Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2016-02-12
Poznań: Opracowanie projektu planu przeciwdziałania skutkom suszy dla regionu wodnego Warty
Numer ogłoszenia: 31198 - 2016; data zamieszczenia: 12.02.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej , ul. Szewska 1, 61-760 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8567706, faks 061 8525731.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.poznan.rzgw.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Administracja Rządowa Niezespolona - Gospodarka Wodna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie projektu planu przeciwdziałania skutkom suszy dla regionu wodnego Warty.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Opracowanie projektu planu przeciwdziałania skutkom suszy dla regionu wodnego Warty. 1. Cel pracy. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie projektu Planu przeciwdziałania skutkom suszy w regionie wodnym Warty. Obowiązek sporządzenia Planu wynika z art. 88 s. ust. 2 ustawy Prawo Wodne (Dz. U. z 2015 r., poz. 469 z późn. zm.). Celem opracowania jest w szczególności identyfikacja i hierarchizacja obszarów zagrożonych wystąpieniem zjawiska suszy w regionie wodnym Warty, ocena potrzeb w zakresie ochrony przed suszą oraz opracowanie zestawu działań mających na celu przeciwdziałanie i łagodzenie skutków suszy w regionie wodnym Warty. 2. Zakres pracy. Plan przeciwdziałania skutkom suszy dla regionu wodnego Warty należy wykonać na podstawie opracowania wykonanego na zlecenie Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej przez RS-EKO Pracownię Projektową i Konsultingową, Kraków 2013 r. pn.: Ochrona przed suszą w planowaniu gospodarowania wodami - Metodyka postępowania, zwanego dalej Metodyką.... 3. Zakres pracy obejmuje II etapy: Etap I - opracowanie projektu Planu przeciwdziałania skutkom suszy dla regionu wodnego Warty. Etap II - przeprowadzenie konsultacji społecznych, przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko oraz opracowanie ostatecznej wersji Planu przeciwdziałania skutkom suszy dla regionu wodnego Warty.
II.1.5)
V
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamówienia uzupełniające zostaną udzielone na zasadach przewidzianych w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.70.00.00 - Usługi środowiska naturalnego 90.71.20.00 - Planowanie środowiska naturalnego 90.71.30.00 - Usługi konsultacyjne w zakresie zagadnień dotyczących środowiska 71.31.30.00 - Usługi doradcze w zakresie środowiska naturalnego .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2017.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wadium w wysokości 8000,00 złotych (słownie: osiem tysięcy złotych 00/100) powinno być wniesione przed upływem terminu składania ofert
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawcy winni udokumentować, że wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 usługę, której przedmiotem była usługa polegająca na wykonaniu opracowania związanego z zagadnieniem suszy lub niedoboru wody oraz co najmniej 1 usługę, której przedmiotem była usługa polegająca na wykonaniu prognoz oddziaływania na środowisko do następujących dokumentów do wyboru: polityk, strategii, planów, programów, warunków korzystania z wód regionu wodnego lub warunków korzystania z wód zlewni. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie złożonych przez Wykonawcę dokumentów, oświadczeń wymaganych postanowieniami SIWZ. Oferty będą oceniane wg zasady spełnia / nie spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca winien wskazać do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia następujące osoby, w szczególności odpowiedzialne za świadczenie usługi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykonawca winien zapewnić w składzie zespołu realizującego zamówienie udział minimum następujących specjalistów o wskazanych niżej kwalifikacjach: 1. przy realizacji ETAP-u I: - co najmniej 1 specjalista w dziedzinie gospodarki wodnej posiadający: wykształcenie wyższe magisterskie z zakresu do wyboru: gospodarki wodnej, ochrony środowiska, w tym geografii, inżynierii środowiska, hydrologii, lub stopień naukowy w jednym z ww. zakresów, doświadczenie jako kierownik projektu lub jako redaktor główny publikacji oraz minimum 5-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie realizacji prac naukowo-badawczych lub studialnych związanych z ochroną środowiska lub gospodarką wodną oraz wykazujący się znajomością zagadnienia występowania suszy, będący autorem lub współautorem co najmniej 3 opracowań w ostatnich 3 latach z przedmiotowego zakresu, z podaniem dat wykonania, odbiorców oraz tytułu dokumentu - SPECJALISTA I - Kierownik Zespołu, - co najmniej 1 specjalista w dziedzinie hydrologii lub gospodarki wodnej posiadający: wykształcenie wyższe magisterskie z zakresu do wyboru: gospodarki wodnej, inżynierii środowiska, hydrologii lub stopień naukowy w jednym z ww. zakresów, minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie realizacji prac naukowo-badawczych lub studialnych związanych z hydrologią lub gospodarką wodną oraz wykazujący się znajomością zagadnienia występowania suszy, będący autorem lub współautorem co najmniej 2 opracowań w ostatnich 3 latach z przedmiotowego zakresu, z podaniem dat wykonania, odbiorców oraz tytułu dokumentu - SPECJALISTA II, - co najmniej 1 specjalista w dziedzinie hydrogeologii posiadający: wykształcenie wyższe magisterskie z zakresu hydrogeologii lub stopień naukowy w ww. zakresie, minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie realizacji prac naukowo-badawczych lub studialnych związanych z hydrogeologią w szczególności z dokumentowaniem zasobów wód podziemnych oraz wykazujący się znajomością zagadnienia występowania suszy, będący autorem lub współautorem co najmniej 2 opracowań w ostatnich 3 latach z przedmiotowego zakresu, z podaniem dat wykonania, odbiorców oraz tytułu dokumentu - SPECJALISTA III, - co najmniej 1 specjalista w dziedzinie ochrony środowiska posiadający: wykształcenie wyższe magisterskie z zakresu ochrony środowiska w tym geografii, inżynierii środowiska lub stopień naukowy w jednym z ww. zakresów, minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie realizacji prac naukowo-badawczych lub studialnych związanych z ochroną środowiska oraz wykazujący się znajomością zagadnienia występowania suszy, będący autorem lub współautorem co najmniej 2 opracowań w ostatnich 3 latach z przedmiotowego zakresu, z podaniem dat wykonania, odbiorców oraz tytułu dokumentu - SPECJALISTA IV, - co najmniej 1 specjalista w dziedzinie GIS posiadający: wykształcenie wyższe magisterskie stopień naukowy w ww. zakresie, posiadający minimum 2-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie tworzenia Systemów Informacji Geograficznej - SPECJALISTA V. 2. przy realizacji ETAP-u II: - co najmniej 1 specjalista w dziedzinie gospodarki wodnej lub ochrony środowiska posiadający: wykształcenie wyższe magisterskie z zakresu do wyboru: gospodarki wodnej, ochrony środowiska w tym geografii, inżynierii środowiska, hydrologii lub stopień naukowy w jednym z ww. zakresów, minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie realizacji prac naukowo-badawczych lub studialnych związanych z problematyką suszy oraz posiadający doświadczenie w prowadzeniu lub uczestniczeniu w realizacji przynajmniej 1 procedury udziału społeczeństwa (konsultacji społecznych) w stosunku do dokumentów planistycznych w dziedzinie ochrony środowiska lub gospodarki wodnej - SPECJALISTA I - Kierownik Zespołu, - co najmniej 3 specjalistów w dziedzinie gospodarki wodnej lub ochrony środowiska posiadających: wykształcenie wyższe magisterskie z zakresu do wyboru: gospodarki wodnej, ochrony środowiska w tym geografii, inżynierii środowiska, hydrologii lub stopień naukowy w jednym z ww. zakresów, minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe związane z wykonywaniem opracowań związanych z gospodarką wodną lub ochroną środowiska, będących autorami lub współautorami co najmniej 4 ocen oddziaływania na środowisko w tym minimum 3 prognoz oddziaływania na środowisko planu, polityki, programu, strategii lub warunków korzystania z wód regionu wodnego/zlewni z podaniem dat wykonania, odbiorców oraz tytułu dokumentu - SPECJALISTA II, - co najmniej 1 specjalista w dziedzinie gospodarki wodnej lub ochrony środowiska posiadający: wykształcenie wyższe magisterskie z zakresu do wyboru: gospodarki wodnej, ochrony środowiska w tym geografii, inżynierii środowiska, hydrologii lub stopień naukowy w jednym z ww. zakresów posiadający doświadczenie w prowadzeniu lub uczestniczeniu w realizacji przynajmniej 2 procedur udziału społeczeństwa (konsultacji społecznych) w stosunku do dokumentów planistycznych w dziedzinie ochrony środowiska lub gospodarki wodnej - SPECJALISTA III. UWAGA. Zmawiający dopuszcza aby specjaliści, którzy będą brali udział w realizacji etapu I brali udział w realizacji etapu II pod warunkiem spełnienia wymagań stawianych dla specjalistów etapu II. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie złożonych przez wykonawcę dokumentów, oświadczeń wymaganych postanowieniami SIWZ. Oferty będą oceniane wg zasady spełnia / nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
co najmniej 1 usługa, której przedmiotem była usługa polegająca na wykonaniu opracowania związanego z zagadnieniem suszy lub niedoboru wody oraz co najmniej 1 usługa, której przedmiotem była usługa polegająca na wykonaniu prognoz oddziaływania na środowisko do następujących dokumentów do wyboru: polityk, strategii, planów, programów, warunków korzystania z wód regionu wodnego lub warunków korzystania z wód zlewni.; - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Formularz Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do reprezentowania firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów. 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. 4. Oświadczenie dotyczące przynależności do grupy kapitałowej, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 6 do SIWZ. 5. Pozostałe dokumenty wymienione w pkt 10-11 SIWZ.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - Okres gwarancji - 5
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy: - z powodu działania siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrze, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach, - z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego, - z powodu zmiany terminów realizacji przedmiotu umowy np. w wyniku limitowania posiadanych środków finansowych i konieczności dostosowania wartości wykonywanych zadań do planu wydatków budżetowych, - z powodu zmiany obowiązującej stawki VAT, jeżeli zmiana stawki VAT będzie powodowała zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez Wykonawcę, - z powodu zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, - z powodu zmian zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, - z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją działania bądź zaniechania którejkolwiek ze stron, - z powodu zmiany danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, - z powodu zmiany danych teleadresowych, - w przypadku wystąpienia innych okoliczności nie ingerujących w treść przedmiotu zamówienia, których nie można przewidzieć w momencie jej zawarcia.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.poznan.rzgw.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Poznaniu, ul. Szewska 1, pok. 308, od poniedziałku do piątku, w godz. 8:00 - 14:00 lub pocztą.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.02.2016 godzina 11:00, miejsce: Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Poznaniu; ul. Szewska 1, pokój nr 103.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1, 2 i 2a Prawa zamówień publicznych. 2. Wymagany termin wykonania zamówienia: I etap zadania do 31 października 2016 r., II etap zadania do 31 października 2017 r. 3. Limit finasowy na realizację tego zadania wynosi 585000,00 zł.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z POZNANIA
- Instalacja stacjonarnego systemu detekcji gazów w budynku Centrum NanoBioMedyczne UAM ul. Wszechnicy Piastowskiej 3 w Poznaniu
- Remont schodów wewnętrznych i malowanie sali gimnastycznej
- Dostawa sprzętu komputerowego
- Wymiana nawierzchni jezdni i chodnika w ul. Noteckiej w Poznaniu
- Remont pomieszczeń kuchennych
- Dostawa gazów dla WCPiT wraz z dzierżawą butli oraz zbiorników na gaz
więcej: przetargi w Poznaniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Ekspertyza dendrologiczna i projekt prac konserwatorskich dla drzew wchodzących w skład Alei Dojazdowej, rosnących wzdłuż DW742 w m. Dobromierz gm. Kluczewsko
- Konserwacja potoków i rowów na terenie miasta Sosnowca.
- Przebudowa i rozbudowa drogi powiatowej Nr 1741B od skrzyżowania z drogą powiatową Nr 1740B do skrzyżowania z drogą gminną do miejscowości Bystre łącznie z przebudową mostu
- Wykonanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie pozwoleń niezbędnych do realizacji inwestycji polegającej na budowie małej infrastruktury turystycznej nad Jeziorem Szmaragdowym
- Budowa w systemie "zaprojektuj i wybuduj" budynku Przedszkola w Krakowie przy ul. Prokocimskiej
- Doradztwo na rzecz mieszkańców Bytomia dotyczące efektywnego wykorzystania instalacji OZE
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.