanie bazy obiektów kultury w województwie mazowieckim z określeniem dostępności dla osób niepełnosprawnych, -mobilizowanie do korzystania z szerokiej oferty kulturalnej regionu, -promocja oferty kulturalnej Mazowsza (np. kolportaż materiałów reklamowych itd.), -promocja lokalnych imprez kulturalnych, -prowadzenie strony internetowej. Ponadto zadaniem CIK będzie przygotowanie internetowego informatora nt. placówek kultury znajdujących się na terenie powiatu żyrardowskiego wraz z kalendarzem imprez cyklicznych. 4) utrzymanie budynku zabytkowej Resursy i Kręgielni - ponoszenie wszelkich kosztów związanych z utrzymaniem budynków, w tym koszty mediów (energia elektryczna, centralne ogrzewanie, woda i kanalizacja) oraz inne niezbędne do prawidłowego funkcjonowania obiektów. Obiekty wraz z wyposażeniem, a także teren przyległy zostaną przekazane Wykonawcy w formie odrębnej umowy na czas trwania przedmiotu zamówienia. Przez cały czas trwania umowy, Wykonawca bezpłatnie zapewni Zamawiającemu 10 miejsc wraz z biletami na każdą imprezę lub wydarzenie odbywające się w Obiektach. W przypadku rezygnacji, za uprzednim powiadomieniem, z ich wykorzystania Wykonawca będzie miał prawo do korzystania z nich wedle własnego uznania. Resursa będzie obiektem ogólnodostępnym, z którego korzystać będą mogli zarówno mieszkańcy Miasta, regionu jak i przyjeżdżający turyści. Funkcjonować będzie co najmniej w godzinach od 8.00 do 20.00 w dni powszednie oraz od 10.00 do 16.00 w dni wolne od pracy z wyjątkiem świąt kościelnych i państwowych. Wykonawca nie może ograniczać dostępności do obiektu, poprzez np. stałe rezerwacje. O ile nakazują tego względy bezpieczeństwa i ograniczenia przepustowości, klient powinien mieć możliwość ciągłego dostępu do obiektu. Zamawiający rezerwuje sobie prawo do nieodpłatnego korzystania z Resursy (oprócz miejsc noclegowych) w następujących wypadkach: 1) dwa weekendy w miesiącu, przy czym jako weekend Zamawiający określa piątek od godz. 16.00 do poniedziałku do godz. 10.00; 2) raz w tygodniu organizację spotkań z organizacjami pozarządowymi na Sali balowej i na Sali konferencyjnej (przy czym przez jeden dzień rozumie się od godz. 8.00 do godziny 20.00). Zamawiający będzie informował Wykonawcę o zapotrzebowaniu, co najmniej 3 dni przed spotkaniem. Zamawiający oświadcza, że Resursa jest miejscem działania Filii/oddziału Fundacji Edukacji Andrzeja Wajdy i Wajda Studio Sp. z o.o. co jest potwierdzone porozumieniem z dnia 23 września 2011 r. W związku z powyższym Operator będzie zobowiązany do udostępnienia nieodpłatnie części pomieszczeń, a także będzie zobowiązany do ponoszenia wszelkich kosztów ich użytkowania..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość wydłużenia czasu trwania umowy.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 92.00.00.00 - Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe 63.51.30.00 - Usługi informacji turystycznej 92.52.20.00 - Usługi ochrony obiektów i budynków historycznych 55.30.00.00 - Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków 98.34.11.00 - Usługi zarządzania miejscami noclegowymi .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium na cały okres związania ofertą, w wysokości: 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Z postępowania o udzielenie zamówienia zostanie wykluczony Wykonawca, który nie wniesie wadium. 3. Wadium może być wniesione w następujących formach, w: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 4. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Wadium w pieniądzu należy wpłacić na konto Zamawiającego: Nr 58 1240 3350 1111 0000 3540 1786 z podaniem numeru przetargu (na przelewach nr rachunku należy pisać w sposób ciągły - bez spacji). Zaleca się potwierdzenie kopi przelewu - za zgodność z oryginałem. 6. Wadium wniesione przelewem na konto Zamawiającego uznane będzie za wniesione w terminie, jeżeli przed terminem składania ofert konto zamawiającego będzie uznane kwotą wadium. 7. Dowód wniesienia wadium musi być dołączone, jako załącznik do oferty.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • na podstawie przedłożonych dokumentów (wg zasady spełnia - nie spełnia)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • na podstawie przedłożonych dokumentów (wg zasady spełnia - nie spełnia)

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • na podstawie przedłożonych dokumentów (wg zasady spełnia - nie spełnia)

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • na podstawie przedłożonych dokumentów (wg zasady spełnia - nie spełnia)

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • na podstawie przedłożonych dokumentów (wg zasady spełnia - nie spełnia)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Informacja o wykonawcy i zakresie jego doświadczenia zawodowego - w której określone zostanie liczba lat doświadczenia w zakresie organizacji imprez kulturalnych oraz rodzaj prowadzonej działalności, osiągnięcia i sukcesy w tej dziedzinie, a także informację na temat zorganizowanych imprez kulturalnych w ciągu 3 lat przed dniem otwarcia ofert.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 70
  • 2 - Doświadczenie w organizowaniu imprez kulturalnych - 30

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dopuszczalne są następujące rodzaje i warunki zmiany treści umowy: 1) zmiana terminu realizacji zamówienia w przypadku, gdy wykonanie zamówienia w określonym pierwotnie terminie nie leży w interesie Zamawiającego. Zmiana terminu realizacji zamówienia dokonywana jest o czas umożliwiający osiągnięcie uzasadnionego interesu zamawiającego; 2) zmiana osób Stron odpowiedzialnych za realizację umowy, jeśli z przyczyn losowych taka zmiana będzie konieczna; 3) zmiana w przypadku zaistnienia sytuacji, której nie dało się przewidzieć, a jest ona korzystna dla zamawiającego

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zyrardow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta Żyrardowa, 96-300 Żyrardów Pl. Jana Pawła II nr 1 Wydział Rozwoju Miasta i Inwestycji..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.12.2011 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta Żyrardowa, 96-300 Żyrardów Pl. Jana Pawła II nr 1 Wydział Rozwoju Miasta i Inwestycji, pokój 22 I piętro..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt p.n. Rewaloryzacja zabytkowych obiektów Resursy i Kręgielni oraz ich adaptacja na cele kulturalne i artystyczne był współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.